Toyota спря продажбата на някои от моделите си. Компанията все още не е успяла да компенсира разликата, която е следствие от коронавирусните ограничения. Според Nikkei Asia половината от основните модели на марката не са достъпни за японците. Най-засегнатите от този списък са хибридния хечбек Prius C, SUV-то Land Cruiser 300 и минивана Alphard.
Дилърите спряха да приемат поръчки за Aqua около септември. Като причина се посочва бъдещата планирана модернизация на модела. Резервациите за Alphard, чиято последна версия беше пусната в края на юни, започнаха да се ограничават още в началото на юли. А от средата на ноември вече не се приемаха поръчки за миниванове. В същото време продажбите на някои други модели, като Corolla Cross, не са ограничени.
Повечето други производители на автомобили нямат такива проблеми при посрещане на търсенето. Сегашното положение на Toyota се обяснява с три основни фактора. Производственият капацитет на фирмата е недостатъчен за изпълнение на вече приети поръчки. Факт е, че Toyota Motor повиши прогнозата си производство на автомобили Toyota и Lexus за фискалната 2023 г. с 90 000 единици до 3.34 млн.
Продажбите на автомобили на компанията, особено на вътрешния пазар растат вече 10 месеца подред. През октомври те достигнаха 133 996 единици. Ръстът на продажбите на годишна база е 18%.
Според Японската асоциация на дилърите на автомобили вътрешният пазарен дял на Toyota надхвърля 50% от юли до септември. На годишна база компанията обаче покачва този показател само с 10 пункта.
Вторият фактор е голямото портфолио от поръчки. По време на пандемията Covid-19 компанията продължи да приема поръчки въпреки недостига на чипове и спирането на производството. В своя пик изоставането достигна около 1 милион единици.
Също така, причината за сегашните проблеми може да бъде промяна в схемата за продажба. Преди това представителствата на Toyota бяха разделени на четири категории и продаваха само модели, принадлежащи към определена категория.
В момента няма такова ограничение. Всеки модел може да бъде закупен от всеки дилър. Това провокира увеличаване на броя на поръчките за определени модели. Досега компанията е успяла да намали средното време за доставка от шест месеца в края на 2022 г. на пет. До пролетта на 2024 г. се очаква чакането да спадне до около четири месеца.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мишо
Коментиран от #2, #3
12:14 18.12.2023
2 тришо..
До коментар #1 от "Мишо":
Я за Highlander..не съм чакал.12:47 18.12.2023
3 888
До коментар #1 от "Мишо":
Има налични с доставка Януари, стига да те устройва конфигурацията. Мен ме устрои. : )13:33 18.12.2023
4 Бен тен
На практика , всичко отшумя доста бързо и хората започнаха да поръчват автомобили както преди заради инфлацията и вдигащите се цени.
Така се стигна до недостатъчното производство на някои компоненти.
Но проблема се решава лека полека се наваксва , вече ще се чака 4 месеца , което е напълно приемливо . И то това ще е 8артърсенипи предпочитани марки като Тойотата. За по традиционните производители за които няма такова търсене , чакането ще е месец два преко сили.
Един приятел си купи Нисан и го поличи за по малко от месецхи то защото имаше вътрешно европейски транспорт.
Коментиран от #6
14:40 18.12.2023
5 хххх
16:09 18.12.2023
6 Японци сър
До коментар #4 от "Бен тен":
За всички останали този проблем беше разрешен и забравен преди още преди една две години, а за други като Тесла въобще не е съществувал, защото те не си намалиха заявките за чипове, а по план си ги увеличават с 50% годишно до 2030 година. Както чипове така и верига за доставки за всички останали компоненти.Точно по време на кризи се разбира Колко е устойчива една компания. Toyota въпреки огромните си печалби вече натрупа 250 милиарда дълг.
07:40 19.12.2023