Половин милион километра е доста сериозен ресурс, когато говорим за двигател на лек автомобил. С такъв пробег можете да обиколите земята по екватора почти 12.5 пъти. А за да изминете това разстояние без спиране и с постоянна скорост от 100 км/ч, ще са ви необходими седем месеца.
Но такива двигатели има. Точно сега можете да отидете и да си купите кола с такъв издръжлив двигател. Естествено, издръжливостта няма да ви предпази от всякакви дребни повреди, но когато купувате такава кола на вторичния пазар, можете да спестите пари, като изберете превозно средство с по-голям пробег без да се страхувате, че двигателят скоро ще трябва да бъде основно ремонтиран.
Корейските автомобили Hyundai и Kia имат двигатели с индекси G4FA и G4FC, които са толкова издръжливи, че без проблем изкарват половин милион километра. И тук не говорим за агрегати с голям обем и с неприемлив апетит, както и не става дума за дизелови двигатели.
Въпросните мотори са бензинови и разполагат със скромни обеми от 1.4 и 1.6 литра. Всъщност това е един и същ двигател, който се различава само по кубатура (поради различни ходове на буталото). G4FA и G4FC давна са доказали своята ефективност, надеждност и издръжливост, работейки в автомобили таксита.
Изненадващо, дори с алуминиеви блокове и бутала, тези двигатели могат да издържат 500 хиляди км. Мощността на 1.4-литровия агрегат е 107 к.с., а двигателят с обем 1.6 разполага със 123 к.с. Единственото условие е да имате спокоен стил на шофиране без резки стартове, настоятелни и дълги ускорения. Важна е и навременната поддръжка. Тогава тези двигатели трудно ще се развалят.
Минусите са свързани с подмяната на веригата за синхронизация на тези двигатели, която изисква сериозно разглобяване, а клапаните трябва периодично да се регулират, тъй като нямат хидравлични компенсатори.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ами сега
Коментиран от #5, #30, #32
11:01 06.09.2024
2 замислен
Коментиран от #67, #68
11:04 06.09.2024
3 Човек с памет
Аз лично докарах един 2.0 TS докъм 400 000 км, преди да се разделя с колата, нямаше никакви признаци на проблеми по двигателя, само хубави спомени.
11:05 06.09.2024
4 Сеирджия
Коментиран от #12
11:14 06.09.2024
5 Защо ли
До коментар #1 от "Ами сега":
Да прав си ,но тия двигатели не се правят вече, тя и марката вече не с качеството на предишните ,и моторите не са произведени в Швеция.....11:33 06.09.2024
6 един друг
Коментиран от #13, #14, #15
11:34 06.09.2024
7 Мадлен
Коментиран от #20
11:40 06.09.2024
8 Така е ..
11:41 06.09.2024
9 Мадлен
11:44 06.09.2024
10 Пенсионер
Коментиран от #18, #23
11:48 06.09.2024
11 Алис Баба
Ново закупен сега на 420 000 нищо по двигателя не е пипано.
11:50 06.09.2024
12 Мадлен
До коментар #4 от "Сеирджия":
На запад няма нормален човек да продаде кола на 100-150 000 км преди 7 години докарах от Германия една корса 1,2 бензин на 50000км никои не вярваше ,наложи се да я превъртя със 100000 напред втория клиент след това я купи съжалявам че не си я оставих за мене11:50 06.09.2024
13 Защо ли
До коментар #6 от "един друг":
Това е последното читаво пежо следващите серии са пълни боклуциКоментиран от #19
11:54 06.09.2024
14 Миризлив пор
До коментар #6 от "един друг":
Пак си уцелил годината да го купиш. Ако си беше взел пак 407 но след 2006-7 година с новите двигатели от даунзацинг ерата и сервизни интервали на 30 000 км, щеше да се радваш да избуташ до 250 000 без особени проблеми. Разбирай запечени сегменти, яко харч на масло, запечен ванос и т.н.Коментиран от #16
11:56 06.09.2024
15 Смешно
До коментар #6 от "един друг":
