Един от най-красивите съвременни модели не само на Volkswagen, а въобще в автомобилостроенето официално вече го няма. След като лифтбекът Arteon "почина" през 2023 година, сега спортното комби също бе пенсионирано.
По-практичният, но и по-красив Shooting Brake се произвежда във фабриката в Оснабрюк, докато обикновеният модел слиза от поточната линия в Емден. VW произвежда близо 190 000 бройки през осемте години на производство за "седана" и пет за модела с дълъг покрив.

Говорителят на VW Андреас Г. Шлайт сподели тъжната новина в своя акаунт в LinkedIn. Краят на Arteon Shooting Brake беше изместен с една година напред. През 2024 година Мартин Хюб, отговарящ за Arteon, Passat, Touareg и предстоящия ID.2 ни каза, че комбито ще бъде спряно от производство през 2026-а, но явно динамиката в момента при VW тече с пълна сила и заводът в Оснабрюк обаче вече е спрял производството на стилната семейна кола.
VW ще продължи да произвежда своя единствен кабриолет в същия завод, където е направена по-хубавата и по-луксозна алтернатива на Passat Variant. Последният T-Roc Cabriolet ще бъде сглобен в средата на 2027 година. Какво ще се случи със завода след това? Неговата съдба не е решена, но VW казва, че проучва опции "за различно използване".

VW възнамеряваше да създаде още по-луксозен и по-скъп автомобил, който да се класира над Arteon. Работещ прототип на второ поколение Phaeton беше показан в средата на 2022 година и ако беше пуснат в производство, флагманският автомобил щеше да бъде дълъг около 5.3 метра, приблизително същия размер като най-новото BMW Серия 7.
А, и германският автомобилен производител искаше да натъпче двигател W-12 под капака. Обаче дойде "Дизелгейт" и VW в крайна сметка реши да прекрати проекта. Освен спирането на автомобилите, които споменахме, VW наскоро се сбогува и със своя двигател VR-6 след близо 34 години производство.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Ония с фордо
12:05 10.01.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Директора
Аман от психопати!
12:20 10.01.2025
5 Варна 3
12:22 10.01.2025
6 СЗО
Коментиран от #9
12:57 10.01.2025
7 Някой
13:37 10.01.2025
8 Майтапи
17:15 10.01.2025
9 Майтапи
До коментар #6 от "СЗО":
Меко казано!17:16 10.01.2025
10 Ония с фордо
Повтарям се - на никого няма да липсва !
07:28 11.01.2025
11 Аззз
10:46 12.01.2025
12 Спук
Прекалено скъпи за автомобили среден клас и средно качество.
14:31 12.01.2025