Какво ще се случи с Nissan след провала на сделката с Honda?

15 Февруари, 2025 12:00 2 192 12

  • nissan-
  • honda-
  • работни места-
  • завод-
  • съкращения

Компанията планира съкращения на персонал

Какво ще се случи с Nissan след провала на сделката с Honda? - 1

Nissan се намира в критичен момент след провала на преговорите за сливане с Honda - сделка, която щеше да доведе до придобиване на контролния пакет акции от производителя на Civic. Компанията обяви поредица от драстични мерки, насочени към оптимизиране на дейността, намаляване на разходите и съживяване на продуктовата си гама.

Първата стъпка е значително намаляване на работната сила. Nissan планира да премахне 6500 работни места в своите заводи за автомобили и двигатели. На първоначалния етап ще бъдат съкратени 5300 позиции до 25-та финансова година (от 1 април 2025 година до 31 март 2026 година), последвани от още 1200 съкращения през 26-та финансова година (от 1 април 2026 година до 31 март 2027 година). Тези съкращения са в допълнение към обявеното през ноември 2024 година съкращаване на 9000 работни места, като останалите 2500 съкращения ще бъдат в резултат на програма за доброволно напускане и премахване на длъжности в рамките на непряката работна сила.

Nissan също така съкращава глобалния си производствен капацитет с 20%, от пет на четири милиона автомобила годишно до 26-та финансова година. Това ще включва затварянето на три фабрики. Първото закриване, на завод в Тайланд, ще се случи през първото тримесечие на 2025-та. Другите два завода, чиито местонахождения не се съобщават, ще бъдат закрити през третото тримесечие на 25-та и 26-та, Освен това Nissan намалява броя на смените в два завода за сглобяване в САЩ: Смирна в Тенеси и Кантон в Мисисипи.

Освен закриването на заводи, намаляването на смените и съкращаването на работни места, Nissan се фокусира върху ефективността. Компанията има за цел да съкрати сроковете за разработване на автомобили от следващо поколение с 15 месеца, от сегашните 52 месеца до само 37 месеца. Следващите актуализации на моделите ще имат още по-кратък цикъл на разработка от 30 месеца, което е значително намаление с 20 месеца. Тези срокове се отнасят за периода от началото на разработката до началото на производството.

В продуктовата сфера Nissan представя редица нови модели. Хибридна версия на X-Trail, която ще се зарежда от електрическата мрежа, е планирана за 25-та година, последвана от вариант e-Power през 26-та година. Моделът e-Power вероятно ще използва двигател с вътрешно горене като генератор за зареждане на батерия, която захранва електромотори, подобно на системата в Qashqai e-Power и Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, въпреки че последният използва роторен двигател.

Nissan също така планира да пусне на пазара следващото поколение на компактния електромобил Leaf и нов kei автомобил. Голям миниван за японския пазар с трето поколение система e-Power (предвидена и за Qashqai в Европа и Rogue в САЩ) ще последва през. Тази нова система e-Power обещава 20% подобрение на горивната ефективност и 20% намаление на производствените разходи в сравнение с първото поколение на системата. Номер 7 голям електрически седан, разработен съвместно с Dongfeng за китайския пазар, беше представен през ноември миналата година.

Въпреки провала на сливането с Honda, двете компании все още планират да си сътрудничат в областта на софтуера и електрическите превозни средства. Nissan активно търси и други партньорства, за да „преследва възможности за стратегическо партньорство, които имат потенциал значително да повишат корпоративната стойност“. Дали това означава друг автомобилен производител или друг тип компания (може би технологична компания като Foxconn), предстои да разберем.

Въпреки че Nissan е изправен пред значителни предизвикателства, размерът и историята на компанията предполагат, че тя е твърде голяма, за да се провали. Въпреки че предстоят трудни решения, Nissan вероятно ще се възстанови, независимо или с нов стратегически партньор.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СЗО

    26 6 Отговор
    Лййф, кашкай, дрън дрън. Нисан имат една легенда която трябва да възродаят- Нисан Патрол. Да го направят здрав и удобен, без електрически измишльотини за да конкурира Лендкрузър. Само Патрола може да ги изкара от дупката.

    Коментиран от #2

  • 2 някойситам

    19 6 Отговор

    До коментар #1 от "СЗО":

    Патрол има за американски пазар под маркктк инфинити,никой не ги купува, защото патрол от 2003 година не е патрол от 2025 година, както и самата марка ниссан - началото на 2000-те беше топ, сега - май по-зле е скмо дачия

    Коментиран от #9

  • 3 Ами

    11 2 Отговор
    Прочетете си заглавието бе, $$$мотльовци!
  • 4 Иванчо l-ви

    13 9 Отговор
    Че кой купува Нисан ? Имат два модела: Патрол, който е за гората и ГТР който също е непригоден в ежедневието.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ЕЛЛИН

    10 0 Отговор
    Нисан Патрол 7 поколение се продава официално от 1.11.2024г. в ОАЕ и Саудитска Арабиа .Цената му започва от 65 000 USD .
  • 7 Има един легендарен

    5 6 Отговор
    Автомобил, на Нисан ! Датсун , се казва!

    Коментиран от #10

  • 8 Хахаха

    7 0 Отговор
    Според разбирачите по-горе колко патрола ще могат да продадат в Европа? Въпросът вече не е да се направи страхотен, здрав и надежден автомобил, а играчка за лигльовци, които се интересуват от Епъл Кар плей, Андроид ауто, цифрово табло, да не е с ръчна кутия, панорамен таван и максимално големи джанти. Дори 4Х4 не ги интересува, “защото вече няма зима”. Освен това най-вероятно повечето продажби няма да са на физически лица, а на лизингови дружества и след 3-4 години ще отидат на вторичния пазар за по-бедните западняци, последствие ще дойдат и при нас като трета, или четвърта ръка - как да не съкратят срока на разработка, като първия собственик ще го ползва по-малко време от колкото го проектират :))) Тъпо, но това е положението в момента. Но и на това му идва края :)
  • 9 СЗО

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "някойситам":

    Ами да. Да направят патрол, а не инфинити. И да го направят като този от 2003. Тойота как държат на Лендкрузъра.
  • 10 Много

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "Има един легендарен":

    Минуси! Сигурно от незнание. Датсун е за Америка . Но се цени и в Европа, от познавачи. 36 000 евро, в Германия , за 54 годишен Датсун !
  • 11 Японеца

    2 0 Отговор
    Европа е в рецесия! Няма евтин ток и енергоизточници. Нафтовите боклуци тровят навсякъде! Нисан имат уникална технология е-power и ще трябва да я развият на метан или пропан-бутан. Сега говорят за plug in, ама не им трябва. Е-power 20% ефективност означава работа на газ. Или много генератори в колата.
  • 12 Какво ще се случи с Nissan след провала

    1 0 Отговор
    Е, как какво - каквото каза Карлос Госн. Фалит с придобиване преди или след него. Без "Рено" са безнадеждни. Сега режията ще осребри на добра цена по-голямата част от огромния си дял в "Нисан", но ще остане с по-малък за да държи нещата под контрол, и ако на японците бавно им уврят главите, ще видят по-добри дни.