Електрическите превозни средства имат 79% повече проблеми от конвенционалните автомобили с ДВГ. Това са данни от последното годишно проучване за надеждността на автомобилите на Consumer Reports. Но проблемът всъщност не е, че те са електрически, казва Джейк Фишър, директор на центъра за тестване на автомобили на групата.
Проблемите възникват, защото електрическите автомобили са предимно нови модели, а наскоро въведените модели автомобили обикновено имат повече проблеми, независимо от това какво ги задвижва. Автомобилните компании нямат времето, за да отстранят всички "детски болести", така както го имат с моделите, които произвеждат от години.
Освен това електрическите превозни средства обикновено са модели с по-висока цена с по-сложни технологични характеристики, с допълнителни сензори за безопасност, с повече джаджи и с всевъзможна електроника.
Всички тези фантастични функции предоставят повече възможности нещата да се объркат
„Ако погледнете електромобилите, те обикновено са пълни с нови технологии. Собствениците на електромобили също съобщават за проблеми с батериите и зареждането, но това все още е до голяма степен резултат от новостта на тези превозни средства", казва Фишър. Не че технологията е проблематична по своята същност.
Според Фишър, ако всички производители са правили електрически автомобили в продължение на 100 години и изведнъж един от тях реши да построи двигател с вътрешно горене с трансмисия, това щеше да е изпълнено с още по-гоблеми проблеми..
За да стигне до това становище Consumer Reports проучва 330 000 отделни превозни средства всяка година. Крайните резултати в случая се изчисляват въз основа на комбинираните данни от последните три години.
Прави впечатление, че електрическите пикапи се представят най-зле
В проучването за надеждност на Consumer Reports това е така, защото те са нещо като пресечна точка на два коренно различни типа превозни средства - електромобили и пикапи.
Не всички електрически превозни средства обаче са толкова ненадеждни, според данните от проучването на Consumer Reports. Tesla Model 3 и Model Y, както и Ford Mustang Mach-E, например, имат средна очаквана надеждност. Hyundai Ioniq 6 пък има по-добра от средната очаквана надеждност.
Средно най-малко надеждните, според проучването, са plug-in хибридите. Причината за това, според Consumer Reports, е, че ДВГ и електрически двигатели те са уязвими към всички неща, които могат да се объркат и в коли с ДВГ, и в електрически превозни средства.
„Една от причините, поради които някои хибриди са надеждни, е, че обикновено идват от надеждни автомобилни производители като Toyota и Honda, например“, казва още Фишър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Читател
14:54 07.12.2023
2 ДОНЧО ГОРСКИЯ
14:55 07.12.2023
3 Имаше ТН
15:12 07.12.2023
4 Майстора
15:12 07.12.2023
5 Механик
Ми не, не са заради това, че са елетрически, ми понеже батериите дават проблеми и освен това имат такива със зареждането.
Ама да не си помислите, че е поради това, че са електрически! Сакън!
п.п.
Все пак за да си модерен си струва колата ти да има 80% повече проблеми. Инак караш на евтин ток и си тарикат. Ама даваш 80% повече пари за да ти отстранят проблемите.
Коментиран от #7, #31
15:18 07.12.2023
6 Майстора
Отваряш мотор: късат се све болтове и шпилки, гарнитури леш, маркучЕта за вакуум се трошат като солети. Вериги + ролки + обтегачи + основни и бйелни лагери + гарнитури + семеринги + повдигачи + водна помпа 4200 без труда. Събереш мотора, врътнеш: счупи горен вал. Оно е крехко. Дадеш газ, роди карантия, изтекат му чорбите, буталото излезе да види кой кара колата....
Еееех тея електромобили много ненадеждни бре!
Коментиран от #8, #18, #19
15:21 07.12.2023
7 Реално
До коментар #5 от "Механик":
Къде ги тея проблеми с батерии и зареждане? Истинските механици казват, че няма такива. Отделно имат 8 години гаранция на клетките.Близо 6 бона си напред годишно само от гориво, паркиране, данъци и ремонти. Че тя колата се самоизплаща
Нещата са несравними
Коментиран от #16, #30
15:27 07.12.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Антиелектрика
Коментиран от #11
15:44 07.12.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Кажи си го направо
До коментар #9 от "Антиелектрика":
Чакаш toyota да започнат да произвеждат електромобили за да почнеш да ги хвалиш! Дотогава ще плюеш по тях.Коментиран от #34
15:48 07.12.2023
12 Амчи то от отдавна
Коментиран от #17
15:56 07.12.2023
13 бумбам
16:23 07.12.2023
14 бай Даньо
17:42 07.12.2023
15 За градско
19:40 07.12.2023
16 Драйвър
До коментар #7 от "Реално":
Защо не публикуваш снимка в която се сравняват резервоарите на електрокарите и на истинските коли?Може би защото батериите на една Тесла тежат малко над половин тон, а резервоара на един нормален автомобил е с тегло около 10-15кг...
20:06 07.12.2023
17 Гробар
До коментар #12 от "Амчи то от отдавна":
Ще ти се да са от дърво ковчезите. Ламинирано ПДЧ и бегай.20:40 07.12.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Драйвър
До коментар #6 от "Майстора":
Близо половината от изброените от теб неща ги има и при електрокарите, а 40% от другите неща за да ти се случат, трябва да си карал бая скапани автомобили за около 1 милион километра и остават 10% разни дребни нещица, които са евтини и се сменят за минути.Сега може да ми напомниш за колко време и на каква цена се сменят батерии и електромотори?
Как се сменя и колко струва да се подмени цялостно охладителна течност на един Model S?
Защо не споменаваш също колко по-често се подменят компоненти по ходова част и спирачна система на електрокар, спрямо тези на истински автомобил?
Какво става когато си изхабиш батерията до 0% и каква е процедурата след това?
Задавам тия въпроси, защото знам, че отговорите са много тегави за всеки електро фен.
02:49 08.12.2023
20 МинЧо
08:54 08.12.2023
21 Мнение
Коментиран от #27
13:51 08.12.2023
22 така така
14:51 08.12.2023
23 хахах
14:56 08.12.2023
24 3333
Коментиран от #25, #26
13:32 09.12.2023
25 Доктора
До коментар #24 от "3333":
Караш по 180км. абсолютно всеки ден в продължение на година?Малко ме съмнява, но ако е истина, си е похвално по наши стандарти.
18:15 09.12.2023
26 Доктора
До коментар #24 от "3333":
Нима нямаш дискове, накладки, ходова част/окачване и гуми?18:16 09.12.2023
27 Коки
До коментар #21 от "Мнение":
Еми нормално , 7-8 на 100.15:02 13.12.2023
28 Дедовия
10:41 14.12.2023
29 Биби
12:46 14.12.2023
30 Добре бе
До коментар #7 от "Реално":
Карай си го тоя винтоверт.01:53 18.12.2023
31 ганю
До коментар #5 от "Механик":
това е резултат на скъперничеството далавератаи човешката простотия и некадърство
както и баламурниците купили такива коли
20:28 18.12.2023
32 Ироничен
Ако изобщо стане.
21:27 18.12.2023
33 Циник
09:44 19.12.2023
34 Циник
До коментар #11 от "Кажи си го направо":
Ами да, то всички чакаме Тойота и Хонда да направят нещо, защото ще е свястно. Както и при електрониката, японците винаги са напред. Немците се мъчат ама по не ги бива. За американците, французите, англичаните и италианците да не говорим :)09:47 19.12.2023