14 Май, 2024 10:34 3 964 27

Москвичите вече се правят по нов начин

  • москвич-
  • производство

Московският автомобилен завод премина към пълен цикъл на производство

Москвичите вече се правят по нов начин - 1

Москвич преминава към производство с т.нар. пълен цикъл: какво означава това? Интерфакс съобщава, че автомобилите Москвич вече ще се сглобяват по нов начин - пълният цикъл на сглобяване беше стартиран от кмета на Москва Сергей Собянин и генералния директор на КамАЗ (действащ като технологичен партньор на Москвич) Сергей Когогин. Според Собянин това е първият автомобилен завод, оставен от чуждестранна компания (а именно Renault), който успява да овладее заваряването и боядисването на каросериите и също така да прави на място подобрено антикорозионно покритие.

Пълният производствен цикъл включва не само директно сглобяване, но и заваряване и боядисване на каросерии. За завода това означава спестявания: например разходите за логистика ще бъдат намалени с една четвърт. За да постигне това, компанията инсталира система за роботизирано заваръчно оборудване и създаде 490 нови работни места. Преди официалното стартиране на производството с пълен цикъл, повече от 70 тестови автомобила слязоха от производствената линия и преминаха успешно всички необходими проверки.

В допълнение, с преминаването към пълен цикъл, клиентите ще имат възможност да избират автомобил в два цвята - черен покрив и каросерия - във всеки от петте цвята, представени в моделната линия. В бъдеще Москвич възнамерява да задълбочи локализацията на настоящите модели, както и да разработи собствен автомобил. Междувременно припомняме, че от поточната линия на столичния завод слизат леко преработени и най-вече преименувани китайски автомобили от марката JAC.

Това са три модела - кросоувъри с индекси 3 и 3e, както и лифтбек 6. Те са съответно JAC JS4, E40X и Sehol A5 Plus. До края на 2024 година към тях трябва да се присъединят още два кросоувъра, Москвич 5, известен още като Sehol X6/JAC JS5, и Москвич 8 (Sehol X8 Plus).

Когогин на свой ред засегна темата за адаптирането на колите към руската реалност. „Днес една кола, доставена в страната, често не отговаря на нашите климатични условия“, отбеляза той. „Сега вече решаваме всички тези проблеми с подсилено антикорозионно покритие и способността на автомобила да работи при ниски температури. Уверен съм, че програмата за локализация, която очертахме, ще бъде изпълнена изцяло и след това ще има преход към наш собствен метал и щамповане. А след това и към производството на изцяло руски Москвич.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 чичака

    16 7 Отговор
    Докарайте ги в България, купувам два!
  • 2 Опят руски фейк

    17 2 Отговор
    Πoнacтoящeм зaвoдът "Mocĸвич" cи cътpyдничи c ĸитaйcĸaтa ĸoмпaния ЈАС Моtоrѕ, ĸaтo cглoбявa мoдeлитe "Mocĸвич 3" и "Mocĸвич 3e", ĸoитo пpeдcтaвлявaт вapиaции нa ĸитaйcĸи ĸpocoyвъpи. Зaвoдът плaниpa дa пoтъpcи и oщe eдин ĸитaйcĸи пapтньop, пopaди нeдocтaтъчнo нaтoвapвaнe нa пpoизвoдcтвeния ĸaпaцитeт.
  • 3 Даа

    25 12 Отговор
    Добре че са чуждите фирми че да прекопират някой дизайн

    Коментиран от #27

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Новият начин

    9 6 Отговор
    Ще ги печелят от шоколадови яйца
  • 6 провинциалист

    10 4 Отговор

    До коментар #4 от "Промяната":

    Да, ама теслата вече е запазена марка за Мъск, а кибертрък-а е живото доказателство.
  • 7 Пилот на Ферари

    20 23 Отговор
    Каквото и да дрънкате , една нова Лада в Русия струва от 11 000 до 16 000 лева . И това за нов автомобил . При положение че една дачия удари вече цената от 33 000 лева .

