25 Октомври, 2024 10:26 13 850 44

В Европа електромобилите с пробег поевтиняха драстично, но отново се продават трудно

  • употребявани електромобили-
  • продажба
В Европа електромобилите с пробег поевтиняха драстично, но отново се продават трудно - 1

Ново проучване показа, че търговците на автомобили, започнаха да продават електрически автомобили в наличност с големи отстъпки, понякога достигащи над 50%, оказват значително влияние върху цените на употребяваните електромобили.

В изследването се посочва, че електрически автомобили с малък пробег, като Nissan Leaf и Opel Mokka Electric, могат да бъдат закупени по-евтино от техните бензинови събратя с подобен пробег благодарение на съществуващите стимули.

Така във Великобритания някои търговци продават Nissan Leaf от 2022 година с пробег от 2 000 км за 16 000 евро, което е с 54% по-малко от цената му според каталога за оценка на застрахователните компании.

Резкият спад в цените на почти новите електрически автомобили идва на фона на усилията на автомобилните производители да увеличат продажбите на нови електрически автомобили, за да постигнат поставените си цели за емисии и по този начин да избегнат високи глоби.

Големите производители също постепенно въвеждат атрактивни стимули за увеличаване на продажбите на техните електрически модели. Skoda, например, в момента предлага лизингово финансиране с 0% лихва за новия Enyaq.

Автомобилните производители също започнаха да намаляват доставките на хибридни превозни средства, за да постигнат целите за продажби на електрически превозни средства. Според шефа на Vertu Motors Робърт Форестър това се отразява на акциите на търговеца на автомобили.

Статистически са необходими средно 46 дни, за да се продаде електрическа кола на възраст от шест до 12 месеца, докато еквивалентна бензинова кола ще намери нов собственик след 33 дни, така че намаляването на ценовата бариера е ключово.

Електрическите автомобили на възраст от три до четири години (които са много по-достъпни) отнемат средно 31 дни за продажба.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карате кид оригинала

    36 9 Отговор
    Защото няма зарядни станции. Само в големите молове и няколко бензиностанции. И цената за зареждане е като бензин 100 октана. Значи за да караш електричка трябва да имаш гараж.

    Коментиран от #12

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 АБВ

    40 15 Отговор
    Трябва да си идиот да си купиш такава кола само ДВГ нищо друго
  • 7 Кико

    57 6 Отговор
    Това, че някой е готов да продаде двугодишен автомобил с пробег от 2000 км на половин цена е отличен показател за качеството на предлаганото!

    Коментиран от #10

  • 8 Генчо

    45 1 Отговор
    Пазара трябваше да ги наложи т.е хората да ги търсят не с рестрикции. Въглеродния отпечатък на Европа е едва 7%. В Евро парламента са само бюрократи нищо неразбиращи,

    Коментиран от #16

  • 9 Кико

    19 0 Отговор

    До коментар #3 от "АлкоИкона":

    Бих прочел "електробили" като електродебили, ама нали всеки има право на мнение, та не настоявам особено на тоя прочит...😉😂
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    21 0 Отговор

    До коментар #7 от "Кико":

    Къде продават такива двегодишни коли с пробег 80км на месец🤔❓❗

    Коментиран от #17

  • 11 Име

    29 9 Отговор
    Най-притеснителното при автомобилите на батерии е загубата на капацитет на самата батерия. Бавното зареждане е друг, но не толкова "тежък" проблем. Но който иска да си ги купува и кара. За мен автомобил на батерия е като ваксината срещу ковид.
  • 12 Мммммм

    17 5 Отговор

    До коментар #1 от "карате кид оригинала":

    Така е, това щях да напиша и аз. Проблема за ниските продажби не е в електрическите коли, а в скъпия ток и малкото зарядни. Когато цената на 100 километра ти е същата, като на бензин, никой не купува, само за да обере негативите за бавното зареждане. Когато излезе по-евтино на електрически автомобили, ще се купуват. Но системата е направена да излизат скъпо, за това е така. А иначе проблема не е ел. колите. В Норвегия 97 процента от новите продадени коли са ел, защото хората имат скъп бензин и евтин ток, скъпи бензинови коли и по-евтини ел коли. Имат зарядна мрежа от 9 хиляди зарядни из държавата, като също голяма част имат и вкъщи. А студеното не е никакъв проблем.

    Коментиран от #15

  • 13 Пет лъжи...

    25 16 Отговор
    ...в едно изречение -> евала факти!
    Да обобщя, батерията на една ел. кола държи само 5 години, а смяната с нова е равна на купуването на нова кола. После, КПДто на батерията държи само до 35% при температури под нула градуса от декларираните от производителя -> съдилищата в Германия са задръстени от жалби. Друго, ел. колите сериозно рушат пътната настилка, защото са два пъти по-тежки от тези с ДВГ. Още, ел. колите от бюджетен клас едва минават 200 километра при температури над нула градуса и то без включена термопомпа. После, никой не може да застрахова ел. автомобил , защото някои от тях опожаряват на 20 метра от тях всичко що гори. И не на последно място: афтърмаркет за ел. коли на практика НЯМА!

