15 Септември, 2024 10:08 22 427 71

Една причина за да не си купите електромобил

  • употребявани автомобили-
  • електромобили-
  • цени

Употребяваните електромобили много бързо губят стойност на пазара

Една причина за да не си купите електромобил - 1

През последната година цените на употребяваните електромобили на възраст от една до пет години са намалели с 25%. Средната цена на употребявана електрическа кола в САЩ сега е около 27 000 долара, което е значително по-ниско от цената на употребявани автомобили с бензинови или хибридни двигатели.

Електрическите автомобили се амортизират по-бързо от своите бензинови и хибридни събратя. Тази тенденция стана очевидна след рязкото намаление на цените на Tesla миналата година, което предизвика шокови вълни на пазара и предизвика безпокойство. Тази тенденция обаче има и своите предимства.

Благодарение на по-ниската цена на употребяваните електрически превозни средства, купувачите могат да закупят съвременните високотехнологични модели на значително по-ниска цена от употребяваните хибриди или автомобили с конвенционални двигатели.

Цените на модели като Tesla Model 3, Nissan Leaf, Hyundai Kona Electric и Kia Niro EV са паднали шест пъти повече от тези на бензиновите автомобили през последната година, според проучване на компанията за автомобилни анализи iSeeCars.

Използваните електрически автомобили са загубили 24,7% от стойността си от септември 2023 г., докато хибридите са поевтинели с 6%, а бензиновите и дизеловите автомобили с 4.4%. Това проучване се основава на данни за продажбите на 1.6 милиона употребявани коли на възраст между една и пет години.

Карл Брауер, главен изпълнителен директор на iSeeCars, отбелязва, че цените на електромобилите вече се стабилизират след рязък спад от 30-40% в края на 2023 г. и началото на 2024 г. Средната цена на използвано електрическо превозно средство в момента е 27 000 долара и може да се стабилизира на около 25 000 долара.

Намалява и средното време, през което употребяваните електрически автомобили са на пазара - от 55,3 дни през септември 2023 г. до 38,6 дни сега. Това означава, че електрическите автомобили, хибридите и бензиновите автомобили вече се продават с еднаква скорост. Търсенето на коли с ДВГ обаче остава стабилно.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Евала Радо

    84 22 Отговор
    Само тук се пишат реалистични статии за автомобили. По другите сайтове ни облъчват само и единствено с нови електромобили. Но ние не ги искаме.

    Коментиран от #53, #63

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    78 17 Отговор
    Не е ЕДНА -
    МНОГО СА ‼️
    Така че
    "Една ОТ причините да не си купите електрокар"

    Коментиран от #28

  • 3 Kaлпазанин

    55 18 Отговор
    Аз като карах електрокарче на гарата Мъск още не е бил заченат ,и всеки електромобил трябва да се предлага с генератор и туба бензин ,че като му свърши тока в гората ,ко правим

    Коментиран от #20

  • 4 Петър

    83 19 Отговор
    Електромобилите, към момента се оказаха един балон и една не много функционална глупост.
  • 5 гост

    13 81 Отговор
    Тук в Норвегия не е така. Веднага мога да продам тригодишната си Тесла на цената на която я купих, хахахахах

    Коментиран от #8, #21

  • 6 бих си взел

    23 21 Отговор
    но цените им не падат
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    59 9 Отговор

    До коментар #9 от "Най-основната":

    Най основният ти проблем е ,
    че си мислиш , че мислиш🤔
    Защо ли покупките на електрокари в цял свят абележат СПАД 🤔❗
    Мислиш ли , че цял свят нямат пари за нова кола на ток🤔❗
    Но имат пари за нова кола с ДВГ 🤔❗
  • 12 Трифонов

    10 12 Отговор

    До коментар #9 от "Най-основната":

    Че Тесла не са особено скъпи. Защо да е проблем това!?
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Факт

    11 15 Отговор
    Супер най сетне с кола и без помпе дюзета
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 БгТопИдиот🇧🇬

    36 9 Отговор
    Скъсах ремък на колата в движение.Ремъка задвижва само климатика и алтернатора.Прибрах се само на акумулатор.

    Сега рабрах притеснението на човек с разстройство и дали ще му стигне времето да стигне до ВеЦето.

    Няма да си купя електричка.
  • 17 БгТопИдиот🇧🇬

    40 7 Отговор
    Като цяло лансирането на ел.карите не е за екология!

