През последната година цените на употребяваните електромобили на възраст от една до пет години са намалели с 25%. Средната цена на употребявана електрическа кола в САЩ сега е около 27 000 долара, което е значително по-ниско от цената на употребявани автомобили с бензинови или хибридни двигатели.
Електрическите автомобили се амортизират по-бързо от своите бензинови и хибридни събратя. Тази тенденция стана очевидна след рязкото намаление на цените на Tesla миналата година, което предизвика шокови вълни на пазара и предизвика безпокойство. Тази тенденция обаче има и своите предимства.
Благодарение на по-ниската цена на употребяваните електрически превозни средства, купувачите могат да закупят съвременните високотехнологични модели на значително по-ниска цена от употребяваните хибриди или автомобили с конвенционални двигатели.
Цените на модели като Tesla Model 3, Nissan Leaf, Hyundai Kona Electric и Kia Niro EV са паднали шест пъти повече от тези на бензиновите автомобили през последната година, според проучване на компанията за автомобилни анализи iSeeCars.
Използваните електрически автомобили са загубили 24,7% от стойността си от септември 2023 г., докато хибридите са поевтинели с 6%, а бензиновите и дизеловите автомобили с 4.4%. Това проучване се основава на данни за продажбите на 1.6 милиона употребявани коли на възраст между една и пет години.
Карл Брауер, главен изпълнителен директор на iSeeCars, отбелязва, че цените на електромобилите вече се стабилизират след рязък спад от 30-40% в края на 2023 г. и началото на 2024 г. Средната цена на използвано електрическо превозно средство в момента е 27 000 долара и може да се стабилизира на около 25 000 долара.
Намалява и средното време, през което употребяваните електрически автомобили са на пазара - от 55,3 дни през септември 2023 г. до 38,6 дни сега. Това означава, че електрическите автомобили, хибридите и бензиновите автомобили вече се продават с еднаква скорост. Търсенето на коли с ДВГ обаче остава стабилно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Евала Радо
Коментиран от #53, #63
10:14 15.09.2024
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
МНОГО СА ‼️
Така че
"Една ОТ причините да не си купите електрокар"
Коментиран от #28
10:17 15.09.2024
3 Kaлпазанин
Коментиран от #20
10:17 15.09.2024
4 Петър
10:18 15.09.2024
5 гост
Коментиран от #8, #21
10:19 15.09.2024
6 бих си взел
10:19 15.09.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #9 от "Най-основната":
Най основният ти проблем е ,че си мислиш , че мислиш🤔
Защо ли покупките на електрокари в цял свят абележат СПАД 🤔❗
Мислиш ли , че цял свят нямат пари за нова кола на ток🤔❗
Но имат пари за нова кола с ДВГ 🤔❗
10:34 15.09.2024
12 Трифонов
До коментар #9 от "Най-основната":
Че Тесла не са особено скъпи. Защо да е проблем това!?10:37 15.09.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Факт
10:43 15.09.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 БгТопИдиот🇧🇬
Сега рабрах притеснението на човек с разстройство и дали ще му стигне времето да стигне до ВеЦето.
Няма да си купя електричка.
11:02 15.09.2024
17 БгТопИдиот🇧🇬
А за удар по продвачите на ЕНЕРГИЯ.А това са Сауди Арабия,Мецана,Венецуела и др. неудобни "режими".
11:05 15.09.2024
18 Ония с фордо
До коментар #9 от "Най-основната":
Не колега , парите не са проблем . Проблем е липсата на зарядна инфраструктура и на Ел. мошности - а това за да се изгради и подсигури изисква много време и ресурси които от икономическа и екологична гледна точка не се оправдават .И малко в страни от темата - не мисли че всички като твоя милост живеят под наем . Представи си че другите хора имат собствен дом !
