Stellantis твърди, че нови технологии ще намалят цените на батериите съвсем скоро

31 Януари, 2025 17:16 753 10

  • stellantis-
  • батерия-
  • батерии-
  • технология

Компанията разказа за новите елементи, които тества

Stellantis твърди, че нови технологии ще намалят цените на батериите съвсем скоро - 1

Търсенето на най-добрата батерия за електрически превозни средства продължава и Stellantis вярва, че може би е открила промяна в технологията на литиево-серните батерии. Макар че твърденията за пробив в областта на батериите са чести, сътрудничеството на Stellantis с базираната в Тексас компания Zeta Energy изглежда е довело до обещаваща разработка: литиево-сярна батерия, предназначена за серийни автомобили до 2030 г.

Тази нова технология за батерии обещава значителни предимства в сравнение с настоящите литиево-йонни батерии. Stellantis твърди, че тя има потенциал да намали наполовина цената на kWh, да увеличи скоростта на бързо зареждане с 50% и да намали значително теглото.

Ключовият показател е гравиметричната енергийна плътност - количеството енергия, съхранявано за единица тегло. Сегашните литиево-йонни батерии предлагат различна енергийна плътност в зависимост от състава си. Два често срещани типа са литиево-желязо-фосфатни (LFP) и никел-манган-кобалтови (NMC). Батериите NMC предлагат по-висока енергийна плътност, докато батериите LFP обикновено се считат за по-безопасни, по-дълготрайни и използват по-малко проблематични за околната среда материали. Целта на литиево-серните батерии е да предоставят най-доброто от двата свята, като същевременно премахнат необходимостта от никел, манган, кобалт и графит.

Основната разлика се крие в химията на катода (положителен електрод) и анода (отрицателен електрод). Съществуващите литиево-йонни батерии за електрически превозни средства използват аноди на основата на графит и катоди, изработени от различни материали. Катодът на Zeta Energy е базиран на материали от сулфуризиран въглерод, за които се твърди, че са по-стабилни и предлагат по-добри характеристики в сравнение с катодите на метална основа.

Анодът също представлява значителен напредък. В ранните прототипи на литиеви батерии са използвани метални литиеви аноди, които теоретично позволяват свръхбързо зареждане и висока енергийна плътност. Основен недостатък обаче е образуването на дендрити - подобни на пипала структури, които могат да израснат от анода и да проникнат през разделителната мембрана, причинявайки къси съединения и повреда на батерията. В литиево-сярната батерия се използват метални аноди, изработени от вертикално подредени въглеродни нанотръбички, пълни с литиеви йони. Тези нанотръбички са проектирани така, че да предотвратяват образуването на дендрити.

Като се има предвид, че батерията може да съставлява до 40 % от цената на електромобила, тази нова технология има потенциала да намали драстично цените на електромобилите.

Интересно е, че Stellantis също така току-що обяви създаването на съвместно предприятие на стойност 3,4 млрд. паунда с CATL за изграждане на завод за батерии LFP в Сарагоса, Испания. Този нов завод ще подкрепи съществуващата стратегия на Stellantis за „двойна химия“, която предвижда използването на батерии LFP и NMC в автомобилите.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стелантис

    3 6 Отговор
    не могат един читав ДВГ да направят (след като си убиха всички читави мотори), тръгнали с батерии да се занимават.. да не говорим, колко обезличиха марките, които имат, което наред с останалите е може би най-голямата им грешка,
  • 2 ГОЛАТА ИСТИНА

    6 3 Отговор
    Китайците отдавна намериха решение...не са толкова алчни, като всички европейски производители на коли.

    Коментиран от #5, #6

  • 3 хаха

    5 4 Отговор
    Яко. Постепенно електромобилите трябва да се развият от лесно запалими при компрометирана батерия до безопасни, от скъпи батерии до евтини.
    Остава един въпрос доколко някога ще са масови като ДВГ- зареждането. Могат да направят и батерии 500квч с възможност за зареждане за 10мин. В лаборатория с централа до нея ще върви супер. В малко населено място, жилищни сгради няма как да се подадат 30000кв или 30Мв мощност, при 1000 волта 30000 ампера ток. Няма далекопроводи, трафопостове, инсталации да държат такова чудо. Няма и толкова енергия произвеждана да стига за заряд на милиони електромобили в една държава. Сметките са прости и правени- за минаване на електромобили изцяло в ЕС и САЩ при днешните бавни скорости на зареждане и малки мощности(Вкъщи 5-10А ток) са нужни ДВОЙНО повече производство на енергия и ДОКЪМ ТРИ ПЪТИ ПО-СИЛНА ПРЕНОСНА МРЕЖА. И двете няма кой да направи и солари и вятър не са решение, щото не са постоянни. Също няма как практически в градовете да се теглят кабели към улицата от вкъщи, няма и как примерно една София да има зарядни на всеки 5м по пълните си с нагъсто паркирани автомобили днес улици.
    Тази технология просто не е практически приложима в близките поне 100-200 години.

