21 Април, 2024 10:30 4 519 44

Проучване: Електрическите автомобили остават твърде скъпи и търсенето им намалява

  • електромобили-
  • търсене-
  • цена
Проучване: Електрическите автомобили остават твърде скъпи и търсенето им намалява - 1

Американската компания Cox Automotive анализира ситуацията на пазара на електрически автомобили. Въпреки усилията на производителите, цените им все още остават доста високи, което се отразява негативно на търсенето. Според проучването през първото тримесечие на 2024 г. производителите са продавали своите електрически превозни средства с отстъпка от средно $6 000. Въпреки това колите се трупат при дилърите.

Някои компании са отишли ​​по-далеч. Например Nissan предлага своя електрически кросоувър Aryia с отстъпка от почти 16 хиляди долара. Това е почти една трета от препоръчителната цена на дребно на модела. Според Cox Automotive Nissan Ariya се продава за около $35 500, Nissan Leaf за по-малко от $28 000, а Hynudai Ioniq 6 за $36 506.

Mercedes-Benz продава своя EQS с отстъпка от 20 хиляди долара, което е 19% от цената на модела. Така сега електрическия флагман може да бъде закупен по-евтино за 105 хиляди долара. Tesla и Ford също свалиха цените си. Намаленият Tesla Model 3 струва $40 547, а Model Y струва $43 238. Според Cox Automotive средната цена на Ford Mustang Mach-E е 44 910 долара.

Според Automotive News към 1 април електрическите автомобили са престояли в складовете на дилърите средно 119 дни. В пика си, регистриран в средата на февруари, средната стойност е 169 дни. За сравнение, средният показател на бензиновите модели е 73 дни.

Намаляването на цените направи възможно значително съкращаване на периода на продажба. Така че след като цената на Mustang Mach-E падна с $8 100, времето за доставка спадна от 314 дни през февруари до 140 дни през март. Nissan Ariya се продава средно за 94 дни, докато през февруари купувачът трябваше да чака 159 дни.

Причината за увеличаването на забавянето на електромобилите в дилърствата е една - спад в търсенето. През първото тримесечие на 2024 г. електрическите превозни средства представляват 7.3% от продажбите на нови автомобили, само с 2.6% повече от година по-рано. За сравнение, през първото тримесечие на 2023 г. обемът на продажбите на електрически автомобили се е увеличил с 46% на годишна база, през 2022 г. - с 81%.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ке си

    24 3 Отговор
    Карам голфу
  • 2 Без спор

    58 8 Отговор
    Доказано е, че производството, експлоатацията и рециклирането на електромобили оставя в пъти по-голям въглероден отпечатък и вреди на околната среда в сравнение с автомобилите с ДВГ! Само, че докато хората се облъчват с мантри и заклинания на които те вярват, положението ще става все по-зле!

    Коментиран от #7, #8

  • 3 Факт

    8 41 Отговор
    Кое им е скъпото Ситроен це 3 електрик колкото дизелово поло.Лъжата повторена и безкрай пъти истина никога няма да стане.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Азазел

    37 1 Отговор
    "Hynudai Ioniq 6 за $36 506"
    А тук втора употреба започвата от $55 000.
  • 6 гост

    8 35 Отговор
    В Норвегия електрическите автомобили и особено Тесла продължават да се харчат като топъл хляб

    Коментиран от #22

  • 7 Раз мисъл

    37 4 Отговор

    До коментар #2 от "Без спор":

    С мантри и заклинания могат и има смисъл да бъдат облъчвани само не особено образовани хора, които не разбират абсурдността на мантрите и заклинанията. За съжаление съвременните хора, според които млякото идва от магазина, а вечерята се взема от топлата точка в същия тоя магазин са идеални за облъчване с всякакви глупости и небивалици! Всички виждат, как ги цакат през смартфоновете им, но никой не ги захвърля, щото им е много удобно с тях. Сами си плащат и си строят затворът в който ще бъдат заключени и се сервират на тепсия, даже не си представят какво им се случва!
  • 8 Милен

    16 33 Отговор

    До коментар #2 от "Без спор":

