17 Януари, 2024 12:00 5 393 9

Mazda отново пуска кола с ванкелов мотор

  • mazda-
  • роторен двигател-
  • ванкелов мотор
Mazda отново пуска кола с ванкелов мотор - 1

Производството на роторния спортен автомобил Mazda RX-8 Spirit R приключи през 2012 г. Но екипът за разработка, отговорен за ванкеловия двигател, беше разпуснат чак след шест години.

След броени дни, на 1 февруари 2024 г. Mazda ще създаде нова специална група, която ще има за цел да разработи нов роторен двигател. Президентът и главен изпълнителен директор на Mazda Кацухиро Моро каза това по време на речта си на автомобилното изложение в Токио.

Mazda отново пуска кола с ванкелов мотор

Миналата година японската марка използва роторен двигател като така наречения разширител "екстендер" на пробега. Той е инсталиран на първия електрически автомобил на марката - компактния кросоувър Mazda MX-30.

Сега, компанията представи концепцията Iconic SP на автомобилното изложение в Токио. Наричат ​​го предвестник на ново двуроторно спортно купе. Според Кацухиро Моро това ще бъде „страхотно купе, достатъчно голямо за двама души и техния багаж“.

Някои технически характеристики на бъдещия спортен автомобил се появиха на екрана по време на пресконференцията. От тях стана ясно, че габаритната му дължина ще бъде 4 180 мм, широчината - 1850 мм, а височината - 1 150 мм. Размерът между осите ще е 2 590 мм, а собственото тегло - 1 450 кг. Мощността на силови тракт ще е 365 к.с.

Mazda отново пуска кола с ванкелов мотор

Както главният дизайнер на марката Масаши Накаяма заяви по-рано, концепцията „може лесно да бъде намалена до пропорции, подобни на роудстъра Miata“. Той също така намекна, че няма да има ограничения в размерите и формата на каросерията.

Известно е също, че новият роторен двигател ще работи не само на бензин, но и на водород, биогориво и втечнен нефтен газ. Тъй като екипът за неговата разработка се сформира от Mazda едва сега, можем да очакваме появата на серийна версия на Iconic SP не по-рано от 2026 година.

Mazda отново пуска кола с ванкелов мотор


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 фият купе баце

    8 22 Отговор
    ба си фиата хахахахахахаха! най-хубавия фият е продадения …
  • 3 тъй шъй

    5 8 Отговор
    Продължават да си губят времето с пълни глупости. Междувременно разходът на колите им е двоен и се налага да купуват хибриди на Тойота. Жалко за марката с добри продукти в далечното минало. Вероятно е свързано с японски инат-в случая вървят към пълен провал.

    Коментиран от #5, #6

  • 4 Щерю

    1 5 Отговор
    Едва ли ще се продава много....
  • 5 1356

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "тъй шъй":

    Не са се сетили да те питат какъв е пътя към успеха!

    Коментиран от #7

  • 6 Японеца

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "тъй шъй":

    Просвети се повече! Ванкеловият двг се използва за генератор! Ел. мотор движи гумите!
  • 7 Смешко

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "1356":

    Голям капацитет ще дойдеш!
  • 8 хххх

    1 2 Отговор
    Японски п0 миари!
  • 9 КОЗЛОДУЙ ГРАД

    1 0 Отговор
    Браво на собствениците и инженерите от Мазда . Не се отказаха и ще възродят и без това красивите си коли с роторни двигатели . Технологиите напреднаха а и новостите в този тип двигател не са малко по отношение на уплътненията, конфигурацията на ротора и запалителните свещи .