17 Декември, 2023 12:00 3 038 27

Шефът на BMW се застъпи за запазване на колите с ДВГ

  • bmw-
  • двг
Шефът на BMW се застъпи за запазване на колите с ДВГ - 1

Много автомобилни производители бързат да обявят крайната дата, след която окончателно ще се откажат от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Вместо това ръководството на BMW не бърза прави подобно нещо, като публично се застъпи за тяхното запазване.

Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе каза по време на презентация в Rhine-Main Business Initiative във Франкфурт, че в момента луксозната марка „не иска да отпише двигателите с вътрешно горене“.

Както пише германският вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung, шефът на BMW твърди, че е погрешно да се „отказват продукти, които все още се търсят“.

Той засегна и темата за синтетичното гориво и заяви, че се подценява значението на съществуващия флот. В същото време Оливър Ципсе твърди, че отказът на компанията да определи краен срок за двигателите с вътрешно горене не означава липса на инициатива от страна на марката за разработване на други технологии.

Ръководството на BMW по-рано твърдеше, че ако продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене бъде забранена, много хора просто ще запазят съществуващите си автомобили с двигатели с вътрешно горене за по-дълго време-

Има няколко причини за това: електрическите автомобили все още са доста по-скъпи от своите бензинови и дизелови аналози, а инфраструктурата за зареждане все още не е готова да поддържа голямо количество електрически автомобили.

В момента BMW все още има много модели с двигатели с вътрешно горене, включително и дизелови. BMW е и една от последните луксозни марки, които предлагат автомобил с ръчна скоростна кутия.

В същото време делът на колите с ДВГ от тази марка постепенно намалява. За тази година компанията си е поставила за цел автомобилите с нулеви емисии да съставляват 15% от общия обем на доставките. До края на десетилетието, според прогнозите на мюнхенската марка, всяка втора кола, която ще продава, няма да има двигател с вътрешно горене.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Катализатор

    21 7 Отговор
    Зелената глупост ще свърши със Зеленски, зелените и запада.
  • 2 Смех

    4 16 Отговор
    Немските клоуни кефят сега ако подчерте и че двг трбва да са дизелйь смехът ще е насирвъщ

    Коментиран от #5, #8

  • 3 Само с турбина

    18 3 Отговор
    Точно така!!! Никакво отказване от ДВГ!!! Твърдо зад БМВ сме всички, които осъзнават и виждат каква отвратителна простотия е тая идея със "зеления преход"!!! Какво прави с автомобилите, какво прави с индустрията! Дано всички се обединят с БМВ и дадат отпор на тая простотия!
  • 4 Трябва да има ДВГ за да има

    4 3 Отговор
    СО2 за фотосинтеза на растенията и за асфалтови пътища

    Коментиран от #6

  • 5 саси

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Смех":

    Сподели какъв автомобил използваш, на какво гориво е, колко струва , къде зареждаш и какъв примерно ти е дохода.
  • 6 Смех

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Трябва да има ДВГ за да има":

    А преди дъ въ гъ как е имало фотосинтеза бе гламар
  • 7 Реално

    5 7 Отговор
    Оливер, от Дачия до Ролс Ройс минаха на ток. ДВГ в ЕС се забрани, защото cмъpди. Това да не ти е Нокия?
  • 8 Клоуни

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Смех":

    Никой зелен не е сменал колко СО2 ще бъде преработен от площтта заета от еколкогичните фотоволтаици. Проблемът на електричките не е само производството на батерията, което не е никак екологично, но и преработката и, преработката на фотоволтаиците (живота им е 20 г.) както и на перките на вятърните централи, които се закопават, а не се преработват. Под фотоволтаиците нищо не расте, а в БГ масово ги правят на обработваема земя. А тази земя, вместо да преработва СО2, нищо не преработва. Сопред мен сметката на зелените е грешна, освен ако целта не е съвсем различна.

    Коментиран от #10, #11

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Смех

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Клоуни":

    И кой ти говори за фотоволтаици бе говорим за Аец който прави ток пак дизела го няма в сметките.

