3 Ноември, 2023 12:42 13 037 29

Електромобилите на Audi станаха много евтини на вторичния пазар (вижте и цените им у нас)

  • audi-
  • e-tron-
  • употребявани автомобили

За четири години цената им е паднала повече от половината

Електромобилите на Audi станаха много евтини на вторичния пазар (вижте и цените им у нас) - 1

Оказа се, че електрическите автомобили Audi e-tron quattro са поевтинели много на вторичния пазар. За няколко години някогашният скъп премиум кросоувър губи значителна част от цената си - днес може да се купи на цената на достъпен хечбек Nissan Leaf.

Ресурсът InsideEVs проведе проучване, по време на което специалистите изследват пазара и стигат до някои интересни заключения. Оказва се, че днес на вторичния пазар има много оферти за продажба на Audi e-tron quattro на цени под 30 000 евро.

Това е сравнимо с нови евтини хечбеци от масовия клас като Nissan Leaf и Chevrolet Bolt. В същото време електрическият кросоувър на Audi е премиум модел, който след появата си на пазара през 2019 г. струваше над 75 000 евро.

Така електромобилите e-tron с пробег вече са поевтинели повече от половината, при това само за четири години. В същото време моделът не е остарял и остава модерен. Този кросоувър все още се продава в шоурумите на немската марка.

И характеристиките на колата са прилични. Мощността на електрическия тракт е 335 к.с. (402 к.с. в краткосрочен режим Boost). Батерийният блок с капацитет 95 kWh (налични 86 kWh) осигурява пробег от 330 км. В същото време в някои тестове колата показа повече, като пробегът ѝ стига до 360 км.

Не е известно обаче какъв процент от капацитета е загубила батерията за тези няколко години. Във всеки случай, в изследването се отбелязва, че такава кола на вторичния пазар е изгодна покупка. У нас цената им започва от малко над 70 000 лв, а всички употребявани такива Audi-та, предлагащи се в България, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дам

    10 3 Отговор
    Доста евтини, 2019 на цена като Тесла 3 от 2021.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 ⚜️Просветен⚜️

    36 5 Отговор
    След още малко време ще ги подаряват тия вереци с умрели батерии!
  • 4 Не мерси

    35 3 Отговор
    С тези 330км пробег не мога да си ида на село и да се прибера. За зимата да не говорим.

    Коментиран от #7, #18, #26

  • 5 Голяма беля са

    41 2 Отговор
    който се отърве на време от тях е късметлия
  • 6 Механик

    32 10 Отговор
    Скоро ще карат хората насила да купуват електрички. Щото вече никой няма да иска да ги купува.
    Четири годишна електричка, която е карана през това време, има батерия от която са избягали над 50% от капацитета и. Средно между 50% и 70%.
    Трябва да се вземе предвид, че колкото повече остарява батерията, толкова по-бъзо губи капацитет.
    Казано инак, ако през първите 100 хиляди километра, батерията губи 50%, то само за още 20 хиляди ще загуби още 25%.
    (горните цифри са сравнителни и не претендират за точност. Просто обяснявам принципа. Нещата при различните произоводители се случват различно. Зависи и от климата където се експлоатира миксера)

    Коментиран от #29

  • 7 Мхм

    8 16 Отговор

    До коментар #4 от "Не мерси":

    Ти всеки ден ли си ходиш на село бе всеки ден по 660км км до бачкане и обратно.Бая нерентабилно е по добре аи наеми апартамент до работното място

    Коментиран от #8

  • 8 ха ха

    36 4 Отговор

    До коментар #7 от "Мхм":

    А, ти плащал ли си ремонт на кола в сервиз на Ауди, още повече електрическа... Този смелчага дето си купи електрокар втора ръка ще да е доста по-заможен от първия собственик... ;)
  • 9 ВикиЛексъсВарна

    16 1 Отговор
    Абосютно неадекватно сравнение с чисто нов Нисан Лийф! - Употребявано Ауди Е трон от 2020 г. - се сравнява само със същата година Нисан Лиййф! И такъв Нисан Лийф фейслифт края на 2020 г....вече се намира във Варна например за 45 000 лева. Докато Ауди КУ 4 Е ТРОН от 2020 г. тоест на три години и половина и на около 100 000 км. - всички обяви в мобилето/германското/ прегледани - за по-малко от 45 000 ЕВРО няма!!! Ако се търси най-евтиният 5 врати електромобил то това е Дачия Спринг фейслифт 2023г./по-мощна батерия/ за 45 000 лв. с пет години или 150 000 км. в цената....нооо Спринг е доста по-малък от Нисан Лиййф и на задната седалка на Спринг могат да седнат само деца до 168 см. и манекенки до 55 кг. - свръх тясно е отзад !

    Коментиран от #11, #13, #27

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Румънеско

    12 2 Отговор

    До коментар #9 от "ВикиЛексъсВарна":

    Ами идеална е за мен. Интересувам се от тесни манекенки само
  • 12 мани беги

    11 1 Отговор
    тез пари за ап. на морето! за вас оставям подобни киниефи да им са радфате и да си ги карате с кеф! пожелавам ви да си купите такава кола, ако вие ми пожелаете да се сдобия с ап. на морето ... честно е, нали? :)
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Българин

    13 1 Отговор
    Не благодаря. Ще си карам дизела.

