8 Декември, 2023 10:20 45 270 35

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek

  • subaru-
  • crosstrek-
  • тест

Кросоувърът, известен досега като Subaru XV, има ново име, ново трето поколение и нови нива на оборудване

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek - 1

Бергамо, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Ако ви се струва, че новото Subaru Crosstrek изглежда познато, то не грешите. Да, емблемата Crosstrek на вратата на багажника може да е нова, но новият малък -кросоувър на Subaru е следваща генерация на добре известния модел Subaru XV .

От Subaru казват, че промяната на името има за цел да приведе Crosstrek в съответствие с другите SUV-та в гамата - Forester и Outback. Това трето поколение Crosstrek ще се продава в световен мащаб само с това име.

Това, което не се е променило обаче е самата същност на Crosstrek, който си остава по същество хечбек Impreza, но с по-висок клиренс и с някои добавени защитни облицовки на каросерията.

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek

Сега в третото си поколение, Crosstrek се базира на платформата за автомобили от ново поколение на Subaru, която е в основата на няколко модела, включително Impreza (от 2016), XV (2017), Forester (2018) и Outback (2021).

Цени и преки конкуренти

Преките съперници на това Subaru не са много, тъй като в този клас на субкомпактните кросоувъри повечето не разполагат с 4х4 система. Като основни такива бихме определили Toyota Corolla Cross и Hyundai Kona.

Но докато и най-базовото Subaru разполага със задвижване на четирите колела, то при конкурентите това е опция, която води до бързото ескалиране на цените им. Така, че ако това Subaru ви се вижда скъпо, вижте ценовите листи на преките конкуренти, но с 4х4 задвижване.

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek

Subaru Crosstrek се предлага у нас с три нива на оборудване - Style, Style Extra и Premium, като цените на тези три варианта са съответно 72 700, 75 700 и 81 100 лв. с ДДС. Освен различното оборудване, Crosstreck се предлага у нас с един силов тракт - двулитров, атмосферен бензинов боксер и малък електромотор.

Интериор

Интериорът на Subaru Crosstrek подчертава функционалността над лукса. Видно е обаче, че е вложена доста мисъл в интериорния дизайн. Това личи от начина, по който сензорният портретно ориентиран екран на информационно-развлекателната система е интегриран в таблото, от ергономичните седалки и от цялостното оптимално пространство за водача и за пасажерите.

Качеството на сглобката е на познатото ни прецизно японско ниво, но от самите материали в салона има още какво да се желае. Твърдата пластмаса се вижда на някои места, но като цяло вътрешността на Crosstreck е приятна и най-вече практична и функционална.

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek

Освен новият екран в горната част на централната конзола, колата впечатлява с удобен волан, рамкиращ чифт аналогови инструменти – оборотомер и скоростомер - които от своя страна обграждат малък, но информативен цифров дисплей, който може да се настройва за различни данни от работата на автомобила.

Удобствата за съхранение отпред включват задължителния чифт поставки за чаши, съединени с дълбок контейнер за съхранение, разположен под подплатения централен подлакътник. Жабката е с приятни размери, докато джобовете на вратите могат да поберат големи бутилки.

Вторият ред е мястото, където Crosstrek разкрива забележимо подобрение спрямо своя XV предшественик. Просто има повече място отзад, което означава, че пътуващите на втория ред ще се насладят на допълнителен комфорт. Големите бенефициенти са пространството за коленете и краката.

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek

Големият и солиден трансмисионен тунел наистина пречи малко на комфорта на средния пътник на втория ред, но това е компромисът за наличието на платформа за задвижване на четирите колела под вас. Самите задни седалки се усещат малко твърди, но като цяло са удобни.

Разбира се, това допълнително пространство на втория ред не е безплатно, а компромисът за комфорта на пътниците е под формата на товарен капацитет. Subaru цитира 328 литра багажен обем, което не е много, но пък от друга страна при нужда, товарното пространство може да нарасне до вече впечатляващите 1 314 литра обем. Естествено за сметка на втория ред седалки.

Въпросният втори ред се сгъва в съотношение 60:40, което го прави практичен и най-вече - напълно адекватен за сегмента. Достъпът до багажника е през голямата пета врата на багажника и разкрива равен под.

