Китай не иска неговите производители на автомобили да рискуват парите си в страни като Русия, така че надеждите на Руската федерация да установи производство на автомобили на вътрешния пазар с помощта на китайски компании най-вероятно ще останат напразни.
По информация на Ройтерс, на среща, проведена в началото на юли, Министерството на търговията на Китай е предупредило производителите на автомобили за рисковете, свързани с инвестирането в Русия.
Служители на китайското министерство на търговията "категорично не препоръчват" инвестиране в изграждането на заводи в Русия и Турция, не позволяват инвестиране в Индия и по-меко описват рисковете от изграждане на заводи в Европа и Тайланд.
За да се намалят потенциалните рискове поради геополитически опасения, властите на Поднебесната държава препоръчаха използването на фабрики в чужбина за сглобяване на компоненти, доставяни от Китай.
Руската автомобилна индустрия претърпя катастрофален колапс в резултат на войната срещу Украйна. Поради спирането на фабриките на чуждестранни производители, които напуснаха Русия, производството през 2022 година падна три пъти до най-ниското ниво от разпадането на СССР.
Засега е трудно да се каже как (позицията на китайското правителство) ще се отрази на вече стартираните или планираните проекти, но всички те се правят във вече съществуващи предприятия, в партньорство с руски компании, с изключение на една.
Става дума за Great Wall Motor, който стартира през 2019 година завод за производство на автомобили Haval в района на Тула (Русия). Това също е монтажна фабрика, но с най-висока степен на локализация, плюс това принадлежи на китайска компания.
Въпреки това, дори преди препоръката на властите, китайските автомобилни концерни не се стремяха да развиват производство в Русия, ограничавайки се до сглобяването на своите модели в съоръженията, които се освободиха след оттеглянето на западните концерни.
Както беше отбелязано, Китай вече има проблеми с продажбата на това, което произвежда, тъй като пазарът му расте по-бавно, отколкото са предполагали, а също така има ограничения на САЩ и ЕС. Затова нотата от страна на китайските мласти изглежда целесъобразна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Kaлпазанин
13:31 16.09.2024
2 ТаУмВзе
Коментиран от #7, #10, #20, #21
13:31 16.09.2024
3 Поредна помия!!!
Коментиран от #24
13:31 16.09.2024
4 Руснаков
13:34 16.09.2024
5 Тома
Коментиран от #45
13:35 16.09.2024
6 Специална Военна Опсерация
"Колко много руски коли имало тук!"
(ВВП = Вредител Воюевич Предател на Русия)
13:35 16.09.2024
7 Да бе, да не повярваш!
До коментар #2 от "ТаУмВзе":
Китайската промишленост ползва много вносни суровини, но никога не ги внаса от едно място. Нема закъсат без Русия.Коментиран от #8, #36
13:37 16.09.2024
8 Да, че няма да
До коментар #7 от "Да бе, да не повярваш!":
закъсат няма , но изгодата си е чиста печалба13:44 16.09.2024
9 Сталин
13:45 16.09.2024
10 Специална Военна Опсерация
До коментар #2 от "ТаУмВзе":
Търговията с Русия се равнява само на 4% от общата външна търговия на Китай.Едва ли ще рискуват останалият дял заради някакъв изкукал дедик в Кремъл.
По-скоро ще купуват на половин цена, чрез бартер и злато, по обиколен път и ще продават на рашките на двойни цени.
Руснаците, де ще се дянат?
Какъв друг избор имат, освен да се навеждат пред китайците?
И да се надяват да не боли много :)
За благодарности руснаците могат да се обърнат към ВВП!
Коментиран от #31, #37
13:47 16.09.2024
11 Късата памет
Коментиран от #38
13:49 16.09.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Винаги лъгаха
13:55 16.09.2024
14 хъгтфрдхуйк
И за ужас на козяшките псета китайски коли ще се произвеждат (НЕ сглобяват, а ПРОИЗВЕЖДАТ) в Русия... Ще са няколко марки и модела, но нови ЗАВОДИ ЩЕ ИМА... Простичко е- само поръчките на държавната администрация са достатъчен стимул за инвестиции... А администрацията отдавна е принудена да купува САМО коли произведени в Русия- като няма сега руски Форд и Шкода за полицията купиха няколко хиляди бройки Хавал щото имат завод в Русия...
Той и Путин няма особен интерес всичко да се прави в Русия... Искаш по-така нова кола (до 3г.)- плащаш 48% мито върху пазарната цена + още над €10 000 други такси, данъци и глупости... Кола произведена в Китай за €50 000 рязко прескача €85 000 и тези €35к директно влизат в хазната... Ако е произведена в Русия хазната ще получи пряко сили €15к... Искаш новичко БМВ Х5 от швабия- няма проблем, гледаш немската цена и добавяш 140%...