    Коментиран от #13, #21

  • 11 Реално

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "Клоуни":

    Големи еколози станахте сега изведнъж. Досега къде бяхте за петролните разливи в Мексиканския залив, Тринидад, Узбекистан и останалите, за милионите филтри, ГСМ (гориво-смазочни материали) и стари чаркалаци в храстите от последните 100 години? Къде бяхте, питам?
    05.01.2012. Еквадорски съд потвърди присъдата срещу "Шеврон" за $ 18 милиарда долара заради т.нар. "Чернобил в джунглата" - изхвърлени 18 милиарда токсични отпадъци в Амазония.
    Когато идеш да ги събереш, тогава ще говориш за перки.
  • 12 Малко факти

    2 3 Отговор
    Кой каза, че не се рециклират батерии?
    Белгийския гигант Umicore извлича 95% от кобалт, литий и никел от старите батерии.

    Northvolt Ett Гигафабриката за производство и рециклиране на батерии работи от 2022 в Шелефтео, Швеция

    Germany Spoke в Магдебург, Германия на канадския гигант Li-Cycle Holdings Corp., рециклира 30 000 тона батерии годишно

    Април 2023 заработи най-голямото хидрометалургично съоръжение за рециклиране на батерии със затворен цикъл в Европа в Harjavalta, Финландия на Fortum Battery Recycling

    И това са само част

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 ДВГ нямa дa изчeзнe

    2 2 Отговор
    cкoрo и нaпълнo. Прeди врeмe cъщoтo бeшe c рaдиoлaмпитe и трaнзиcтoритe. Лaмпитe ocтaнaхa в микрoвълнoвитe пeчки, кaчecтвeнитe НЧ уcилвaтeли, ултрaвиcoкитe чecтoти - лaмпa c бягaщa(oбрaтнa) вълнa, клиcтрoни, мaгнeтрoни. Прeди 10-нa гoдини пътувaх зa Aтинa и в прoдължeниe нa 10км cтрoяхa път. Нa вceки 10м имaшe бaгeр, фaдрoмa, caмocвaл, булдoзeр, вaляк, acфaлтoплaгaщa мaшинa. Нe ги виждaм нa тoк вcичкитe тия, eдин AEЦ им трябвa зa зaрeждaнe. A aкo трябвa дa рaбoтят нa cмeни 24ч кoгa и кaк щe зaрeждaт тoк?

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡

    2 8 Отговор

    До коментар #16 от "ДВГ нямa дa изчeзнe":

    Електромобилната революция няма да спре,
    докато не избърше и последното пушещо гърне
    от лицето на тая Земя

    Коментиран от #23

  • 19 Кое неразбрахте

    4 7 Отговор
    Дизела умре

    Коментиран от #27

  • 20 Техно

    6 3 Отговор
    Човекът е рекъл, че ДВГ искат клиените. Това казва всичко за неслучилата се ел-революция...

    Коментиран от #22

  • 21 Трифонов

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "Смех":

    Аз не виждам АЕЦ-ентрали да се строят в БГ. Виждам как постепенно изключваме единствената си, как се отказахме от плановете си за втора и виждам също така навсякъде... фотоволтаици. Накрая няма да ни излезе сметката. Ще видите. И чак накрая, когато вече нищо няма да може да се направи, ще разберете, че целта не е била "да опазваме планетата." Но... всичко е точно, защото аз подкрепям постигането и на истинската цел.
  • 22 Койчо

    2 4 Отговор

    До коментар #20 от "Техно":

    Дай да направим едно уточнение. Клиентите им които искат ДВГ са клиенти от преди отдавна, авсички които карат БМВ отдавна имат някакви увреждания , няма да уточнявам какви.
    От новите им клиенти някои искат да опитат електрическите им модели и не виждам нищо лошо в това. Аз също бих пробвал електрическо БМВ ако не бяха по двеста бона.
  • 23 Няма кой да измести ДВГ

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡":

    във военната техника, особено тежката, в пътното строителство, селското стопанство. По света винаги е имало и ще има войни. В Украйна беше пълно с изоставени "Тесли" и други елколи по пътищата, виждаме как електро-инфраструктурата на Украйна беше разрушена за 2-3 дни от няколкостотин допотопни дрона. Къде ще зареждат преди атака елтанковете и колко време ще са "приковани" за зарядните станции?

    Коментиран от #24

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 ТАКА ЛИ

    1 0 Отговор
    а петрола какво ще го правим за къпане не става ще умре бизнес заради ,който се водеха войни ще рухнат световни икономики... бъдещето на електричките е късо като пробега им и само за богати пенсионери гъзари....
  • 27 ЛОШО МНОГО ЛОШО

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Кое неразбрахте":

    аз ора и жъна с дизелова техника като го няма дизела ще питаш къде ходят по голяма нужда гладните, а глада е по силен и от тока но едва ли знаеш!!!