10 Януари, 2024 13:15 10 450 9

Нужно ли е и кога се сменя маслото в роботизирана трансмисия

  • роботизирана трансмисия-
  • съвети-
  • масло

В съвременните автомобили най-често се използват роботизирани скоростни кутии с двудисков съединител. Който може да бъде „сух“ или „мокър“

Нужно ли е и кога се сменя маслото в роботизирана трансмисия - 1

Да започнем с това, че честотата на смяна на маслото в скоростната кутия на т.нар. „роботи“ е предписана в инструкциите за експлоатация на всеки автомобил. По правило говорим за синтетични смазочни материали с вискозитет 75W-80 и клас най-малко GL-4. Това са доста често срещани масла, използвани и при ръчните трансмисии. В края на краищата „роботът“, както знаете, структурно е само автоматизирана механична скоростна кутия.

В съвременните автомобили най-често се използват роботизирани скоростни кутии с двудисков съединител

Той може да бъде „сух“ или „мокър“. Последният има дискове, потопени в масло , което циркулира в скоростната кутия, като също така смазва и зъбните колела. В този случай смазката постепенно се запушва с продукти от износване както на дискове, така и на зъбните колела.

Системата е оборудвана с маслен филтър. Но с течение на времето и той се запушва и изисква задължителна подмяна заедно с маслото. Най-често производителят препоръчва смяната на масло в роботизирана скоростна кутия с "мокър" съединител да се извърши на 60 000 километра пробег на автомобила.

Нужно ли е и кога се сменя маслото в роботизирана трансмисия

При „сухите“ роботизирани скоростни кутии дисковете на съединителя не се смазват с нищо. Маслото в тях е предназначено изключително за скоростите и зъбните колела. Все пак и трябва да се сменя на интервали от под 100 000 километра. Но това при положение, че всичко е наред с електрониката на трансмисията и тя работи в щадящи условия.

При интензивна употреба (чести резки потегляния, теглене на ремарке, хлъзгане в кал и лед) съединителят и скоростите се износват по-интензивно

Следователно не трябва да разчитате само на препоръките на производителя относно честотата на смяна на маслото. При такива условия на работа то трябва да се смени на 40 000 и на 80 000, съответно за "мокър" и "сух" съединител

Често самата трансмисия "казва", че времето за тази процедура вече е дошло. Например с помощта на удари и придърпвания при смяна на предавките. Ако роботизираната трансмисия има такива симптоми, то задължително трябва да смените маслото. Същото ваши и когато започнете да забелязвате вибрации в трансмисията по време на шофиране или всякакви външни звуци, издавани от нея.

Тази процедура се препоръчва и ако по време на компютърна диагностика на трансмисията мехатронът (електронно-хидравлично устройство за управление на скоростната кутия) започне да дава грешки.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъй шъй

    1 15 Отговор
    В съвременните автомобили въобще не се използват често роботизирани ск. кутии.
  • 2 антрашпиц

    13 1 Отговор
    Моя Туран придърпва на първа и втора , а маслото в дсг е на няма и 20 000 км.Не мисля че само от маслото може да придърпва ..
  • 3 Ония с Хюндая

    18 2 Отговор
    На Хюндай 7DCT е най- зле.Няма такова недоразумение- вдига обороти и не включва, блъска между 1и 2 и обратно, трепери при тръгване и т.н.Но официално всичко е точно - така били
  • 4 Папиханус

    4 1 Отговор
    Каруцата с коня ви е най-добре!
  • 5 Препатил от смяна на маслото

    5 6 Отговор
    И аз бях чел подобни препоръки по форумите и препатих. След смяната на маслото започнаха проблемите. Накрая се наложи да купавам нова трансмисия. В официалния сервиз казаха, че маслото на тези трансмисии не се сменя.

    Коментиран от #8

  • 6 редник

    2 9 Отговор
    Не знам защо авторът пише за нешо, което не му е ясно...

    Скоросните кутии, управлявяни от роботи, са обикновени скоростни кутии и това им е предимството - те имат по-дълъг живот от автоматичните и са по-лесни за обслужване - маслото е стандартно и ремонтът им е много по-лесен и евтин. Друг въпрос е маслото на самия робот - то е специално, не изисква честа смяна - единствено е добре да се следи нивото му...
  • 7 Сега е момента

    3 4 Отговор
    да разберете дали маслото в кутиите е за смяна. При минус 7-8-9 градуса когато дадеш на директна не трябва да "рита", а когато тръгнете превключването трябва да е на до 1700 оборота. Поне така е моето разбиране за автомата. Навремето имах автомобил с автомат с номер 722.6, който на минусови температури сменяше над 2200 об/м и бая блъскаше, а при наклон "надолу" и даване на задна скорост автомобила тръгваше напред. При дилъра ми обясниха, че е нормално и тн. все пак си платих 400$ за смяна на масло и нещата се оправиха. Сега съм с друг автомат и модел автомобил, но проблеми в студа няма.
    Поздрави!!!!
  • 8 Въпрос

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Препатил от смяна на маслото":

    на коя марка и модел е това колега?
  • 9 Няма

    7 0 Отговор
    Такова животно. В техниката, там където има метални части с контакт когато работят маслото трябва да се сменя и филтрира. Да, може интервалите за смяна да са големи, но такова животно - доживотно няма нужда от смяна - няма. Освен ако живота на агрегата не е проектиран да приключи преди маслото да изразходва капацитета си за миене и смазване. Така. Всеки собственик на автомобил да взима решения сам какво иска да прави с автомобила си. Производителят дава само препоръки.