9 Септември, 2024 09:32 1 408 6

Great Wall се отърва от два от електромобилите си Ora

  • great wall-
  • ora

Eлектрическите автомобили се оказаха нерентабилни. Те не се продават у нас

Great Wall се отърва от два от електромобилите си Ora - 1
Ora R1 (Black Cat)

Главният изпълнителен директор на дъщерната марка на Great Wall, носеща името Ora Дон Юдонг обясни пред репортери защо гредските хечбекове Black Cat и White Cat вече няма да се продават. Оказва се, че семейството "котки" генерира месечни загуби от 200 милиона юана (25 и половина милиона евро) и това не може да продължи. В същото време Great Wall вярва, че продажбите на градски електрически превозни средства като цяло ще растат.

Градският автомобил Ora R1 (Black Cat) дебютира през 2019 г., а година по-късно Ora R2 (White Cat) е добавен към гамата. Дължината на моделите варира от 3.5 до 3.6 метра, месечните продажби бяха около 20 хиляди единици, но загубите от всяка сделка достигат 10 хиляди юана (1 270 евро), така че пенсионирането им се оказва неизбежно. Сега само Ballet Cat, Funky Cat и Lightning Cat остават в „котешкото“ семейство. Ora Funky Cat или позната у нас, като Ora 03 ще продължи да се продава.

Great Wall се отърва от два от електромобилите си Ora
Симона Дянкова, рекламно лице на Ora у нас, позира с нейната Funky Cat или 03

Китайските журналисти смятат, че малките градски коли на марката Ora не могат да издържат на конкуренцията поради високите разходи. Тъй като държавните субсидии намаляват, на компаниите им е трудно да останат печеливши, особено когато става въпрос за малки електрически превозни средства. Според неофициални данни всички китайски автомобилни гиганти, с изключение на BYD и Li Auto, продават автомобили на загуба, като остават на повърхността само благодарение на подкрепата от държавата.

Great Wall се отърва от два от електромобилите си Ora
Ora R2 (White Cat)

Намаляването на моделната линия е неизбежна стъпка, която автомобилните производители ще трябва да предприемат в лицето на ценовите войни, които започнаха преди около година. В момента Great Wall продължава да развива марката за "електрически автомобили" Ora, но печалбите се генерират от други марки - производителят на пикапи GWM, премиум марките Wey и Tank и масово произвежданите кросоувъри Haval, които се предлагат и у нас.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 От всичко гореизброено

    3 0 Отговор
    Само Танк става, и то само за служебно ползване.
  • 2 Одипеш

    4 0 Отговор
    Много модерно стана придвижването с тротинетки и голф колички в града, само че тук инфраструктурата има много дупки, кръпки и изкуствени неравности.
  • 3 Механик

    4 2 Отговор
    Дайте ми тази азиатка от фотографията по горе. Няма да я върна. За разлика от нашите балкански силиконови кифли.

    Коментиран от #4

  • 4 Каролина

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Виждал ли си се в огледалото?
  • 5 бинзин

    2 0 Отговор
    Фънки кат базова струва 70к лева, Тесла Модел 3 базова е 80к лева. Не харесвам електрички, ама ако трябва да избирам, няма да е китайското коте.
  • 6 Гхйбс

    2 1 Отговор
    Те пък щори ДВГ моделите на Грейтуол жънат едни велики успехи на пазара у нас и по света, мани, мани...