След като ви разказахме за цените на употребяваните коли и тенденциите свързани с тях за предстоящата година, сега е ред да поговорим и за цените на новите автомобили, които наскоро достигнаха рекордно високо ниво. Последното се дължи на няколко различни фактора - като намалено производство поради коронавирусните мерки, проблеми с доставките, инфлация и т.н., но сега пазарните наблюдатели виждат тенденция към спад на цените.
Причините са различни: Несигурната икономическа ситуация води до колапс на поръчките, особено в търговския сектор. Производителите на автомобили трябва да отговорят на това с отстъпки и/или по-ниски каталожни цени.
Проблемите с веригите за доставки до голяма степен изчезнаха, поръчките се обработват в срок и разходите за доставка за много модели намаляват. Популярният инструмент за натиск върху търговците според мотото „Купете сега на по-висока цена, кой знае кога ще получите други коли“ вече не работи.
Започналата с огромни отстъпки от Tesla, ценова война се разрази първоначално при електрическите автомобили. След като бонусите за покупка бяха премахнати, производителите трябваше да се намесят, за да предотвратят пълен срив на продажбите на електрическите коли.
Многото новодошли предложения от Китай оказват допълнителен ценови натиск на германския пазар, например, като това важи, както за изцяло електрически автомобили, така и за такива с хибридни силови трактове, а и за конвенционалните коли с двигатели с вътрешно горене.-Марки, като BYD, MG, Omoda, Nio и Aiways примамват европейските клиенти с доста по-атрактивни цени.
Дитер Фес от компанията за прогнози Bähr & Fess Forecasts, с която Focus online определя колите с най-висока остатъчна стойност всяка година, смята спада на цените на пазара на нови автомобили за устойчива тенденция:
„Времената на кризата, свързана с коронавируса и доставките свършиха, ако искате кола, вече я вземате без дълго чакане. В същото време икономическата несигурност предизвиква нежелание за покупки, включително на т.нар. флиит клиенти. Затова приемаме, че времето на повишаване на цените най-накрая е приключило – вместо това цените ще продължат да падат“, казва Фес пред Focus online.
Така че, ако имате финансовата гъвкавост за нова кола, препоръчваме ви да изчакате поне до края на тази година и да видите – истинските сделки вероятно тепърва предстоят . „Очаква се падане на цените както за електрическите автомобили, така и за коли с двигатели с вътрешно горене.
При електрическите превозни средства, разбира се, липсата на премии за покупка и ценовата война, започната от Tesla, оказват особен натиск върху остатъчните стойности, така че по принцип тук са възможни по-големи изгодни сделки“, завършва Дитер Фес.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Реалист
Коментиран от #22
10:33 07.02.2024
2 Не бързаме
10:45 07.02.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Не и не
11:24 07.02.2024
5 Ами прекарал си се
До коментар #3 от "Трифонов":
като с апартамента. Всичко ще поевтинее спрямо безумния период 2021-2023 г. Стой и гледай мача , и ближи раниКоментиран от #6
11:26 07.02.2024
6 Дедо Поп
До коментар #5 от "Ами прекарал си се":
на 50г. съм и мога да ти кажа, че за съзнателния си живот след "Демокрацията" в България никога нищо не е падало като цена - винаги всичко върви само нагоре и нагоре! И НИКОЙ не може да ме разубеди в обратното! И да има някакъв тренд за поевтиняване (евентуално!!) на едичници стоки то той е супер-краткострочен и след това цената скача почти двойно! Така, че мечтай коньо за зелена трава!Коментиран от #7, #11, #24
11:30 07.02.2024
7 Дедо Поп
До коментар #6 от "Дедо Поп":
...единици стоки...11:31 07.02.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 прекалено късо
11:48 07.02.2024
10 обективността е първото ми правило
11:49 07.02.2024
11 Мда
До коментар #6 от "Дедо Поп":
Имотите между 2008 и 2012 изобщо не паднаха с тридесет процентаКоментиран от #12, #15
11:55 07.02.2024
12 Дедо Поп
До коментар #11 от "Мда":
За колко време паднаха и сега къде са?Коментиран от #37
12:14 07.02.2024
13 До сеги такова
12:14 07.02.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 А,сеги дан би
До коментар #11 от "Мда":
да са имотите с цените на този период бе абдал.Коментиран от #20
12:20 07.02.2024
16 Дискавъри
12:22 07.02.2024
17 Гост
12:24 07.02.2024
18 Бай Ганя
До коментар #8 от "Като цяло":
Тва по кои канал го гледа? Живял съм във великата ХАмерика.... Висок клас коли не са рядкост в големите градове, но масово нормалните хора си карат сравнително новички автомобили от среден клас . В момента живея в една скандинавска държава и положението с автопарка е сходно.Коментиран от #28
12:37 07.02.2024
19 Халва
12:38 07.02.2024
20 Миндил
До коментар #15 от "А,сеги дан би":
А след този периот 2023 - стой и се пули , сделки няма , всичко балон пук пук12:59 07.02.2024
21 Турбо
13:00 07.02.2024
22 българин 777
До коментар #1 от "Реалист":
може ако е украински но мерси13:12 07.02.2024
23 Селянин
15:20 07.02.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Не бързайте
17:08 07.02.2024
27 Бра бус
До коментар #8 от "Като цяло":
Като цяло, не само карат скъпи коли, но и спят в тях, защото са бездомни.Коментиран от #31
17:11 07.02.2024
28 Като цяло
До коментар #18 от "Бай Ганя":
Живея в Англия , не далеч от Лондон - тук няма стари коли, ако има стара кола - то тя е примерно 2010та( за тях това е много стара кола ) Едно типче на същата улица - говоря за Reading ,район RG8 , по надолу има 2 бр. Нисана GTR паркирани пред вратата. Единия е "обикновен", другия - спешъл едишън.
