Докато слуховете за сливане между Honda и Nissan може да отихнаха, перспективата на тези два японски автомобилни гиганта да обединят усилията си в друга област - сегмента на високопроизводителните спортни автомобили - набира интригуваща скорост. Топ проектантът на Nissan North America, Понц Пандикутира, наскоро пусна изкусителен намек, като предположи, че следващите итерации на легендарната Honda NSX и страховития Nissan GT-R потенциално биха могли да имат общ развоен опит.
В разговор с The Drive Пандикутира зададе завладяващ реторичен въпрос: „Можем ли да направим следващото поколение NSX и GT-R на една и съща платформа, да направим NSX автентичен според това, което представлява, и да направим GT-R автентичен според това, което представлява? Така че те да не са клонинги? Можем ли да разработите съвместно два такива автомобила? Мисля, че можем.“
Това също не е просто пожелание. Acura, премиум подразделението на Honda, потвърди миналата година намерението си да произведе електрически спортен автомобил от типа „NSX“. Междувременно Nissan публично заяви, че GT-R наистина ще се завърне, като слуховете предполагат хибридно задвижване и поява на пазара в рамките на следващите три до пет години.

Пандикутира подчерта, че е изключително важно да се запази различната идентичност на тези емблематични модели. „Автентичността е от значение“, подчерта той, описвайки оригиналния NSX като „супер лек, изцяло алуминиев“, със „супер прецизно, леко изпълнение“, противопоставяйки го на характера на GT-R като „груб, но изтънчено груб“.
Макар че преговорите за сливане може да са отстъпили на заден план, Пандикутира държеше да подчертае трайното „стратегическо партньорство“, сключено между Honda и Nissan през август 2024 г. Забележително е, че Иван Еспиноса, ключова фигура в дискусиите за сливане, сега заема мястото на главен изпълнителен директор в Nissan и според Пандикутира „никога не е спирал да говори с Honda“.
„Нуждаем се от сътрудничество“, твърди Пандикутира, подчертавайки нарастващото значение на партньорствата в автомобилния пейзаж. „Ще имаме нужда от партньорства, за да доставяме автомобили. Мисля, че партньорствата ще бъдат ключова част от нашето бъдеще.“
От решаващо значение е, че Пандикутира уточни, че това не е окончателно потвърждение на съвместната разработка на NSX и GT-R, а по-скоро твърда убеденост в нейната осъществимост. Като се има предвид успешното съвместно създаване на платформата на Toyota GR86/Subaru BRZ, идеята тези две различни, но еднакво почитани спортни автомобилни линии да споделят фундаментална архитектура със сигурност е доста обещаваща за ентусиастите и бъдещето на високопроизводителните японски автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Японеца
Без пазарите в Китай няма немско атомобилостроене!
Без пазара в САЩ, японците ще заминат!
А GTR, никой не може да го бие на ускорение от 2007г.
20:10 23.04.2025