17 Юли, 2024 13:09 3 384 12

50-годишна лимузина Mercedes-Benz, возила Елизабет II, се продава в... Москва!

  • mercedes-benz-
  • pullman-
  • кралица елизабет втора

Пробегът на рядката кола е по-малко от сто хиляди километра

50-годишна лимузина Mercedes-Benz, возила Елизабет II, се продава в... Москва! - 1

В Москва се продава Mercedes-Benz 600 Pullman, произведен през 1974 година. Цената му е 50 милиона рубли, което се равнява приблизително на 514 000 евро по текущия обменен курс. Колата е забележителна преди всичко с факта, че е возила кралицата на Великобритания Елизабет II.

50-годишна лимузина Mercedes-Benz, возила Елизабет II, се продава в... Москва!

По-конкретно, ретро моделът е бил част от флота на Федерална република Германия за дълго време и също е принадлежал на ръководителя на концерна Daimler-Benz. Съдейки по снимките, ретро лимузината е в отлично състояние.

50-годишна лимузина Mercedes-Benz, возила Елизабет II, се продава в... Москва!

Mercedes-Benz 600 Pullman с каросерия W100 се произвежда от 1963 до 1981 г. Такива лимузини са доста популярни сред членове на германското правителство, както и сред известни личности в цяла Европа.

През годините на производство компанията прави по-малко от три хиляди подобни коли в различни стилове на каросерията. Представеното копие, което се продава в Русия, първоначално е принадлежало на ръководителя на концерна Daimler-Benz.

Впоследствие лимузината се озовава в паркинга на Федерална република Германия, където колата е използвана за приемане на важни гости. По-специално, този Pullman е използван няколко пъти от кралица Елизабет II по време на посещенията ѝ в Германия.

50-годишна лимузина Mercedes-Benz, возила Елизабет II, се продава в... Москва!

След това лимузината е закупена от немски производител на бира, след което колата е продадена на губернатора на Алтайския край Михаил Евдокимов. Лимузината със задно предаване се задвижва от 6.3-литров бензинов V8 мотор.

Мощността му е 250 конски сили. Агрегатът е сдвоен с автоматична скоростна кутия. Според продавача годишният пробег на колата е по-малко от две хиляди километра. Така от производството автомобилът е изминал 95 305 километра.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гласове от зайчарника в Банкя

    13 6 Отговор
    А Бацо има "конска глава", облича кожения шлифер и се прай на Дон Бацоне!

    Коментиран от #5

  • 2 Читател

    13 4 Отговор
    "...моделът е бил част от флота на Федерална република Германия" - каква флота те гони бе, момче?

    "...лимузината се озовава в паркинга на Федерална република Германия" - какъв е тоя паркинг на ФРГ? Има ли паркинг на САЩ? Или на Република България?

    Откъде ги намирате тез редактори???

    Коментиран от #4, #9

  • 3 Никси

    10 4 Отговор
    подобен модел има такъв в София на някакъв колекцйонер , който го е закупил от гаража на УБО , в задната част на лимузината е направена кабрио , защото бай Тодор като е посрещал гости , са се возили отзад прави , минава ли са по централните булеварди на София за да поздравяват хората , всяка година на Спасов Ден , събора на Ретро Автомобили и Класически Изпълнения , този автомобил винаги доминира сред неговите събратя и Ретро Класики и се отличава като една могъща Икона сред Ретро Класиките , ПОКЛОН !!!.

    Коментиран от #10, #12

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Тахумба

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "Гласове от зайчарника в Банкя":

    Бацо няма "конска глава", свери си часовника. А W100 имаха Битълсите, боядисана в жълто, Елизабет Тейлър и още други известни персони.
  • 6 Никси

    4 2 Отговор
    навремето да имаш климатик , автоматични скорости и люк си е било направо лукс , еле па кабрйо , както и сега и си като Хемеройд демек Гъ....ар , сигурно Брежнев и бай Тодор с Чайките и Зиловете са били такива , познай по какво , по миризмата на седалките им , някой сигурно ги е шофьор ги е подушил !!!.
  • 7 Арахнофоб с цигара

    1 7 Отговор
    Изключително тегава кола с вечно неработещ като хората инжекцион, огромен разход и никаква динамика. Да си я чуват за половин мильон евра още дълго време.

    Коментиран от #8

  • 8 Никси

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "Арахнофоб с цигара":

    ти па като си седнал вътре да я караш и не слизаш от нея и си минал сигурно 1млн. км и веднага и казваш болешките , Дядо ти да не е работил конструктор в Мерцедес преди Бруно Сако , та ти е разправял небивалици от 1001 нощ ? , сигурно искал да я проба на някоя писта , Нюрбургринг например колко ще вдигне , но нещо не се получава май, мммм ти как си представяш такъв Автомобил да дойде примерно Брежнев и с бай Тошо да минат по булевардите на София с 200 ? "КОИ БЯХА ТИЯ ? , АБЕ НЕЗНАМ КОИ БЯХА , ЕДНИ СТАРЦИ С БУМБЕТА , АМА ТАЯ ЛИМУЗИНА НЕЩО МНОГО БЪРЗО КАРА ВСЕ ЕДНО СА ,ЗАГУБИЛИ ПРАСЕТО И ПО БУЛ. ЦАРИГРАДСКО ГО ТЪРСЯТ , ИЛИ ПРЕСЛЕДВАТ ПАБЛО ЕСКОБАР ОТ БАНКЯ , пич това е Автомобил за спецялни моменти а не за състезания , та да вика инжекцйона не му работил правилно , климатика въртял на обратно , като Габровци на Кръговото , резервната гума станала за офроуд , а азспуха шнорхел абе то не става само с ядене ама май акъл трябва , за всяко гърне си има похлупак !!!.
  • 9 Никси

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Читател":

    да те питам ! , защо слагате минуси като ти обясних фактите за Германските раздели на времето и сегашните ощности ??? !!!.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Интересно защо":

    и аз незнам човече защо , трябва да попиташ някои от шофьорите в УБО ако все още има живи дето са го возили , те от кухнята най добре ще ти обяснят , знам че и в Мерцедес Пура са го возили 126-ца и във Волга с пердета и плюш , и спецялни персийски стелки в колата , в Танковата Бригада когато служих в Горна Баня , комбрига Цербера го возеха в такава Волга с квадратния фар модел 3301 юи кво беше там , а нашия комбатальон Керелски се возеше с УАЗ командирски чисто нов!!!.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.