7 Март, 2024 14:14 8 449 48

Доказано: Електромобилите вредят на планетата повече от колите с ДВГ

  • електромобили-
  • коли с двг-
  • вреда
Доказано: Електромобилите вредят на планетата повече от колите с ДВГ - 1

Учени, цитирани от Daily Mail, излязоха със становище, че спирачките и гумите изпускат 1 850 пъти повече твърди частици от изпускателните тръби на съвременните коли, които са оборудвани с филтри, които намаляват емисиите, пише Daily Mail .

Екипът отбелязва още, че електрическите автомобили са средно с 30% по-тежки от колите с двигатели с вътрешно горене, което кара спирачките и протекторите на гумите да се износват много по-бързо, отколкото при стандартните автомобили. В резултат на това в атмосферата се отделят повече малки и често токсични частици.

Според професор от Virginia Tech това изследване е „само частично вярно“. Ученият отбелязва, че електромобилите наистина са по-тежки, така че техните гуми ще отделят повече микропластмаса във въздуха, но това важи и за тежките автомобили с ДВГ, предпочитани основно на американския пазар.

Професор Ракха също така отбелязва, че е много трудно да се определи разликата между количеството микропластмаса, отделяна от протекторите на гумите на електрически автомобили и това от колите с ДВГ, тъй като е необходимо да се определят пластмасовите частици, които вече са във въздуха от други източници, сходни с тези от които се произвеждат гумите.

Но Раха и колегите му провеждат първите полеви тестове, които позволяват да се определи колко пластмасови частици се изхвърлят в атмосферата от електромобили и от автомобили с ДВГ. За целта те използват симулатори на трафик, които симулират градски условия. Екипът очаква да открие съществена разлика, като предполага, че тя ще бъде около 20%.

Учените също така посочват, че това проучване не означава, че хората трябва да се откажат от използването на електрически автомобили, защото те са "по-ефективни при нулеви емисии", но отбелязва факта, че електромобилите също отделят много CO2, но по косвен начин, когато се зареждат.

Батериите на електрически автомобили тежат средно около 453 кг, а емисиите от гумите могат да бъдат 400 пъти по-високи от емисиите от изпускателните тръби. В същото време именно такова замърсяване води до здравословни проблеми като: сърдечно заболяване, астма, болест на дробовете, рак и риск от преждевременна смърт.

В същото време учените отбелязват, че новите автомобили с бензинови двигатели са направени "по-чисти" благодарение на актуализирането на оборудването на двигателя с вътрешно горене, което включва филтри за твърди частици, които намаляват емисиите. От друга страна увеличеното тегло на електрическите превозни средства поради литиево-йонните батерии води до по-бързо износване на протекторите на гумите, което в крайна сметка води до повишени емисии.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 56 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 А другите вреди?

    64 14 Отговор
    И това са само спирачките...
  • 2 10%

    56 15 Отговор
    Ха добро утро.
  • 3 много са вредни

    23 55 Отговор
    за производителите на петрол и авточасти, само караш и си свиркаш..... проблем, голям проблем...

    Коментиран от #17

  • 4 Глупости

    30 36 Отговор
    Ама такива глупости, че няма накъде повече. Такива изследваня се правят по поръчка и резултатът е ясен предварително. То бива бива глупости, ама това вече е откровен олигофренизъм. В детайли няма нужда да навлизаме дори.

    Коментиран от #43

  • 5 ТИР

    39 8 Отговор
    Единствено кемперите трябва да са електрички, спиш докато зареждаш, нямаш бърза работа,,
  • 6 долу ЕС

    45 6 Отговор
    в крайна сметка няма такива нещо екология, има човек няма екология. Само ако не потребяваш ставал еколог. обаче доктрината за бвп и просперитет не се връзва с екологията. Скоро ще стане ясно, че няма такова нещо екологичен преход към ел коли
  • 7 Повторение

    37 9 Отговор
    Е, някои от нас като разправяхме, че историята с дизелите, които бяха насърчавани като по-екологични, и след това безмилостно омаскарени, ще се повтори и с електричките, електрофилите се подсмихваха, че е невъзможно. Непостоянна е любовта на политиците и често си сменят "любимците", хихи.

    Учудващото е обаче, че демонизирането на електричките започва толкова рано. Гуми, спирачки, еко паспорти, зависимост от Китай, проблеми с рециклирането са само началото. Ще е забавно колко глупости и извращения ще се наблюдават през идните няколко години.
  • 8 Експерт

    28 4 Отговор
    Напротив много е лесно да се определи теглото на частиците отделени от гумите. Простете се, измерва теглото на гумата в началото и края на експлоатацията. Полученото тегло се разделя на теглото на средната частица и така се получава и броя им. После същото се прави и с накладките.
  • 9 Човек с очи

    23 6 Отговор
    Количеството износена (разпрашена) гума се мери много лесно, защото обемът на гумата може да бъде проверяван периодично по метода на Архимед. Тежките таратайки си износват гумите по-бързо на извървян километър. Само MX-5 и Панда за населението !
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Механик