Няма по-голяма трошка от Пежо 406, много се троши, нестабилно в завои, къси и високи седалки, не вози кой знае как като френска кола, някаква междинна возия, нито комфертна, нито стабилна, едно нищо. А двигателят 1.8 е от каменната ера, нито върви, нито е икономичена, напротив харчи много за вървенето. 2001-ва година тази кола още тогава беше морално остарял модел, производство е от 96-та, 2001-ва е фейслифт на същата табуретка от 96-та,а да я караш толкова километри значи ен си се качвал в истинска кола.Коментиран от #21
11:58 06.09.2024
16 Смях
До коментар #14 от "Миризлив пор":
и 406-ците и 407-ците останаха без прагове вече от ръжда.Коментиран от #61
12:00 06.09.2024
17 Хохо Бохо
Коментиран от #22
12:01 06.09.2024
18 анатома
До коментар #10 от "Пенсионер":
Тогава и по малко се караше, на работа, селските бегачи всеки уикенд до село, и един път в годината на почивка, нямаше и никакъв бизнес Имах чисто нова лада7ца по това време продадох я на турците за 30 000х лева луди пари тогава на4 год беше нямаше и 30 000х км12:02 06.09.2024
19 Смешно
До коментар #13 от "Защо ли":
Ааа, значи не си карал такова за да го смяташ за читаво,аз читаво Пежо не съм видял,а 406 е специална трошка, която мой роднина кара от ново и все се чупи. И аз я карам от време на време.Коментиран от #56
12:02 06.09.2024
20 Пилот на Ферари
До коментар #7 от "Мадлен":
1.6 моно 75 коня се оказа безсмъртен при тия автомобили . Не съм чувал някой да е правил ремонт на такъв двигател .Коментиран от #25
12:04 06.09.2024
21 Бенямин Нетаняху
До коментар #15 от "Смешно":
Попаднал си на "умряла "колаКоментиран от #24
12:05 06.09.2024
22 Смешно
До коментар #17 от "Хохо Бохо":
Изкарва 1 млн. километра пежо само с 1 млн. ремонти за това време. Безсмислено е да караш пежо на повече от 50 000км. Това не е Тойота или Хонда, все пак е Пежо. Вече в Африка никой не ги кара, защото много се чупят , цяла Африка мина на Тойота и други японски,а бяха френски колонии и караха само Пежа, докато не влезнаха японците там и пазарът определи кое кола, кое трошка.Коментиран от #26, #43
12:07 06.09.2024
23 Пилот на Ферари
До коментар #10 от "Пенсионер":
Че то и сега 30 годишни коли - колкото искаш . Автомобилния ни парк е над 20 години средна възраст . С какво сме напреднали ?12:07 06.09.2024
24 Смешно
До коментар #21 от "Бенямин Нетаняху":
Купувана чисто ова от София Франс Ауто, а съм карал и Партнер, който също много се трошеше. А ако отвориш ТЮВ, Пежо задължително е на последните места по здравина и надеждност при техническите предгледи, та не е до бройка, а до тенденция.Коментиран от #27, #59
12:09 06.09.2024
25 касапина
До коментар #20 от "Пилот на Ферари":
Специално този модел чупят бутала между сегментите ,най вече от скапано гориво вероятно.Oще дъртите кадети с тоя мотор чупеха бутала навремето бяха кът а новите на много скъпи.Приятелю пилоте много коли са ми минали през ръцете.Коментиран от #28
12:14 06.09.2024
26 хонда$тойота
До коментар #22 от "Смешно":
Тия забравиха 2те марки с най коравите извънземни двигатели12:18 06.09.2024
27 Бенямин Нетаняху
До коментар #24 от "Смешно":
Забелязвам че има още луди които купуват нови пежо и ситроен дават луди пали за тях сигурно са болни фенове скоро гледах в инстаграм някакъв детайл на скор кутия се чупи много няма го и струва над 4000лв12:28 06.09.2024
28 Пилот на Ферари
До коментар #25 от "касапина":
Не знам тоя двигател да е вървял на Кадетите. Знам на Опер Вектра А последните години и Вектра Б 1.6I . Също на Астра F и G .И действително не познавам човек да е правил ремонт на такъв двигател . А и познавам хора с такава Астра 2003 година които си я карат без проблем .
Коментиран от #44
12:30 06.09.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Волво 240Д
12:48 06.09.2024
32 Иво
До коментар #1 от "Ами сега":
Волво 240GL имахме на времето, железен автомобил беше.13:27 06.09.2024
33 Буха ха
Коментиран от #34
13:36 06.09.2024
34 Практичен !
