Hyundai и KIA направиха важна стъпка към независимостта от китайски доставки, като започнаха да разработват собствени батерии за своите електрически превозни средства. Целта на това е не само да се намалят производствените разходи, но и да се намали зависимостта от външни доставчици, което ще помогне за укрепване на позицията им на пазара на електрически автомобили.
Корейците се съсредоточават върху разработването на батерийни клетки с литиево-железен фосфат (LFP), които трябва да се превърнат в основен компонент в техните нови модели електрически превозни средства.
Наскоро беше открит нов инженерен център, наречен "Група Б", който ще работи в Южна Корея. Преди това Hyundai си сътрудничи с такива големи доставчици като LG Energy Solution, CATL и SK On, но сега компанията се фокусира върху вътрешни ресурси, което не само значително ще намали разходите, но и ще подобри съвместимостта на батериите с архитектурата на собствените им автомобили.
В допълнение към всичко това, корейците са на мнение, че собственото производство ще им позволи да ускорят научноизследователската и развойна дейност, което е много важно за по-нататъшното подобряване на продукта.
Разработването на собствени батерии е важна стъпка за Hyundai и KIA на фона на нарастващата конкуренция на пазара на електрически превозни средства. Това ще помогне не само да намали производствените разходи, но и да направи електрическите модели по-достъпни за широка аудитория, както и да намали зависимостта от нестабилни доставки на суровини и компоненти, което е актуално към настоящия етап от развитието на автомобилната индустрия.
С въвеждането на нови технологии и батерии двете корейски марки се надяват да укрепят позициите си на пазара на електрически превозни средства и да направят своите модели по-конкурентоспособни, намалявайки производствените разходи и увеличавайки достъпността им за потребителите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БаКия
15:39 23.04.2025
2 Антиелектрика
16:09 23.04.2025