11:09 15.09.2024
19 всъщност :
Коментиран от #23, #24, #29, #55, #59, #61, #65
11:22 15.09.2024
20 Правиш
До коментар #3 от "Kaлпазанин":
Кърска любов,инак за Ко да си в гората? Наздраве!11:22 15.09.2024
21 Всеки
До коментар #5 от "гост":
Българин и Тесла в гаража или мазето си. Още от соца..11:23 15.09.2024
22 Всеки
11:24 15.09.2024
23 така си е
До коментар #19 от "всъщност :":
Твърде правдив коментар. Само ще допълня - и ако не трябва да пълзиш с 110 км. по магистралата за да не ти изсфиряса батерията.Коментиран от #27
11:26 15.09.2024
24 Ония с фордо
До коментар #19 от "всъщност :":
И на теб ще повтаря - нямаш зарядна инфраструктура и достатъчно ел мощности за задоволяване потребностите на мотокарите . Това са инвестиции които трябва да се платят от крайния потребител на тази услуга - невярна че ще ти излезе по-евтино от бензина.С тази зелена шизофрения се опитват да впрегнати каруцата пред коня !
Коментиран от #25, #26
11:31 15.09.2024
25 развеселен
До коментар #24 от "Ония с фордо":
Знаеш ли , сигурно така (като теб) са говорели и каруцарите в начлото на миналия век , когато са видели първите автомобили с ДВГ .11:40 15.09.2024
26 В Китай
До коментар #24 от "Ония с фордо":
За месец са продадени 1 милион електрички.12:03 15.09.2024
27 Знаеш ли
До коментар #23 от "така си е":
В повечето европейски страни огр.е 120.12:04 15.09.2024
28 ЕЛЛИН
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Просто казано НЯМА причина (полза) да си купите електромобил .Коментиран от #44
12:14 15.09.2024
29 неам нерви
До коментар #19 от "всъщност :":
.... накладки , спирачни дискове???И спираме като Флинстоун?
За сведение: Тъй като са по-тежки имат нужда от усилени спирачни агрегати и са подложени на ускорено износване, особено в градски условия. Нуждаят се също така от усилени гуми. Да ни споменавам омертата царяща по въпроса за катастрофите с електрокарите.
Коментиран от #38, #58
12:28 15.09.2024
30 Бай Иван - Циганина
12:29 15.09.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Урко
Коментиран от #33
12:38 15.09.2024
33 Нямаш
До коментар #32 от "Урко":
парички по-скоро. Само са кола на 15 години с газова уредба. Гроздето е кисело12:54 15.09.2024
34 Наааа
12:54 15.09.2024
35 тъй шъй
13:02 15.09.2024
36 ЩЕ ЩЕ...
Коментиран от #60
13:04 15.09.2024
37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #31 от "Аз не казвам":
БЕЗ.НИК.ОВЧИ, БЕЗ.ПРОС,ВЕТНИКО, пишеш ОТКРОВЕНИ ГЛЮПОСТИ без да си наясно ‼️ Колко пари имам НЯМА КАК ДА ЗНАЕШ❗ Но поне от коментарите ми тук, можеше да си разбрал, че живея на метри от морето и че карам автомобил произведен 2024.г. на лизинг ❗13:05 15.09.2024
38 гост
До коментар #29 от "неам нерви":
много зле си осведомен, типичния Ганьо който е чул някакви неща на по биричка пред блока от себеподобни, започва да ги повтаря и вярва че са истина13:05 15.09.2024
39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #31 от "Аз не казвам":
Така че , това за гроздето , си го яж ти ❗Относно прогреса, също съм писал доста, ама явно си мнооо зле, та не си сФанАл нищо ❗
Никой не ни кара да си махаме чернобелите телевизори, никой не ни кара да махнем телефоните със шайби, никой не ни кара да преминем на лед осветление...
