Неизкопаемото дизелово гориво HVO 100 се прави от биологични отпадъци и отпадъчни материали и намалява до 90 процента от емисиите на парникови газове
Съобщенията на няколко производителя, че те ще запазят гамата си от двигатели с вътрешно горене, в това число и дизеловите, идва да ни подскаже, че електрификацията не върви толкова добре, колкото очакваха чиновниците от Брюксел.
Автомобилни производители, като Mercedes, BMW и Skoda обвързват тези си решения с реални пазарни събития, като също отварят първите възможности за т.нар. климатизиран дизел HVO.
Това ново гориво ще бъде налично от април, тази година. За целта Германия се обедини по отношение на новия дизел със страни от ЕС като Италия, Белгия, Норвегия и Дания. Става дума за дизеловото гориво HVO 100, което е произведено от възобновяеми и устойчиви ресурси. Числото 100 означава, че това е най-чистата форма на дизела.
Неизкопаемото дизелово гориво HVO 100 се прави от биологични отпадъци и отпадъчни материали и намалява до 90 процента от емисиите на парникови газове в сравнение с конвенционалния дизел“, съобщава известният блог „Mercedes-Fans.de“ .
По отношение на въздействието върху климата, дизеловите коли, задвижвани с HVO (така нареченият нов биодизел), всъщност са по-екологични от електрически автомобили в зависимост от текущия микс от електроенергия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 няма спор
Коментиран от #5
16:16 18.03.2024
2 около света
Коментиран от #3, #9, #59, #73
16:23 18.03.2024
3 име
До коментар #2 от "около света":
Погледни историята. Хитлер се е опитвал да прави ДГ от въглища, защото нямат петрол. Затова и сега пак ни пробутват дизелови двигатели. Да се закачим за био-еко-фреш горивото им на цена 5 евро литъра и да ги храним щото са направили някаква измислена химия!Коментиран от #92
16:28 18.03.2024
4 Факт
Коментиран от #63
16:39 18.03.2024
5 Мнение
До коментар #1 от "няма спор":
По тая логика, ти дишай директно въздуха от ТЕЦ-а дето зарежда съответната електричка!Или пък ауспусите от тежката минна техника, която копа милиони тонове земна маса, че да произведат тия литиево-йонни глупости!
Дизелът като технология е много по-развит, както от съвременните ел таблети на колела, така и от съвременните бензини! Проблемът с еко частта винаги е бил, поради желанието на корпорациите да печелят още и още от катализатори, дпф-и, адблу и др никому ненужни глупости!
Ако наистина мислеха за екологията и за хората, щяха да направят филтри, които са с течност (събираща вредните частици), която да се сменя на определен период от време! А процедурата щеше да бъде поне толкова лесна и достъпна, колкото е смяната на консумативите!
Но уви, на корпоративните алчни чиновници и техните кукловоди не им дреме, нито за екологията, нито за хората, поради което ще ни бутат, или към съвременната ел простотия, или към еко горива, или към текущите горива, но с още по-големи еко такси, които така и не става ясно за какво се харчат в последствие!
Коментиран от #8, #10, #58
16:46 18.03.2024
6 Странно заглавие
Новите - значи са чисто нови.
Дизелови - значи с такова гориво работят.
Двигатели - основни агрегати, отговори за придвижването.
са
по-чисти - тоест не са по-мръсни, не са изцапани.
от
електромобилите - тоест колите с електрически двигател.
Значи двигателите на чисто ново произведени автомобили работещи с дизел са по-чисти от целия електромобил. Ами да измият електромобила на автомивка и готово.
16:47 18.03.2024
7 Факт
Коментиран от #22
16:50 18.03.2024
8 Само да те изненадам
До коментар #5 от "Мнение":
В рудниците работят ЕЛЕКТРИЧЕСКИ екскаватори. А изровената земна маса се транспортира от ЕЛЕКТРИЧЕСКИ камиони. Или поне с електрическо задвижване и с дизелов генератор. Също да те изненадам. Локомотивите на дизел също са ЕЛЕКТРИЧЕСКИ. Дизеловият двигател е свързан с генератор, а управлението е ЕЛЕКТРИЧЕСКО. Други въпроси?Коментиран от #11, #12, #17, #37
16:51 18.03.2024
9 Олио
До коментар #2 от "около света":
Защото класическият дизелов двигател може да работи с растително олио, което е била и първоначалната идея на Рудолф Дизел - земеделците сами да си произвеждат горивото за селскостопанската техника. Бензинът е доста по-труден за синтезиране.Така че не бързайте с плюенето по немците и дизела, защото всичката превозна и строителна техника извън леките автомобили, мотоциклетите и влаковете на практика е дизелова. Това, че народът е "остър" колкото цепеница за печка и се е вторачил в леките автомобили и тяхното задвижване е благодарение на ограниченото му зрително поле и ефекта на сутрешните телевизионни блокове и уеб сайтовете, борещи се за "гледащи" (или инфлуенсърите, по модерно му).
