Учени, цитирани от Daily Mail, излязоха със становище, че спирачките и гумите изпускат 1 850 пъти повече твърди частици от изпускателните тръби на съвременните коли, които са оборудвани с филтри, които намаляват емисиите, пише Daily Mail .
Екипът отбелязва още, че електрическите автомобили са средно с 30% по-тежки от колите с двигатели с вътрешно горене, което кара спирачките и протекторите на гумите да се износват много по-бързо, отколкото при стандартните автомобили. В резултат на това в атмосферата се отделят повече малки и често токсични частици.
Според професор от Virginia Tech това изследване е „само частично вярно“. Ученият отбелязва, че електромобилите наистина са по-тежки, така че техните гуми ще отделят повече микропластмаса във въздуха, но това важи и за тежките автомобили с ДВГ, предпочитани основно на американския пазар.
Професор Ракха също така отбелязва, че е много трудно да се определи разликата между количеството микропластмаса, отделяна от протекторите на гумите на електрически автомобили и това от колите с ДВГ, тъй като е необходимо да се определят пластмасовите частици, които вече са във въздуха от други източници, сходни с тези от които се произвеждат гумите.
Но Раха и колегите му провеждат първите полеви тестове, които позволяват да се определи колко пластмасови частици се изхвърлят в атмосферата от електромобили и от автомобили с ДВГ. За целта те използват симулатори на трафик, които симулират градски условия. Екипът очаква да открие съществена разлика, като предполага, че тя ще бъде около 20%.
Учените също така посочват, че това проучване не означава, че хората трябва да се откажат от използването на електрически автомобили, защото те са "по-ефективни при нулеви емисии", но отбелязва факта, че електромобилите също отделят много CO2, но по косвен начин, когато се зареждат.
Батериите на електрически автомобили тежат средно около 453 кг, а емисиите от гумите могат да бъдат 400 пъти по-високи от емисиите от изпускателните тръби. В същото време именно такова замърсяване води до здравословни проблеми като: сърдечно заболяване, астма, болест на дробовете, рак и риск от преждевременна смърт.
В същото време учените отбелязват, че новите автомобили с бензинови двигатели са направени "по-чисти" благодарение на актуализирането на оборудването на двигателя с вътрешно горене, което включва филтри за твърди частици, които намаляват емисиите. От друга страна увеличеното тегло на електрическите превозни средства поради литиево-йонните батерии води до по-бързо износване на протекторите на гумите, което в крайна сметка води до повишени емисии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А другите вреди?
14:19 07.03.2024
2 10%
14:21 07.03.2024
3 много са вредни
Коментиран от #17
14:22 07.03.2024
4 Глупости
Коментиран от #43
14:29 07.03.2024
5 ТИР
14:30 07.03.2024
6 долу ЕС
14:30 07.03.2024
7 Повторение
Учудващото е обаче, че демонизирането на електричките започва толкова рано. Гуми, спирачки, еко паспорти, зависимост от Китай, проблеми с рециклирането са само началото. Ще е забавно колко глупости и извращения ще се наблюдават през идните няколко години.
14:36 07.03.2024
8 Експерт
14:41 07.03.2024
9 Човек с очи
14:46 07.03.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Механик
Те хората отдавна се опитват да ви кажат, че това е точно така, но вие си държите на "зелената сделка".
Електромоторът действително е по-подходящ за задвижване на превозно стредство. Най-главното му достоинство е почтти постоянният въртящ момент, независимо от оборотите. По-безшумен е, по-лесно се поддържа, рециклира се почти на 100%.... И до тук свършваме с преимуществата на електричките.
Батериите са основния проблем и поради тях електричките са много по-вредни за околната среда. И почваме, да говорим за по-скъпата поддръжка, бързото скапване на батериите (които не могат да се рециклират). После минаваме на това, че батериите бавно се зареждат и бързо се изтощават. Да прибавим и това, че няма как да си сложиш в багажника една туба ток.
Гумите, енергията изразходвана за задвижване на доста по-тежката кола.. И прочее.
п.п.
Нали не мсилите, че електроенергията идва без за замърсява???
Коментиран от #22, #23, #25
15:08 07.03.2024
12 Бай Тръмпа Дончо
15:22 07.03.2024
13 ХиХи
15:24 07.03.2024
14 До многознайковците
Коментиран от #15, #16, #33
15:32 07.03.2024
15 Газаджия
До коментар #14 от "До многознайковците":
Ако висенето е на пропан-бутан или метан, що не?Коментиран от #18
15:41 07.03.2024
16 Взимай
До коментар #14 от "До многознайковците":
много бързо 3-фазния и бягай!!!От такива като теб в София и другите големи градове не се живее….
15:42 07.03.2024
17 И с коя
До коментар #3 от "много са вредни":
нова ДВГ кола в гаранция си имал проблеми и си плащал сериозни суми в първите поне 150-на хил км??? За масла и филтри ли….???🤣🤣🤣15:43 07.03.2024
18 факуса
До коментар #15 от "Газаджия":
наистина що не наблегнаха на двигатели само на газ,а се юрнаха само на ток и нищо друго,съмнително е с оглед на неглежирането на много други замърсяванияКоментиран от #19
15:55 07.03.2024
19 Конспирации
До коментар #18 от "факуса":
Не наблегнаха на метана или пропан-бутана, защото не е "секси" и по-важното не е "революционно".От друга страна има и една камара теории, всички до една обявени за "конспиративни", защо се говори само за дизел и батерии като начини за намаляване на затоплянето. Каквато и да е истинската причина, екологията е някъде към края на списъка, но пък е първа "по новините".