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek

Освен модерният интегриран в таблото сензорен екран в портретен стил, останалата част от контролите са под формата на физически бутони, което на нас ни допада доста повече отколкото модерните напоследък сензорни контроли, които определено отвличат вниманието на водача от пътната обстановка.

Технологии за безопасност

Пълният набор от технологии за активна безопасност на Subaru е включен във всеки Crosstrek, включително варианта от базовото ниво, което комбинирано с добре позната 4х4 на марката, прави колата да се чувства изключително стабилна при всякакви метеорологични условия.

Пакетът за пасивна безопасност, наречен EyeSight, включва автономно аварийно спиране напред и назад, адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, разпознаване на знаци за скорост, наблюдение на налягането в гумите, предупреждение за сляпа зона и предупреждение за напускане на лентата.

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek

Има и мониторинг, следящ за вниманието на водача, който ви предупреждава, когато системата прецени, че не обръщате внимание на пътя, като проследява движенията на очите ви. Освен всичко това комплект от девет въздушни възглавници покрива и двата реда пътници, включително въздушна възглавница , разположена под пътника на предната седалка, която намалява шансовете да се плъзне напред и надолу в случай на инцидент.

Двигател и ходови характеристики

Тук стигаме до основното предимство на този автомобил пред конкурентите му. Според нас това е колата в този клас, която разполага с най-добра проходимост извън асфалта, а що се касае до двигателя, той не е свръх мощен, но си върши работата отлично.

По време на нашия тест, автомобилът показа среден разход на гориво около 7 литра на 100 километра в комбиниран цикъл, което е напълно приемливо за 4х4 кросоувър, които, както знаем, не се славят с особено добър коефициент на въздушно съпротивление.

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek

Що се касае до основния агрегат - двулитров атмосферен боксер, то мощността му от 136 конски сили и 196 Нм максимален въртящ момент не са революционни. От друга страна това е четирицилиндров мотор, впечатляващ със спокойна работа, който е перфектно паснат с безстепенната автоматична скоростна кутия (CVT). Системата се подпомага от малък електромотор и също толкова малка батерия, като последното влияе единствено на по-ниския разход и на еконормите.

Шофирането можем да опишем с една дума, като адекватно. Няма умопомрачително ускорение, но пък двулитровият боксер е перфектен в трафика - изключително добре балансиран и без каквито и да е шумове и вибрации. Що се отнася до трансмисията, то, пак според нас, това е най-доброто CVT на пазара. Еластичната CVT кутия дава приоритет на разхода на гориво пред производителността.

Нещата не изглеждат никак зле и на магистралата, където характерът на четирицилиндровия боксер определено помага на Crosstrek да достигне круизна скорост сравнително бързо. Дори и при дълги пътувания Crosstrek е удобен малък SUV с прилични пътни маниери благодарение на гъвкавото, но не прекалено меко окачване.

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek



А постоянното AWD задвижване на Crosstrek наистина му носят много дивиденти, предлагайки сигурна "езда", за каквато неговите многобройни и разнообразни "колеги" с предно задвижване просто не могат и да си помислят.

И въпреки че този път не попаднахме на истински офроуд терен, то Crosstrek ни показа, че е повече от способен на черни заснежени пътища, като същевременно буди увереност зад волана, когато асфалта е мокър и хлъзгав. Не трябва да се пренебрегва и изключително големия клиренс от 22 сантиметра, което е рядкост за SUV от този сегмент.

Заключение

Видно е, че макар и сходен на визия, Subaru Crosstrek се е възползвал от някои значителни подобрения в сравнение с досегашния XV, който заменя, като единствено няма как да не си помислим, че можеше да се възползва още повече с по-мощен и може би дори с турбо двигател, но и това, което ни предлага Crosstreck не е за пренебрегване.

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek

Цената му, както вече споменахме е атрактивна, предвид това, което предлага, автомобилът е сигурен и надежден, а наличието на четирицилиндров мотор с минимална електроника в управлението му го прави лесен и доста по-евтин за поддръжка. Нашето мнение, че новото Subaru Crosstreck заслужава внимание.

Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 68 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 МаКаТа

    41 9 Отговор
    Напълно съгласен с автора, това е кола, на която трябва да и се обърне внимание
  • 2 Бангеев

    44 28 Отговор
    Добро ревю, на една кола, която е в пъти повече кола от недуразуменията на ВАГ и Тойота

    Коментиран от #4

  • 3 нео

    31 6 Отговор
    Хареса ми
  • 4 нео

    53 9 Отговор

    До коментар #2 от "Бангеев":

    За ВАГ съм съгласен , но Тойота си е Тойота , не я слагай на недно ниво с ВАГ
  • 5 Крис

    32 6 Отговор
    Отлично коле за млади хора с активен начин на живот.
  • 6 Име

    34 4 Отговор
    Скъпичко, но както се казва в статията, плащаш си за 4х4 и за всички други екстри. Добра статия, за една много смислена кола. Поздравления на пичовете от мобиле, че обръщат внимание и на такива нишови кори, а не само на ваг и тойота. Субаруто не им отстъпва по нищо, а и като цяло, предвид новото нормално, не е и толкова скъпо.
  • 7 ЛОЙКО

    17 4 Отговор
    Харесва ми! В тоя диапазон влиза дори в територията на лексус. Just saying
  • 8 Кочо Честименски

    21 29 Отговор
    На цената на Ауди А3 със същото оборудване. И някои други по-смислени от това жалко недоразумение неща.

    Коментиран от #9

  • 9 Гост

    45 15 Отговор

    До коментар #8 от "Кочо Честименски":

    Ауди А3 само може да си мечта е да стигне до там , където Сибаруто отива без проблем

    Коментиран от #12

  • 10 помак

    16 15 Отговор
    Развалиха я тая марка ейй
  • 11 ДОН КИНГ

    48 23 Отговор
    80 000 лв. за 136 к.с. боксер и CVT трансмисия, и да ми го подарят няма да го взема!!!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 пешо

    13 3 Отговор
    Хубаво е ама още малко коне да му бяха сложили
  • 14 Смеххх

    18 23 Отговор
    Тези още ли правят коли?!
  • 15 СЗО

    27 5 Отговор
    Мъничка и скъпичка. А разхода от 7 на сто за хибрид няма какво да се коментира.
  • 16 Жалка работа

    32 13 Отговор
    Тая анемия, като се качат 5 човека с багаж и се пусне климатика с тоя "матор" и вариатор няма да успее даже да тръгне, камоли да катери нещо повече от бордюр.

    Коментиран от #19, #21

  • 17 Хахохи

    28 3 Отговор
    80к за тази кола са страшно много.
  • 18 Раптор

    37 1 Отговор
    Чакайте малко ... сегашното XV 2.0 е 150 конски сили, сега конските сили са станали на 136 и на това отгоре са сложили на всяка версия по 5000 лева отгоре ей така от сърце .... Един вид новото е осезаемо по-маломощно, ама с 5000 по-скъпо. Кофти история ... цената почва да прилича на тая на Форестъра (не че и него няма да го вдигнат здраво).
  • 19 Раптор

    8 8 Отговор

    До коментар #16 от "Жалка работа":

    Абе не е точно така- старо легаси (което е и по-тежко) с двигателя 2.0/138 върви и катери идеално. Е не е с вариатор. Taзи нито е особено голяма нито е тежка и XV-тата в момента (150) са съвсем адекватни коли.
  • 20 някойси

    12 9 Отговор
    Изключително честна и добре написана статия за една изключително честна и добра кола. Поздравления!
  • 21 авто фен

    15 8 Отговор

    До коментар #16 от "Жалка работа":

    Точно преди десетина години коли с 2.0 и 136 коня бяха бързи коли, и то от среден клас. Как пък така се разглезиха някои хора,че кола под 160 коня днес да се води бавна. Как ще е бавна една кола с 10 сек. 0-100км/ч. и 200 км./ч по магистралата. Преди десет години това бяха бързи коли, и сега са бързи, просто сега има още по-бързи, но това не прави Субаруто нито бавно, нито анемично, нито да не може да тръгне с 5 човека и климатик и багаж, колата ще тегли уверено с 200 Нм е сравнително лекото си купе. 200Хм за бензинов мотор е много добре, като изключим турбо моторите, които сега разглезиха хората.

    Коментиран от #22, #30

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Бахари Захаров

    19 6 Отговор
    И Субару успяха да развалят. 136к.с. за 4х4 си е направо мъка. И таблет са сложили, за да е пълна излагацията. Дано поне са оправили проблема с клапаните, главите и прегряването, че те си бяха сериозна сума при ремонтите. Тези коли трябваше да са със задвижването на Субару и двигател здрав като на някоя w124 /320 или 500/. А за CVT кутията просто нямам думи, да не се налага да се прави нещо по нея след гаранцията. Иначе марката си е извоювала име назад в годините и задвижването и все още е най-доброто в този клас.

