Годишният доклад на Porsche за устойчиво развитие за 2023 г. е публикуван и в него можем да открием важни новини за хибридния модел 911. Очаква се електрифицираният спортен автомобил да дебютира в началото на това лято, той ще бъде оборудван с шестцилиндров двигател и е описан като "ултраспортен хибрид", обещавайки подобрена производителност и ефективност за емблематичния спортен автомобил. Този хибриден модел вероятно ще бъде част от обновената гама на 911, вътрешно известна с кодовото име "992.2". Porsche намеква за множество версии с хибридни настройки, което показва по-широка интеграция в рамките на моделната линия 911.
Въпреки че не се разкриват конкретни подробности за 911 Hybrid, Porsche споменава, че задвижването черпи вдъхновение от състезателното си подразделение, използвайки опита, натрупан от програми като 919 и 963. Главният изпълнителен директор Оливер Блуме по-рано заяви, че хибридният модел няма да бъде plug-in хибрид, което предполага по-опростена конфигурация без порт за зареждане. Франк Мозер, вицепрезидент на моделните линии 911 и 718, подчерта важността на минимизирането на теглото, което доведе до решението срещу plug-in хибридна конфигурация.
Източници, близки до Porsche, предполагат, че 911 Hybrid ще разполага с 48V стартер мотор, интегриран в автоматичната скоростна кутия с два съединителя. Очаква се електрическият двигател да задвижва предните колела, докато двигателят с вътрешно горене задвижва задния мост, в резултат на което се получава задвижване на всички колела. Електромоторът вероятно ще бъде поддържан от лек литиево-йонен акумулаторен пакет, разположен зад задните седалки, като теглото му ще се увеличи с до 220 кг в сравнение с нехибридните аналози.
Особено интригуващ слух включва възможността за електрифициран вариант на GT2 RS с мекохибридна настройка. Очаква се мощността на електрическия двигател и 3,8-литровия шестцилиндров двигател с две турбини да надхвърли 700 к.с. Този модел може да предложи значително увеличение на въртящия момент в сравнение с 911 Turbo S. Планиран за пускане на пазара през 2026 г., този електрифициран GT2 RS може да бъде върхът на семейството 992.
Въпреки че в това поколение не се очаква изцяло електрическо 911, Porsche се стреми да продължи да предлага варианти с двигател с вътрешно горене възможно най-дълго, като потенциално ще използва синтетично гориво, за да отговори на строгите разпоредби. От края на 2022 г. Porsche произвежда почти неутрално по отношение на въглеродните емисии гориво eFuel, което би могло да удължи живота на моделите 911 с двигател с вътрешно горене и след забраната от 2035 г. за нови автомобили, генериращи вредни емисии, договорена от Европейския съюз.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой
16:29 12.03.2024