Японската автомобилна индустрия бе разтърсена от огромен скандал, след като Министерството на транспорта в страната разкри серия от нарушения в процедурите за сертифициране. Това разкритие нанася пореден удар върху репутацията на индустрията, особено на Toyota, която е изправена пред поредния скандал с тестовете само няколко месеца след като подобни проблеми засегнаха нейните дъщерни дружества.
Разследването на министерството разкри широко разпространени нередности в пет големи автомобилни производители: Toyota, Mazda, Honda, Suzuki и Yamaha. Според материал на колегите ни от Automotive News Europe тези нередности включват подправяне на тестови автомобили, като производителите са били хванати да модифицират автомобили, използвани при краш тестове, за да постигнат по-добри резултати.
Неправилно представяне на данните от тестовете, фалшифициране или манипулиране на данните от тестовете за шум и емисии, за да се спазят регулаторните стандарти.Неразрешени методи за изпитване, извършване на тестове при нестандартни условия или неполучаване на подходящи разрешения за отклонения от официалните процедури.
Този скандал хвърля силно внимание върху Toyota, която вече е подложена на огромен натиск от страна на акционерите. Компанията наскоро преживя подобни скандали в дъщерните си дружества Daihatsu и Hino Motors, което повдига въпроси за корпоративната култура, позволила подобни нарушения да станат нещо обичайно.
Проблемите на Toyota не свършват с това. Разследването на министерството доведе до спиране на продажбите на три нейни модела поради неадекватни тестове за безопасност. Този ход налива масло в огъня на недоволството на акционерите, като мнозина призовават ръководството да понесе отговорност за системните проблеми, довели до тази криза.
Министерството зае проактивна позиция, като изиска цялостно разследване от всички замесени компании. Тези разследвания ще се задълбочат в степента на неправомерното провеждане на тестовете и ще изискат от производителите на автомобили да докладват за резултатите от тях. Междувременно Toyota спря производството на засегнатите модели и се бори да получи отново одобрение за сертифициране от министерството.
Последиците от този скандал вероятно ще бъдат мащабни за японската автомобилна индустрия. Забавянето на производството е почти сигурно, тъй като компаниите преработват процедурите си за изпитване и решават проблемите със съответствието. По-важното е, че репутацията на индустрията по отношение на качеството и надеждността е значително засегната, което може да повлияе на доверието на потребителите и на данните за продажбите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мустафа
Две баби разглеждат табло с некролози.
На края визкликват -
Ураа - нас ни няма тука !
Коментиран от #2
15:20 03.06.2024
2 хмм
До коментар #1 от "Мустафа":
До вчера и моита Тойота я нямаше. Уплаших се и ще заменям за китайско, там са най-яките тестове.15:29 03.06.2024
3 японец
Коментиран от #4, #6, #7, #9, #13
15:32 03.06.2024
4 Шофьор
До коментар #3 от "японец":
И германските и японските коли не са това което бяха - а различните краш тестове и еко категории са измислени за да премахнат конкуренцията - и техните не ги издържат ама минават като правят "специални" автомобили за тях които нямат нищо общо с масовото производство.Пък ти караш сигурно стар лексус щом нямаш проблеми.
Коментиран от #19
15:41 03.06.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Баща ти
До коментар #3 от "японец":
И като се събуди,чаршафът мокър!!!16:32 03.06.2024
7 Що, бе, и
До коментар #3 от "японец":
Ние, дето не сме карали знаем - грозновата, ръбеста визия, далеч от изискаността и финеса на европейските коли, но направена, да се чупи по-малко. Европейците, не че не могат и те да ги правят здрави, ама им се печели повече от ремонти.Коментиран от #8
16:47 03.06.2024
8 Така е
До коментар #7 от "Що, бе, и":
Хареса ми този кратък и тъй съдържателен анализ в типичен нашенски стил. Да, можем и да сме много по-умни, ама защо като и така става. А и на пиано сигурно можем да свирим, ама не сме опитвали. Браво.17:47 03.06.2024
9 Минувач
До коментар #3 от "японец":
Ти прочете ли статията?Пише, че това е разследване на ЯПОНСКОТО министерство на транспорта!
Надявам се не мислиш, че японското министерство прави кампания, за да се продават европейските автомобили!
Коментиран от #10, #17, #21
20:11 03.06.2024
10 Със
До коментар #9 от "Минувач":
сигурност, немците са ги подкупили на японците, за да може да си продават фв-тата!!!21:00 03.06.2024
11 Е46ца
21:38 03.06.2024
12 Гост
21:40 03.06.2024
13 Гост
До коментар #3 от "японец":
Разследването е на японското министерство на транспорта.21:41 03.06.2024
14 Разочарован
Коментиран от #15
21:46 03.06.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Аустрия
Коментиран от #18
23:08 03.06.2024
17 Знайко
До коментар #9 от "Минувач":
Преди години Бенджамин Фулфорд пита японската принцеса , защо е дала контрола на националната банка на фащ и тя каза: бяхме заплашени с земетресения! Преди Фукушима имаше земетресение и в друга АЕЦ.Толкова по въпроса дали правитеслтвото бачка за своите хора или за ПО–СВОИТЕ!
Коментиран от #22, #24
01:47 04.06.2024
18 Ръждика
До коментар #16 от "Аустрия":
за без пари-към България….08:19 04.06.2024
19 Джуган
До коментар #4 от "Шофьор":
Имаме два Лексуса, стар и нов, чукове са. Няма по-добра марка.18:22 04.06.2024
20 Краварските агенти
00:54 05.06.2024
21 Минавай си и не ръси мозАк
До коментар #9 от "Минувач":
ЯПОНСКОТО министерство на транспорта изобщо не е контролирано от ЦРУ, ша знаеш01:08 05.06.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Количествените промени водят до
08:33 05.06.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.