16:53 18.03.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Мнение
До коментар #8 от "Само да те изненадам":
Демек твърдиш, че няма ауспуси при тежката минна техника, тъй ли професоре?!Или просто така да се намираш на спор?!
17:00 18.03.2024
12 Всъщност
До коментар #8 от "Само да те изненадам":
Превозно средство, което си носи ДВГ генератор да си прави ток за тягови ел. мотори се нарича "хибрид" именно защото не е точно нито "електрическо" нито класическо ДВГ превозно средство.Помпата в резервоара и инжекторите на Голф 2ка са електрически и са с "електрическо" управление, но това не го превръща в "електрически" автомобил, нищо че са жизненоважна част от системата му за задвижване.
Коментиран от #13
17:00 18.03.2024
13 Мнение
До коментар #12 от "Всъщност":
В същност когато превозното средство си "носи" двг-то, НЕ се нарича хибрид, а превозно средство с ДВГ!!! Независимо дали двг-то ще захранва вентилатор, който духа срещу вятърен генератор, който ще захрани ел мотори, или пък ще ползва изцяло механично, или хидростатично задвижване!Хибридна с-ма е такава, която ползва повече от 1 тип захранващи източници! Ако въпросната минна техника се захранва само от дизелови ДВГ, това абсолютно означава, че въпросната техника е ДИЗЕЛОВА!!!
Коментиран от #15
17:15 18.03.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Факт
До коментар #13 от "Мнение":
Няма хибрид захранващ се от дизел.поне не и при леките коли ходи прочети малко преди да ръсиш остатъци от мозъкКоментиран от #21, #27, #28
17:29 18.03.2024
16 статистик
Коментиран от #25
17:32 18.03.2024
17 Екскаваторите
До коментар #8 от "Само да те изненадам":
например в откритите рудници Марица са на ток защото са практически неподвижни - или крачещи или на верижни платформи. Причината да са на ток е икономическа и от пожарникарска гледна точка. Кариерните камиони са огромни по 100-250тона и е много трудно да се направи скоростна кутия с такива размери и затова е тази система генератор с ДВГ и елмотори. За дизеловите локомотиви причината е същата.Коментиран от #19, #64
17:33 18.03.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Факт
До коментар #17 от "Екскаваторите":
Дизеловите локомотиви се ползват само там където жп мрежата не е електрифицирана.Коментиран от #23
17:42 18.03.2024
20 Тити
17:42 18.03.2024
21 Мнение
До коментар #15 от "Факт":
Кое не ти стана ясно бре младеж?!Имаш ли повече от 1 източник на захранване, се нарича ХИБРИД!!!
Коя част от горното изискване не е изпълнена в примера, който си изтипосал???
И не забравяй, обикновено крадецът вика дръжте крадеца!
17:43 18.03.2024
22 Реалист
До коментар #7 от "Факт":
Автомобилните батерии малко трудно се рециклират. И лития не е много по света.Коментиран от #24
17:45 18.03.2024
23 Мнение
До коментар #19 от "Факт":
Те и блъскащите колички се карат там, където са вързани в мрежата, ама кво от това?!Фактът, че съвременните електрички са доста по-замърсяващи от съвременните автомобили на двг е абсолютно неоспорим!!!
Коментиран от #26
17:56 18.03.2024
24 Вече има
До коментар #22 от "Реалист":
натриево-йонни батерии. Засега са два пъти по тежки от литиевите, но не се палят и по-бързо се зареждат. Стават за кола с 150-200км обхват. Натрий в природата колкото искаш.17:57 18.03.2024
25 Да ама е електрическа
До коментар #16 от "статистик":
ЗАЩО ?18:09 18.03.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Дизел хибрида
До коментар #15 от "Факт":
Да ти снимам ли талона?Нямало дизел хибрид?!