    47 9 Отговор
    А, здрасти!
    Те хората отдавна се опитват да ви кажат, че това е точно така, но вие си държите на "зелената сделка".
    Електромоторът действително е по-подходящ за задвижване на превозно стредство. Най-главното му достоинство е почтти постоянният въртящ момент, независимо от оборотите. По-безшумен е, по-лесно се поддържа, рециклира се почти на 100%.... И до тук свършваме с преимуществата на електричките.
    Батериите са основния проблем и поради тях електричките са много по-вредни за околната среда. И почваме, да говорим за по-скъпата поддръжка, бързото скапване на батериите (които не могат да се рециклират). После минаваме на това, че батериите бавно се зареждат и бързо се изтощават. Да прибавим и това, че няма как да си сложиш в багажника една туба ток.
    Гумите, енергията изразходвана за задвижване на доста по-тежката кола.. И прочее.
    п.п.
    Нали не мсилите, че електроенергията идва без за замърсява???

    Коментиран от #22, #23, #25

  • 12 Бай Тръмпа Дончо

    22 5 Отговор
    Фактчекърите да се размърдат. Не може така Daily Mail да разпостраняват теории на конспирациите! Срам за сатанозеленясалите господари на колективният запад.
  • 13 ХиХи

    19 9 Отговор
    Те електрокарите без друго зимата и сто км не могат мина, закривай
  • 14 До многознайковците

    13 25 Отговор
    Други е да кибичиш в задръстване в София 1 час и да пушлявиш ,а? Просто просто население. Овце...дават ку материални почва да преживя.

    Коментиран от #15, #16, #33

  • 15 Газаджия

    17 5 Отговор

    До коментар #14 от "До многознайковците":

    Ако висенето е на пропан-бутан или метан, що не?

    Коментиран от #18

  • 16 Взимай

    16 3 Отговор

    До коментар #14 от "До многознайковците":

    много бързо 3-фазния и бягай!!!
    От такива като теб в София и другите големи градове не се живее….
  • 17 И с коя

    16 7 Отговор

    До коментар #3 от "много са вредни":

    нова ДВГ кола в гаранция си имал проблеми и си плащал сериозни суми в първите поне 150-на хил км??? За масла и филтри ли….???🤣🤣🤣
  • 18 факуса

    15 8 Отговор

    До коментар #15 от "Газаджия":

    наистина що не наблегнаха на двигатели само на газ,а се юрнаха само на ток и нищо друго,съмнително е с оглед на неглежирането на много други замърсявания

    Коментиран от #19

  • 19 Конспирации

    14 6 Отговор

    До коментар #18 от "факуса":

    Не наблегнаха на метана или пропан-бутана, защото не е "секси" и по-важното не е "революционно".

    От друга страна има и една камара теории, всички до една обявени за "конспиративни", защо се говори само за дизел и батерии като начини за намаляване на затоплянето. Каквато и да е истинската причина, екологията е някъде към края на списъка, но пък е първа "по новините".
  • 20 Добър вечер

    8 2 Отговор
    И лека полека нещата отиват на бой.....
  • 21 Смех

    5 9 Отговор
    Що бе а ес классе Г класе МЛ классе и Х6 класср колко тежат
  • 22 бай Даньо

    5 9 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    От къде го измисли това че "батериите не се рециклират" !? Стой и гледай мошеника Мъск как ще се намърда в и в тоя бизнес докато лапаме мухите другите .... Напротив такава е идеята когато се стигне до някакъв баланс например 30% от колите са устойчиво електрически ( аз не го виждам повече никога) новите ще се правят само с материал от рециклирани почти няма да има добив на нов литии кобалт, манган и каквото и друго си трябва ...
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 ДОБРО

    3 1 Отговор
    утро....
  • 25 Рецикле бин

    5 6 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    Батериите се рециклират почти 100%

    Коментиран от #28, #35

  • 26 Байдън

    4 9 Отговор
    Вярвайте на петролното лоби! Това са пълни глупости! Не ти трябва да си учен, за да видиш и усетиш какво изпуска ДВГ, особено таралясниците в България. Един автомобил с ДВГ отделя толкова много вредни емисии, масла, акумулатори и тн за експлоатационния си период, че не може да си представите.

    Който не вярва, да си запали колата в гаража, да си пусне чалгата и да подиша чист въздух. И да си отвърти пробката на маслото да изтече на земята. Всичко е цветя и рози.

    Коментиран от #29, #38

  • 27 онзи с магарето

    10 1 Отговор
    само за информация СО2 в атмосферата е почти 0.04%... ЕкО умниците трябваше да измислят друг бизнес...
  • 28 Продължавайте

    7 2 Отговор

    До коментар #25 от "Рецикле бин":

    Да се образовате и да вярвате на клипчета…това ли ви е най-върховната инстанция???

