Fiat Punto, модел, който не се предлага от 2018 г., може би има още искрица живот, според главния изпълнителен директор на Fiat Оливие Франсоа. Въпреки че в момента не е в процес на разработка, Франсоа предполага, че „елегантен и спортен“ електрически хечбек с името Punto може да намери своето място в бъдещето на марката.
Неотдавнашното възраждане на Fiat в сегмент B, белязано от SUV 600 и Grande Panda, привидно запълни празнината, оставена от Punto. Въпреки това коментарите на Франсоа пред Autocar показват потенциална промяна. „Ако Punto беше много елегантен и спортен, той щеше да бъде изключително свързан с бъдещето на електрификацията“, заявява той, подчертавайки готовността да се адаптира към промените на пазара.
Залезът на традиционните хечбеци като Ford Fiesta и Focus, предизвикан от възхода на кросоувърите и SUV автомобилите, повдига въпроса за възраждането на хечбека. Франсоа вярва, че еволюиращите аеродинамични изисквания и потенциалното възраждане на спортните хечбеци могат да създадат възможност за ново Punto.
Вероятна платформа за бъдещото Punto ще бъде архитектурата STLA Small, еволюция на платформата CMP, която е в основата на различни субкомпактни автомобили на Stellantis. Това обаче би го поставило на претъпкан пазар, конкурирайки се с многобройните събратя от семейство Stellantis. По-голямото Punto, базирано на архитектурата STLA Medium, ще бъде изправено пред подобни предизвикателства, като може да навлезе в територията на съществуващи модели като Peugeot 308 и Opel Astra. Освен това други модели на Fiat, като Tipo, Bravo или Stilo, може да са по-подходящи за по-голям хечбек.
Друга възможност е кросоувър Punto, подобен на Citroen C4. Въпреки това концепцията Fastback на Fiat, предвещаваща предстоящ сериен модел, предполага различна стилистична посока.
Иронично е, че Франсоа, който отмени наследника на Punto през 2011 г., сега намеква за неговото завръщане. Той смята, че отмененият модел „изглежда добре, но не е супер-елегантен“, като дава приоритет на глобален модел с потенциал за голям обем, който обикновено се среща в сегмента на кросоувърите/SUV.
Оригиналният Fiat Punto, пуснат на пазара през 1993 г., замени Uno и се радваше на успешен старт през три поколения. Grande Punto, пуснат на пазара през 2005 г. и произвеждан до 2018 г., е последният представител на тази линия. Дали Fiat ще възроди името Punto, предстои да разберем, но коментарите на Франсоа подсказват, че вратата не е напълно затворена.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сила
12:20 20.02.2025
2 Вилма
12:21 20.02.2025
3 1.2 60 коня атмосферка автомат
12:37 20.02.2025
4 Оня с коня
13:22 20.02.2025
5 по добре недей
13:24 20.02.2025
6 ценител
13:34 20.02.2025
7 СЗО
14:37 20.02.2025
8 Пунтозавър
Коментиран от #10
18:57 20.02.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 И да има
До коментар #8 от "Пунтозавър":
ГТ-версия с бензинов ДВГ и ръчна кутия!!… А дано, ама на дали….11:47 21.02.2025