    А за удар по продвачите на ЕНЕРГИЯ.А това са Сауди Арабия,Мецана,Венецуела и др. неудобни "режими".
  • 18 Ония с фордо

    37 9 Отговор

    До коментар #9 от "Най-основната":

    Не колега , парите не са проблем . Проблем е липсата на зарядна инфраструктура и на Ел. мошности - а това за да се изгради и подсигури изисква много време и ресурси които от икономическа и екологична гледна точка не се оправдават .
    И малко в страни от темата - не мисли че всички като твоя милост живеят под наем . Представи си че другите хора имат собствен дом !
  • 19 всъщност :

    35 12 Отговор
    Както обикновено - истината е по средата . При електрокарите има тенденция за изчакване на вкарване в масово производство на новите твърдотелни батерии , които дават много над 1000 км. пробег . Тойота вече има модел на Ленд Круизър с подобни и с пробег от +- 1000 км. Всеки мераклия за елетрокар си прави сметката , че е по добре да изчака година - две и да да вземе МПС с пробег , който му гарантира целодневно шофиране . Ако някой е виновен за спада в продажбата на сегашните електрички - то това са самите производители , които проглушиха ушите на всички с тези нови батерии и с очакваното им масово производство. Иначе - за жалост ДВГ си отиват , в сравнение е Ел.ДГ те са безкрайно по сложни , с много по скъпа поддръжка и с хиляди повече части вложени в тях . Нека всички защитници на ДВГ си сложат ръка на сърцето и си признаят , че ако могат да минават 100 км. с два лева , ако не дават пари за масла , филтри , накладки , спирачни дискове и пр. текущи ремонти , ако не мислят дали ще им стигне батерията от София до Варна и обратно /без да зареждат на ел. станция/ ... дали (пък) няма да си вземат електрокар /при еднаква цена/ .

    Коментиран от #23, #24, #29, #55, #59, #61, #65

  • 20 Правиш

    12 2 Отговор

    До коментар #3 от "Kaлпазанин":

    Кърска любов,инак за Ко да си в гората? Наздраве!
  • 21 Всеки

    8 6 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Българин и Тесла в гаража или мазето си. Още от соца..
  • 22 Всеки

    20 4 Отговор
    Българин има Тесла в гаража или мазето си. Още от соца..
  • 23 така си е

    27 6 Отговор

    До коментар #19 от "всъщност :":

    Твърде правдив коментар. Само ще допълня - и ако не трябва да пълзиш с 110 км. по магистралата за да не ти изсфиряса батерията.

    Коментиран от #27

  • 24 Ония с фордо

    23 10 Отговор

    До коментар #19 от "всъщност :":

    И на теб ще повтаря - нямаш зарядна инфраструктура и достатъчно ел мощности за задоволяване потребностите на мотокарите . Това са инвестиции които трябва да се платят от крайния потребител на тази услуга - невярна че ще ти излезе по-евтино от бензина.
    С тази зелена шизофрения се опитват да впрегнати каруцата пред коня !

    Коментиран от #25, #26

  • 25 развеселен

    15 21 Отговор

    До коментар #24 от "Ония с фордо":

    Знаеш ли , сигурно така (като теб) са говорели и каруцарите в начлото на миналия век , когато са видели първите автомобили с ДВГ .
  • 26 В Китай

    8 9 Отговор

    До коментар #24 от "Ония с фордо":

    За месец са продадени 1 милион електрички.
  • 27 Знаеш ли

    11 7 Отговор

    До коментар #23 от "така си е":

    В повечето европейски страни огр.е 120.
  • 28 ЕЛЛИН

    18 9 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Просто казано НЯМА причина (полза) да си купите електромобил .

    Коментиран от #44

  • 29 неам нерви

    22 9 Отговор

    До коментар #19 от "всъщност :":

    .... накладки , спирачни дискове???
    И спираме като Флинстоун?
    За сведение: Тъй като са по-тежки имат нужда от усилени спирачни агрегати и са подложени на ускорено износване, особено в градски условия. Нуждаят се също така от усилени гуми. Да ни споменавам омертата царяща по въпроса за катастрофите с електрокарите.

