В САЩ расте натискът върху държавните институции да забранят износа на употребявани електрически автомобили в чужбина. Регулаторите са загрижени за безопасността на тяхното транспортиране и последващо изхвърляне.
По-специално властите се надяват да проследят по-добре батериите, оставени в катастрофирали автомобили чрез транспортни канали. В края на краищата вече има много случаи на пожари по време на транспортиране на такива автомобили, причинени от запалване на акумулаторите им.
Друга причина за евентуална забрана е да се избегне износът на електрическите отпадъци в държави, които нямат средства да ги рециклират или пренасочат. Американските служители искат да запазят ценните минерали, съдържащи се в батериите, в тяхната страна.
Компаниите за рециклиране на батерии в Западна Европа и САЩ са получили огромни количества частни и публични инвестиции, за да подпомогнат укрепването на веригите за доставка на суровини от стари или използвани батерии. Но засега те имат само малка част от батериите под формата на използвани такива.
Досега съществуващата индустрия на застрахователните компании и аукциони играе в полза на други държави, които носят ударени електрически автомобили. По-специално, електрическите автомобили са по-склонни да бъдат обявени за "тотал щета" след инциденти, отколкото колите с двигатели с вътрешно горене, „електричките“ могатда бъдат обявени за непоправими дори след леки инциденти. Анализ на Reuters тази година установи, че "голяма част" от повредените електромобили, продадени за скрап, са почти нови превозни средства с малък пробег.
Основната причина, поради която ремонтът на електрически превозни средства е толкова труден, е липсата на специфични разпоредби за боравене с батерии на електрически превозни средства след злополука. Няма световен индустриален стандарт за измерване на производителността на батерията.
Производителите на превозни средства понякога отказват да разрешат ремонт на акумулатори поради съображения за сигурност. Никой не знае какво ще се случи с ремонтиран акумулатор след две, три години и още 50 000 км. По-лесно е да оставят почти нови превозни средства да бъдат дерегистрирани, отколкото по-късно да се занимават със съдебни дела.
Разбира се, в САЩ има фирми, които печелят пари, като разглобяват автомобили, за да извлекат най-ценните части за препродажба. Но разглобяването на батерията изисква специални работници, оборудване и, най-важното, пространство поради опасното от пожар съхранение на литиево-йонните клетки. А много въпросните компании нямат такова.
Освен това електромобилите обикновено имат по-прости задвижвания с повече пластмаса и големи сглобяеми компоненти на каросерията, които не са лесни за разглобяване. При някои електрически превозни средства батерията е вградена директно в конструкцията на превозното средство, което я прави особено трудна за разглобяване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АБВ
Коментиран от #6, #19, #23
11:01 26.11.2023
2 Всъщност
Коментиран от #42
12:07 26.11.2023
3 Сатана Z
Хем получаваш пари ,хем си на загуба.Хитро.
Коментиран от #22
12:15 26.11.2023
4 кола на ток
Коментиран от #24
12:28 26.11.2023
5 лоша новина
Коментиран от #25
12:47 26.11.2023
6 Хахахаха
До коментар #1 от "АБВ":
Вижте, как хубаво горят, с тъмен черен пушек и отровни газове!Коментиран от #40
12:48 26.11.2023
7 А50
Коментиран от #12, #45
13:00 26.11.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Слънчевата система
Ясо е че човешката дейност влияе само 2% на изменението на климата. Останалото е е лицемерие. Те не отчитат другите основни фактори:
Какво да направи човечеството и главно зелените, за да избегне изменението на климата:
1. Да спрем протуберансите на слъцето???
2. Да преуставим вулканичната дейност, създаваща огромно количество въглероден двуокис???
3. Да издухаме на въглеродния двуокис (карбонов диоксид), когато няма фотосинтезата през НОЩТА. СО2 се разгражда само прз деня от разстителните видове вкл. от горите и бразилската джунгла и тайгата??
4. Да спрем парниковия ефект, предизвикван главно от изпарението на океаните???
5. Да изтрепем кравите, слонове, жирафи и др. защото изпускат метан 84 пъти по-опасен за природата от карбоновия диоксид. А домашите любимци??? Само по едно дете или без него, заради въглеродния отпечатък
6. Да спрем изменението на ъгъла на оста на Земята по отношение на слънцето???
7. Да спрем намаляването на магнитното поле на земят???
8. Да спрем 11 годишното циклично влияние на пръстените на Сатурнна климата ни???
9. Да спрем движението на Слънчевата система и на галактика Млечен път във вътрешността на Вселената???
10. Да разрушим HAARP и да спрем войните (това вече може би е е реално)!!!