14:01 16.09.2024
15 Софиянец
Коментиран от #16
14:02 16.09.2024
16 Ночко
До коментар #15 от "Софиянец":
А какво стана със Силата на Сибир 2?Кога го пускат в експлоатация?Коментиран от #39, #48
14:07 16.09.2024
17 Нула
14:10 16.09.2024
18 Проектът "Москвич"
Коментиран от #46
14:16 16.09.2024
19 Факт
14:18 16.09.2024
20 Хахахаха
До коментар #2 от "ТаУмВзе":
Най-добре да слушаме кокошенко! Той ни лъже най-добре! Хахахаха.Коментиран от #32
14:27 16.09.2024
21 Хахахаха
До коментар #2 от "ТаУмВзе":
И какво като е с руски суровини, не разбрах? Вие копейки трябва да разберете нещо! Рашата получава пари за тези суровини, не ги дава без пари, че някой да им е длъжен за нещо! Аз като отида да си купя нещо от магазина, не съм длъжен за нещо на продавача, защото аз си плащам за покупката! Или това не са ви ясни тези неща? Същото и за газта, която рашата била давала за Европа, че Европа трябвало да бъде благодарна!! И за какво да е благодарна Европа на раша? Европа си плащаше газта и то с доста повече пари, от колкото путлера сега я подарява на Китай! Всъщност рашата, трябва да е била благодарна на Европа, че са купували газта толкова време на висока цена!Коментиран от #26, #40
14:32 16.09.2024
22 УмТаВзе
Коментиран от #41, #47
14:53 16.09.2024
23 Васил
Коментиран от #42
14:57 16.09.2024
24 Kaлпазанин
До коментар #3 от "Поредна помия!!!":
Това е мъжкото име на m,,,t,,,,,15:31 16.09.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Когато стане земетресение и пътната
16:30 16.09.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Хи хи хи хо
До коментар #10 от "Специална Военна Опсерация":
Аре още пет завода за авто части затворени у БГ.18:13 16.09.2024
32 Жоро Павето
До коментар #20 от "Хахахаха":
Аз си слушам Зеленко, то само истини говори .18:15 16.09.2024
33 Хи хи хи хо
До коментар #30 от "Хахахаха":
Я ми покажи на глобуса държаваРаша къде е .
Те у г...Лу. П. Е. Нде. Ро .
18:17 16.09.2024
34 Кокорчо
До коментар #29 от "Хахахаха":
Е почакай още една година и ще видиш .18:20 16.09.2024
35 Жкййй
До коментар #27 от "седрфтгъхуйс":
Швейцарци, финландци и ноервежци например не сглобяват никакви коли, за разлика от тунизийци и иранци например, че дори и сърбите. Сещай се колко е състоятелен този ти аргумент.20:24 16.09.2024
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Значи предупреждението е
До коментар #10 от "Специална Военна Опсерация":
китайците да не правят заводи у гейЕС ЕС,а не в Русия. Отделно на това те в Русия няма що да правят,те направо взимат готовите заводи на скапаните западналяшки автомобилни концерни омели се от там и си ги ползват.12:56 17.09.2024
38 Я,пак дай тази
До коментар #11 от "Късата памет":
опорка,че нещо не ти се връзват ич връзките.Купувал Китай от скапания Гей ЕС ЕС и от краварника,кво купува от тези огризани мамули бе стръгал,купува им изпадналите в несъстоятелност и невъзможност автомобилни кочини.12:59 17.09.2024
39 Те него ша го пуснат,
До коментар #16 от "Ночко":
но проекта е да има отклонение и за Монголия,за това ще се забави леко,ама северните потоци ша доставят студена вода на Джендермания и скапания ЕС ЕС.13:01 17.09.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Дабре никой са само
До коментар #22 от "УмТаВзе":
едни 100+++ държави и двете най-многочислени и с най-висок БВП Китай, Индия и русия на 4 то място,за икономика просто да не говорим и трите са на години пред скапана и западнала Гейропа.15:27 17.09.2024
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Жиката
До коментар #5 от "Тома":
Не ве , лично Си му се обадил .15:33 21.09.2024
46 Хи хи хи хо
До коментар #18 от "Проектът "Москвич"":
То и WV - натам отива .1900 работни места съкратени само в БГ.
15:34 21.09.2024
47 Опа опа
До коментар #22 от "УмТаВзе":
Детройт , царството на автомобилната индустрия4 милиона жители .
Сега само на социални 600 000.
Умрял град , ликвидиран от Япония .
Хонда , Нисан , Сузуки.
15:40 21.09.2024
48 Простия
До коментар #16 от "Ночко":
Вече в ЕС почнаха да ревът че им трябва тръба .Да си пращат водолазите да им възстановят .
Чичо САЩ им обеща корабен , но сега каза че друг път.
15:43 21.09.2024