До коментар #33 от "Буха ха":
Що бе, надувко !! Ако двигателят е поддържан и икономичен, ако емисиите му са в норма, не гори масло и не се поврежда защо да не го използват хората ?Коментиран от #50
14:03 06.09.2024
35 Бухахиха
Коментиран от #37, #38
14:05 06.09.2024
36 Путинофил
15:21 06.09.2024
37 бг русофилЪ
До коментар #35 от "Бухахиха":
бг русофилите искат мерцедес, не искат масквич.15:22 06.09.2024
38 21412
До коментар #35 от "Бухахиха":
на 220 х. ризи, бутала и сегменти, верига, каран само с м10д, основни и биелни лагери като нови, продаден 2005 г. на 300000 за 1500 лв, каран още 7 години15:43 06.09.2024
39 Аз съм аз
Коментиран от #58
15:44 06.09.2024
40 Сър Мастър Бейтс
Коментиран от #51, #57
16:38 06.09.2024
41 Бакшиш
16:39 06.09.2024
42 Порно
17:09 06.09.2024
43 Порно
До коментар #22 от "Смешно":
В Египет и Тунис в момента е пълно с Пежо 504, дето е спряно от производство преди повече от 40 години. Пежо доскоро правеха 301, в една рент а кар компания са между 300 х и 400 х км и нямат проблем. Но за съжаление в момента смениха политиката и нямат бюджетни модели.Коментиран от #54
17:17 06.09.2024
44 касапина
До коментар #28 от "Пилот на Ферари":
Значи нищо не знаеш познавам лично 3 ма човека с такива кадети тогава вървяха по 6х лева единия лично го познавам счупи бутало и много време търси 90 гд беше много го юркаше.17:24 06.09.2024
45 оня с коня
Коментиран от #53
17:56 06.09.2024
46 Сия
20:21 06.09.2024
47 Аз съм
20:39 06.09.2024
48 Пак аз
20:43 06.09.2024
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Буха ха
До коментар #34 от "Практичен !":
По-добре красив и богат, отколкото беден и грозен. Не харесвам икономични двигатели защото едва климбуцат. Харесвам неикономичен осмак който върви на гръм22:16 06.09.2024
51 От мен
До коментар #40 от "Сър Мастър Бейтс":
Колега, напълно подкрепям мнението ти, но това не е проблем само на Хюндай. Карам служебно Рено Клио, същата работа при 140км. на магистралата е на над 4000об/мин. Карал съм и др. малки коли с малък двигател и положението е същото. Просто тези коли са направени за градско и скоростите са къси. А относно Хюндая жена ми също кара I30 самоче дизел 1.6л. 2015г. 136к.с. със седем степенен автомат, колата е мн. добра при 140км. е на 2400об/мин. изключително тиха добре обезшунена и комфортна за класа си.Коментиран от #52
22:23 06.09.2024
52 Сър Мастър Бейтс
До коментар #51 от "От мен":
Мдаа, дизелите са друга бира. Там оборотите са винаги ниски поради спецификата на дизеловия двигател. Просто когато купувахме нашия Хюндай търсехме бензин, защото колата щеше да се кара основно градско, а за града дизела не е ОК. Единственото, което не разбирам е защо не са й сложили една 6 степенна кутия, за да паднат оборотите на дълго и да е по-тиха... Ама на... Иначе колата си има своите достойнства - мястото за пътниците е като на един клас по-висок автомобил, загрява за 2 минути до работна температура, има супер климатик, багажника е ОК дори за 4-членно семейство... Ама така е, пълно щастие няма!23:01 06.09.2024
53 Сър Мастър Бейтс
До коментар #45 от "оня с коня":
Това за километрите градско!/извънградско е така, но двигателя не е маломощен. В нашия Хюндай скоростите са много къси и при изпреварване винаги си над 3к оборота, където имаш достатъчно сила. Проблемът на този двигател е шума и въобще цялостната липса на обезшумяване при магистрални скорости.23:15 06.09.2024
54 Смешно
До коментар #43 от "Порно":
Какво значи пежо на 300 000км.няма проблеми??? То лично на 300 000км.му е сменяно 3 пъти цялото окачване, ремонтиран е климатика, еърбега лентов кабел, ключ за мигачи, още ел. Дефекти, демпферни шайби на 60 000км., вакумни клапани на дизела и какво ли не, това звучи ли ти като безпроблемна кола? Това че не е счупило двигател не гобправи безпроблемна кола, едно Тико прави 1 млн. Км с 3 цилиндровия 0.8 мотор, който е лиценз на Сузуки, когато Пежо нсправи 1 млн. се обади. В цяла Африка изоставиха Пежата масово карат само и единствено стари японски. ПЕжо има култови проблеми със слаба ход. Част и прегрявсне, особено трошките 504, с които в миналото е било пълно в Африка, сега се карат само Тойоти. За изключенията не говоря, те само потвърждават правилото.Коментиран от #60
00:27 07.09.2024
55 БгТопИдиот🇧🇬
Иначе по негови думи предни,задни лагери,накладки и пр.консумативи се износват като на висчки останали "премиум" марки.