    Коментиран от #15

  • 15 Лекар

    11 10 Отговор

    До коментар #14 от "Българин":

    Защо няма Ферари, Ламбо, Порше и пистови мотори дизел? Защото дизеловите твърди частици не се филтрират в дих. с-ма, а навлизат директно в кръвта. Следва посещение при кардиолог, пулмолог и онколог. Пестиш с бракуван дизел, ама не съвсем.

    Коментиран от #17, #20, #22, #28

  • 16 БайБоцимир

    6 1 Отговор
    Повечето Ауди-та губят около 50% от стойността си след 3-4 години.

    Коментиран от #21

  • 17 БМХ

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "Лекар":

    Нещо си неподготвен? Има дизелово Ферари и то доста добро - Ferrari F12tdf. Дизелови Поршета - много. Ламборджини - я провери Еstoque. Дизелови мотоциклети също се срещат….а колкото, че твърдите частици от дизела минават през мембраната на белодробните алвеоли и влизат в кръвта - това е нелепо. Ти да си чувал за DPF? Друг е въпроса, че много пора ги махат от старите си возила.
  • 18 Баба Яга

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Не мерси":

    Ми стой си на село уе селинджър
  • 19 123

    4 0 Отговор
    Те и бензиновите с директно впръскване на горивото отделят “твърди” частици със същия размер като на дизелите с директно впръскване. На тях също започнаха да монтират филтри за твърди частици. За съжаление всичко е общи приказки, докато мощността и расте няма смисъл да се говори за екология. Няма как премиум автомобил с разход 30 литра на сто да отделя по малко вредни емисии за пробег от 100 км от автомобил с разход 7-8 л. Говорим за абсолютни числа за еднакъв пробег. Само че на потребителя не му харесват автомобили с по 100-150 к.с и се търсят обяснения как новия съвременен автомобил с 5 филтъра независимо, че разходва гориво колкото един 40 тонен товарен автомобил, всъщност е много екологичен и нищо не отделя като вредни емисии. Проста физика, за да изгори един литър бензин е необходимо точно количество кислород и това за сега не е променено.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Бай Хърбар ий

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "БайБоцимир":

    Всички губят 30% веднага след покупката и по х% всяка следваща година. Нормално е на 5тата да са на 50% независимо от пробега. Има си овехтяване за всички, само теслата не я лови нищо. Бухаха
  • 22 Изтрит 20

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Лекар":

    Не ходете при този "лекар"
  • 23 ЩЕ ВЗЕМА ДВЕ, ЕДНОТО ЗА ЧАСТИ

    0 0 Отговор
    А КЪДЕ СА ИМ БУШОНИТЕ, ЧЕ АКО СПРЕ ДА ЗНАМ?

    Коментиран от #24

  • 24 ха сега де,

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "ЩЕ ВЗЕМА ДВЕ, ЕДНОТО ЗА ЧАСТИ":

    Като няма ток за какво са ти бушоните? Нова батерия струва доста повече от половин нова кола.
  • 25 пешо

    0 0 Отговор
    е много са евтини
  • 26 Съдията Дред

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Не мерси":

    То аз къщата на село я продадох, ама с тоя пробег как да отида от София до Грийн Лайф до Созопол ? Особено, като знам при какви скорости го мерят тоя пробег. Като настъпя по магистралата , и още на Пловдив ще трябва да търся къде да заредя
  • 27 Циник

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "ВикиЛексъсВарна":

    Един колега беше взел Спринт под наем, ама предишния модел. Ужас. Не е проблем, че е електрически; проблемът е, че е като кофа за боклук с двигател. Да не говорим, че се вижда къде е мястото за педала на съединителя. Тоест, някакво преправено купе. Пълен позор. По-добре нещо друго втора ръка от този на мамалигарски проект
  • 28 Йо Несбьо

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Лекар":

    Той ще спести наистина, защото изгорелите газове ги дишат онези отзад. Шофирам ежедневно по 500 километра и има автомобили, чиято миризма от ауспуха чувстваш далеч преди да ги видиш с очите си.

    В Чехия е пълно със стари шкодовки от 2005 насам - двигателят си действа, но вече с увеличени емисии, а катализаторът е отстранен или не работи, но собственикът не иска да хвърля сума ти кинти за поддръжка и не му пука, защото му ляга евтино.

    Аз обаче карам след него и не мога да дишам.

    Същото е с разните Голфове, Пасатори и т.н. Смрад, сажди, нищо не помага!
  • 29 Йо Несбьо

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Механик":

    Не е точно така! Тесла и Лийф доказаха, че и след първите няколко години капацитетът остава доста висок (над 80%). Е, има и машини с изчерпан ресурс.

    Аз лично съм попадал на Тойота хибрид, която работи прекрасно и стига да не изключиш двигателя дори няма да разбереш, че батерията си е отишла. Разкошно ускорение, приятно управление и в момента, в който спреш, вече не можеш да тръгнеш 😂😂😂.

    Нямам против електрическите автомобили, но за бизнес цели, свързани с активно шофиране, чести спирания и големи разстояния, за мен са непрактични.