Много автомобилни производители бързат да обявят крайната дата, след която окончателно ще се откажат от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Вместо това ръководството на BMW не бърза прави подобно нещо, като публично се застъпи за тяхното запазване.
Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе каза по време на презентация в Rhine-Main Business Initiative във Франкфурт, че в момента луксозната марка „не иска да отпише двигателите с вътрешно горене“.
Както пише германският вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung, шефът на BMW твърди, че е погрешно да се „отказват продукти, които все още се търсят“.
Той засегна и темата за синтетичното гориво и заяви, че се подценява значението на съществуващия флот. В същото време Оливър Ципсе твърди, че отказът на компанията да определи краен срок за двигателите с вътрешно горене не означава липса на инициатива от страна на марката за разработване на други технологии.
Ръководството на BMW по-рано твърдеше, че ако продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене бъде забранена, много хора просто ще запазят съществуващите си автомобили с двигатели с вътрешно горене за по-дълго време-
Има няколко причини за това: електрическите автомобили все още са доста по-скъпи от своите бензинови и дизелови аналози, а инфраструктурата за зареждане все още не е готова да поддържа голямо количество електрически автомобили.
В момента BMW все още има много модели с двигатели с вътрешно горене, включително и дизелови. BMW е и една от последните луксозни марки, които предлагат автомобил с ръчна скоростна кутия.
В същото време делът на колите с ДВГ от тази марка постепенно намалява. За тази година компанията си е поставила за цел автомобилите с нулеви емисии да съставляват 15% от общия обем на доставките. До края на десетилетието, според прогнозите на мюнхенската марка, всяка втора кола, която ще продава, няма да има двигател с вътрешно горене.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Катализатор
12:03 17.12.2023
2 Смех
Коментиран от #5, #8
12:11 17.12.2023
3 Само с турбина
12:32 17.12.2023
4 Трябва да има ДВГ за да има
Коментиран от #6
12:34 17.12.2023
5 саси
До коментар #2 от "Смех":
Сподели какъв автомобил използваш, на какво гориво е, колко струва , къде зареждаш и какъв примерно ти е дохода.12:43 17.12.2023
6 Смех
До коментар #4 от "Трябва да има ДВГ за да има":
А преди дъ въ гъ как е имало фотосинтеза бе гламар12:54 17.12.2023
7 Реално
13:54 17.12.2023
8 Клоуни
До коментар #2 от "Смех":
Никой зелен не е сменал колко СО2 ще бъде преработен от площтта заета от еколкогичните фотоволтаици. Проблемът на електричките не е само производството на батерията, което не е никак екологично, но и преработката и, преработката на фотоволтаиците (живота им е 20 г.) както и на перките на вятърните централи, които се закопават, а не се преработват. Под фотоволтаиците нищо не расте, а в БГ масово ги правят на обработваема земя. А тази земя, вместо да преработва СО2, нищо не преработва. Сопред мен сметката на зелените е грешна, освен ако целта не е съвсем различна.Коментиран от #10, #11
14:13 17.12.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Смех
До коментар #8 от "Клоуни":
И кой ти говори за фотоволтаици бе говорим за Аец който прави ток пак дизела го няма в сметките.Коментиран от #13, #21
14:18 17.12.2023
11 Реално
До коментар #8 от "Клоуни":
Големи еколози станахте сега изведнъж. Досега къде бяхте за петролните разливи в Мексиканския залив, Тринидад, Узбекистан и останалите, за милионите филтри, ГСМ (гориво-смазочни материали) и стари чаркалаци в храстите от последните 100 години? Къде бяхте, питам?05.01.2012. Еквадорски съд потвърди присъдата срещу "Шеврон" за $ 18 милиарда долара заради т.нар. "Чернобил в джунглата" - изхвърлени 18 милиарда токсични отпадъци в Амазония.
Когато идеш да ги събереш, тогава ще говориш за перки.
14:26 17.12.2023
12 Малко факти
Белгийския гигант Umicore извлича 95% от кобалт, литий и никел от старите батерии.
Northvolt Ett Гигафабриката за производство и рециклиране на батерии работи от 2022 в Шелефтео, Швеция
Germany Spoke в Магдебург, Германия на канадския гигант Li-Cycle Holdings Corp., рециклира 30 000 тона батерии годишно
Април 2023 заработи най-голямото хидрометалургично съоръжение за рециклиране на батерии със затворен цикъл в Европа в Harjavalta, Финландия на Fortum Battery Recycling
И това са само част
14:31 17.12.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 ДВГ нямa дa изчeзнe
Коментиран от #18
17:28 17.12.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡
До коментар #16 от "ДВГ нямa дa изчeзнe":
Електромобилната революция няма да спре,докато не избърше и последното пушещо гърне
от лицето на тая Земя
Коментиран от #23
21:33 17.12.2023
19 Кое неразбрахте
Коментиран от #27
21:46 17.12.2023
20 Техно
Коментиран от #22
22:41 17.12.2023
21 Трифонов
До коментар #10 от "Смех":
Аз не виждам АЕЦ-ентрали да се строят в БГ. Виждам как постепенно изключваме единствената си, как се отказахме от плановете си за втора и виждам също така навсякъде... фотоволтаици. Накрая няма да ни излезе сметката. Ще видите. И чак накрая, когато вече нищо няма да може да се направи, ще разберете, че целта не е била "да опазваме планетата." Но... всичко е точно, защото аз подкрепям постигането и на истинската цел.07:48 18.12.2023
22 Койчо
До коментар #20 от "Техно":
Дай да направим едно уточнение. Клиентите им които искат ДВГ са клиенти от преди отдавна, авсички които карат БМВ отдавна имат някакви увреждания , няма да уточнявам какви.От новите им клиенти някои искат да опитат електрическите им модели и не виждам нищо лошо в това. Аз също бих пробвал електрическо БМВ ако не бяха по двеста бона.
09:17 18.12.2023
23 Няма кой да измести ДВГ
До коментар #18 от "РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡":
във военната техника, особено тежката, в пътното строителство, селското стопанство. По света винаги е имало и ще има войни. В Украйна беше пълно с изоставени "Тесли" и други елколи по пътищата, виждаме как електро-инфраструктурата на Украйна беше разрушена за 2-3 дни от няколкостотин допотопни дрона. Къде ще зареждат преди атака елтанковете и колко време ще са "приковани" за зарядните станции?Коментиран от #24
09:22 18.12.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 ТАКА ЛИ
11:44 29.06.2024
27 ЛОШО МНОГО ЛОШО
До коментар #19 от "Кое неразбрахте":
аз ора и жъна с дизелова техника като го няма дизела ще питаш къде ходят по голяма нужда гладните, а глада е по силен и от тока но едва ли знаеш!!!11:53 29.06.2024