СХВАЩАШ ЛИ РАЗЛИКАТА ‼️
Ако пак НЕ , явно си от ФНГЛ рожба на обучение от хола ‼️
Коментиран от #45
13:10 15.09.2024
40 Нашийник
13:43 15.09.2024
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Тесла умряяяяяяяя меки китки
14:24 15.09.2024
43 Японеца
15:16 15.09.2024
44 Димов
До коментар #28 от "ЕЛЛИН":
Как да няма.Не сте ли чували великите идеи на електрика,да инвестираш 500 хиляди в електромобили и да продаваш ток на комшиите.15:37 15.09.2024
45 Никой
До коментар #39 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
не те кара да купуваш електричка (ти нямаш и пари да купиш). Карай си на газ бричката и не се изказвай по теми по които си много назад. Аз карам електричка в страна с достатъчно добра инфраструктура и знам от първа ръка. Ти не знаеш нищоКоментиран от #47
15:46 15.09.2024
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Анонимен
До коментар #45 от "Никой":
Здравей норвежец! Инсталира ли си зарядна за Теслата в замъка? Как е Грета?15:58 15.09.2024
48 Бат Пешо
16:03 15.09.2024
49 незнайко
Коментиран от #54
16:43 15.09.2024
50 шофер
16:53 15.09.2024
51 МНОГО СА
16:58 15.09.2024
52 Аз давам осем смислени причини...
...нямам пари на всеки 7 години да сменям батерията.
...нямам пари да вися лятото, като пътувам за морето и да чакам 7 часа, за да и заредя батерията, ако хвана ред де.
...няма застрахователна компания, която да ме застрахова и изплати щетите в пълен размер, ако батерията ми реши да се самозапали и изгоря сума ти му движещо и недвижещо имущество в околността.
...не желая да мръзна зимата, понеже капацитетът на батерията с включена термопомпа и изминат път, падат рязко при температури под минус пет градуса.
...нямам пари да плащам прескъпи винетки, понеже заради батерията, общото тегло на колата ми ще в пъти по-тежко от това на кола с ДВГ и така ще ме карат в бъдеще да плащам по-солени такси, понеже автомобилът ми руши много повече пътната настилка.
...нямам икономическа полза от ел. колата, понеже багажното и отделение е сведено до минимум, заради огромната батерия.
...не съм луд да си купя ел. кола, понеже нито един производител не дава гаранция на батерия за определен брой години и гарантира еднакво поведение на батерия в различните температурни диапазони.
Коментиран от #66
18:02 15.09.2024
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Пежо
До коментар #49 от "незнайко":
Ако човек има гараж в подблоково пространство, и автомобилът се запали при зареждане, кой е виновен, и кой ще плаща щетите после?Може ли човек да е спокоен, докато се зарежда нощем?20:28 15.09.2024
55 Вили
До коментар #19 от "всъщност :":
Пишеш че слектричките не се разваляли..Коментиран от #71
20:46 15.09.2024
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Това важи за САЩ
21:52 15.09.2024
58 Неаш знания, според мен
До коментар #29 от "неам нерви":
Електричките спират с двигателя в режим рекуперация. Научаваш се да караш кротко като цивилизовен гражданин и забравяш за газ/спирачка.21:56 15.09.2024
59 Любопитен
До коментар #19 от "всъщност :":
Литиево-йонните батерии теоретично имат най-голямата възможна енергийна плътност от всички видове батерии. Т.е.по-лека батерия от тях, която съхранява повече енергия не може да съществува въобще защото противоречи на законите на физиката. Тези твърдотелни батерии най-вероятно са пълна измама и пробегът им е 100км, а не 1000 км. И защо никой производител още не е пуснал нито една кола на пазара с тях след като са такова чудо, а не просто поредния балон. Автомобил задвижван от енергия в батерии не може да бъде никаква алтернатива на ДВГ заради проблемите със самите батерии.22:40 15.09.2024
60 така
До коментар #36 от "ЩЕ ЩЕ...":
Няма смисъл от малка и скъпа градска елкола. Един Ярис хибрид , Клио хибрид или Джаз хибрид стават и за града и за хиляди килиметри на ден с един бох на покрива. Струват по-малко от смешната Дачия на ток.09:00 16.09.2024
61 някой
До коментар #19 от "всъщност :":
Всъщност това което си описал в последното си изречение,все още е утопия. Нека първо да се случи, тогава ще си слагаме ,,ръка на сърцето,, У нас обаче ще почакаме още дълго време. Заради липсата на достатъчно ток .09:18 16.09.2024
62 ПишеТе
09:27 16.09.2024
63 Нормално
До коментар #1 от "Евала Радо":
Това е добре, нека падат цените старите, да повлекат цените на новите, та и бедните хора да могат да си позволят хубава нива кола.09:52 16.09.2024
64 Име
20:17 16.09.2024
65 всъщност не е всъщност
До коментар #19 от "всъщност :":
Всичко е добре като в приказка , но като се сблъскаш с реалния свят нещата са други.Първо тока на зарядна станция е около 80 ст/киловат -час. за пример 1л, бензин е приблизително 10квата и струва 2.7 лв./27ст. киловат/ КПД на бензиновия двигател е 38 % , от това следва че харчи приблизително 71ст. за киловат час добита енергия на изхода, за ел. мобила да оставим загубите заряд - разряд.