    Коментиран от #47

  • 29 И ела

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "Байдън":

    и ти с електричката си…да поемеш малко….
    Защо сравнявате и ревете за нов тостер сравнен с 20-годишна БГ бангия…???
  • 30 Образованието е навсякъде

    6 7 Отговор
    Ти откъде се образоваш?

    Необходимо е критично мислене, за да си подбереш източника на информация. Ти на "изследванията" в тази статия ли вярваш или на TUV, които твърдят точно обратното. Голяма част от електромобилите имат "проблем" със спирачките. Ръждясали са им дисковете, защото почти не се използват. Електромобилите обикновено се карат само с един педал - този на газта и само при екстремно спиране се ползва спирачка. В тази статия твърдят, че има много повече емисии от спирачките на електромобилите, защото били по-тежки.

    Електромобилите били 30% по-тежки? Тесла модел 3 тежи 1700 кг. Къде е този бензинов или дизелов аналог който тежи 500 кг по-малко? Примерно BMW 3 или Мercedes С с подобни параметри и екстри с тегло 1200 кг?

    Някой очевидно лъже. TUV или изследването? Килограмите в техническите характеристики или изследването? Физиците, които казват че фините прахови частици се отмиват от дъжда и отиват в канализацията или химиците, които казват че азотните окиси от ауспуха се свързват с дъжда и образуват киселинни дъждове, които увреждат реколтите с които се храним?

    Коментиран от #32, #36

  • 31 Анонимен

    3 2 Отговор
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мунчо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електрик.Вие може да сте в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • 32 Къпан пор

    3 3 Отговор

    До коментар #30 от "Образованието е навсякъде":

    Къде тръгна да сравняваш Тесла 3 с БМВ 3.

    Коментиран от #39

  • 33 до новия софиянец

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "До многознайковците":

    Ами не трябва да има задръствания по един час. И това може да стане само с държавна политика, останалата част от страната да се развива, а не да се наливат пари само в тази помийна яма, събрала сган от кол и въже.
  • 34 Име

    5 0 Отговор
    Да попитам, литий и кадмий не са ли изкопаеми? Какъв е проблемът с петрола и газта?
  • 35 Име

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Рецикле бин":

    Рециклират се на 100%, дръжки! Рециклирането е на не повече от 15% в момента и то при сегашните технологии! И в допълнение към написаното от мен, извличането на лития и кадмия от батериите при рециклиране е толкова скъпо,че просто го обезмисля!

    Коментиран от #40

  • 36 Точно така

    4 0 Отговор

    До коментар #30 от "Образованието е навсякъде":

    ТЮВ и всички останали лъжат, Ютуб и твоите клипчета са истина!!!
  • 37 Гост

    2 6 Отговор
    Да, но колите с ДВГ горят и въздух, освен че горят и горива. На всеки изгорен килограм гориво се изгарят по 17 кг (17 м3) въздух, което допълнително вреди на атмосферата ни.

    Коментиран от #41

  • 38 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "Байдън":

    Супер съвет за повечето тук. Браво
  • 39 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Къпан пор":

    Харесва ми как си се кръстил. БМВ 3 ли имаш?
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Точно така

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    гостенино!!! Безкрайно добре си изучил материята в Ютуб и си изградил безкрайно критично мислене!!!
    Ами ако @
  • 42 ар146тс

    1 0 Отговор
    Ха добър ден.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Гошо

    1 1 Отговор
    Имам Тесла модел У със два мотора и за сега работи добре, почти не ползвам спирачки, поради това че колата има reverse charging, кое е ако отпуснеш педала за акселерация колата започва да зарежда батерията използвайки моторите си и спира. Така че това със спирачките не вярно. Колкото за гумите, какво да кажем за автобуси, микробуси, големи Титове. По добре р да дишаш само частици от гуму отколкото частици от гуми + цялата Менделеева таблица. Така че този мързелив журналист да вземе да си направи домашното а не да преписва от съмнителни източници.

    Коментиран от #46

  • 45 георги

    1 2 Отговор
    Голямото замърсяване идва от затварянето на вратите, и пускането на чистачките....
    Кой точно нормален човек ще помисли за треинето на гумите при положение че имаш ауспух от който излизат изгорели газове и масло. моята тесла е 1800 кг, предишния ми CLS беше 1650... колко точно повече триене на гумите има :D
    а на 120 000 км още не са сменяни накладките заради обратното връщане на енергия
    Ама тук ганьо като чу, като се зарадва без да го обмисли и като започна "аз ви казах"
  • 46 Име

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Гошо":

    Круша с ябълка срявнявате!
  • 47 Име

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Продължавайте":

    Толкова си могат момченцата!
  • 48 Констатираща

    1 0 Отговор
    Всяко превозно средство крие опасност за природата и притежателя си, независимо какво е то и най-добрият вариант е, да се използва в краен случай, но кой има съзнание за това?! Децата от малки трябва да се възпитават, да използват всички вредни средства ограничено и само при крайна необходимост, което е полезно и за здравето на човека. Колкото повече се натоварваме физически и по-рядко използваме превозни средства, толкова повече се грижим за здравето си и това на планетата.