Френските автомобилни производители Peugeot и Citroen бяха принудени да върнат дизеловите версии на своите компактни ванове Rifter и Berlingo в гамата поради рязък спад в търсенето на електрифицирани версии. Това съобщава френското издание largus.fr.
Първоначално тези модели от новото си поколение, които дебютираха преди две години, се предлагаха само с електрически силови трактове с мощност от 136 к.с. и батерия с капацитет 50 kWh. През 2022-2023 г. обаче продажбите са паднали с 30-40% поради високите цени и слабо търсене на електрическите версии.
За да привлекат купувачи, Peugeot и Citroen спешно пуснаха в производство дизеловите модификации Rifter и Berlingo с добре познатия 1.5-литров турбодизел в два варианта на мощност - 100 и 136 к.с. Базовите версии са оборудвани с ръчна скоростна кутия, а в топ версиите се предлага осемстепенна автоматична трансмисия.
Основно предимство на дизеловите модели е и много по-ниска цена от тази на електрически автомобил. Във Франция Peugeot Rifter с дизел със 100 конски сили струва 26 830 евро, което е с 10 000 евро по-евтино от базовата електрическа версия e-Rifter.
Подобно е положението и в Германия - дизеловият Citroen Berlingo ще струва 26 090 евро, докато за e-Berlingo трябва да платите 36 940 евро. Най-бюджетният автомобил с 1.2-литров бензинов турбо двигател (110 к.с.) се предлага за 24 890 евро. Връщането на дизеловите версии в гамата стана тихо, без рекламна кампания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Така тихичко и
14:38 20.03.2024
2 Търговски пътник
Коментиран от #4, #8
14:56 20.03.2024
3 тъй шъй
Коментиран от #23
15:07 20.03.2024
4 Постоянно
До коментар #2 от "Търговски пътник":
А не става? Я, да дойдат електровангелистите да ти обяснят колко пари пестиш от гориво, масла и филтри и как най-важното е на всяко кръстовище и улична лампа да сложат по една зареждачка. Ще ми върти той по 800км на ден без да знае, че като спре за едно пик..не и тя се заредила за нови 200-300 километра. Нищо не разбираш ти колко е по-добре с електричките.15:10 20.03.2024
5 Турбо
15:19 20.03.2024
6 Гост
15:38 20.03.2024
7 Факт
Коментиран от #12, #18, #30
17:29 20.03.2024
8 Факт
До коментар #2 от "Търговски пътник":
И 7 да ми харчи газта пак мимизлиза по евтино да мина 100км отколкото с дизелаКоментиран от #9
18:03 20.03.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 денко
19:37 20.03.2024
12 Плевнелиев
До коментар #7 от "Факт":
Няма да спорим ,само кажи с какво може да се замени?Коментиран от #14
19:44 20.03.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Факт
До коментар #12 от "Плевнелиев":
А ми с всичко което се изгаря в цилиндър а и не само та метан пропан бутан биоетанол бензин прдня и тн.23:04 20.03.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Николай Стоименов
04:35 21.03.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Факт
До коментар #17 от "дрфтгъхуи":
А ми затуй ми е че при цена 1.20лв литъра и 9 да харчи на газ пак ми излиза по еетино да измина 100км отколкото с 4.5 лтъра на 100км рязход на дизел при цена на дизела 2.77лв литъра.Коментиран от #21, #25
06:58 21.03.2024
20 Факт
До коментар #18 от "дрфтгъхуи":
Пак грешно мнение даваш.И кораби и влакове където дизела е най използван минават на водород. Да не говорим че всеки комбайн камион и тн може да мине на газ. Дизеловите генератори могат да бъдат заменени на газови където не е нужно повишено налягане за да запаля горивната смес.Всъщност дизела не трябва никому а го наложиха немците защото те друга технология нямат.Коментиран от #22, #26
07:01 21.03.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 гожвя
До коментар #3 от "тъй шъй":
Винаги когато, чиновници се опитват да се налагат над технологичия прогрес, става мазало.09:36 21.03.2024
24 Много не разбирате
10:36 21.03.2024
25 Затуй онуй
До коментар #19 от "Факт":
След като 3-4-5 лв на 100 са ти проблем - обрано от където си и до кола не припарвай!!!13:23 21.03.2024
26 Фактичко
До коментар #20 от "Факт":
И колко е пробега и ефектвиността на практика на камион на газ/метан???13:24 21.03.2024
27 Кольо Водката
16:09 21.03.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Още и още
01:04 22.03.2024
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Уточнение
15:41 16.09.2024
33 Рано е за празнуване
Трицилиндровият Puretech 1.2 турбо с потопения в масло гумен ремък не е оферта.
13:02 01.11.2024