    Коментиран от #38, #58

  • 30 Бай Иван - Циганина

    15 5 Отговор
    И аз веднага казвам една причина: Да имате поне малко ум в главата!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Урко

    16 10 Отговор
    За знам поне още 10 причини, освен тая. Затова и ще пасувам за електрокарите

    Коментиран от #33

  • 33 Нямаш

    13 19 Отговор

    До коментар #32 от "Урко":

    парички по-скоро. Само са кола на 15 години с газова уредба. Гроздето е кисело
  • 34 Наааа

    23 11 Отговор
    Джендъpите не им дреме дали, електромагнитните излъчвания, ще им пържат топките, но на малкото останали мъже им дреме😉
  • 35 тъй шъй

    20 7 Отговор
    Тъй като причините са повече от 10, при сегашните батерии, цената на електрокарите трябва да бъде 2/3-ти от цената на нормалните коли. Но и при това съотношение, няма да има голям скок в продажбите. Няма никаква надежда за батерийните коли. Сами си го направиха.
  • 36 ЩЕ ЩЕ...

    13 5 Отговор
    ЕДНА ЕВТИНА МАЛКА ДВУМЕСТНА ЕЛЕКТРИЧКА ДО 60 КМ/Ч БЕЗ ДАНЪЦИ И ЗОНИ, ЗА ДА НЕ СЕ ЗАМЪРСЯВА ВЪЗДУХА В ГРАДОВЕТЕ ПЛЮС ЕЛ. ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ, ВКЛ. ЕЛ. ТАКСИТА И ЕДНА СЕМЕЙНА С ДВГ С ВИСОК ДАНЪК И СКЪПО ГОРИВО ЗА ДЪЛЪГ ПЪТ.

    Коментиран от #60

  • 37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 9 Отговор

    До коментар #31 от "Аз не казвам":

    БЕЗ.НИК.ОВЧИ, БЕЗ.ПРОС,ВЕТНИКО, пишеш ОТКРОВЕНИ ГЛЮПОСТИ без да си наясно ‼️ Колко пари имам НЯМА КАК ДА ЗНАЕШ❗ Но поне от коментарите ми тук, можеше да си разбрал, че живея на метри от морето и че карам автомобил произведен 2024.г. на лизинг ❗
  • 38 гост

    5 12 Отговор

    До коментар #29 от "неам нерви":

    много зле си осведомен, типичния Ганьо който е чул някакви неща на по биричка пред блока от себеподобни, започва да ги повтаря и вярва че са истина
  • 39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 5 Отговор

    До коментар #31 от "Аз не казвам":

    Така че , това за гроздето , си го яж ти ❗
    Относно прогреса, също съм писал доста, ама явно си мнооо зле, та не си сФанАл нищо ❗
    Никой не ни кара да си махаме чернобелите телевизори, никой не ни кара да махнем телефоните със шайби, никой не ни кара да преминем на лед осветление...
    СХВАЩАШ ЛИ РАЗЛИКАТА ‼️
    Ако пак НЕ , явно си от ФНГЛ рожба на обучение от хола ‼️

    Коментиран от #45

  • 40 Нашийник

    5 2 Отговор
    Аз не умея да карам автомобил. Смятам, че тази причина е достатъчна.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Тесла умряяяяяяяя меки китки

    12 5 Отговор
    Закривайте
  • 43 Японеца

    11 4 Отговор
    Ел кола-ДА, но с вграден ДВГ генератор!
  • 44 Димов

    10 4 Отговор

    До коментар #28 от "ЕЛЛИН":

    Как да няма.Не сте ли чували великите идеи на електрика,да инвестираш 500 хиляди в електромобили и да продаваш ток на комшиите.
  • 45 Никой

    8 12 Отговор

    До коментар #39 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    не те кара да купуваш електричка (ти нямаш и пари да купиш). Карай си на газ бричката и не се изказвай по теми по които си много назад. Аз карам електричка в страна с достатъчно добра инфраструктура и знам от първа ръка. Ти не знаеш нищо

    Коментиран от #47

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Анонимен

    19 6 Отговор

    До коментар #45 от "Никой":

    Здравей норвежец! Инсталира ли си зарядна за Теслата в замъка? Как е Грета?
  • 48 Бат Пешо

    19 4 Отговор
    "Една причина за да не си купите електромобил" - само една? До №5 : каквото пишеш важи САМО за Норвегия. Там населението, е всичко на всичко, 4 мил., и целия ток е от перки и сл.панели, целия. А стандарта е един от най-високите. До №9 : ясно е, че гроздето е кисело, ама ти какво искаш да кажеш, че няма кисело грозде ли? Не забравяй, че "бедността не е порок". Не я превръщай в такъв и си спомни глобалния рестарт "Нямата имате нищо и ще бъдете щастливи". Това чука на вратата, и на твоята и на нашите.
  • 49 незнайко

    13 5 Отговор
    Една причина за да не си купите електромобил е липсата на гараж . Всеки който има гараж може да си купи електромобил за в града ! Досега обаче няма статистика колко автомобила имат гаражи в България .

