Това е най-икономичният електромобил

14 Април, 2025 13:37 4 284 6

  • електромобили-
  • разход на енергия-
  • рекорд

Китайската електрическа кола Roewe D6 постави световен рекорд за консумация на енергия

Това е най-икономичният електромобил - 1

На високопланинската магистрала Цинхай-Тибет в Китай електрическият седан Roewe D6, разработен от SAIC, направи едно изключително техническо и инженерно постижение, поставяйки нов световен рекорд на Гинес за най-ниска консумация на енергия сред масово произвежданите електрически превозни средства. Рекордното потребление на електроенергия е само 9.125 kWh на 100 км, което е безпрецедентна цифра за масови модели в световен мащаб. Този резултат е официално регистриран и се превърна в еталон за цялата индустрия на електрически превозни средства, която в момента е в активна фаза на преход към енергийно ефективни технологии.

Условията на състезанието, по време на което беше поставен рекордът, бяха наистина екстремни: маршрутът, дълъг почти две хиляди километра, минаваше през суровия планински терен на високопланинската магистрала Цинхай-Тибет, по-специално през проходите Танггул, чиято височина достига 5 231 метра над морското равнище, и Фенгуошан. Общо Roewe D6 измина 1 959.9 км за пет дни, преодолявайки температурни спадове до -12°C, силни ветрове, снежни бури и области с вечен лед. Въпреки тези изключително трудни условия, колата не само оцеля по маршрута, но и успя да поддържа ефективност, без да намалява динамиката и техническите характеристики, което показва високата надеждност на електроцентралата и ефективността на системата за термичен контрол.

Това е най-икономичният електромобил

Електрическият седан Roewe D6 е изграден върху второто поколение на архитектурата Roewe Nebula, която е разработена специално за новите електрически превозни средства на компанията. Това шаси не само осигурява оптимално разположение на батерията и нисък център на тежестта, но също така намалява аеродинамичното съпротивление, което в случая на D6 е само 0.27 Cd - много прилична цифра за седаните в C-сегмента. По габарити моделът се доближава до популярните модели от средния клас: дължина 4 792 мм, широчина 1 828 мм, височина 1 496 мм и междуосие 2 750 мм.

Автомобилът се предлага с два варианта на батерии: базовата версия с батерия от 42.8 kWh има пробег до 450 км и електрически мотор с мощност 95 kW (127 к.с.), а по-голямата версия с батерия от 53.9 kWh има пробег до 520 км и двигател от 105 kW (141 к.с.). И двете версии са с предно задвижване, което е типично за бюджетните модели, но електрическата система позволява динамично и плавно ускорение дори в условия на понижено атмосферно налягане, типично за високопланинските райони.

Интериорът на Roewe D6 е проектиран в минималистичен стил, но не е лишен от технологични решения. Централната конзола е оборудвана с 12.8-инчов сензорен дисплей, има дигитален инструментален панел, 50W система за безжично зареждане в две зони, както и класически физически бутони за основни контроли - което създава балансирана комбинация от модерен подход и традиционно удобство.

Това е най-икономичният електромобил

Въпреки технологичния напредък, продажбите на марката Roewe през 2024 година обаче остават умерени: според данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA), компанията е продала 197 948 автомобила, малко под заявената цел от 200 000 единици. В същото време моделът D6 е в състояние значително да промени ситуацията благодарение на уникалната си комбинация от ефективност, надеждност и цена, а поставянето на световен рекорд само укрепва позицията на SAIC на фона на глобалната конкуренция в сектора на електрическите превозни средства.

По този начин Roewe D6 не само демонстрира изключителна техническа производителност, но също така постави нова летва за енергийна ефективност в реалния свят. Този рекорд може да бъде мощен тласък за по-нататъшното развитие на технологиите за електрически превозни средства, особено в категорията на масовите модели, към които принадлежи D6.

Това е най-икономичният електромобил


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Без коментар

    3 0 Отговор
    високата надеждност на електроцентралата
  • 2 много добре

    4 0 Отговор
    а за планинско още по добре
  • 3 Тити

    9 1 Отговор
    На Китайците не може да се вярва на хартия пишат чудеса а на практика излиза друго само отоплението или климатика гълта около 2 KW. Така правят и смартфоните обещават ви обновяване 2 години а практика един път и до там

    Коментиран от #4

  • 4 Мартин Кръстев

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Тити":

    За смартфоните и обновяването зависи от марката имам телефон на vivo за 250$ на три години и получавам и тази година обновяване на операционната система!
  • 5 Като я натоварят с митата

    0 1 Отговор
    на дедо Дончо и да виим тогава колко ще е ефективна!
  • 6 Сектант

    1 0 Отговор
    Нищо ново. Дачия Спринг има даже и по-ниска консумация на енергия. Лидер на пазара за електрически СУФ-ове вече 5та година.