Второ не е вярно , че ел. кола е с по малко части. само ел. двигател е с малко части, но управлението му е леле мале - компенсира две ДВГ-ета. Основната причина поради която се отказах от плъгин хибрид е ,че с допълнителната цена която трябваше да заплатя за плъгина мога да карам цели 10 години !!!
Емоциите и модернизма настрана ДОБРЕ СИ ПРАВЕТЕ СМЕТКАТА !
Коментиран от #68
21:02 16.09.2024
66 гост
До коментар #52 от "Аз давам осем смислени причини...":
Нищо от това което си написал не е вярно, разбира се това не ти пречи да си вярваш22:27 16.09.2024
67 Хахохи
07:10 17.09.2024
68 бай Даньо
До коментар #65 от "всъщност не е всъщност":
Не ти разбирам тънките сметки вероятно и ти не ги разбираш , но в България има здрав смисъл да караш електрическа кола точно заради икономичноста на горивото. Например американците са в много по неизгодна позиция и пак си купуват стабилно електрически коли защото елетричеството е най евтино 31 цента на кВч , а бензина $4.5 на галон , което реалистично за една тесла прави около 65 мили/галон, так аго мерят в Америка, нормална кола в Америка прави около 30 мили на галон . Ето обаче сметката в България , цена на кВч 20 стотинки , бензин не съм сигурен но около 2.50 лв . С Тесла 3 да минеш 100км се иска 15кВч х 0.20лв = 3лв . Това през цената на бензина прави 1.2 литра/100км ... коя кола с ДВГ прави такъв разход!? Ниските разходи за подръжка на Теслите са само попътен вятър за собственика, няма масла, няма филтри, няма накладки , няма технически преглед ... верно харчи малко повече гуми , отново в Америка излиза два пъти почти по скъпо да караш Тесла от България и американците все пак я правят тая тънка сметка , българското общество е тежко неадекватно и резултат е Тесла е мръсна дума а отношението на бензин/ток прави много здрав смисъл от теслите в България точно ...18:55 17.09.2024
69 бай Даньо
Коментиран от #70
18:59 17.09.2024
70 всъщност не е всъщност
До коментар #69 от "бай Даньо":
Твоята сметка е вярна ако зареждаш в твоя гараж на битов ток 20ст за киловат. И ако си минал през зимата 350км ще се върнеш в гаража си да я заредиш за 20ст. киловат, а не на зарядна станция за 80ст. за киловат. Ел. кола има смисъл за градски транспорт до 120км. дори да е Тесла. Попитай който е карал ел. кола на дълги разстояния за мнение. Аз си разбирам от сметките , въпросът е дали твоите са верни.20:43 18.09.2024
71 ТУЗАРА
До коментар #55 от "Вили":
Виждаш ли вътре какво е кафяво? Старите S-ки протича семеринг на ротора и влиза антифриз в мотора. Или го сменяш, или правиш мотор. С новата ревизия, проблемът го няма.И не, електричките не се чупят. Имат 1 ротор и 1 статор.
22:52 23.09.2024