Mercedes може да се пречупи и да върне V8 в C-Class

24 Февруари, 2025 14:18 611 5

  • mercedes-
  • c-class-
  • c63-
  • amg-
  • v8

Нови доклади посочват 2026-та като превратната година

Mercedes може да се пречупи и да върне V8 в C-Class - 1

В явен разрез със затягащите се правила за емисиите Mercedes-Benz се ангажира с V8 двигатели, а скорошен доклад предполага, че този ангажимент се простира до драматичен обрат при C63. Въпреки противоречивото въвеждане на четирицилиндров хибриден задвижващ агрегат в настоящия C63, се съобщава, че на хоризонта се появява нов V8, който може да се появи още през 2026 г.

Този ход, подробно описан от Autocar, ще доведе до отказване на C63 от много критикуваната четирицилиндрова уредба в полза на нов V8, който може да дебютира по-късно тази година в CLE63. Говори се, че двигателят ще бъде свързан със съществуващия 4,0-литров агрегат с две турбини, но с друг колянов вал - характеристика, позната на почитателите на AMG GT Black Series. Тази конфигурация, съчетана с mild-hybrid технология, вероятно ще замени сегашната сложна plug-in хибридна система, което представлява значителна промяна в стратегията на задвижването.

Тази предполагаема промяна бележи пълен обрат в сравнение с изявленията на главния изпълнителен директор на AMG Михаел Шибе в края на 2023 г. Въпреки това Шибе наскоро призна, че AMG е загубила клиенти поради намаляването на размера на C63, а значителните отстъпки в Германия предполагат, че моделът не отговаря на очакванията за продажби.

Mercedes може да се пречупи и да върне V8 в C-Class

Възможността за монтиране на V8 в C63, който първоначално не е бил проектиран за такъв задвижващ агрегат, е поставена под въпрос. Въпреки това австрийският тунер VUK Manufaktur наскоро завърши успешна конверсия на V8, доказвайки, че концепцията е жизнеспособна. Освен това, според слуховете, новият колянов вал би позволил по-компактна конструкция на картера, което потенциално би облекчило ограниченията при опаковането.

Това потенциално завръщане към V8 подчертава нарастващото мнение, че суровите конски сили и въртящ момент не са единствените фактори, определящи привлекателността на един автомобил. Настоящият C63, въпреки предимството на мощността си на хартия, не успя да привлече емоциите на своя предшественик с V8 двигател. Изглежда, че купувачите в този сегмент отдават предпочитание на характера и тръпката пред ефективността на силно електрифициран четирицилиндров двигател, независимо от неговия „прогресивен“ характер. Тази промяна подсказва, че Mercedes-AMG се вслушва в своите клиенти, като потенциално може да промени решение, което отблъсна значителна част от базата му от ентусиасти.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стас

    7 2 Отговор
    Грета Тумберг ще се пльосне гола-голеничка връз поточната линия и пак ще е електричка.
  • 2 Ауто Билд

    5 1 Отговор
    Тц , няма да го взема , аз очквах нещо на ток с по дълъг кабел
  • 3 зеленА

    7 1 Отговор
    Зелена сделка, максимум 1.3 ДВГ и сега няколко години по-късно, ами не ... нямаме нужда от това. Недалновдиност на неграмотни управляващи в ЕС - гледаме го вече 18 години членстов в съюза и 35 години обясняване, че сме в преход - към простотията.
  • 4 Урко

    4 4 Отговор
    Вече никой не се интересува от Мерцедес, тази марка залезе и са просто едни от многото.
  • 5 Факти

    0 1 Отговор
    Само малоумни коментари, а от тия които можеш да научиш нещо се трият