С горивото HVO 100, за което вече сме ви разказвали нееднократно, двигателите с вътрешно горене са по-щадящи климата дори и от електрическите автомобили. Ще припомним, че новият дизел HVO100 вече се продава в Германия и представлява синтетичната алтернатива на стандартното дизеловото гориво, която е произведена от отпадъчни материали.
Hydrotreated Vegetable Oils (HVO) е течно гориво от възобновяеми източници, което се произвежда главно от устойчиви остатъчни и отпадъчни продукти, например използвано олио. Новият продукт спада към семейството на парафиновите дизелови горива и с помощта на каталитична реакция с водород растителните масла се превръщат във въглеводороди.
Експертът по двигатели Волфганг Краузе иска да докаже, че дори едно старо дизелово Polo може да бъде преобразувано да работи с чисто климатично гориво. Експертът по електронни горива Кристиан Ник разказва за експеримента на Краузе на страниците на focus.de.
Волфганг Краузе от Rheurdt-Schaephuysen е тесен специалист по двигатели с вътрешно горене. Като инженер от старата школа, той отговаря за разработването на мощни двигатели за спортния отдел на Mercedes-Benz - AMG в Афалтербах, преди да си направи собствена компания в Долен Рейн.
Със своята компания KLS той от години се посвещава на двигатели, които нямат много общо със спорта, но вършат работата си надеждно и устойчиво в продължение на години. Говорим за дизелови двигатели, които Волфганг Краузе не прави по-бързи, а по-скоро по-чисти и по-икономични.
Така още през 1999 година KLS представя интересен дооборудван автомобил. По това време основата е малката кола Seat Arosa. Автомобилът е тестван успешно и предизвика много отзиви в специализираната преса. EC.CO!-Arosa от KLS е начело в „списъка за пестене на гориво“ с 3.4 литра тестов разход. За сравнение: стандартният 3-цилиндров Lupo от VW изразходва 4.1 литра дизел в същия тест, а стандартната Arosa показва разход от 5.1 литра дизел.
Днес модернизирането на по-стари дизели с последваща обработка на отработените газове е основният бизнес на KLS. Но с въпросното Polo той надминава всички очаквания. Волфганг Краузе се снабдява с VW Polo от 2014 година, и специално за него разработва допълнителен блок за управление, който използва предимствата на дизела HVO.
Именно този блок за управление адаптира двигателя на VW Polo към ново климатично гориво. Основната идея за този тип контролно устройство е възможно най-добрата адаптация към определено гориво - в този случай HVO100, което в допълнение към намаляването на CO2 с до 90 процента, има значително по-високо цетаново число и е напълно без ароматни съединения и примеси.
Кислородът и сярата също не са включени. Поради това HVO100 съдържа по-малко вещества, които трябва да бъдат „обработени“ в последващата обработка на отработените газове. За да се постигне EURO 6 качество на отработените газове за това Polo TDI, специалистът намалява индивидуалните инжекционни количества на горивото. Но въпреки това производителността на малката кола (55 kW / 74 к.с. при 3500 оборота и 210 нютон метра въртящ момент от 1500 оборота) се запазва.
Технологията представлява многостепенно последователно впръскване, което е необходимо за подготовка за последваща обработка на отработените газове. Това означава, че каталитичният конвертор и филтърът за твърди частици се поддържат при относително висока температура, която е необходима, за да могат да се третират замърсителите от дизеловата смес и те да изгарят напълно.
Освен това HVO100 е „по-запалим” от нормалния дизел и така може да намали консумацията. Тъй като HVO100 е по-запалим от конвенционалния дизел, предварителното впръскване вече е намалено с до 60 процента. Освен това основното впръскване е настроено към скоростта на пламъка на HVO.
Пост-инжектирането също е ограничено. По този начин може да се постигне намаление на потреблението в сравнение със стандартния електронен блок за управление от около 8.7 процента. В допълнение към своите щадящи климата свойства, HVO предлага потенциал за работа на дизелови двигатели значително по-ефективно и в същото време те стават и по-икономични, и по-чисти. При това след минимална доработка и независимо от тяхната възраст.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ваген недоразумение
Коментиран от #5, #14, #37, #45, #54
14:04 16.09.2024
2 Име
14:06 16.09.2024
3 Пилот на Ферари
Освен това няма възможност за масова преработка на определени отпадъци .
