Дългогодишният дебат между електрическите превозни средства и тези с двигатели с вътрешно горене придоби нов характер, като надеждността вече е ключово поле за борба. Според цялостно проучване на германския ADAC, най-голямата европейска организация за пътна помощ, електрическите превозни средства се оказват по-надеждни от своите събратя с двигатели с вътрешно горене. Тези данни, получени от над 3,6 милиона обаждания за аварии, дават убедителна представа за реалната надеждност на електромобилите.
За първи път през 2024 г. ADAC се чувства уверен да направи окончателни заключения за надеждността на EV, а данните са категорично в полза на електрическите. Въпреки че броят на повикванията за повреда на електрически превозни средства се е увеличил, отразявайки нарастващия процент на приемане на електрически превозни средства, те все още представляват едва 1,2 % от всички повреди. Това предполага, че с остаряването и разпространението на електромобилите предимството им по отношение на надеждността става все по-очевидно.
Проучването разкрива значителна разлика в честотата на авариите между електромобилите и автомобилите с вътрешно горене, регистрирани между 2020 и 2022 г. При електромобилите се наблюдават 4,2 повреди на 1000 превозни средства, в сравнение със зашеметяващите 10,4 при автомобилите с вътрешно горене. Интересно е, че най-често срещаната точка на повреда и при двата типа е 12-волтовия акумулатор, на която се дължат приблизително половината от всички повреди. Това подчертава общата уязвимост на двете системи за задвижване. Въпреки това, в други критични области, като електрически системи, управление на двигателя и осветление, автомобилите с двигатели с вътрешно горене постоянно показват по-високи нива на повреди.
Единствената област, в която електромобилите показаха малко по-висока честота на повредите, бяха проблемите, свързани с гумите. Тази тенденция обаче изглежда е по-разпространена при по-старите модели EV, което предполага, че по-новите EV са се справили с този проблем. Присъщата простота на електрическите задвижвания, лишени от сложни компоненти с вътрешно горене като смяна на маслото и сложни системи на двигателя, допринася за цялостната им надеждност.
ADAC признава ограниченията при сравняването на сравнително млади автопаркове от електрически превозни средства с утвърдени популации от автомобили с вътрешно горене. Данните за дългосрочната надеждност на електромобилите, особено на тези, които са на възраст над десет години, остават ограничени. Независимо от това, това проучване предоставя убедителни доказателства, че електромобилите демонстрират подобрена надеждност, като оспорва схващането, че те по своята същност са по-малко надеждни от традиционните превозни средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЕЛЕКТРО АВТОМОБИЛ
12:30 14.04.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ей вижте чудеса
12:37 14.04.2025
4 ебнешбегнеш
12:38 14.04.2025
5 колата братко мой колата
шофьор, излязъл от мъглата,
се стряскал види ли кола.
12:42 14.04.2025
6 тока е супер
12:46 14.04.2025
7 БАНко
12:52 14.04.2025
8 К.О.Т.а.р.А.К 🐱
13:01 14.04.2025
9 Спрете пропагандата!
13:08 14.04.2025
10 Антон
Из инструкците за експлоатация на високоволтавата батерия, за да гарантирате безпроблемна работа и максимален живот на батериятае нужно да се съобразявате със следните условия:
1. Зареждайте батерията до 80%
2. Не позволявайте батерията да се разрежда, не допускайте заряда й да пада под10-15% и не оставяйте батерията без заряд за повече от 14 дни.
3. Използвайте бързи зарядни станции, рядко, и само в случай на спешно нужда, която изисква бърз заряд поради належащи обстоятелства.
4. Във всички останали случаи зареждайте батерията като използвате зарядното на колкото се може по-слаба мощност.
Всичко това гарантира дълга и безпроблемна експлоатация…бла бла бла
Карайте си ел.недоразуменията, ако беше толкова добре, хората сами щяха да стигнат до извода да си купят подобна кола.
1.
Коментиран от #11
13:17 14.04.2025
11 Гроздето е кисело
До коментар #10 от "Антон":
Всичко това, което си описал важи и за телефона ти! Спазваш ли го? Не, разбира се! Но телефона ти работи!Тези инструкции са само препоръки за по дълъг живот.
Коментиран от #13, #14
13:51 14.04.2025
12 Гроздето е кисело
До коментар #2 от "АЛТЕРНАТИВА ЗА БЪЛГАРИЯ":
И как ще смениш сам 800 кг. батерии, които са монтирани в пода?13:54 14.04.2025
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #11 от "Гроздето е кисело":
НЕ е в гроздето проблемът ❕Забраниха ли да се ползват старите телефони❔
Забраниха ли да се използват старите телевизори❔
Защо не оставят хората сами да преминат към електромобилите❔
Коментиран от #15
14:24 14.04.2025
14 Антон
До коментар #11 от "Гроздето е кисело":
Разбира се че важи и за телефона ми. Обаче един телефон струва от 200-300 лв. До към 3500 лв. според марката!Едно ел.недоразумение струва от 50-60 хил.лв. до към 450 хил.лв. според производителя. Ако сложим и ролса цената отива до към 1 млн.лв.вероятно.
Телефона го хвърлям на година-година и половина - 2. Колко често трябва да вадя според теб десетки или стотици хиляди левове за да си купя поредното ел.недоразумение или пък няколко десетки хиляди евро за нова батерия?!
На колелото ми, цената на нова ел.батерия е около 2700-3000 лв. което е МТБ, и батерията само подпомага по изкачване, а не движи цялото колело. Та сам си направи сметка , каква е цената на 70-100 кв. Батерия. На колелото ми мисля е 700-800 вата.
Коментиран от #16
15:18 14.04.2025
15 Забрана
До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Забраната за ДВГ е от 2035 година, но както виждаш броя на желаещите да карат автомобили се увеличава дори и без забрана. Защо мрънкаш 10 години предварително и ползваш това за оправдание?Коментиран от #17, #18
15:37 14.04.2025
16 Има разлика
До коментар #14 от "Антон":
Сменям си телефона на всеки 4 години. Зареждам го минимум всяка нощ, но по-често го дозареждам и през деня. Това са 2000 зареждания за 4 години при най-лошите възможни условия на експлоатация.Батериите на електромобилите работят в много по облекчен режим и при 400 км пробег с едно зареждане, 2000 цикъла се равняват на 800 000 км. За колко години ги изминаваш? При цена 20 000 лв за батерия, оскъпяването е 2,5 стотинки на километър ако все пак решиш да смениш батерията а не автомобила след 800 хиляди километра. Твоя автомобил на колко километра е в момента и до кога смяташ да го караш?
15:44 14.04.2025
17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "Забрана":
🤣🤣🤣Направо се У-величава🤣🤣🤣
"50% от водачите закупили си ЕА искат да се върнат към ДВГ"
"В БГ ЕА са около 4% от новозакупените автомобили"
Гледам опашки пред шоурума на Тесла....
🤣🤣🤣
А, тесльо, да не си ти бе❓
16:06 14.04.2025
18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "Забрана":
Я ни припомникакво стана с ПАЗАРНАТА ИКОНОМИКА❓
С лошата ПЛАНОВА ИКОНОМИКА и бъдещето където ПАЗАРЪТ и КЛИЕНТЪТ ДИКТУВАТ 🤔
Коментиран от #19
16:16 14.04.2025
19 Забрана
До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Точно пазарните правила диктуват пазара до 2035. Забраните ще го диктуват след това.16:24 14.04.2025
20 Ото
19:16 14.04.2025
21 Ото
19:24 14.04.2025