Само разбирачи в таз България....
Коментиран от #29
18:21 18.03.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Риба цаца
19:37 18.03.2024
31 Бъдещето
Коментиран от #33
19:43 18.03.2024
32 Читател
Коментиран от #35
21:05 18.03.2024
33 Коментатор
До коментар #31 от "Бъдещето":
Създателят на ел двигателя вероятно си е казал същото нещо, много години преди да бъде изобретен двг, НО уви, тая мисъл продължава да не е факт!Нещо повече, в момента автомобилните производители се връщат обратно към двг!
Коментиран от #41
21:28 18.03.2024
34 незнаех
И трите вида коли се произвеждат в заводи които замърсяват. Но електричката ще се кара поне 10г. от комшията на аванта заредена от слънцето.
За тия 10г. бензиновите и дилеловите бангии ще натрупат многократно повече вреда за природата от замърсяването което се прави от производството и транспорта на тези горива. Толкова много в повече, че мрънкането за рециклиранети на батериите пак няма да се доближи даже до вредата от бензинов или дизелов двигател.
Коментиран от #42
21:34 18.03.2024
35 Ама много
До коментар #32 от "Читател":
ги разбираш, това с четене ли го постигна, чао-чо…????Коментиран от #39
21:35 18.03.2024
36 Сигурен
До коментар #29 от "Факт":
ли си и искаш ли да сложиш пари…???Това Пежо, Ауди, Мерцедес, Рейндж Роувър…не са дизел-ел., така ли..???
Коментиран от #43
21:39 18.03.2024
37 баце
До коментар #8 от "Само да те изненадам":
прав си!Ама като гледам +- дето са ти сложили си личи ясно колко сме неграмотни технически като народ! Трагично е даже...
Хората верно си мислят че дизеловия двигател движи локомотива... Теагедия....
Коментиран от #38
21:40 18.03.2024
38 Баце ли
До коментар #37 от "баце":
си Гаце ли си….това е информация от обща-култура на ниво 6 клас…не знам какво се гордееш с това…21:43 18.03.2024
39 Читател
До коментар #35 от "Ама много":
Да с четене, със сигурност съм по образован от теб,а за обща култура да не говорим.Коментиран от #54
22:30 18.03.2024
40 оня с коня
Коментиран от #45
22:42 18.03.2024
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Факт
До коментар #36 от "Сигурен":
Убеден съм няма дизелови хибриди в момента на пазарът.Коментиран от #50, #53
23:29 18.03.2024
44 бай Даньо
Коментиран от #55
00:15 19.03.2024
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Наблюдател
01:56 19.03.2024
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Турнах ти минусче
До коментар #42 от "дрфтгъхуи":
Щото живея в Калифорния и това което се опитваш да кажеш не е така. Съседа ми от 3г. си инсталира соларен покрив с "керемидки" на Тесла + акумулатор който събира произведената енергия от тях и я използва за бита и за зареждане на една Тесла S и един хибрид Toyota Prius. Показвал ми е сметки за ток и трябва да ти кажа има месеци в които продава на електроснабдителната компания енергия. Площа на покрива които е изцяло покрит с тези "кермидки" не знам колко е но квадратурата на къщата му е малко над 1600 квадратни фута. Питах го за колко години ще му се изплати инвестицията - 8-9г. "Керемидките" са много естетични и най- важното не ти дупчат покрива за да ги закрепят.Коментиран от #100
04:30 19.03.2024
50 Ухльоф
До коментар #43 от "Факт":
Не се хващай на бас, ще загубиш-Peugeot 508 Full HYbrid използва първата в света хибридна система, комбинираща дизелов и електрически двигател. Задвижващият агрегат Hybrid4 комбинира 2,0-литров дизелов двигател HDi FAP EURO5 с мощност 120 kW/163 к.с. (DW10CTED4, съвместна разработка на PSA и Ford Motor Company) с електромотор с мощност 28 kW (37 к.с.).Коментиран от #52
05:48 19.03.2024
51 Съгласен съм
Коментиран от #68
06:19 19.03.2024
52 Факт
До коментар #50 от "Ухльоф":
Вече не е в продажба.Коментиран от #88, #89
06:35 19.03.2024
53 Недей
До коментар #43 от "Факт":
От звездата продъжават да предлагат….07:14 19.03.2024
54 Читател
До коментар #39 от "Читател":
и ще си останеш, а висомерието и самочувствието без покритие, нали знаеш признак на какво са….07:17 19.03.2024
55 Дъньо
До коментар #44 от "бай Даньо":
седи си в америката, карай си теслата…07:29 19.03.2024
56 555