Коментиран от #20
14:06 16.09.2024
4 О. Ч. З
И на фона дали да си взема нова кола електрически таралясник или със малко по скъпо да плащам зада си карам старата кочина май ще клоня към второто
Проблема ще дойде от автомобилните индустрии тях няма да ги устройва това
За тях е най добре всяка година да се купува по една нова бричка и това гориво или бъдещи проекти за подобряване на старите коли ще се спират по всякакъв начин
Коментиран от #9
14:06 16.09.2024
5 Марто
До коментар #1 от "ваген недоразумение":
Човекът ти дава пример с този автомобил, неговото решение е идеално за всички стари и нови дизели, ама толко разбираш и четеш.Коментиран от #7, #27
14:07 16.09.2024
6 Гошо
14:09 16.09.2024
7 ти си купи кола
До коментар #5 от "Марто":
с калпав мотор пък после чакай с вълшебно гориво да пее14:17 16.09.2024
8 Факт
Коментиран от #11, #36, #46, #68, #70
14:25 16.09.2024
9 Факт
До коментар #4 от "О. Ч. З":
12 ст щото се субсидира. Що да не субсидирам електричката а трябва да субсидирам дизеловото недоразумение.Коментиран от #15, #71
14:26 16.09.2024
10 това е чудесно
14:42 16.09.2024
11 и защо мислиш така?
До коментар #8 от "Факт":
Дизела е отпадък от производството на бензина и е необходим за да получиш Керосин с който още поне 100 години ще се движат самолетите. Не ли?Коментиран от #12
14:44 16.09.2024
12 Демократ
До коментар #11 от "и защо мислиш така?":
А ми не всичко се подлага на крекинг в ректификационните колони или друго ядче казано ректификация. Разделят се на база различна температура на кипене. Керосина е общо наименование на много въглеводороди от тежките фракции отделят се след дизела. Бензина и метана се отделят първи от тях дизел не става.Имаш нулеви познания по дестилационни процеси.
Керосина на практика и смаолетите ще обезсмислят дизеловите двг във всички сфери на транспорта и живота.
Хората масово летят лоу кост не карат коли.
Ето за това дори не заради електричките дизела е мъртъв.
Коментиран от #21
14:51 16.09.2024
13 Лека преработка
Коментиран от #33, #49
15:06 16.09.2024
14 Дон Отворко
До коментар #1 от "ваген недоразумение":
Тупан, най-добрият дизел за всички времена е WV 1,9TDI от 1995-2001г. Не го казват германците, а американска автоконсултанска компания!!!Коментиран от #38
15:06 16.09.2024
15 О. Ч. З
До коментар #9 от "Факт":
Ами като сметнеш колко струва електричката дето не е много сигурно колко е екологично чиста и старата барака ми се струва че е по добре стара колаИ аз искам нова но дори и да я взема на изплащане не виждам смисъл да давам два пъти повече пари за вноските като ще минавам със нея 500-1000км на месец и не всеки може да си позволи 100 бона на всеки 5-7г
Коментиран от #69
15:17 16.09.2024
16 И как така отпадъци?
15:39 16.09.2024
17 Пръдендорф
15:41 16.09.2024
18 Евро евро
Само това би помогнало за реално подобрение на климата.
Коментиран от #24, #60
15:50 16.09.2024
19 Мнение
От друга страна, въпросното гориво от отработено растително масло, не е толкова добър вариант, защото тогава олиото ще се вдигне още повече, а петролът който помпат така или иначе, ще има остатъчна неизползваема фракция!
Най-добрият вариант е да се ползват земните ресурси възможно най-оптимално!
Вероятно подобрено дизелово гориво към двг, в комбинация с хибриден ел. мотор ще бъде най-оптималният вариант за съвремието!
Освен това е изключително важно стандартите за качество от началото на 21 век да бъдат отново въведени!
Автомобилите, пък и всички останали продукти за многократна употреба, СА НАЙ-ЕКОЛОГИЧНИ когато се ползват максимално дълго време!!!
Затова ламтежът за константно нарастваща печалба трябва да бъде ревизиран!
Коментиран от #22
15:52 16.09.2024
20 Пилот на Астон Мартин.
До коментар #3 от "Пилот на Ферари":
Много сте прав колега.За сега кръга около Урсула не смее да въведе такса за карбонфуутпринт на литър дизел както плащат авиопревозвачите за керосина. Ако това се случи като полит решения на Брюксел наистина употребата на дизела за МПС та се обезмисля и ще ни разкатаят.16:04 16.09.2024
21 Мнение
До коментар #12 от "Демократ":
"Демократите" от съвременния жълтопаветен вид, си личите отдалеч!!Как точно разбра, че при рафинирането на петрол се отделял газ метан??? :D
Отделно какви щуротии разправяш за керосина???
Имаш ли бегла идея колко горят и колко замърсяват, дори само пътническите самолети от нискотарифните авиокомпании????