    Коментиран от #54

  • 50 шофер

    10 5 Отговор
    ДВГ завинаги!
  • 51 МНОГО СА

    11 5 Отговор
    и това е повече от достатъчно да не си закупя електро автомобил в близките 60 години, после не знам дали ще ми трябва...
  • 52 Аз давам осем смислени причини...

    20 10 Отговор
    ...нямам пари да си купя чисто нова ел. кола, европейските са в пъти по-скъпи от тези с ДВГ.
    ...нямам пари на всеки 7 години да сменям батерията.
    ...нямам пари да вися лятото, като пътувам за морето и да чакам 7 часа, за да и заредя батерията, ако хвана ред де.
    ...няма застрахователна компания, която да ме застрахова и изплати щетите в пълен размер, ако батерията ми реши да се самозапали и изгоря сума ти му движещо и недвижещо имущество в околността.
    ...не желая да мръзна зимата, понеже капацитетът на батерията с включена термопомпа и изминат път, падат рязко при температури под минус пет градуса.
    ...нямам пари да плащам прескъпи винетки, понеже заради батерията, общото тегло на колата ми ще в пъти по-тежко от това на кола с ДВГ и така ще ме карат в бъдеще да плащам по-солени такси, понеже автомобилът ми руши много повече пътната настилка.
    ...нямам икономическа полза от ел. колата, понеже багажното и отделение е сведено до минимум, заради огромната батерия.
    ...не съм луд да си купя ел. кола, понеже нито един производител не дава гаранция на батерия за определен брой години и гарантира еднакво поведение на батерия в различните температурни диапазони.

    Коментиран от #66

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Пежо

    9 5 Отговор

    До коментар #49 от "незнайко":

    Ако човек има гараж в подблоково пространство, и автомобилът се запали при зареждане, кой е виновен, и кой ще плаща щетите после?Може ли човек да е спокоен, докато се зарежда нощем?
  • 55 Вили

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "всъщност :":

    Пишеш че слектричките не се разваляли..

    Коментиран от #71

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Това важи за САЩ

    1 1 Отговор
    Бърза справка в 2-3 български сайта показва съвсем друга картинка.
  • 58 Неаш знания, според мен

    6 7 Отговор

    До коментар #29 от "неам нерви":

    Електричките спират с двигателя в режим рекуперация. Научаваш се да караш кротко като цивилизовен гражданин и забравяш за газ/спирачка.
  • 59 Любопитен

    10 7 Отговор

    До коментар #19 от "всъщност :":

    Литиево-йонните батерии теоретично имат най-голямата възможна енергийна плътност от всички видове батерии. Т.е.по-лека батерия от тях, която съхранява повече енергия не може да съществува въобще защото противоречи на законите на физиката. Тези твърдотелни батерии най-вероятно са пълна измама и пробегът им е 100км, а не 1000 км. И защо никой производител още не е пуснал нито една кола на пазара с тях след като са такова чудо, а не просто поредния балон. Автомобил задвижван от енергия в батерии не може да бъде никаква алтернатива на ДВГ заради проблемите със самите батерии.
  • 60 така

    1 2 Отговор

    До коментар #36 от "ЩЕ ЩЕ...":

    Няма смисъл от малка и скъпа градска елкола. Един Ярис хибрид , Клио хибрид или Джаз хибрид стават и за града и за хиляди килиметри на ден с един бох на покрива. Струват по-малко от смешната Дачия на ток.
  • 61 някой

    1 3 Отговор

    До коментар #19 от "всъщност :":

    Всъщност това което си описал в последното си изречение,все още е утопия. Нека първо да се случи, тогава ще си слагаме ,,ръка на сърцето,, У нас обаче ще почакаме още дълго време. Заради липсата на достатъчно ток .
  • 62 ПишеТе

    7 6 Отговор
    Търсех автоматик на малко км... ами купих електромобил за 24 хиляди... същата година нямаше автоматик на малко километри въобще. Даже на много км. бензините бяха повече пари. Така че съм щастлив с избора на електормобил, пък вие си пишете колко е хубаво немския дизел, турбо, дюзи и т.н. глупости са хубави за природата, джоба и дробовете на хората.. важно е да се купуват старите коли от запад, затова статиите тенденциозно ни обяснява вече 30 години как старото за нас било по-хубаво от ново и икономично решение.
  • 63 Нормално

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Евала Радо":