    Коментиран от #18, #34

  • 14 Ония с фордо

    19 4 Отговор
    За да си купиш електричка значи трябва да умсш някаква изгода . Навремето японците купувача от нас електронни с което много се гордеехме докато не се разба , че не ги купуват заради някаква ноухау технология а заради материалите вложени в тях . Оловото от батериите и чугуни в противотежеста им излизаха по-евтино отколкото ако си го произведат или да ги купят на свободния пазар .
    Та така , каква полза имам от електричната?
  • 15 Хзсхзхсзк

    13 5 Отговор

    До коментар #12 от "Мммммм":

    Е, то като няма риба и ракът е риба. Като няма хляб, ще ядеш пасти независимо дали ти харесват или не.

    По логиката, че само да оправят инфраструктурата и цените и всичко ще е наред, може да се каже, че само да оправят летищата и да намалят цените на самолетите и направо ще започнем да летим, вместо да караме коли

    Коментиран от #22

  • 16 Ти си

    23 2 Отговор

    До коментар #8 от "Генчо":

    Колега в ЕП всички са лобисти - от където им пълнят касичката натам въртят платната без значение дали има вятър в тая посока.. ....
  • 17 Кико

    17 3 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    В статията, която очевидно не си прочел, ясно е написано: " във Великобритания някои търговци продават Nissan Leaf от 2022 година с пробег от 2 000 км за 16 000 евро, което е с 54% по-малко от цената му според каталога за оценка на застрахователните компании."
    Отиваш в Британия и си купуваш такава кола, ако не намериш - съдиш автора на статията за подвеждащата информация😉

    Коментиран от #23

  • 18 Забравил си

    25 12 Отговор

    До коментар #13 от "Пет лъжи...":

    Забравил си да споменеш че при всяко ускорение, батериите излъчват радиация която стопява топките на този който кара и облъчва пешеходците. Батериите са изключително токсични и при попадане в подпочвени води могат да изтровят цял град. Хайде като се запали ще запали 20-30 автомобила покрай него, но ако батерията не бъде угасена навреме и се взриви може да събори половин квартал! Невъзможно е всички автомобили да са електрически, защото ако само в София се включат едновременно 1 милион автомобила на 250 kW зареждане, няма да стигне цялата енергия произвеждана в Европа и ще се срине цялата европейска електрическа мрежа. Да не говорим за абсолютната невъзможност дори част от материалите на батериите да се рециклират. Това са само част от проблемите, които никога няма да могат да бъдат решени

    Коментиран от #26

  • 19 Макробиолог

    35 1 Отговор
    СО2 никога не е бил и не е проблем, основен компонент в естествения кръговрат. Проблем са азотните и серни окиси,други газообразни,твърди и течни замърсители и токсини.Получават се при практически цялата човещка дейност,включително и производство и експлоатация на на електрички. Всеки път като и натиснеш спирачният педал,ръсиш канцерогенен прашец на пътя.Тва е положението, а зелената сделка е измамна схема и нещо повече.

    Коментиран от #20

  • 20 точ

    10 1 Отговор

    До коментар #19 от "Макробиолог":

    в 10-ката
  • 21 Митбъстър=идиот

    4 21 Отговор
    Не е верно.Електромобилите имат голяма остатъчна стойност и се харчат като топъл хляб.
  • 22 Мммммм

    6 10 Отговор

    До коментар #15 от "Хзсхзхсзк":

    Ами да де. По тази причина се карат ДВГ коли в Европа, а не електрически! Защото е по-евтино на бензин. Ако е по-евтино на ток, ще се кара на ток. А не че никой не иска електрически!

    Коментиран от #24

  • 23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 2 Отговор

    До коментар #17 от "Кико":

    Чел съм статията!
    Но "някой търговци..." е нещо като ,
    "Една жена на пазара каза..." ❗
    Сещаш ли се, че щом търговецът я продава за 46% то той трябва да я е взел за 40% или това е от местата къде се продава на търг и цената може да нарастне ❗
    Все неща които очевидно не са ти ясни ❕😉❗
  • 24 И кажи ми сега....

    16 8 Отговор

    До коментар #22 от "Мммммм":

    ....мъдрецо кат се барнат един милион електрични напр. в София колко енергийна мощност ще изискват за 24 часа и колко , и какви мощности ще трябват , за да се осигури на мрежата това потребление ...щото само във вашите глави токът идва от контакта.

    Коментиран от #33

  • 25 Хахахаха

    3 1 Отговор
    И къде ги тия автомобили Ггггаанннььовцииии
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 А в Европейската част на Дупница как е

    5 7 Отговор
    Статията е за малоумни... как изобщо се прави проучване за Европа, за кои модели и т н. ЕЙЙЙ, ТОВА ДИЗЕЛОВОТО ЛОБИ СЕ ПОДИГРАВА С ГАНЯ
  • 28 ЕЙ КЕЛЕМЕТА

    5 6 Отговор
    Електрокарчета карах преди 30г.още.Да си ги карат! Мерси!
  • 29 3333

    11 0 Отговор
    Интересно къде са тези евтини електрички? Така и не ги видях ни в наши, ни в чужди сайтове.
  • 30 Дидо

    9 4 Отговор
    Никога няма повече да си купя Ел кола няма зарядни станции километрите които се показват на таблото че могат да бъдат изминати са верни само ако караш по равен път и да е топло ,не можеш да разчиташ на зарядна станция да заредиш и викаш пътна помощ а имаш нов автомобил.Ако стане катастрофа има вероятност да избухне батерията преди ербека след което екологичната катастрофа е гарантирана .

