Министерството на финансите на САЩ и Службата за вътрешни приходи (IRS) отново промени правилата на програмата за бонуси за електрически превозни средства. Това ще позволи на повече електрически превозни средства да се класират за федералните стимули. В момента само 22 от 104 електрически коли на американския пазар имат това право.
Реформата на администрацията на Байдън, насочена към ускоряване на електрификацията на американския автомобилен парк, започна през 2023 година. Една от първите стъпки, предприети за тази цел, беше премахването на ограничението от 200 000 автомобила на производител. Установена бе и максимална цена на дребно, която позволява да се претендира за бонусите. Така от обхвата на тази норма бяха извадени луксозните модели "за богаташи".
За да се получи бонуса, превозното средство трябва да бъде сглобено в Северна Америка. Има и отделни изисквания, свързани с батериите. По-специално, те се отнасят до постепенното увеличаване на дела на материалите и компонентите, които се произвеждат в Северна Америка и в страни, с които Съединените щати са сключили споразумение за свободна търговия.
Последното беше най-проблемно за производителите. Особено по отношение на проследяването на източниците на материали за батерии. За това бяха въведени паспорти на батерията. Автомобилните производители трескаво започнаха да търсят доставчици на батерии от Северна Америка.
Сега, в актуализираните правила до 2027 година са смекчени нормите по отношение на източниците на графит, електролитни соли, свързващи вещества и добавки. Това ще позволи на повече електрически превозни средства да запазят достъп до така желаните държавни субсидии. По-специално, до 2027-а критичните минерали и компонентите на батерията трябва да бъдат 80% „американски“, но това ще става постепенно. Тази година ще са 50%, следващата 60%.
Досега много производители на автомобили и доставчици на батерии инвестират в снабдяване и обработка на материали в Северна Америка. Например General Motors и Panasonic са инвестирали в Nouveau Monde Graphite, който има за цел да се превърне в нов източник на обработен графит на местния пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тока
13:19 12.05.2024
2 Симо
Коментиран от #7
13:30 12.05.2024
3 Механик
Нещеплебса да ги купува тия електрички, начи.
Явно и с тая стратегия ще пием по една студена водица.
Ковида се провали, маймунската шарка се оказа, че лови само "нашите"...
Е сега на всичко отгоре и миксери не щат да купуват.
Ми ние за какво наляхме толкова пари?
подпис: ДАВАОС
Коментиран от #4, #8
14:17 12.05.2024
4 Реално
До коментар #3 от "Механик":
Кое, кое?Коментиран от #5
19:36 12.05.2024
5 На дървени въглища
До коментар #4 от "Реално":
Толкова продават само Дачия и то само дозели и то само у БГто.23:38 12.05.2024
6 Гост
16:34 14.05.2024
7 Гост
До коментар #2 от "Симо":
Какво ще си добиват в къщи, като добивите им са се свили от 42%, на нищожните 7%, само за последните 50 години? Янките нямат достатъчно ресурси, за да си поддържат разточителният начин на живот. Едно средно американско семейство пилее 3 пъти повече домакинска електроенергия, от българското такова. Те са едни консуматори, които търсят да заграбват чужди ресурси по целият свят. Нарича се "демократизиране" и се разнася от сам0лет0н0са4и.16:36 14.05.2024
8 Гост
До коментар #3 от "Механик":
Калпавите батерии и лакомията за бързо възвръщане на вложените пари, водещо до ненормали надценки и печалби, доведе до сривът на електромобилите. Както и с много други хубави идеи, алчността поквари и тази.16:38 14.05.2024