    Незнам теб с какво те облъчват , но аз ще ти кажа нещо от собствен опит. Карам винаги на затворени прозорци и със затворена клапа на въздуха в купето. Правя го защото не се диша когато има кола пред теб. Въздуха е ужасно мръсен в градовете ни. По селата е друга бира. Всяко производство замърсява. Но когато твоят ДВГ произвежда нужната енергия за да се предвижиш и отделя отпадъците от горивото точно пред носа на останалите не е ок. Не казвам че производството на ел. коли не замърсява, но и производството на ДВГ замърсява и на маслата които сменяш. Но когато това замърсяване става далеч от града и с нужните филтри и т.н. за мен е по добре. Разликата между двете е че енергията за ел . колата се произвежда далеч от спалнята ми , а енергията за твоят двг първо че замърсява докато се произведе, второ ти замърсяваш точно под моя прозорец докато превърнеш тази течност в енергия за твоето мпс

    Коментиран от #9, #11, #15

  • 9 Фокус група

    28 4 Отговор

    До коментар #8 от "Милен":

    Подобен тип разсъждения са поредното доказателство, как се изместват проблемите от болната глава на здравата.

    Коментиран от #14

  • 10 Киселината подържа екологията

    33 3 Отговор
    Най-мръсното и тежко производство е изработване на акумулаторни батерии. А още по-мръсно е преработката им.
  • 11 Демокрацията е лъжа!

    31 8 Отговор

    До коментар #8 от "Милен":

    Карай и със скафандър, ако искаш, но не ми казвай аз как да живея.

    Коментиран от #13

  • 12 Ония с Фордо

    19 4 Отговор
    Трябва да си луд за да дадеш между 30 и 100 хиляди долара за автомобил тип BIGче !
  • 13 Милен

    9 25 Отговор

    До коментар #11 от "Демокрацията е лъжа!":

    Когато возя и детето си в колата и на него му прави впечатление от задушливите газове, ако имах силата щях да изолирам всички двг далеч от града. Но да ти кажа честно не ме учудва мисленето ти. Бг-тата сме така, не ни пука за другите и затова сме една от най мръсните държави в света. Само да не забравяш че боклука дето изхвърля гърнето ти не го диша само моето дете, но и твоето.

    Коментиран от #16, #18, #19

  • 14 Милен

    7 9 Отговор

    До коментар #9 от "Фокус група":

    Не ми се гледат клипчета, ако имаш нещо да казваш , кажи го.
  • 15 Пешо от панелката

    19 5 Отговор

    До коментар #8 от "Милен":

    И като се из пър диш пак ли не отваряш?

    Коментиран от #25

  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    20 5 Отговор

    До коментар #13 от "Милен":

    Не видях да ти пука за децата в Африка❗🤔
    А що мислиш , че Колю дими с 25 годишен Гоуф ❗🤔
    Дали и той не иска да кара Нова "Евро 6" ❗🤔
  • 17 Форда 🇺🇲

    7 6 Отговор
    Фейслифта на Форд Куга с 2.5 пълен хибрид ще струва около 70-80к лв. Колкото новия ВФ Тигуан мек хибрид.

    Е затова Форд се продават и печелят държавни поръчки. Последната им победа е в Холандия - Форд Куга за полицията. По-добра оферта от БМВ Х1.
  • 18 Експеримент

    26 5 Отговор

    До коментар #13 от "Милен":

    Зад бензинова кола с Евро 4 или по-високо (от 2006 насам) не мирише, усещат се водни пари. Зад дизелите е друга работа, смърдят дори и най-новите, особено при ускорение. Това, което трови въздуха, са всякакви трошки които са минали прегледа с подкуп към проверяващия. Ако някое МПС очевидно пуши, трябва да бъде спирано от движение веднага от полицията (мечти, мечти...).

    Коментиран от #27

  • 19 Злогош

    29 7 Отговор

    До коментар #13 от "Милен":

    Офффф , аман от меки китки . Колите му тровели детето а автобусите и камионите не ! Не ти прави впечатление че с храната с която тъпчеш детето си го е превърнало в плондир с алергии !
    Ела при нас на село и проблема ще ти е решен - ника ми е името на нашето село .