08:04 19.03.2024
57 АЗ КАЗАХ
Коментиран от #77, #79, #80, #81, #83
08:22 19.03.2024
58 Баварец
До коментар #5 от "Мнение":
Това е много забавно, дето си го написал! Явно си от тези "гроздето кисело", в което няма лошо, но тук е и темата с прогреса! Все едно да кажеш преди 100 години "по-Убаво от каруцата нЕма". Виж, прави, каквото искаш, но не забравяй, че утре, децата ти ще се молят за въздух и за глътка вода! Та, аз лично, използвам почти на 90% обществен транспорт (метро, влак и т.н.) и само, когато имам нужда нещо да нося, вземам под наем електромобил. Смятам, че правя нещо, а ти? Може би, поне ще се замислиш????Коментиран от #67, #84, #93
08:25 19.03.2024
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Гост
Коментиран от #69, #71
08:59 19.03.2024
62 Политкоректен
09:05 19.03.2024
63 ПоКУРко
До коментар #4 от "Факт":
Малограмотните и ниско образовани люде купуват Хибрид! Най-идиотското сътворение на пишман инжинерите!Коментиран от #65, #66, #72
09:25 19.03.2024
64 Госта.
До коментар #17 от "Екскаваторите":
Браво , обяснено за неуки почитатели на миксери.Как си представят скоростна кутия,кардан, диференциал за тази техника,за локомотиви може би ще се върне към лостови съединения като при парните локомотиви??? затова се прилага смесена/хибридна/с-ма по-лесно, по-ефективно..09:27 19.03.2024
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 И така до коя година ще е
До коментар #51 от "Съгласен съм":
Ще ти отговоря - до четвъртата. След това душа да ти е яка.Коментиран от #86
10:28 19.03.2024
69 и жена ти ако така разсъждаваше
До коментар #61 от "Гост":
Щеше да е "по-добре жената да си има двама мъже" единия за пари и да издържа децата, а другия само за секс и почивки.10:31 19.03.2024
70 Добре е да идете на лекар
10:35 19.03.2024
71 хари потър
До коментар #61 от "Гост":
и с една кола с крилца да си летиии чак до луната МЕЧТИИИИ10:54 19.03.2024
72 ПУРКО
До коментар #63 от "ПоКУРко":
па ти возил ли си се в хибрид или само пишеш тук без връзка с живота Та то всички сме хибриди Родени в българия печелим на запад и харчим където ни е добре ИЛИ живеем в българия децата на запад работят или учат а ние хвалим комунизма и путин и чакаме д а ни лекуват на запад Па качи се на една евтина тойота такси дай 10 лв и тогава пиши ТЕЗИ зелените зса внос от испания втора ръка навъртели по 300 000км в мадрид и със сменени батерии купени за по 3000 евро11:07 19.03.2024
73 Пояснение
До коментар #2 от "около света":
Дизел е понеже Хидрообработено Растително Масло (HVO) има химичен състав близък към дизела, не към бензина.Статията има много непълноти: "HVO (така нареченият нов биодизел)" - HVO и биодизел са различни неща, макар и да се произвеждат от подобни материали.
11:07 19.03.2024
74 Самсунг
Коментиран от #75, #82, #85
11:21 19.03.2024
75 То само това да беше
До коментар #74 от "Самсунг":
Колко енергия се хаби за доставянето на всички тези части които спомена, а на самото гориво? Хабиш гориво, за да доставиш гориво?!?! А за производството на това гориво - хм. също се хаби гориво. А колко е КПД на бензинов двигател? 40% и то на вала. През скоростната кутия и трансмисиите слиза до 30%. А престоя на светофара, а подгряването по 10 минути преди потегляне?Коментиран от #76
11:34 19.03.2024
76 СОС
До коментар #75 от "То само това да беше":
Точно това има предивд човека огторе. ДВГ-то има над 250 компонента, които трябва да се произведат. То стомана, то алиминии, добив, топене, обработване, закаляване, това да не е без пари. После за поддръжкат на самия автомобил с ДВГ - филтри, датчици, свещи, масла.........11:47 19.03.2024
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 неуспорен
До коментар #57 от "АЗ КАЗАХ":
За бита да,но за мпс не ми го хвали вобще колкото и да е евтино,то си е кустенурка12:16 19.03.2024
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Остани си на
До коментар #74 от "Самсунг":
телефоните и телевизорите по-добре...не ти трябват ППС-та...Едно и също повтаряте до припадък... сранвявайте нова ДВГ кола с ново ел. ППС и тогава говорете кое и колко ще изкара...
