Китайският технологичен гигант Xiaomi изпитва значителни финансови загуби от пускането на пазара на спортния си седан SU7. Въпреки предизвикателствата, загубите на Xiaomi на автомобил са сравнително конкурентни в сравнение с някои утвърдени автомобилни производители.
През второто тримесечие на 2024 г. автомобилното подразделение на Xiaomi отчита коригирана загуба от 252 млн. долара, като същевременно доставя 27 307 автомобила. Това се равнява на загуба от приблизително 9 хиляди евро на продаден автомобил. Макар че тези загуби са значителни, те не са необичайни в производството на електрически превозни средства. Rivian, например, отчита още по-високи загуби на автомобил през същото тримесечие.
Анализаторите от Citibank смятат, че автомобилният бизнес на Xiaomi може да достигне до точка на рентабилност, ако успее да увеличи годишните си продажби до 300 000-400 000 автомобила. Тази амбициозна цел ще изисква от Xiaomi да разшири значително производствения си капацитет, да подобри усилията си в областта на маркетинга и продажбите и да продължи да разработва иновативни продукти, които да отговарят на нуждите на китайските потребители.
Решението на Xiaomi да се съсредоточи върху китайския пазар през следващите три години е стратегическо. Като се концентрира върху изграждането на силно присъствие на вътрешния пазар, Xiaomi може да създаде солидна основа, преди да разшири дейността си на международните пазари. Този подход ще позволи на компанията да натрупа ценен опит, да оптимизира дейността си и да разбере по-добре предпочитанията на китайските потребители.
Разработването на нов SUV модел, малко по-голям от SU7, е друга важна стъпка в автомобилната стратегия на Xiaomi. SUV автомобилите и кросоувърите са особено популярни в Китай и нов модел в този сегмент може да помогне на Xiaomi да привлече по-широк кръг от клиенти. Чрез разнообразяване на продуктовата си гама Xiaomi може да намали зависимостта си от един модел и да подобри цялостната си пазарна позиция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пълни глупости
17:38 23.08.2024
2 донгфенг
17:45 23.08.2024
3 Тоз
18:34 23.08.2024
4 бл.134 в Zап. парк
Коментиран от #7
18:37 23.08.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Принципно
До коментар #4 от "бл.134 в Zап. парк":
Еми да, защото всеки може да пусне кола на ток, малко могат да я произвеждат в милиони, още по-малко могат да я продават в милиони, а само Един може всичко това ПЛЮС да печели от нея и този Един не е китаец :)22:58 23.08.2024
8 Койчо
Много отдавна се знае че всички производители на електромобили са на загуба,с изключение на Тесла и BYD. Ако това се знае отдавна , то новина ще бъде ако някой друг е почнал да печели.
09:52 24.08.2024
9 Джеки Чен дъ мен
09:55 24.08.2024
10 Джакомо
09:57 24.08.2024
11 Бай Благой
"загубите на Xiaomi на автомобил са сравнително конкурентни"
За пръв път чувам за конкурентни загуби. Явно в автомобилния бранш се е завихрила нова тенденция - конкурират се за загуби.. ха-ха-ха
10:03 24.08.2024
12 Гхйкй
Бустеров, ела кажи сега как това са им джобните на Тесла, ха-ха!
12:15 24.08.2024