От началото на 21 век автомобилната индустрия претърпя драстични промени. За четвърт век се появиха стотици нови автомобили, но не всички иновации в индустрията се оправдаха. Сега ви представяме накратко селекция от най-големите разочарования за периода от 2000 до 2024 година.
Американските производители на автомобили не са това, което бяха
През миналия век "голямата американска тройка" - Ford Motor Company, General Motors и Chrysler Corporation - доминираха, както на вътрешния пазар, така и в чужбина, но изведнъж всичко се променя и на мода излязоха европейските марки начело с Volkswagen. След това предпочитанията започнаха да клонят пърlо към японски, а впослесктвие и към корейски субкомпактни коли, а сега нещата отиват изцяло към китайски марки. В САЩ продължава да има много иновативни и интересни превозни средства, но в наши дни те са само електрически - и със емблетие на нови компании, като Tesla, Rivian или Lucid. Вместо това най-добрите автомобили на Ford са разработени в Европа (Fiesta, Focus, Puma) или Австралия (Ranger, Everest), Chrysler/Dodge сега е собственост на Stellantis и не е в най-добра форма, докато General Motors също губи позиции в много ключови пазари.
Колите станаха подобни
Изглежда, че повечето автомобили, произведени днес, се продават в някакъв нюанс на бяло, сребристо, сиво или черно, с монотонен интериор и без възможност за уникално оборудване. Всичко, защото купувачите искат точно това. Очевидно няма смисъл автомобилните производители да харчат милиони за разработване и маркетинг на уникални модели, докато конкурентите правят стандартен популярен SUV. В момента повечето опции за допълнително оборудване, които биха направили колата дори малко по-уникална, се предлагат срещу висока допълнителна такса, докато опростяването и стандартизирането на всички модели продължава с пълна сила, защото така се увеличава рентабилността.
Къде изчезнаха всички евтини забавни коли?
Тази точка е пряко свързана с предишната: уникалните спортни купета или хотхечове стават по-скъпи. В началото на този век или през 2010-а модели като Nissan 350/370Z, Toyota GT86 или високопроизводителни версии на Ford Focus или Volkswagen Golf можеха да бъдат закупени за сравнително малко пари, но сега техните наследници струват почти два пъти повече. Разбира се, инфлацията играе роля, оставяйки на младия автомобилен ентусиаст много по-малко възможности за забавление.
Модел, който не оправда очакванията
Автомобилната индустрия е пълна с истории за модели, които никога не са оправдали очакванията, но от началото на този век има един модел, който изц;яло не оправда оглочните очаквания към него. Става дума за Alfa Romeo с купето, наречено 4C. Моделът трябваше да бъде италианският отговор на Lotus Elise. Динамиката на шофиране обаче никога не отговаряше на впечатляващия външен вид на суперкар, воланът с две спици беше с ужасен дизайн, а липсата на ръчна скоростна кутия беше добра причина потенциалните купувачи да се откажат от 4C. Няколко години по-късно френският Alpine A110 успя да направи всичко, което италианците не можаха, въпреки че дизайнът му не беше толкова впечатляващ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мдааа
Коментиран от #2
13:22 10.01.2025
2 мдаааа
До коментар #1 от "Мдааа":
Китайците са умници .. Затова почнаха да правят Москвич 8 , 9 , 10 ,11 , 12 , 13 , 14 и так далее ...Коментиран от #4
13:36 10.01.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 замислен
До коментар #2 от "мдаааа":
Да, китайците правят Москвич, само къде рашките се оляха с цената 2-на на китайския оригинал и народа си купува оригинала. Не пренебрегвай китайците, от доста време спряха да копират европейски марки и вече имат доста разработки, освен това имат и пазар над милиард човека, така че европейския пазар не им е толкова голям приоритет.14:05 10.01.2025