17:13 07.02.2024
29 Благодаря глупако
До коментар #14 от "Да бе и всички там карат само таквиз":
Понеже съм галош, затова работя в банковия сектор ( в чужбина ) и получавам годишна заплата над 100 000 (в левове), а в спестовната си сметка няма да казвам за да не започнеш тука да кълнеш и псуваш, че като гледам акъла ти е точно толкова. Между другото от кое село си ?Коментиран от #38, #45
17:16 07.02.2024
30 Живея в Рим
17:47 07.02.2024
31 А вкъщи
До коментар #27 от "Бра бус":
ядат лучец с хлебец на колене, че нямат маса.17:49 07.02.2024
32 Гладна кокошка
По темата- спад ще има, малък, временно и после нагоре. В момента има насищане на нови коли в цяла Европа, за да се махне мъртвия склад производителите ще пуснат бонуси към вносителите и цените ще паднат. Производителите правят постоянно инвестиции заради все по-високите еко норми. Кой според вас плаща сметката
18:11 07.02.2024
33 колкото
Коментиран от #51
18:49 07.02.2024
34 бай Даньо
Коментиран от #39
19:01 07.02.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 МОМАТА ДО КОЛАТА
19:56 07.02.2024
37 Порно
До коментар #12 от "Дедо Поп":
Цените на имотите бяха устойчиви след спада , през 2017 година почна леко покачване, през 2021 почна трескаво вдигане. Всъщност, цените от 2008 се достигнаха през 2021.20:32 07.02.2024
38 Ха ха
До коментар #29 от "Благодаря глупако":
Галош си я.Тука работещите в банка ,толкова за половин година изкарват и не се хвалят.21:08 07.02.2024
39 Дика
До коментар #34 от "бай Даньо":
Съболезнования от мен.Коментиран от #43
21:14 07.02.2024
40 Барба Ганьос
До коментар #8 от "Като цяло":
Да, само дето класациите по продажби казват друго. Потърси , лесно е. Може и онлайн камери от магистрала да си пуснеш. Ех, пусти премиуми, нов внос, само на 15-20 години/тогава ги правеха по здрави, нали/.Коментиран от #41, #42
21:41 07.02.2024
41 ПКП
До коментар #40 от "Барба Ганьос":
В челото по продажби са Тойота, Фолксваген, Стелантис/марки много, ама колите еднакви/, Нисан, Рено. Любимите на селските бекове премиуми са дори след китайците от БИД, в много европейски държави и китайците от МГ/емджи/ ги изпреварват. Из френската провинция може да караш час, без да срещнеш премиуми. В испанската провинция ако видиш премиум, със сигурност е стар и най вероятно е на българи.21:53 07.02.2024
42 Порно
До коментар #40 от "Барба Ганьос":
Преди няколко години бях на почивка в Родопите, и отивам да ми измият колата, нова Мазда 6. Идва и един местен с една Е класа, два модела назад от актуалния. Разправя , тъкмо се прибрали от Испания/колата с тамошен номер/. Като се почнаха едни раздувки, голяма досада. Измиват ми колата, питам колко, казват 8 лева. На висок глас казвам, "не, не струва 8, ето толкова струва". И вадя 20 лева и ги подавам демостративно. Гастарбайтера млъкна най сетне, пребледня, как да се прави на тежкар, като явно му свиди да даде колкото мен. Ама иначе се пъчи с премиум.Коментиран от #53
22:06 07.02.2024
43 бай Даньо
До коментар #39 от "Дика":
Мерси. Разбирам те. ха-ха!22:08 07.02.2024
44 Дедо Поп
До коментар #24 от "Слави":
Как ли си завършил дори средното с тоя слаб ток дето ти е в главата? Вярно само плява остана на тая територия...22:58 07.02.2024
45 Ех ех ех
До коментар #29 от "Благодаря глупако":
Кокошкарчее, дребнички мечти.03:56 08.02.2024
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 да ама не
Коментиран от #52
07:01 08.02.2024
49 незнайко
10:10 08.02.2024
50 Практичен
10:22 08.02.2024
51 И тази
До коментар #33 от "колкото":
с апартаментите умря. Моите съболезнования.10:23 08.02.2024
52 И колко е
До коментар #48 от "да ама не":
поддръжката на новата...??? Те така разправяха и за колите до 90-та преди това, че новите тогава имали много електроника...13:57 08.02.2024
53 Евала
До коментар #42 от "Порно":
плащач си... личи си, че си пачка и парите не са проблем... Ако това наистина си го направил по този показен начин, си по-зле и от този с Е-класата...13:59 08.02.2024
54 Истината
Цените на новите автомобили падат драстично!
Продължавайте да чакате, не купувайте!
Цената на Hyundai Kona - 147kw в България през 2023 г. беше 57 000 лв.
Сега същият автомобил струва 75 000 лева.
Доста е поевтинял!
16:11 09.02.2024
55 криви сметки
12:55 29.02.2024