13:00 19.03.2024
86 Ила да
До коментар #68 от "И така до коя година ще е":
душкаш зад 8-годишно ТДИ поддържано в перфектно здраве и 200 хил. км. + само в БГ... и ремап!!!И после отново ще напишеш ТИ тук какво, защо и как...и ГТП където пожелаеш ще минем, може и извън БГ - навит???
13:04 19.03.2024
87 Николай
13:20 19.03.2024
88 Ухльоф
До коментар #52 от "Факт":
Виж сега, следвам ти "логигата" от пост 29, където спориш спост 28, че няма хибрид дизел! Човека ти казва, че ще ти снима талона! Ето ти израза-"ми няма да няма такъв хибрид всички хибриди са бензин и това е Факт". Пиша ти, че има дизел-хибрид, ти ми въртиш мохабета-че в момента нямало дизелови хибриди на пазара (ем провери в Мобилето), после ама не се произвеждал вече! Шшш, ти за спорта ли си тука или ти е толкова акъла?14:17 19.03.2024
89 Ха хо
До коментар #52 от "Факт":
Дечко, провери Мерцедес Е 300 ДЕ, плъг ин хибрид дали не се продава! С дизелов ДВГ е!Коментиран от #97
14:25 19.03.2024
90 Икономист
14:42 19.03.2024
91 Мнение
До коментар #41 от "дрфтгъхуи":
По същество, когато имаш един източник на захранване/задвижване (в случая само двг на дизел, без възможност поне за запазване на кинетична енергия в батерия), то тази техника се нарича само ДИЗЕЛОВА!!! Независимо, дали този двг ще върти генератор, който ще захранва ел двигатели, или ще навива пружина, която да задвижва редуктор, който ще върти колелата!!! Техника захранвана/задвижвана само от дизелов двигател се нарича техника на дизел!!!Колкото до въпросът, защо няма механична ск кутия при тежката техника (локомотиви, минна техника и др), отговор вече бе даден в тоя форум от друг коментиращ, а именно понеже такава кутия би била ултра тежка, което би отнело от полезния товар на въпросната машина!
Дали ел двигателите са бъдещето, само то ще покаже!
Но към момента са твърде далеч от масовостта, с която ни заливат овладените пропагандни медии!
Коментиран от #96
15:04 19.03.2024
92 И оти е толкоз скъп?
До коментар #3 от "име":
При трансформация на енергията се губи още повече енергия! Най-екологично е ходенето пеш.15:17 19.03.2024
93 Мнение
До коментар #58 от "Баварец":
Там е разковничето на вас "смятащите, че правите нещо", а именно сметките ви се базират на нищо повече от телевизионна пропаганда, спусната от същите тия, чиито рудници копат никел, кобалт, хром, литий и др хим елементи, обръщайки хиляди тонове пръст, за да можете вие "еко" талибаните да си внушите, че правите нещо полезно за природата! Реалността обаче е съвсем различна!Ако наистина искаш да водиш по-екологичен живот, започвай да сееш дървета в промишлени количества! Тогава може да оправдаеш (до някаква степен) замърсяването, което човешкият живот нанася на природата!
Ел таблетите на колела са обратното на еко!!!
15:19 19.03.2024
94 Ти гледай сегта ние, като измислим
15:19 19.03.2024
95 Анонимен
15:51 19.03.2024
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Факт
До коментар #89 от "Ха хо":
А дали някой го купува19:38 19.03.2024
98 123
20:41 19.03.2024
99 Пешо Пора
16:12 21.03.2024
100 Дидо Бронтозавъра
До коментар #49 от "Турнах ти минусче":
Ами ти що не си сложил "керемидки" бре, Айнщайн. Доказано е, че всеки който лъже за нещо има я познат, я роднина, я комшия с нещото. Или пък прилага принципа ЕЖК - една жена (на пазара) каза... Смехоран. Чукча писател, чукча не читател... :-)16:17 21.03.2024