    Това е добре, нека падат цените старите, да повлекат цените на новите, та и бедните хора да могат да си позволят хубава нива кола.
  • 64 Име

    2 1 Отговор
    Губят от стойността си защото батерията губи капацитет много бързо.
  • 65 всъщност не е всъщност

    5 5 Отговор

    До коментар #19 от "всъщност :":

    Всичко е добре като в приказка , но като се сблъскаш с реалния свят нещата са други.
    Първо тока на зарядна станция е около 80 ст/киловат -час. за пример 1л, бензин е приблизително 10квата и струва 2.7 лв./27ст. киловат/ КПД на бензиновия двигател е 38 % , от това следва че харчи приблизително 71ст. за киловат час добита енергия на изхода, за ел. мобила да оставим загубите заряд - разряд.
    Второ не е вярно , че ел. кола е с по малко части. само ел. двигател е с малко части, но управлението му е леле мале - компенсира две ДВГ-ета. Основната причина поради която се отказах от плъгин хибрид е ,че с допълнителната цена която трябваше да заплатя за плъгина мога да карам цели 10 години !!!
    Емоциите и модернизма настрана ДОБРЕ СИ ПРАВЕТЕ СМЕТКАТА !

    Коментиран от #68

  • 66 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #52 от "Аз давам осем смислени причини...":

    Нищо от това което си написал не е вярно, разбира се това не ти пречи да си вярваш
  • 67 Хахохи

    2 0 Отговор
    Имаше само 1 или 2 смислени коментара, другото типично не разбиране на материята. Нормално, не всеки е умен или знае всичко, но когато даваш 80к за нова или 30-40к за втора ръка, да си правиш сметката и да прочетеш (с разбиране, не като в 1 клас) за какво иде реч. Моят избор беше 3-4г. мпс висок клас, чисто нова на газ или електрична. Разликата от 20к в км беше 150 000 и затова избрах ДВГ, но след няколко години избора ще е по-лесен.
  • 68 бай Даньо

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "всъщност не е всъщност":

    Не ти разбирам тънките сметки вероятно и ти не ги разбираш , но в България има здрав смисъл да караш електрическа кола точно заради икономичноста на горивото. Например американците са в много по неизгодна позиция и пак си купуват стабилно електрически коли защото елетричеството е най евтино 31 цента на кВч , а бензина $4.5 на галон , което реалистично за една тесла прави около 65 мили/галон, так аго мерят в Америка, нормална кола в Америка прави около 30 мили на галон . Ето обаче сметката в България , цена на кВч 20 стотинки , бензин не съм сигурен но около 2.50 лв . С Тесла 3 да минеш 100км се иска 15кВч х 0.20лв = 3лв . Това през цената на бензина прави 1.2 литра/100км ... коя кола с ДВГ прави такъв разход!? Ниските разходи за подръжка на Теслите са само попътен вятър за собственика, няма масла, няма филтри, няма накладки , няма технически преглед ... верно харчи малко повече гуми , отново в Америка излиза два пъти почти по скъпо да караш Тесла от България и американците все пак я правят тая тънка сметка , българското общество е тежко неадекватно и резултат е Тесла е мръсна дума а отношението на бензин/ток прави много здрав смисъл от теслите в България точно ...
  • 69 бай Даньо

    0 0 Отговор
    Само да допълня ако в Америка излиза 2 пъти по евтино с електрическа кола , горе е сметката за Тесла 3, то в България е 4 пъти поне по евтино . 1.2 лт/100км е поне 4 пъти по вече от където са средните коли по 5-6 на 100...

    Коментиран от #70

  • 70 всъщност не е всъщност

    0 1 Отговор

    До коментар #69 от "бай Даньо":

    Твоята сметка е вярна ако зареждаш в твоя гараж на битов ток 20ст за киловат. И ако си минал през зимата 350км ще се върнеш в гаража си да я заредиш за 20ст. киловат, а не на зарядна станция за 80ст. за киловат. Ел. кола има смисъл за градски транспорт до 120км. дори да е Тесла. Попитай който е карал ел. кола на дълги разстояния за мнение. Аз си разбирам от сметките , въпросът е дали твоите са верни.
  • 71 ТУЗАРА

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "Вили":

    Виждаш ли вътре какво е кафяво? Старите S-ки протича семеринг на ротора и влиза антифриз в мотора. Или го сменяш, или правиш мотор. С новата ревизия, проблемът го няма.
    И не, електричките не се чупят. Имат 1 ротор и 1 статор.