Деградацията на батериите е една от причините за бързия спад в цените на електрическите автомобили. Това прави експлоатацията на електрически автомобили по-малко привлекателна, тъй като разликата в цените между коли с ДВГ и електромобили се увеличава драстично с времето.
Миналата година цените на употребяваните електрически автомобили са били средно с 25% по-високи.
Средната цена на сделка за употребявани автомобили остава значително по-висока, отколкото беше преди пандемията от COVID-19. Не всички превозни средства обаче запазват стойността си еднакво. Според ново проучване на iSeeCars разликата в цените между употребяваните бензинови/дизелови и електрически автомобили се разширява.
През май 2024 г. средната ценова разлика между употребявани електрически автомобили и такива с ДВГ достигна 8.5% . Средната цена на употребявана електрическа кола миналия месец е била 28 767 долара, докато средната цена на бензинова кола е била 31 424 долара.
Това е значителен спад от миналата година, когато употребяваните електромобили бяха с 25% по-скъпи през юни 2023 година, или средно с 8 000 долара повече от техните бензинови аналози. По това време средната цена на електрическа кола беше 40 783 долара, докато бензиновите коли струваха 33 469 долара.
Според iSeeCars цените на електромобилите са спаднали стабилно до средата на миналата година, стабилизирайки се през последните няколко месеца на 2023 година, преди да започнат отново да падат през февруари.
Средната цена на употребяваните бензинови автомобили няма такава съдба. Те държат цена от порядъка на около $31 000 за годината и на практика са поскъпнали с около $375 между февруари и май 2024 година.
Тази тенденция се отразява и в ценовата разлика между Tesla Model 3 и BMW 3 Series. Миналия юни употребяван Model 3 струва $2635 повече от употребявано BMW серия 3. Единадесет месеца по-късно цената на Tesla е с $4806 по-ниска от тази на BMW-то.
Проучването установи също, че електрическите превозни средства са сред първите седем употребявани автомобили, които са отбелязали най-голям спад на цените през последната година.
В момента около електрическите превозни средства има много неизвестни. Продажбите се забавят, цените падат, а конкуренцията се увеличава по целия свят, докато производителите на автомобили се чудят какви коли да правят, за да могат те да отговарят на нуждите на хората.
Ниската стойност при препродажба може да повлияе отрицателно на приемането към EV, тъй като потребителите продължават да оценяват дали тези превозни средства отговарят на начина им на живот.
Колата често е втората по големина покупка на човек след недвижимия имот и повечето не желаят да поемат риска от закупуване на EV. Проучването на iSeeCars анализира повече от 2.2 милиона употребявани автомобили на възраст между една и пет години, продадени между май 2023-а и май 2024 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Анонимен
10:02 18.06.2024
2 да де
10:03 18.06.2024
3 Ха ха ха
10:05 18.06.2024
4 стандартите в производството не са
10:05 18.06.2024
5 Тпхмнпмзн
Коментиран от #8
10:15 18.06.2024
6 Статия за наивници
Много ясно, че докато цените на новите електромобили падат, а цените на новите автомобили с ДВГ се качват, цените на автомобили втора употреба ще ги следват.
Коментиран от #13
10:17 18.06.2024
7 Гост
10:25 18.06.2024
8 Златен лаф извади
До коментар #5 от "Тпхмнпмзн":
Хайде сега запомни още един и от мен. "Няма старо и ново злато" понякога старото е по скъпо от новото.10:28 18.06.2024
9 Според статията
10:31 18.06.2024
10 Страхотна новина
10:35 18.06.2024
11 Бла
10:41 18.06.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Правилно ли разбрах
До коментар #13 от ",лкмйнхбг":
Ако цените на ferrari падат, а на dacia се вдигат, значи dacia-та е по-хубавия автомобил?10:55 18.06.2024
15 мани беги
10:56 18.06.2024
16 Пълни глупости
До коментар #12 от "всд5ф6г":
Не ти трябват приложение, карти или каквото и да е било по българските бързи зарядни станции. Включваш и зареждането започва с поне 150 kW. Под 150 kW се мръщим. В 99% от случаите станциите работят. Това да не ти е западът? Станции има на всеки 30-40 км накъдето и да си тръгнал.Коментиран от #19, #24
11:01 18.06.2024
17 Калитко
11:10 18.06.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 тъй шъй
До коментар #12 от "всд5ф6г":
То хубаво откровение, ама тези работи с малко проучване се знаят преди да се хвърлят много пари на вятъра. Това ми е чудно, нямахте ли съмнения. Разбира се има и други недостатъци.Коментиран от #21
17:44 18.06.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Палячо
Ако си достатъчно "умен" за да не знаеш кои са Финес и Елдрайв и да не знаеш че всяка от тях има по над 200 локации, а цялата държава е приблизително правоъгълник с размери 400 на 500 км, който се покрива със 100 станции през 50 км.
12:09 19.06.2024
24 123
До коментар #16 от "Пълни глупости":
Бързите зарядни станции не скапваха ли батерията при честа употреба ?Коментиран от #25
17:21 20.06.2024
25 Така е
До коментар #24 от "123":
Бързите зарядни скапват изключително бързо батерията при честа употреба. Наскоро имаше един пример за цели 25% деградация на батерията само за 700 хиляди километра, защото автомобилът бил зареждан само на бързи зарядни 250 kW. На българските по 150 киловата вероятно ще изкара два пъти повече километри докато достигне 25% деградация но и това е малко. Автомобилите с ДВГ изкарват много повече без ремонти и поддръжка.Трябва да ги по-добре от тези батерии да изкарват поне 10 пъти по толкова за да има смисъл от електромобилите. Какво са някакви си 700 хиляди километра!
10:47 21.06.2024
26 Щейман
Коментиран от #29
20:57 21.06.2024
27 Българин
19:47 30.06.2024
28 Айде да
23:15 30.06.2024
29 Малии
До коментар #26 от "Щейман":
Незнаех чи литиевите батирии изхвълят токсични газове , имам ел колело сигорно вече съм се надишал смартоносно на тия токсични газове23:22 30.06.2024