Оказа се, че електрическите автомобили Audi e-tron quattro са поевтинели много на вторичния пазар. За няколко години някогашният скъп премиум кросоувър губи значителна част от цената си - днес може да се купи на цената на достъпен хечбек Nissan Leaf.
Ресурсът InsideEVs проведе проучване, по време на което специалистите изследват пазара и стигат до някои интересни заключения. Оказва се, че днес на вторичния пазар има много оферти за продажба на Audi e-tron quattro на цени под 30 000 евро.
Това е сравнимо с нови евтини хечбеци от масовия клас като Nissan Leaf и Chevrolet Bolt. В същото време електрическият кросоувър на Audi е премиум модел, който след появата си на пазара през 2019 г. струваше над 75 000 евро.
Така електромобилите e-tron с пробег вече са поевтинели повече от половината, при това само за четири години. В същото време моделът не е остарял и остава модерен. Този кросоувър все още се продава в шоурумите на немската марка.
И характеристиките на колата са прилични. Мощността на електрическия тракт е 335 к.с. (402 к.с. в краткосрочен режим Boost). Батерийният блок с капацитет 95 kWh (налични 86 kWh) осигурява пробег от 330 км. В същото време в някои тестове колата показа повече, като пробегът ѝ стига до 360 км.
Не е известно обаче какъв процент от капацитета е загубила батерията за тези няколко години. Във всеки случай, в изследването се отбелязва, че такава кола на вторичния пазар е изгодна покупка. У нас цената им започва от малко над 70 000 лв, а всички употребявани такива Audi-та, предлагащи се в България, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дам
12:51 03.11.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ⚜️Просветен⚜️
13:01 03.11.2023
4 Не мерси
Коментиран от #7, #18, #26
13:02 03.11.2023
5 Голяма беля са
13:05 03.11.2023
6 Механик
Четири годишна електричка, която е карана през това време, има батерия от която са избягали над 50% от капацитета и. Средно между 50% и 70%.
Трябва да се вземе предвид, че колкото повече остарява батерията, толкова по-бъзо губи капацитет.
Казано инак, ако през първите 100 хиляди километра, батерията губи 50%, то само за още 20 хиляди ще загуби още 25%.
(горните цифри са сравнителни и не претендират за точност. Просто обяснявам принципа. Нещата при различните произоводители се случват различно. Зависи и от климата където се експлоатира миксера)
Коментиран от #29
13:06 03.11.2023
7 Мхм
До коментар #4 от "Не мерси":
Ти всеки ден ли си ходиш на село бе всеки ден по 660км км до бачкане и обратно.Бая нерентабилно е по добре аи наеми апартамент до работното мястоКоментиран от #8
13:21 03.11.2023
8 ха ха
До коментар #7 от "Мхм":
А, ти плащал ли си ремонт на кола в сервиз на Ауди, още повече електрическа... Този смелчага дето си купи електрокар втора ръка ще да е доста по-заможен от първия собственик... ;)13:39 03.11.2023
9 ВикиЛексъсВарна
Коментиран от #11, #13, #27
13:55 03.11.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Румънеско
До коментар #9 от "ВикиЛексъсВарна":
Ами идеална е за мен. Интересувам се от тесни манекенки само14:08 03.11.2023
12 мани беги
14:09 03.11.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Българин
Коментиран от #15
15:04 03.11.2023
15 Лекар
До коментар #14 от "Българин":
Защо няма Ферари, Ламбо, Порше и пистови мотори дизел? Защото дизеловите твърди частици не се филтрират в дих. с-ма, а навлизат директно в кръвта. Следва посещение при кардиолог, пулмолог и онколог. Пестиш с бракуван дизел, ама не съвсем.Коментиран от #17, #20, #22, #28
15:26 03.11.2023
16 БайБоцимир
Коментиран от #21
22:12 03.11.2023
17 БМХ
До коментар #15 от "Лекар":
Нещо си неподготвен? Има дизелово Ферари и то доста добро - Ferrari F12tdf. Дизелови Поршета - много. Ламборджини - я провери Еstoque. Дизелови мотоциклети също се срещат….а колкото, че твърдите частици от дизела минават през мембраната на белодробните алвеоли и влизат в кръвта - това е нелепо. Ти да си чувал за DPF? Друг е въпроса, че много пора ги махат от старите си возила.00:07 04.11.2023
18 Баба Яга
До коментар #4 от "Не мерси":
Ми стой си на село уе селинджър06:29 04.11.2023
19 123
09:51 04.11.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Бай Хърбар ий
До коментар #16 от "БайБоцимир":
Всички губят 30% веднага след покупката и по х% всяка следваща година. Нормално е на 5тата да са на 50% независимо от пробега. Има си овехтяване за всички, само теслата не я лови нищо. Бухаха16:41 04.11.2023
22 Изтрит 20
До коментар #15 от "Лекар":
Не ходете при този "лекар"16:43 04.11.2023
23 ЩЕ ВЗЕМА ДВЕ, ЕДНОТО ЗА ЧАСТИ
Коментиран от #24
16:44 04.11.2023
24 ха сега де,
До коментар #23 от "ЩЕ ВЗЕМА ДВЕ, ЕДНОТО ЗА ЧАСТИ":
Като няма ток за какво са ти бушоните? Нова батерия струва доста повече от половин нова кола.19:28 04.11.2023
25 пешо
07:24 05.11.2023
26 Съдията Дред
До коментар #4 от "Не мерси":
То аз къщата на село я продадох, ама с тоя пробег как да отида от София до Грийн Лайф до Созопол ? Особено, като знам при какви скорости го мерят тоя пробег. Като настъпя по магистралата , и още на Пловдив ще трябва да търся къде да заредя16:27 08.11.2023
27 Циник
До коментар #9 от "ВикиЛексъсВарна":
Един колега беше взел Спринт под наем, ама предишния модел. Ужас. Не е проблем, че е електрически; проблемът е, че е като кофа за боклук с двигател. Да не говорим, че се вижда къде е мястото за педала на съединителя. Тоест, някакво преправено купе. Пълен позор. По-добре нещо друго втора ръка от този на мамалигарски проект09:18 01.12.2023
28 Йо Несбьо
До коментар #15 от "Лекар":
Той ще спести наистина, защото изгорелите газове ги дишат онези отзад. Шофирам ежедневно по 500 километра и има автомобили, чиято миризма от ауспуха чувстваш далеч преди да ги видиш с очите си.В Чехия е пълно със стари шкодовки от 2005 насам - двигателят си действа, но вече с увеличени емисии, а катализаторът е отстранен или не работи, но собственикът не иска да хвърля сума ти кинти за поддръжка и не му пука, защото му ляга евтино.
Аз обаче карам след него и не мога да дишам.
Същото е с разните Голфове, Пасатори и т.н. Смрад, сажди, нищо не помага!
11:01 04.12.2023
29 Йо Несбьо
До коментар #6 от "Механик":
Не е точно така! Тесла и Лийф доказаха, че и след първите няколко години капацитетът остава доста висок (над 80%). Е, има и машини с изчерпан ресурс.Аз лично съм попадал на Тойота хибрид, която работи прекрасно и стига да не изключиш двигателя дори няма да разбереш, че батерията си е отишла. Разкошно ускорение, приятно управление и в момента, в който спреш, вече не можеш да тръгнеш 😂😂😂.
Нямам против електрическите автомобили, но за бизнес цели, свързани с активно шофиране, чести спирания и големи разстояния, за мен са непрактични.
11:09 04.12.2023