    Коментиран от #26

  • 20 Ха ха ха а така

    18 5 Отговор
    Голям смях. Либералистичната измама с електричките е на път да се провали изцяло , и пак ще си караме бензинки и дизелчета като пичове безгрижни ....

    Коментиран от #21

  • 21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 3 Отговор

    До коментар #20 от "Ха ха ха а така":

    Ха дано, ама надали! Хибридите се налагат , дори само заради светофарите с 99 сек червено❗ В града са по-икономични и екологични❗
    Вече има и "електромобили" с ДВГ за генератор❗
    Просто "близкото бъдеще" не е толкова близко , колкото си мислеха политиците❗
  • 22 Субар

    19 3 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Гледах по Дойче Веле , как една ухилена лелка обясняваше, колко много електроавтомобили имало в Норвегия и останалите държави трябвало да следват примера им.
    Аз бих се съгласил с нея, ако добивът на материалите и производството им беше само в Норвегия. Нека Норвегия да даде пример!
    Нека Норвегия да забрани износът им, когато остареят и да си ги рециклират при тях! Нека Норвегия да даде пример!
    Тогава искам да я видя тая лелка, да ли ще е все така ухилена?

    Коментиран от #24

  • 23 Гост

    14 1 Отговор
    Ами, можеше да се поработи над намаляването на себестойността им, вместо половината разходи да са мениджърски бонуси. КапитЪлизмът стана прекалено алчен и започна да се самоизяжда.
  • 24 Гост

    13 1 Отговор

    До коментар #22 от "Субар":

    Това е много добре казано. 3ападните 0тв0рк0вци искат само да ползват благата, но ако може добиването на вредни суровини и последващото рециклиране на 0тпадъците, да го поемат малките държави, като нашата.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Милен

    0 6 Отговор

    До коментар #19 от "Злогош":

    А ти що не живееш града?

    Коментиран от #31, #44

  • 27 Коментатор

    7 2 Отговор

    До коментар #18 от "Експеримент":

    Само дето голяма част от отровите по света нямат нито цвят, нито мирис!
    Затова не бързайте да повтаряте мантрите на пропагандата!
    Това, че от бензиновия двг не се вижда дим (когато е изправен), НЕ означава, че от ауспуха му излиза балкански въздух! Основно в горивата има въглеводороди! Те са изключително токсични, както за дихателната система, така и за нервната и сърдечната!
    Следователно е важно да се отбележат, не само NOX, а също и количествата налични въглеводороди от ауспусите! Естествено тези неща се пропускат умишлено!
    Това, че при дизела се вижда черен дим (понякога) означава основно неизправен двг (или неправилно настроен)! Освен това черният дим съдържа основно въглерод, който е един от най-разпространените елементи на земята! Нещо повече, нашите тела са изградени до голяма степен от него!

    Затова спрете да повтаряте мантрите на корпорациите, които са спуснати за да трае добитъка, а се опитвайте да мислите самостоятелно отвъд носовете си!
  • 28 Гост

    8 0 Отговор
    Не върви бизнеса, електричари!
  • 29 Мда

    1 2 Отговор
    Абе, кой нормален, ще седне върху цъкаща бомба напалм.
  • 30 Досега никой...

    5 1 Отговор
    ...никъде и по никакъв начин не ми отговори на три въпроса: как се решава проблемът с природосъобразното рециклиране на вече мъртвите батерии, тоест с отровената почва от процесът и в частност ракът по хората от нея? Второ: какво се случва с трайните увреждания на нервните окончания на човешката нервна система, докато се вози в тази микровълнова, кой ще плаща обезщетенията за това? Трето, защо производителят не дава ясен документ за капацитета на батерията про работа на автомобила под минус пет градуса, катогарантиран пробег на километри, срок на годност на тази батерия и гаранция при постоянно движение от под минус пет градуса, измерени във време и гаранция на батерията за изброеното при коли втора употреба до настъпването падежа на изминалото време? Докато тези неща не се оправят, аз ел. кола няма да помириша!