    Коментиран от #31, #32

  • 31 ВсичкоТок

    8 6 Отговор

    До коментар #30 от "Дидо":

    Тия ги разправяй някъде другаде. Станции в са повече от колите. А контактите са милиони.

  • 32 Реално

    7 9 Отговор

    До коментар #30 от "Дидо":

    Свободни съчинения.
    Първо. България е с най-развитата зарядна мрежа. Имаме над 10 оператора на бързи зарядни (DC) и над 20 на AC мрежи.

    Второ. Пластмасовия резервоар с високозапалима течност под задните седалки може да гръмне, не и клетки от автомобилен клас. Колата с вътрешно горене е проектирана да гори 🔥

    Трето. Другия път си купи КОЛА (Long Range Tesla) ако искаш 500 магистрален пробег и 20 мин.заряд, без поддръжка, 2лв/100, 500-1000 коня (Plaid)

  • 33 Реално ⚡

    7 8 Отговор

    До коментар #24 от "И кажи ми сега....":

    ⚡"50% от смущенията на енергийната система на континентална Европа са причинени от свръхпроизводството на соларен ток в България. На 9.04, поради невъзможност да балансира над 1076 мегавата, България изнесе непланирано в рамките на 1 час 900 мегавата, което доведе до проблеми с честотата на тока в цяла Европа." - в-к 24 часа

    ⚡Освен, че поемат огромния ни излишък от ВЕИ ток, колите на ток поемат и излишъка от АЕЦ-а нощем, понеже реактора не е на шалтер да го спреш. И балансират мрежата. Бонус 3 в 1.

    ⚡За последните 2 години рекорден ръст на обекти в Сф и страната с автономни соларни инсталации И LFP съхранение на ток.

    ⚡Магистралните далекопроводи от СОЦ-а могат да поемат ЦЕЛИЯ автопарк са мине на ток
    "Подмяната на парка с електромобили няма да промени съществено потреблението у нас. За една кола са необходими 75-100 киловата. Така че това няма да се отрази на електропотреблението и на енергийния баланс на страната." - Александър Николов, изп. директор на АЕЦ-Козлодуй

    Коментиран от #37

  • 34 КОЕ КОЕ

    4 8 Отговор

    До коментар #13 от "Пет лъжи...":

    "600 хил. км. Добре го запомни - Шестстотин хиляди километра и 20 години живот. Батериите надживяват тенекията." - EV Clinic, Загреб, най-големият електромобилен сервиз в Европа.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Висшист

    0 7 Отговор
    У нас хората с пари и образование карат това:

  • 37 Макробиолог

    5 4 Отговор

    До коментар #33 от "Реално ⚡":

    Реално нощем ВЕИ не произвеждат,не по малко реално -често не го правят и пред деня.Дебалансирането е именно това--ту го има ту го нема,а в БГ за разлика от Германия например производителите на ВЕИ енергия са едри риби с големи инвестиции в големи мощности.Дойчетата като по некомпетентни са инсталирани батериите по покривите на жилища и предприята т.е.со консуматорите,капиш?
  • 38 Наток

    5 6 Отговор
    излиза по 4 ст. на километър домашен ток. За София и околностите е супер. Пробег на ден до 150 км. се зареждат в обикновен контакт за около 15 часа. До 300/350км с едно зареждане могат да се минат. Обслужване никакво. На 50 хил. батерията е 100%. За сега съм много доволен. Това е реална експлоатация от около 2 години.
  • 39 Тани

    5 2 Отговор
    Карам Мерседес гле 2.2 дизел 204к.с харчи 6/100 резервоара ми е 95л. Направете си сметка колко километра мога да мина.

    Коментиран от #43

  • 40 Истината

    6 2 Отговор
    Карам Мерседес гле 2.2 дизел 204к.с харчи 6/100 резервоара ми е 95л. Направете си сметка колко километра мога да мина.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Ламера

    0 0 Отговор
    Истината е, че електричките не поевтиняват, а производителите на автомобили повишават изкуствено цените на автомобилите с ДВГ, за да може бъдещите купувачи да предпочетат вибраторите.
  • 43 Наток

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Тани":

    Като сложиш масла филтри, дюзи, ремъци и квото се сетиш става сложно. Разхода ти е поне 25 кинта на 100 км. Къде ще сравняваш с мойте 4 лв.

    Коментиран от #44

  • 44 може

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Наток":

    Ами защо не сметнеш и колко години ще караш единия и колко другия ? 4лв. на 100 ама някой друг път , защо не кажеш че Мерц на 10 години и 300 к е почти новавтомобил , докато електричката за същото време и километри е за смяна на батерията !