Stellantis, която притежава автомобилни марки като Jeep, Citroen, Peugeot, Opel, Dodge и др, инвестира огромната сума от шест милиарда долара в развитието на алтернативно гориво за двигатели с вътрешно горене. Значителна част от тази инвестиция е предназначена за производство на двигатели, използващи така наречените „гъвкави” горива.
Гъвкавото гориво, известно още като E85, е смес от бензин и етанол, който е възобновяем източник на енергия, получен от захарна тръстика. Двигателите с гъвкаво гориво могат да работят с бензин, етанол или с комбинация от двете. Инвестициите в гъвкави горива са ново направление, което е в съответствие с екологичните инициативи на Stellantis.
Етанолът има значително по-нисък въглероден отпечатък от бензина и използването му може да помогне за намаляване на емисиите на парникови газове. Освен това производството на етанол подпомага земеделските общности и намалява зависимостта от изкопаеми горива.
Като част от тази инвестиционна програма Stellantis планира да произведе 40 различни модела превозни средства с гъвкаво гориво, като първите такива ще са за пазарите в Южна Америка. Първите автомобили, оборудвани с такива двигатели, ще се появят до края на 2024 година.
Двигатели с гъвкаво гориво ще бъдат инсталирани както на предстоящи, така и на съществуващи модели. В допълнение към двигателите с гъвкаво гориво, Stellantis ще инвестира и в хибридни задвижвания и в роботизирани скоростни кутии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
10:33 10.03.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 …а, да
11:21 10.03.2024
9 От нефта се получава бензин дизел
Коментиран от #34
11:21 10.03.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Пешо Кюстендилецо
11:26 10.03.2024
12 Койчо
Коментиран от #35
11:33 10.03.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Лост
Юни 2009 година
11:39 10.03.2024
15 Трактор
Коментиран от #16, #19, #36
11:48 10.03.2024
16 Къпан пор
До коментар #15 от "Трактор":
В Бразилия етанол се използва от години.11:51 10.03.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Механик
Но има и едно голямо НО. Да не кажа, че не е само едно.
Етанолът е близо 2 пъти по-нискокалоричен от бензина. На законите на физиката име през дедови, дали колата е на етанол или бензин. За преместването на определен товар е необходимо едно и също количество енергия. Ако готивото ви е два пъти по ниско енергийно, то трябва да изгорите два пъти повече. По тоя начин "зеления" ви отпечатък си остава същия.
Коментиран от #20, #37
12:54 10.03.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Пияч
До коментар #18 от "Механик":
Абе то и на 40-годишно уиски може да върви, ама какъв е смисъла? Вместо земята да се използва за производство на храна и пиьене, да съсипват както земята така и алкохола да пълнят резервоарите на автомобилите. По този начин ще поскъпнат както храната така и пиенето.Коментиран от #23
13:10 10.03.2024
21 Руснак
13:12 10.03.2024
22 Асен
Коментиран от #30
13:51 10.03.2024
23 новата кучкарка
До коментар #20 от "Пияч":
По този начин ще поскъпнат както храната така и пиенето... Ти чак сега ли се сети, че точно това е идеята на господарите? Земята на нашата планета може да изхрани 70 млрд. души, НО... Господарите искат глад, замърсени водоизточници, липса на енергия, скъпотия - демек невъзможни цени... Редукция на населението...и по този начин. Изпапквате им ресурсите на "богоизбраните", как си позволявате?Коментиран от #24
14:29 10.03.2024
24 Кучетата си лаят
До коментар #23 от "новата кучкарка":
Кервана си върви. Не случайно е всичкият този лай срещу възобновяемата енергия и електромобилите. Къса се каишката на кучето и става свободно да си произвежда енергията и да си зарежда автомобила.Какво ли не се опитват да измислят, за да сложат препятствие между фотоволтаика и батерията на електромобила. То не беше водород произвеждан от излишната енергия. После станаха още по-нагли и освен водород, искат с електрическа енергия да събират и въглероден диоксид, за да правят синтетично гориво. Така няма да има евтин излишен ток. Но за сметка на това и цената на синтетичното гориво ще е каквото те решат.
Така с един куршум удрят няколко заека - скъп и дефицитен ток, което води до скъпо производство. Скъпи горива, което води до скъп транспорт и високи цени на стоките. А за капак и изкуствен интелект, който да замести голяма част от хората и да ги остави безработни. Най-лошото е, че има хора, които се радват на всичко това и с радост ще гласуват за хората, които искат да го осъществят. После управниците ще са им виновни.