Как точно установи, че дизелът бил мъртъв???
Жълтопаветници сър, нямат връзка с реалността! Хахаха
Коментиран от #30, #52
16:05 16.09.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Край
Коментиран от #51
16:06 16.09.2024
24 Ку-ку
До коментар #18 от "Евро евро":
По тази логика да забраним и всички, които изобщо се движат с гориво... А защо си мислиш, че бензинов двигател не замърсява повече от дизелов, например...??? С всички тези рестрикций от ЕС, които налагат еднолично следва само едно в момента, а и след няколко месеца (то започна вече де)..... голям спад на поръчки за нови автомобили (криза).... хиляди безработни.... а доколкото знаем манталитета на повечето европейски гражданини, никой няма да седи и плюе вкъщи от дивана (за разлика от нас) а ще изметат всички тези некомпетентни, които горките не знаят с какво да се занимават... Скоро ще ги пратят с еднопосочен билет.... може и с някоя електричка за по "екологично"...16:07 16.09.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Това гориво
16:24 16.09.2024
27 Е къ разбра, че е за всички стари дизели
До коментар #5 от "Марто":
Старите дизели са атмосферни с предкамерно пълнене, обща бутална помпа, компресорно и турбокомпресорно пълнене, помпа-дюза, после идва комън рейл. Дискутираната система може да се прилага само на него.16:28 16.09.2024
28 Хе хе
16:28 16.09.2024
29 БгТопИдиот🇧🇬
Пунта мара.
Само като изполване на отработено олио.
17:29 16.09.2024
30 Демократ
До коментар #21 от "Мнение":
Искал съм да кажа пропан бутан.Идеята е проста разделено на пътниците един самолет отделя по малко цо2 от едно бмв например щото впьи по 200 човека. Но това Антиматрматик като теб трудно го сгрява
Коментиран от #64, #80
17:36 16.09.2024
31 Порно
17:50 16.09.2024
32 АС/ДС
🛢️⛽💨
Тока си го правя, я ми направи 3 варела хидрогенирано олио? Глyпоcти на кубик!
Коментиран от #48
17:56 16.09.2024
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Турбо
18:01 16.09.2024
35 Реално
Гърне в кола в 21-век работа няма.
Коментиран от #40, #42, #43, #44, #47
18:06 16.09.2024
36 С какво
До коментар #8 от "Факт":
Ще ореш и сееш бе ,,електрокар ,,С теслата ли?
18:07 16.09.2024
37 Веган до вагина
До коментар #1 от "ваген недоразумение":
Пич карал си милионник?ти какво очакваше чудо ли да стане18:09 16.09.2024
38 А ххххха
До коментар #14 от "Дон Отворко":
Така ша е , да знаеш .И таралясника.
18:09 16.09.2024
39 Иванов
18:16 16.09.2024
40 Анонимен
До коментар #35 от "Реално":
Тази с червената шапчица да не е Урсула? Пожелавам и успех в търсенето на син дракон.А Урсула много скоро ще се завърти на 180 градуса,като излязат съкратените германски работници на улицата.Коментиран от #77
18:35 16.09.2024
41 Адее
18:37 16.09.2024
42 Къпан пор
До коментар #35 от "Реално":
Електромобилите ще изчезнат.Е ,няма да е тази Коледа,малко по нататък ще е,процеса вече е в ход.Коментиран от #58
18:37 16.09.2024
43 анонимен
До коментар #35 от "Реално":
Ти в твоето село така ли правиш?.Нощес в гърнето,зер външната тоалетна далече..Ама мечтаеш за кола без гърне.18:41 16.09.2024
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 мотора е легенда
До коментар #1 от "ваген недоразумение":
1.9 1z tdi e един много корав мотор,достигащ с лекота 1мил.км.На тебе явно са ти набутали някое ново-внесено такси на над милион км.Коментиран от #55
18:43 16.09.2024
46 Хе,хе...!