    Коментиран от #31

  • 24 Тоз

    13 4 Отговор
    Мек хибрид. Така наречената малка батерия струва около 1200долара когато дойде време за смяна. А времето за смяна е малко след гаранцията 6-8 години. Отива батерия приключва и движението. При Тойота хибрид батерията издържа 12-14 г. и минава в авариен режим. който може да продължи 5х. км.
  • 25 Антон

    30 9 Отговор
    Това недоразумение в автомобилостроенето или казано по друг начин: новия японски запорожец, повече от 20 хил.лв. не би следвало да струва. ЦВТ трансмисия, 130 коня и 80 бона. Ахахахах. По тази причина по -вероятно да видите бугати или ролс ройспо улиците, отколкото това тенеке.
  • 26 Какво

    15 3 Отговор
    Да ви кажа….и аз си мислех десетилетия наред, че автомобил с 150-160кс и въртящ момент 320Нм си е супер за каране, докато ми се появи възможност и си взех нов дизел с 258кс и 560Нм. Старата ми бензинова Йети е с ре-мап на двигателят до 211кс и мощност на колелата 193кс на стенд. Приятна за каране, но не може да се сравнява с 258кс дизел. А това Субару, респект за 4х4 задвижването, просто си е леко анемично.
  • 27 сектант

    10 4 Отговор
    Само Дачия и тесни ва...и
  • 28 Ккк

    13 2 Отговор
    Имам форестър 2019 с 2.0 150кс последния без хибридна батерия. Хубава кола не много удобна за дълъг път, но адски проходима. Не върви особено много и заради cvt не е много конфортно да изпреварил камион на някой проход например, на равното е добре. Сега си взех експлорър 450кс и когато се кача в субарото имам чувството, че се спупило нещо от стоене, даваш газ и нищо не се случва. Но за в гората и дулбок сняг и лед пак бих предпочел субарото пред форд. Леко и много проходимо. Само трябва да предлагат по мощните двигатели от американските вариянти. Но уви евронорми еврогейове.
  • 29 Дфен

    13 3 Отговор
    Една Дачия Дъстър и 20 бона дето остават за дизел за 5 години напред.
  • 30 Като

    5 3 Отговор

    До коментар #21 от "авто фен":

    200 Нм е Дачия 3цилиндъра
  • 31 Гроздето е кисело

    13 2 Отговор

    До коментар #23 от "Бахари Захаров":

    Айде у лево! Имаше модел за 2 години който загряваше АКО не почистиш наслояванията!!! От 70-те години карам всякакви коли по всякакви терени! От тогава личните ми коли са SUBSRU и никога не съм правил основни ремонти!! Имам няколко модела SUBSRU! Караме ги постоянно в семейството!
  • 32 Момчил

    4 10 Отговор
    Доброто на всяко Субару е само задвижването . Написано е тук,че нямало много електроника и колата била надеждна. Ако не беше тая марката ,бих се съгласил,но при положение,че вечно от десетилетия се славят като колите с най-чупливите мотори , ви пожелавам успех за надеждността.

    Коментиран от #33

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Живанши

    1 0 Отговор
    Бих казал, че модела на Infinity Q30 излезе отдавна но е пак по-хубав на външен вид. 71хил лв за 136к.с кола. И то по-добре 80хил, защото и външно ще е много жалка иначе. Преди години за тези пари се продаваха q30 нови, с поне 180 коня. Какво да ви кажа колеги, колите поскъпнаха жезтоко. Аз успях да си купя малко преди цените да полудеят.
  • 35 Знайко

    1 0 Отговор
    Стария Форестър от 2000г. е 2000 кубика и 125 коня!
    Същия модел с турбо е 171 коня и гори 1,5-2 литра повече.
    Верно че е квадратно правоъгълен но е здрав и има багажник.
    Това пластмасовото.....138 коня, не знам каква динамика има.
    Предполагам ,че няма турбо мотор, защото не отговаря на зелените изисквания в европата.
    Можем да поразсъждаваме какви би била цената ако нямаше мито за японските коли.