Коментиран от #25
15:28 10.03.2024
25 Къпан пор
До коментар #24 от "Кучетата си лаят":
Като насадиш земята с фотоволтаици,яденето и пиенето пак ще поскъпнат.Етанол се произвежда от отпадъците на захарна тръстика, оползотворяват се отпадъци.Коментиран от #26
16:44 10.03.2024
26 Българин от България
До коментар #25 от "Къпан пор":
Колко отпадъци от захарна тръстика се изхвърлят в България? Колко биоетанол може да се произведе от тези отпадъци и за колко автомобила годишно ще стигне? Аз не знам България да произвежда захарна тръстика, но пък знам че има достатъчно отпадъчна фотоволтаична енергия която ще стигне за зареждане на стотици хиляди електромобили. Отпадъчна излишна енергия има и се увеличава от година на година, електромобили няма.Коментиран от #27, #38
17:00 10.03.2024
27 Къпан пор
До коментар #26 от "Българин от България":
Затова ли през юли ще повишат пак цените на електроенергията?При излишък цената пада.В България има недостиг и внасяме.Коментиран от #28
18:09 10.03.2024
28 Българин от България
До коментар #27 от "Къпан пор":
Интересно как ще обясниш, че внасяме ток, а намаляваме мощността на Мариците? Ако имаше недостиг в региона, не трябваше ли да изнасяме както през 2022, въпреки високите цени? Енергията в региона вече е толкова евтина, че е по изгодно да си я внесем, отколкото да си я произведем. И това се случва през зимата. Представи си през лятото колко ще е излишъка. Заради високите цени на тока през 2022, всички в региона ударно инсталираха фотоволтаици, включително и в България. Това лято за първи път ще видим ефекта от постигнатото само за 2 години. Щом през зимата станахме вносители, какво ли ще е през лятото?Коментиран от #39
18:25 10.03.2024
29 Нищо ново не е това
01:56 11.03.2024
30 мето
До коментар #22 от "Асен":
Форд Фокус 1.8 FLEXFUEL Дачия Логан също от преди 15 години.07:56 11.03.2024
31 Антиелектрика
Коментиран от #32
13:56 11.03.2024
32 Лошо няма
До коментар #31 от "Антиелектрика":
Но това какво има общо със световните продажби? Те за Индия и рикши могат да произвеждат и в това няма нищо лошо. Но на големите пазари Китай Европа и САЩ няма да продадат почти нищо. Колкото и да си против електричеството плъгин хибридите и електромобилите ще преминат 50% от пазара в Китай през следващите една-две години. Не че много ги харесват а защото са по-евтини от ДВГ. Единственото ограничение е зарядната инфраструктура, но по-бързо ще изградят такава за ток отколкото за спирт. Така или иначе имат проблеми с излишъците на ток че малко поприкалиха с веитата и въглищните централи.14:51 11.03.2024
33 Гост
21:51 11.03.2024
34 Гост
До коментар #9 от "От нефта се получава бензин дизел":
Докато правиш битум, бензин, дизел и керосин, изпускаш в атмосферата вредни газове и тровиш всичко живо. Докато расте захарната тръстика фотосинтезира и пречиства въздуха.21:52 11.03.2024
35 Гост
До коментар #12 от "Койчо":
Не е измислица. Цяла Бразилия кара на етанол от десетилетия. Всички производители на коли правят специално ДВГ на етанол за бразилския пазар.21:54 11.03.2024
36 Гост
До коментар #15 от "Трактор":
Не си в час. Спиртът (метанол) е различен от етанол.Коментиран от #40
21:55 11.03.2024
37 Гост
До коментар #18 от "Механик":
В действителност, разходът на гориво е почти два пъти по-голям, но пък и мощността, която се получава, е почти 40% повече. Много автоманиаци си тунинговат колите на етанол, защото така вдигат мощността. При етанолът вдишаният от ДВГ въздух позволява да се изгори почти двойно повече гориво, откъдето идва и мощността. Емисиите не са същите, а са по-малко, защото при горенето на етанол няма онзи богат коктейл от вредни газове, както при дизел и бензин. Много по-щадящо гориво е.21:59 11.03.2024
38 Гост
До коментар #26 от "Българин от България":
Аз пък знам, че в България електроенергията поскъпна и ще поскъпва още, докато захарни заводи са оборудвани с техника да произвеждат стотици тонове спирт на ден, при това само за нуждите, които не включват автотранспорт.Коментиран от #41
22:03 11.03.2024
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Колчо слепия
До коментар #36 от "Гост":
"Не си в час. Спиртът (метанол) е различен от етанол."От метанол се ослепява. Отровен е!
07:34 12.03.2024
41 Внос износ
До коментар #38 от "Гост":
Нали за това от износители рязко се превърнахме на вносители на ток. Електроенергията в България нито е поскъпнала, нито ще поскъпва, но за съжаление и не поевтинява. Комшиите вече произвеждат много по-евтин ток, който ще става все по-евтин и е по изгодно да си го внасяме вместо да си го произвеждаме сами. Освен селското стопанство ще съсипем и енергетиката скоро.07:38 12.03.2024