До коментар #8 от "Факт":
Та той-Негово Величество-Дизела,не си е тръгвал,че да се...завръща от... забвението...!18:47 16.09.2024
47 В действителност
До коментар #35 от "Реално":
ДВГ колите гърнета нямат…. гърне имаш на село на печката или там където се изхождаш…Аман от технически “грамотни” ел. специалисти…
Коментиран от #96
18:50 16.09.2024
48 Отваряй
До коментар #32 от "АС/ДС":
устата и бузките и започвай да си произвеждаш ток…. екологичен….18:52 16.09.2024
49 така бях с
До коментар #13 от "Лека преработка":
едно паджеро 3, тръгвам да изпреварвам и не можеш да ми видиш номера. най-харесваше дизела на марешки- такива облаци правеше, че се чудя дали някой след мен не се е блъснал в мъглата хахахааб19:12 16.09.2024
50 бай Даньо
Коментиран от #62
19:13 16.09.2024
51 спомни си
До коментар #23 от "Край":
завръщане в бъдещето 2- колата вървеше с обелки от банани, а след 1990 г е пълно с такива в магазините19:13 16.09.2024
52 бай Даньо
До коментар #21 от "Мнение":
А ти имаш ли представа какво говориш!? Пътническите самолети горят около 2 литра на 100 км за пътник, още 747 е някъде там , не знам дали корабите дори са по икономични за удобство и бързина не става сравнение разбира се , а най новите модели самолети ще са дори по надолу ...Коментиран от #53
19:21 16.09.2024
53 има,има
До коментар #52 от "бай Даньо":
Със автобус е около 0,8 литра на 100 км за пътник,20:16 16.09.2024
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Хахаха
До коментар #45 от "мотора е легенда":
Толкова е корав че за 6 месеца окотих два вага с този мотор без усилие.Коментиран от #59
20:25 16.09.2024
56 През 1978 г.
Коментиран от #57
20:36 16.09.2024
57 Температурата
До коментар #56 от "През 1978 г.":
на горене при дизелите е по-ниска и дават значително по-малко емисии азотен диоксид и азотен триоксид примерно, дето като ти попаднат в дробовете асобено триоксида става на азотна кисилина като се свърже с влагата там.Коментиран от #61, #91
20:39 16.09.2024
58 Една батерия
До коментар #42 от "Къпан пор":
има живот коло 120000-150000 км. пробег на автомобила от ново състояние до скапване. Емисиите вредни газове за изработване на една батерия са, колкото ще отдели нормален автомобил с двг за целия си жизнен цикъл-минимум 500 000 км, ако се кара разумно. Те затова почнаха ди ги правят ДВГ-тата силно офорсирани по обороти и малка кубатура за да се скапват като електричките, ама с едно зареждане ДВГ, по пробег, надминава и най-мъската електричка, а през зимата за парното да не говорим....20:47 16.09.2024
59 Ми като си
До коментар #55 от "Хахаха":
такъв голем шифиор е трябвало да строшиш три минимум.20:49 16.09.2024
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Аха, а за
До коментар #57 от "Температурата":
СО и СО2, какво да кажем, при дизела са с пъти по-ниски емисиите им от на бензиновите двигатели, защо ли дизелите минават ГТП практически без проблеми?Коментиран от #92
20:51 16.09.2024
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 даню, даню
Коментиран от #66
20:57 16.09.2024
64 Коментиращ
До коментар #30 от "Демократ":
Пич, пак си провери сметките!Дори с 200 пътника, самолетът (от нискотарифните) отделя повече со2 от стандартно бензиново бмв!
Коментиран от #75
21:05 16.09.2024
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 бай Даньо
До коментар #63 от "даню, даню":
Автора германец, познах нали!? Германците няма чувство за хумор но един добър виц имат за "чистия дизел" ...00:41 17.09.2024
67 мадръсю мандръски
03:43 17.09.2024
68 115
До коментар #8 от "Факт":
Много сиП Р О С Т!
04:34 17.09.2024
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Бате Иво
До коментар #9 от "Факт":
Щото е най неекологичния автомобилТая батерия докато дойде ред да се сложи в тостера а се поинтересувай какво се случва
07:06 17.09.2024
72 като сте толкова
карайте си телефоните с жици и шайби !
07:51 17.09.2024
73 Пловдивчанин
Коментиран от #94
08:08 17.09.2024
74 Ерсте банк
Въпросът е, че автомобилите нямат никакъв допълнителен блок за управление, тези системи не са в масово производство и продажба, а и няма обучени и сертифицирани механици, които да го поставят в автомобила.
При една цена от €5-10,000, колко хора в България ще се навият да си монтират?
На практика този е монополист и няма конкуренция от други фирми.
08:18 17.09.2024
75 Ерсте банк
До коментар #64 от "Коментиращ":
Не съм го смятал, но при самолетите има и багаж, а ползите са бързина на превоза, комфорт. Колко багаж ще пренесе едно бензиново БМВ с 4 човека в колата?Аз лично съм все повече против автомобилите в града. Трудно се паркира, а първата работа на някой имигрант от провинцията е да си купи кола.
Още повече ме дразни, че се нахакат в задръстванията хиляди коли само с шофьор вътре. Това е убийствено! Чакаш 30-40 минути колоната да шавне, а кирта ите почти винаги са могли да отидат до крайна точка на града и да си вдигнат оттам колата.
