Tesla тихомълком прекрати приемането на нови поръчки за Model S и Model X в Китай - ход, който сигнализира за отслабващото влияние на водещите модели на компанията на най-големия пазар на електрически превозни средства в света. Промяната, осъществена без официално обявяване, беше открита чрез актуализации на китайския уебсайт на Tesla, които потвърждават, че на разположение остават само съществуващите наличности. Това решение, подхранвано от ескалиращите мита върху електромобилите, произведени в САЩ, и намаляващия брой продажби, подчертава предизвикателствата, пред които са изправени западните автомобилни производители, за да се ориентират в ожесточения конкурентен пейзаж на Китай.
Въпреки местното производство на Model 3 и Model Y в завода си в Шанхай, Tesla е принудена да намали агресивно цените, за да се конкурира с местни гиганти като BYD. Model S и Model X, произвеждани изключително във Фримонт, Калифорния, трудно се наложиха, като миналата година регистрираха едва 2000 продадени бройки в Китай, което е значително по-малко от комбинираните над 660 000 продажби на Model 3 и Model Y. Този рязък контраст подчертава нарастващите предпочитания към местните, по-достъпни електрически превозни средства на китайския пазар.

Глобалната картина отразява тази тенденция. Въпреки че Tesla не разкрива индивидуални данни за продажбите на Model S, Model X и Cybertruck, техните комбинирани продажби, категоризирани като „Други модели“, възлизат на нищожните 85 000 единици през 2024 г., в сравнение с 1,7 милиона доставки на Model 3 и Model Y. Тази разлика подчертава намалената роля на Model S и Model X в цялостната стратегия за продажби на Tesla, тъй като компанията все повече се фокусира върху своите предложения за масовия пазар.
Model S, пуснат на пазара през 2012 г., и Model X, въпреки периодичните актуализации, показват своята възраст. Техните премиум цени, надхвърлящи 80 000 долара, допълнително ограничават привлекателността им на пазар, който все повече се движи от стойността и достъпността. Това стратегическо оттегляне от нови поръчки в Китай следва модела на постепенно изтегляне на други пазари, особено в страни с десен волан като Обединеното кралство, Япония и Австралия, където Tesla насърчава клиентите да преминат към по-лесно достъпните Model 3 и Model Y.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 си дзън
Коментиран от #4
12:23 14.04.2025
2 Данко Харсъзина
12:35 14.04.2025
3 име
13:10 14.04.2025
4 демократ
До коментар #1 от "си дзън":
Глу пости китайците така или иначе не харесваха колите му.19:52 14.04.2025
5 МЪСК 🥇
11:37 15.04.2025