    Коментиран от #35

  • 31 Тревя

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "Милен":

    Не живее в града, защото е преценил, че ползите са повече от вредите за него. На теб като ти е по-важно да си в града, ще търпиш мръсотията и навалицата, защото те са неразделна част от големия град.

    Нищо не е само хубаво или само лошо. Въпрос на приоритети е кое ще избереш.
  • 32 долу ЕС

    2 0 Отговор
    най хубавото е че белия човек на този континент ще стане малцинство, под натиска на собствената си самонадеяност за безпогрешност. Светът върви напред, а европа в неопределена посока, но не е напред
  • 33 О'Нуф-Рий II

    2 0 Отговор
    БЕДАТА на днешните производители е, че те залагат на едро-(и малко)-клетъчни батерии, които, НЕ СА стандартизирани, НЕ СА съвместими по габарити, НЕ СА съвместими КАТО ЕЛЕКТРОХИМИЯ, В СЪСТАВА НА ЕДНА БАТЕРИЯ, а също, НЕ СА съобразени с локалните неравномерности в разпределението на ресурсите по света, НЕ СА лесни за производство, логистика, съхранение, замяна и даже рациклаж. Накратко, ТЕ СА БЕЗКРАЙНО НЕУДОБНИ В УПОТРЕБАТА ЗА ВСИЧКИ ПО ВЕРИГАТА. С ТАКИВА извратени "батерии", нещата работят НЯКАКСИ, създавайки вжедневни Проблеми НА ВСИЧКИ.
    Ами няма.как да станат МАСОВИ, значи.
  • 34 невежите са на почит тук

    1 0 Отговор
    Никой ли не прочете кратката статия докрай?? Толкова тъпи хора има само в този форум.. Ето какво е "спада в търсенето":
    През първото тримесечие на 2024 г. електрическите превозни средства представляват 7.3% от продажбите на нови автомобили, само с 2.6% повече от година по-рано. За сравнение, през първото тримесечие на 2023 г. обемът на продажбите на електрически автомобили се е увеличил с 46% на годишна база, през 2022 г. - с 81%.

    Коментиран от #36

  • 35 О'Нуф-Рий II

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Досега никой...":

    Проблемът е в неразбирането на...ПРИРОДАТА.Вярват някои че, нещата (са длъжни да) стават по прост начин но, прекаляват с опростяването. Да сте видели успешен, комплексно развит, мултифункционален, издръжлив и интелигентен едноклетъчен организъм? Няма и няма да видите. Специализация, ВЪТРЕ В организма, си е наложителна но, КЛЕТКИТЕ СА МАЛКИ, МИНИАТЮРНИ, МИКРОРАЗМЕРНИ. Със съответните плюсове за Цялото. Когато св научат да правят батериите така, нещата ще се решат. В момента даже, решението (вече)го има но...Не искат. Мислят че, карайки по стария начин, ще получат нов резултат. Няма да получат. Нещата са или-или.
  • 36 О'Нуф-Рий II

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "невежите са на почит тук":

    А някой, замисли ли се над дребния факт че, пропуснати те ползи днес, са реални загуби в средно-и-краткосрочен план? Дори само от инфлация и НЕразвити бизнес-възможности. Тесла, за да увеличи и задържи нетни продажби (брой, метър, килограм), СНИЖАВА цените, оттам оборот, печалби и т.н., като (поне опитва да) гоправи за сметка на дребнинподдоставчицини на онези момченце с боси крака в Конго, дето му копат кобалт, с пазарен за медта инчиповете и т.н. Така, за са оживее някой, вместо да растат всички, някой - а често, мнозина - гълта вода. Та, микромодулната структура на батериите, с безкорпусни дискови клетки, решава тези (И ЦЯЛ КУП ДРУГИ, СЪЩО ДРАМАТИЧНИ) спънки и позволява Ръстът да е ИСТИНСКИ, КРАТЕН И ДЪЛГОТРАЕН, като освобождава ресурси за допълнителен растеж, потребление И ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА.
    Да, ама не. Не виждам някой да вдява, за какво изобщо, пее радиото
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Къде отиваш

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Милен":

    Човеко, ти май се напъваш другите да изкараш виновни за твоята мизерия? Хайде, по-полека.