Коментиран от #79
08:25 17.09.2024
76 Този
08:35 17.09.2024
77 Тя вече е пътник
До коментар #40 от "Анонимен":
Въпроса е кой ще я смени? Путин, и той е пътник? Кой остава?08:44 17.09.2024
78 Веселин Величков
08:48 17.09.2024
79 Мнение
До коментар #75 от "Ерсте банк":
Хахахах, самолетът превозвал багаж, а бмв-то превозвало само пътници?!Чувал ли си за топ невероятното автомобилно изобретение, наречено багажник??? :D
Казваш, че в градовете имало задръствания, хората се тъпчели там, купували автомобили, които замърсявали допълнително???
А да те питам, чувал ли си за добре оптимизиран градски транспорт??? Ако отговорът ти е да, то има ли такъв според теб в големите градове на България???
Отделно да те питам, от кой зависи да има равномерно разпределение на инвестициите в страната ни, за да не се трупаме хората в няколко големи града, като сардини???
Също така във връзка с горното, ти гласува ли???
И не на последно място искам да обърна внимание на следното:
Не се ядосвайте и не се делете на граждани, селяни, агиткари, комунисти, демократи и всякакви други разделения, а си отворете очите, обединете се и вижте къде е първопричината за проблемите на нашето общество!
Тия неща дето си описал, че ти пречи задръстването, замърсяването и разни др, са следствие, а не първопричина!
Опитай се да помислиш логично и кажи, къде според теб е първопричината в България да има толкова много неправда и проблеми?!
Коментиран от #81, #83
09:28 17.09.2024
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Животът е несправедлив
До коментар #79 от "Мнение":
Не си ли забелязал?10:22 17.09.2024
82 Петкан
10:40 17.09.2024
83 Ерсте банк
До коментар #79 от "Мнение":
Изказът ти определено е селски - "ха-ха-ха"!В едно тяло сигурно си само един, така че преспокойно можеш да се преместиш и няма да се трупаш като сардини.
Градски транспорт има не само в България. Задръстванията са именно защото 90% от шофьорите предпочитат да шофират до дадената цел, вместо да си хванат метрото или влака. По този начин пред блоковете е пълно с автомобили в градинките и бизнесът няма къде да паркира.
Колко тона багаж превозва самолетът и колко БМВ-то, кое да е като модел?!
От глупостите ти досега виждам единствено, че търсиш вината само у другите, защото е по-лесно, вместо да видиш себе си и кое можеш да направиш по-добре.
Коментиран от #86
12:09 17.09.2024
84 Печката
12:31 17.09.2024
85 А още малко
13:45 17.09.2024
86 бай Даньо
До коментар #83 от "Ерсте банк":
Понеже тук някой не знаят за какво говорим и щибат минуси докато се чешат зад врата, другари 747-400 излита с полезен товар 124 тона!18:30 17.09.2024
87 Койчо
Имам леко проблем с тези концепция.
Да приемем че всичко написано в статията е вярно.
Възниква въпросът - Кой иска да кара старите дизели ?!
18:42 17.09.2024
88 До Койчо 87
19:27 17.09.2024
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Егати и негтамотника си
До коментар #57 от "Температурата":
Съжалявам да го кажа но е така. Дизела работел на по - ниска температура и по - малко замърсявал!Дизелите работи с 80% по високо налягане за да се самовъзпламени по - трудно възпламеняемото гориво което използват.
Има литература, четете не се излагайте с тези опорки.
Хайде със здраве.
06:55 18.09.2024
92 Брех да му се невиди
До коментар #61 от "Аха, а за":
Този форум като магнит е събрал всичката невежа общност. Нормите за бензинки и дизеляги са различни. Щото ако са едни и същи дизела няма да го произведат изобщо. Познайте защо? Ами просто никога няма да мине критериите и няма да го пуснат в производство.Точно по тази причина и дизелите за сега минават критерия.
07:05 18.09.2024
93 Хан Тервел
11:24 18.09.2024
94 ТиСи
До коментар #73 от "Пловдивчанин":
Сменяй си маслото по-често, щом на 50 хиляди ти е първо обслужване на 1.4 двигател - да знаеш, че няма да изкара много след гаранция. Сменяй масло на 10 хиляди и не ги слушай.12:31 18.09.2024
95 Биткойн
19:28 18.09.2024
96 ТУЗАРА
До коментар #47 от "В действителност":
Тук е невероятно забавно. Нямали гърнета.. Това какво е?22:47 23.09.2024