    Коментиран от #8

  • 4 ццц

    4 6 Отговор
    Вижте сега, не щем електрички не щото батериите са скъпи, а защото не искаме някой(зад компютър) да определя къде можем да ходим и къде не! Няма да стане! А точно това е целта на властта с налагането на автономи автомобили, които задължително трябва да са електрически, Автономна кола с ДВГ няма.

    Коментиран от #7

  • 5 Дали?

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "ГОЛАТА ИСТИНА":

    ами ако парията майка спре субсидиите, дали и на драконите няма да им излязат криви сметките? Ако някой не е разбрал още - Китай завзема пазар с много евтини стоки (много често и некачествени). И когато се установи там, се пускат и по -качествени, но разбра се и по скъпи. Безспорно едно от предимствата им е, че почети цялата електорника за една кола, се произвежда в Китай... имат и ресурси
  • 6 хаха

    4 3 Отговор

    До коментар #2 от "ГОЛАТА ИСТИНА":

    Да, намериха. От продадените като цяло имат стотици самозапалвания заради липса на качествен контрол. Също така слагат ламарини, дето режат лист хартия, т.е. толкова тънки, и гният за 4-5г. Понякога пълнят предни капаци с картон или тофу поне за китайския пазар. Също заради субсидиите произвеждат куп коли, регистрират ги и с 0км пробег ги нареждат в огромни гробища за коли- паркинги с хиляди гниещи на всеки. Вече и в ЕС заради квотите за продадени ЕВ срещу ДВГ и липсата на търсене на ЕВ пълнят паркове до пристанища с електромобили С РЕГИСТРАЦИОНЕН НОМЕР. Просто е- ако не си "продал" 1 електромобил, има глоба 15 000 евро при продадени повече от 3 ДВГ срещу него. Хубаво, ма търсенето е под 6% и постоянно пада- 1 на 20. От там пишеш 6 ЕВ продадени, слагаш цената им в ДВГто и продаваш 20те търсени от клиентите, а ЕВ само по статистика са продадени.
  • 7 хаха

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "ццц":

    Това с някой зад компютър да ти залага къде може и не може да ходиш всъщност е ЧАСТ ОТ ЕВРО 7. Вече го предлагат като екстра някои производители, за да го тестват. По същия начин преди лимит на скорост и бипкания при превишена беше екстра, сега е задължително. Следене на внимание с камера още е екстра, но е в ЕВРО 7.
    Ако ти се търси, екстрата е geofencing- забранени зони за влизане от твоите шофьори със служебната кола или излизане от зоната им за работа.
  • 8 Хихи

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "хаха":

    У софето сте прецакани молете се за градски транспорт,като фанете пътя за прованса друсайте дизел,това е
    Аз вкъщи си зареждам със уолбокс фактурата на тока е скочила с не повече от 10 %но това си ми е втората кола на жената,иначе и аз си друсам дизел,така сме хибрид

    Коментиран от #9

  • 9 хаха

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Хихи":

    Аз говоря за плановете изцяло да се забрани ДВГ. Тогава няма да има и хибриди, ако не си се усетил.
    Иначе, да, карам дизел, щото поне 2-3 пъти месечно правя почивки събота и неделя на по над 500км път с връщане и няма да чакам половин ден да зареждам по средата на пътя. За дългите почивки пак 1000км с 2 зареждания за по 5мин е съвсем друго от 8-12ч чакане на зарядно. Не ми се ще и от хубавите ни пътища или при лек удар да компрометирам батерия и да гори колата. Не искам и нещо, дето след 3-4г няма цена, щото никой не е луд да рискува цената на нова кола при нужда от смяна на батерия. Предпочитам вместо плюс ден повече "почивка" заради зареждане да работя 1 ден повече и да е безопасно на макс. Самонает с часова ставка Х00лв. Защо да губя хиляди и да се нервя от чакане по пътя?
    Тази технология просто не е за масово ползване още. Добра идея, но далеч от времето си. Вече за 3ти път я пробват, откак има коли.
  • 10 Жкйййуу

    0 0 Отговор
    Аз такива новини колко съм чел през последните 20 години, ехееее...