    Коментиран от #12, #14

  • 8 Монтьор

    13 16 Отговор
    Отпред Рено,отзад Пежо,а по средата ла-йно
  • 9 Дедо ви

    22 12 Отговор
    Забелязвате ли, че всичко им е в бъдещо време - "ще..." ?
    Така е вече от около 30 години ...
  • 10 НАБЛЮДАТЕЛ

    22 6 Отговор
    Та по колко москвича произвежда френската линия РЕНО, която е проектирана за 900 броя на ден? Слугинарската паплач питам
  • 11 гост

    12 7 Отговор
    Това не е ли оня завод, дето спря да работи ?
  • 12 НАБЛЮДАТЕЛ

    21 18 Отговор

    До коментар #7 от "Пилот на Ферари":

    Аман от тъпунгери. Извън няколкото големи градове дето се краде за световен рекорд / там не карат Лада /вариант ФИАТ от 64 г.//, останалата часи от Русия средната заплата е 8-10 000 рубли /100$/. Слугинаж майни

    Коментиран от #18, #24

  • 13 Реалист

    26 16 Отговор
    Що ли ми е смешно ... като чуя русия и производство, русия и технологии ...

    Коментиран от #15

  • 14 Дааа

    14 4 Отговор

    До коментар #7 от "Пилот на Ферари":

    И седи се в сервиза или в дъното на двора или паркинга

    Коментиран от #19

  • 15 Един от многото

    8 9 Отговор

    До коментар #13 от "Реалист":

    Лесен въпрос. Щото си и.д.и.от. Оди сглобявай чушкопеци
  • 16 бай Гъдю

    13 4 Отговор
    Остава заварките и боята поне, да държат колата цяла!...
  • 17 Правилно

    16 7 Отговор
    Копейките да почват да правят вноски и да учат китайски.
  • 18 Пилот на Ферари

    8 12 Отговор

    До коментар #12 от "НАБЛЮДАТЕЛ":

    Тъпунгера си ти дето се набутваш за същите пари със стар кашон . Западняците са намерили баламурняци тука.
    Стари автомобили , залежали стоки , сухи млека , изрезки и пилешки кожи .... и си мислиш че си в рая !
  • 19 Пилот на Ферари

    8 7 Отговор

    До коментар #14 от "Дааа":

    И като мина край сервизите - пълно с "маркови " автомобили дето висят с месеци . Най вече Мерджани ,Алудите и Бъркай Масло и Бензин .
  • 20 Сглобяват москал

    8 1 Отговор
    а излиза камаз, опят обосрались
  • 21 Сър Пичук

    13 3 Отговор
    Ха-ха!
    Голямо постижение! Започнали да заваряват и боядисват!
    И още, въвеждат роботизирана линия и назначават близо 500 души. А в нормалните държави намаляват работниците когато слагат роботи. Но това е РуZZия и там всичко е обратно на нормалното.
  • 22 Педя човек лакът ракета

    11 2 Отговор
    Тази година полу Масквич догодина почти цял Масквич. Това е мотото на социалистите и болшевиките. Разбира се плановете им никога не излизат в реалноста. По-добре масквичаните да учат китайски.
  • 23 Гост

    3 3 Отговор
    Марката се свързва с прекалено много негативи. Време е да помислят за ребранд. Много компании прибягват до този похват и имат успех.
  • 24 Гост

    3 10 Отговор

    До коментар #12 от "НАБЛЮДАТЕЛ":

    Минималната в Русия е около 560 лв, а срената е около 1400 лв, по спомен. И като провериш колко по-евтино е да пазаруваш основни и други стоки там, излиза, че с една заплата си позволяват повече от нас. Освен това, хубаво е да сравните и какъв процент от хората там и какъв у нас са на минимална, и какъв процент от хората са на средна.

    Коментиран от #25

  • 25 хах

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Мобилизацията върви ли?
  • 26 фен на опел

    3 1 Отговор
    след още 40години ЩЕ започнат и стелките да си правят. БРАво, но това ЩЕ не е много сигурно....
  • 27 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Даа":

    А тези чужди фирми откъде си копират дизайните ? Просто формата не може да е много различна в тези времена на НАДПРЕВАРА ! Ако направят нещо като ситроен ДС който не се е възприемал цели 15 години с визията си за онова време как ще прогресират ???