0
Забележка: През 2013 година Обама заяви, че през 2017 година световният океан ще се повиши с 7 фийта (2.1)
Коментиран от #11
13:37 26.11.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Ха ха
До коментар #7 от "А50":
Ел. колите от тотал щета се внасят в България. Поне във Варна знам 2 сервиза който ги ремонтират, непробиваемият софтуер на Теслите е хакнат и се препродават. Със сигурност, не е само във Варна където е открита далаверата.19:47 26.11.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Господине
До коментар #11 от "Андрей Манев":
Многопластовото ви чувство за хумор е подобно по конструкция и елегантност на кирпичена тухла.19:51 26.11.2023
15 Бай
До коментар #11 от "Андрей Манев":
Моля, да ни просветите!!19:53 26.11.2023
16 Ивелин
Коментиран от #29
19:57 26.11.2023
17 Анонимен
20:07 26.11.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Прав сте,
До коментар #1 от "АБВ":
Но, все пак, не става въпрос за вносът, а за ИЗНОС. Нали?20:42 26.11.2023
20 Ироничен
Да бе, да..... Задължителен гараж със зарядно - еФтинко. Къс пробег - Удобничко, вечеряш докато чакаш.
При прилична кола едни поне 40 000 отгоре за избиване.
Ти ги дай, после едно еФтинко, еФтинко. Аз ще си карам трилитровия дизел, дето също не ми излезе евтино, ама е нополовина поне.
20:54 26.11.2023
21 Шофьор
Коментиран от #38
20:59 26.11.2023
22 Мичето
До коментар #3 от "Сатана Z":
Те винаги плащат макс 70-80%21:20 26.11.2023
23 Диьмо
До коментар #1 от "АБВ":
От САЩ само ГЛУПОСТИ и простотииКоментиран от #41
21:20 26.11.2023
24 Минчо
До коментар #4 от "кола на ток":
Нее осъвършенствана таз кола на ток не може да се патува надалеч нее сигурна21:24 26.11.2023
25 ....Те
До коментар #5 от "лоша новина":
Може да са адаптивни... ;)21:25 26.11.2023
26 От чужбина
22:32 26.11.2023
27 ВинДизел
Коментиран от #34
00:54 27.11.2023
28 Чочев
06:24 27.11.2023
29 Някой
До коментар #16 от "Ивелин":
Некъдърни журналисти!07:02 27.11.2023
30 хихи
В САЩ расте натискът върху държавните институции да забранят износа на употребявани електрически автомобили в чужбина.
внос износ
демокрация менструация важното е кръв да се лее
08:51 27.11.2023
31 българина
09:04 27.11.2023
32 Марко
Пореден смях!
09:28 27.11.2023
33 123
Коментиран от #37
10:44 27.11.2023
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Един
До коментар #21 от "Шофьор":
Дал съм 90000 за нова Тесла без ДдС и да ,ако се наложи ще я занеса във Виница да ни я оправят ,ако има нещо ,но нищо не се чупи ,напротив ,за 8 месеца и 35000 км единствено няколко драскотини ,които ще ни ги оправят в сервиз ,каското плаща ,а разликата в обслужването с останалите ми коли е ,спестени вече над11000 лв ,ти си карай дизеля!Коментиран от #46
14:58 27.11.2023
39 цър пър
16:52 27.11.2023
40 Име
До коментар #6 от "Хахахаха":
Я сега провери статистика кой вид коли гори най-много17:20 27.11.2023
41 Име
До коментар #23 от "Диьмо":
Сигурно и интернетът дето имаш у вас е глупост. За тока даже няма да говорим17:21 27.11.2023
42 БКП-КПСС
До коментар #2 от "Всъщност":
Е който няма пари за нова кола пеша ли да ходи ???!!!19:55 27.11.2023
43 Газовик
Прочетох коментарите и се убедих в правотата си!
Четете внимателно! Става дума за суровини, които има в недостиг по света. Всички се готвят за война а нямат литий. Скоро ще има и други подобни забрани.
07:21 28.11.2023
44 Манол Манолов
08:16 28.11.2023
45 Манол Манолов
До коментар #7 от "А50":
Вече има! Стара Ви е информацията. В Франция преработват и правят нови! В Щатите има Стартъп- изкупуват употребявани батерии и ги ползват за съхранение на енергия към фотоволтаиците!08:21 28.11.2023
46 Азазел
До коментар #38 от "Един":
Дизел с разход 5/100 прави 15 лева за 100 километра. При изминати 35000 километра дизела ще струва 5250 лева. И една смяна на масло, да го кажем 6000 лева. И това при 0 лева разход за ток.Явно Ви връщат пари от енергото 🤣
11:25 29.11.2023