08:06 07.09.2024
56 един друг
До коментар #19 от "Смешно":
Добре,че ми каза. Ако те бях послушал преди това,никога нямаше да си купя Пежо 406.Обещавам повече да не си купувам 406.За съжаление в България е пълно с такива познавачи като теб.Иначе Пежо 406 вози много добре,дори много много по- добре от голф или Астра.
Коментиран от #62
08:48 07.09.2024
57 БайБоцимир
До коментар #40 от "Сър Мастър Бейтс":
Бензинов мотор с два пъти по-голям обем и 6 цилиндъра, консумира около 8л/100 км на магистрала при нормални скорости около 140 км/ч. Е, и скоростната кутия няма нищо общо. Не разбирам що за мазохизъм е да караш такъв Хюндай извън града. Но явно и за градско не става с такъв разход на гориво.10:33 07.09.2024
58 Бойко
До коментар #39 от "Аз съм аз":
Аз пък купих дизел на 100хил. , да вярно е , че живе във Великобритания, но и тук хората карат доста.10:38 07.09.2024
59 Леле
До коментар #24 от "Смешно":
Ти по масова баничарка от пежо вждал ли си .По здрав и икономичен мотор не предлага никои.
Ниски експлатационни разходи дори и в фирмениа сервиз .
Като те слушам си фен на немскити
Ти с кади в порше влизал ли си
Караш кади обслужване като на пасат и А6 плащташ .
И като почне да харчи масло много преди 100000 ти казват а това е нормално за модела .
Каквото искаш си мисли просто като излезеш на улицата се огледаи
Коментиран от #65
10:44 07.09.2024
60 Леле
До коментар #54 от "Смешно":
Тикотата за 1 долартаксита които нккога не са гасени .
Саштиа мотор го слагаха ина део дамас и един не можа да изкара 100000 ти маи сериозо си се обаркал .
Много ми е лиубопитно ти какво караш .
Коментиран от #64
10:54 07.09.2024
61 Леле
До коментар #16 от "Смях":
Те добре че голфовете мерцедесите еле хондите не гниатС Е класи за по 100 бона без калници еле след 2000 са от веснк с боиа
Коментиран от #63
11:10 07.09.2024
62 Смешно
До коментар #56 от "един друг":
Прав си ,че вози по-добре от Голф и Астра, но за мрн тази кола е трошка, тромава с посредствено пътно поведение, но това е моето мнение, много хора я харесват, за мен е пенсионерска кола, която не е стабиен автомобил като здравина. Зависи кой какви приоритети има, а 406 и изгебжда ужасно с тази задница , но както и да е, първата кола,която чувам да й тропа задницата е 406-цата, първата кола,която включваш десен мигач, тя включва ляв мигач, защото ключа на мигачите дефектира, типична френска кола, но който иска да налива пари в такава кола, негова работа. Според мен тази кола не заслужава да се наливат пари за ремонти в нея, защото като кола е нищо особено и много морално остаряла, тя и като нова 2001-ва година беше морално остаряла.11:29 07.09.2024
63 Смешно
До коментар #61 от "Леле":
Мерцердесите ръждясват, Хондите не, много рядко , Сивик,Акорд, CR-V след 2005-та изобщо не съм виждал ръждиви11:30 07.09.2024
64 Смешно
До коментар #60 от "Леле":
Абе що никой не купува Пежо за такси, а Тикота стотици бяха таксита и милионници. Кадитата нали и те не се гасят, харчат по един варел масло, кво като не се гасят, айде покажи Кади милионник.11:33 07.09.2024
65 Смешно
До коментар #59 от "Леле":
Абе не споря за това, не съм фен на немските. Нямам против пежата, но специално 406-цата е много прехвалена, а не е здрава кола, не е нищо особено ама изобщо , но го приеми за мое мнение разбира се.Примерно пежата и ситроените са много икономични знам го това и е вярно.Коментиран от #66
11:36 07.09.2024
66 Смешно
До коментар #65 от "Смешно":
Дизелите става въпрос11:38 07.09.2024
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 мишо
До коментар #2 от "замислен":
Шефът на Mercedes не напразно каза " били сме наивни и глупави и сме правили здрави двигатели " най висок е марж"ът е от ДВГ след като изкара гаранционният от 90.000 хиляди или 2 години ( някои и 120 хиляди ) тогава започва най голямата ни печалба . ! казва го без да се притеснява на журналистите което означава - Ние сме марка и така ще останем винаги Вие сте принудени да купувате от нас и ние ще диктуваме условията а не Вие. Но това е вече история --в момента започна това което трябваше да се случи и се случва .22:25 21.09.2024