22 Октомври, 2024 15:55 1 806 12

Stellantis ще намали производството на коли с ДВГ, за да спести от глоби

  • stellantis-
  • европа-
  • глоби-
  • двг-
  • бензин-
  • дизел-
  • електричество

Промените може да започнат още през следващия месец

Stellantis ще намали производството на коли с ДВГ, за да спести от глоби - 1

Stellantis, четвъртият по големина производител на автомобили в света, е изправен пред предизвикателството да изпълни строгите цели на Европейския съюз за емисиите на автомобилния парк. За да избегне големи глоби, компанията планира да намали производството на бензинови и дизелови автомобили в полза на електромобили.

Целите на ЕС за емисиите на автомобилните паркове ще станат значително по-строги през 2025 г., като ще изискват от автомобилните производители да намалят средните си емисии с 19%. На компаниите, които не успеят да постигнат целта, ще бъдат наложени глоби в размер на 95 евро на грам на автомобил.

Решението на Stellantis да пренасочи производството си към електрически превозни средства е продиктувано от финансовите санкции, свързани с превишаването на целите за емисиите. Въпреки че автомобилите на бензин и дизел все още предлагат по-високи маржове на печалба, потенциалните глоби са твърде значителни, за да бъдат пренебрегнати.

Преминаването към електрически превозни средства ще бъде сериозно предизвикателство за Stellantis, тъй като компанията трябва да инвестира значителни средства в научноизследователска и развойна дейност, както и да изгради своята инфраструктура за зареждане. Преминаването към електрически превозни средства обаче е от съществено значение за постигането на амбициозните цели на ЕС в областта на климата.

Целите на ЕС за емисиите на автомобилните паркове ще продължат да се затягат през следващите години, което ще направи изпълнението им още по-голямо предизвикателство за производителите на автомобили. През 2030 г. целта ще бъде допълнително намалена до 49,5 г/км, а до 2035 г. всички нови автомобили, продавани в Европа, трябва да бъдат електрически.

Макар че ЕС ще позволи използването на ДВГ, работещи със синтетично гориво или водород, инфраструктурата за тези алтернативни горива все още не е разработена. Това означава, че през следващите години електрическите превозни средства ще бъдат доминиращият избор за купувачите на нови автомобили в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 провинциалист

    17 3 Отговор
    На български се пише Стелантис. Може да опитате, не боли.

    Коментиран от #4

  • 2 Няма лошо , ще фалират отново!

    17 5 Отговор
    Няма да им е за първи път!
  • 3 тъй шъй

    18 6 Отговор
    Да се чудиш, как още произвеждат. Затъват прегърнати в блатото.
  • 4 Вальо

    12 4 Отговор

    До коментар #1 от "провинциалист":

    Марките и имената се пишат на родния език от която произлиза съответното име. За пример Стара Планина не се казва или пише Old Mountain на английски а се пише Stara Planina. И Audi се казва Алуди ама никой не го пише на български.

    Коментиран от #6

  • 5 Тоз

    10 15 Отговор
    Стига с това провинциално нареждане, да се пише на кирилица и ако не, чудо ще стане. Много е аутсайдерско, задминахме македонците. Нищо страшно няма ако се пише нещо на латиница и даже ако не сме най-великия народ на земята. Образованите и културни хора не са такива дребнавци. Вървим към средновековие. А нацепените батки с жигосаните подбедрици и ненки с лика на герои, са жалка гледка.

    Коментиран от #7

  • 6 провинциалист

    18 2 Отговор

    До коментар #4 от "Вальо":

    За тебе уточнявам - на български език е редно имената да се пишат на кирилица, което няма връзка с това дали се превеждат или не (а че не се превеждат, мисля е ясно).

    Коментиран от #10

  • 7 провинциалист

    11 2 Отговор

    До коментар #5 от "Тоз":

    Сигурно си от безродниците. Мога да ти кажа по-разбираемо за теб, иф ю донт уонт ту юз йор мадъ ленгуич, джъз донт енд бе хапи, ви лив ин ъ фри кънтри.
  • 8 Като мен

    13 5 Отговор
    Който разбира бегачката от снимката шофира .

    Коментиран от #9

  • 9 Италиянско бижу

    10 1 Отговор

    До коментар #8 от "Като мен":

    Алфа Ромео,една от перлите в короната на Стелантис.
  • 10 Тука не ти е русия

    5 7 Отговор

    До коментар #6 от "провинциалист":

    Няма такъв регламент в България. Автора много правилно си го пише на латинеца, както е.

    Закон регламентиращ изписването на имената на кирилица има само в русия

    Коментиран от #12

  • 11 Будител

    8 0 Отговор
    Забрана на двигателя с вътрешно горене вече не е реалистична, смята шефът на BMW
  • 12 Будител

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "Тука не ти е русия":

    Ти първо се научи да пишеш, а после ръси мозък...ЛАТИНИЦА...