16:35 07.03.2024
20 Добър вечер
17:37 07.03.2024
21 Смех
17:59 07.03.2024
22 бай Даньо
До коментар #11 от "Механик":
От къде го измисли това че "батериите не се рециклират" !? Стой и гледай мошеника Мъск как ще се намърда в и в тоя бизнес докато лапаме мухите другите .... Напротив такава е идеята когато се стигне до някакъв баланс например 30% от колите са устойчиво електрически ( аз не го виждам повече никога) новите ще се правят само с материал от рециклирани почти няма да има добив на нов литии кобалт, манган и каквото и друго си трябва ...18:20 07.03.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 ДОБРО
19:34 07.03.2024
25 Рецикле бин
До коментар #11 от "Механик":
Батериите се рециклират почти 100%Коментиран от #28, #35
22:21 07.03.2024
26 Байдън
Който не вярва, да си запали колата в гаража, да си пусне чалгата и да подиша чист въздух. И да си отвърти пробката на маслото да изтече на земята. Всичко е цветя и рози.
Коментиран от #29, #38
22:24 07.03.2024
27 онзи с магарето
22:43 07.03.2024
28 Продължавайте
До коментар #25 от "Рецикле бин":
Да се образовате и да вярвате на клипчета…това ли ви е най-върховната инстанция???Коментиран от #47
22:54 07.03.2024
29 И ела
До коментар #26 от "Байдън":
и ти с електричката си…да поемеш малко….Защо сравнявате и ревете за нов тостер сравнен с 20-годишна БГ бангия…???
22:55 07.03.2024
30 Образованието е навсякъде
Необходимо е критично мислене, за да си подбереш източника на информация. Ти на "изследванията" в тази статия ли вярваш или на TUV, които твърдят точно обратното. Голяма част от електромобилите имат "проблем" със спирачките. Ръждясали са им дисковете, защото почти не се използват. Електромобилите обикновено се карат само с един педал - този на газта и само при екстремно спиране се ползва спирачка. В тази статия твърдят, че има много повече емисии от спирачките на електромобилите, защото били по-тежки.
Електромобилите били 30% по-тежки? Тесла модел 3 тежи 1700 кг. Къде е този бензинов или дизелов аналог който тежи 500 кг по-малко? Примерно BMW 3 или Мercedes С с подобни параметри и екстри с тегло 1200 кг?
Някой очевидно лъже. TUV или изследването? Килограмите в техническите характеристики или изследването? Физиците, които казват че фините прахови частици се отмиват от дъжда и отиват в канализацията или химиците, които казват че азотните окиси от ауспуха се свързват с дъжда и образуват киселинни дъждове, които увреждат реколтите с които се храним?
Коментиран от #32, #36
07:10 08.03.2024
31 Анонимен
11:50 08.03.2024
32 Къпан пор
До коментар #30 от "Образованието е навсякъде":
Къде тръгна да сравняваш Тесла 3 с БМВ 3.Коментиран от #39
11:56 08.03.2024
33 до новия софиянец
До коментар #14 от "До многознайковците":
Ами не трябва да има задръствания по един час. И това може да стане само с държавна политика, останалата част от страната да се развива, а не да се наливат пари само в тази помийна яма, събрала сган от кол и въже.16:48 08.03.2024
34 Име
18:25 08.03.2024
35 Име
До коментар #25 от "Рецикле бин":
Рециклират се на 100%, дръжки! Рециклирането е на не повече от 15% в момента и то при сегашните технологии! И в допълнение към написаното от мен, извличането на лития и кадмия от батериите при рециклиране е толкова скъпо,че просто го обезмисля!Коментиран от #40
18:31 08.03.2024
36 Точно така
До коментар #30 от "Образованието е навсякъде":
ТЮВ и всички останали лъжат, Ютуб и твоите клипчета са истина!!!19:45 08.03.2024
37 Гост
Коментиран от #41
23:40 08.03.2024
38 Гост
До коментар #26 от "Байдън":
Супер съвет за повечето тук. Браво23:52 08.03.2024
39 Гост
До коментар #32 от "Къпан пор":
Харесва ми как си се кръстил. БМВ 3 ли имаш?23:56 08.03.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Точно така
До коментар #37 от "Гост":
гостенино!!! Безкрайно добре си изучил материята в Ютуб и си изградил безкрайно критично мислене!!!Ами ако @
02:37 09.03.2024
42 ар146тс
22:29 28.03.2024
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Гошо
Коментиран от #46
12:21 07.04.2024
45 георги
Кой точно нормален човек ще помисли за треинето на гумите при положение че имаш ауспух от който излизат изгорели газове и масло. моята тесла е 1800 кг, предишния ми CLS беше 1650... колко точно повече триене на гумите има :D
а на 120 000 км още не са сменяни накладките заради обратното връщане на енергия
Ама тук ганьо като чу, като се зарадва без да го обмисли и като започна "аз ви казах"
11:00 08.04.2024
46 Име
До коментар #44 от "Гошо":
Круша с ябълка срявнявате!14:33 08.04.2024
47 Име
До коментар #28 от "Продължавайте":
Толкова си могат момченцата!14:39 08.04.2024
48 Констатираща
08:55 02.07.2024