През март 2025 година уникалният Mercedes-Benz 500 SEL 5.0 AMG, известен като Blueberry, ще бъде продаден на търг в аукционната къща RM Sotheby's . Този седан не е просто рядка кола, а истинска легенда, създадена специално за Ричард Буксбаум, директор на AMG Северна Америка. Автомобилът му е подарен лично от Ханс-Вернер Ауфрехт, един от основателите на AMG, и се отличава както с изключителен дизайн, така и със сериозни технически подобрения.
Седанът Blueberry получи името си от редкия цвят Lapis Blue Metallic, нюанс, който Mercedes-Benz използва само четири години (от 1980 до 1984 г.). Буксбаум, като голям фен на ярките автомобили, се оплака от липсата на Mercedes-и в нестандартни цветове и този подарък от AMG беше истинска изненада за него.

В допълнение към ексклузивния цвят, Blueberry разполага с богат интериор от кожа Orion Grey, ръчно завършен в ателието Gemballa. Корите на вратите са допълнени със сини шевове, монтиран е волан с четири спици Italvolanti Corsa, както и седалки от S-Class купе. Специално внимание е обърнато на аеродинамичния бодикит и новите джанти, а окачването е с амортисьори Bilstein, което значително подобрява управлението на автомобила.
Под предния капак остава стандартният 5.0-литров V8 мотор с мощност 269 к.с. и 393 Нм, но AMG инсталира специална спортна изпускателна система, която подобрява звука и реакцията на педала на газта. Мощността се предава към задните колела чрез четиристепенна автоматична скоростна кутия и AMG диференциал с ограничено приплъзване, което значително подобрява динамичните характеристики на седана.

Буксбаум активно използва Blueberry в ежедневието си: води децата на училище, посреща гости на летището и демонстрира възможностите на автомобила по магистралите на Чикаго. През 1986 година колата е закупена от известния американски милиардер Рик Коен и след поредица от препродажби колата отново се озовава при Буксбаум през 2022 година.
Реставрацията на легендарния седан е мащабна: над 100 000 долара са изразходвани за механични ремонти и козметични дейности. Чикагската работилница The Last Detail възстанови техническата част - горивна система, окачване, спирачки и охладителна система. В същото време специалистите на Drycenation върнаха интериора към първоначалния му лукс, включително възстановяването на дървените вложки в салона.

Появата на Blueberry на търг е уникално събитие за колекционери и фенове на Mercedes-AMG. Тази кола не само демонстрира разцвета на AMG през 80-те години на миналия век, но е и жива част от историята на легендарната марка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ядосан
13:07 07.03.2025
2 Супер!
14:27 07.03.2025
3 Пипи
16:17 07.03.2025
4 Е46ца
16:41 07.03.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Никси
До коментар #5 от "факт":
на Баба ти у Футболните Гащи , нещо май Гроздето ти е Кисело , за това и Виното и Ракията не си ги догодил както требе , Виното ти е като Винен Оцет а Ракията Ябълков ; напротив части има все още в изобилие и то в Германски Складове , поради факта че тези коли когато са правени не са успяли да продадат доста части защото са здрави коли , особемо заради 190-то Мерцедес е щял Да фалира , но на Бруно Сако му е била филосовията да направи хубав дизайн на Мерцедес и от Щутгард да покажат на Свта че го могат , при Хитлер там нямаш право на грешка защото ще бъдеш наказан до стената с дигнати ръце и фасулови зърна под колената , заради Дисциплината най вече !!!.Коментиран от #7, #9
20:32 07.03.2025
7 факт
До коментар #6 от "Никси":
Бегай с тия динозаври бе умрели коли.Не стават за нищо в днешно време гнилочи.Коментиран от #10
23:45 07.03.2025
8 Аз съм
00:10 08.03.2025
9 Какъв
До коментар #6 от "Никси":
Хитлер през 80-те години те гони ве брат…Коментиран от #11, #13
00:20 08.03.2025
10 Никси
До коментар #7 от "факт":
ето колко и на теб ти е промиен мозъка с новите коптори , не стават викаш това не са коли за ежедневна употреба а за съвсем друга цел , говоря ти за доста по запазени автомобили , това минава вече в графа РЕТРО и може би чичо Искрен Колекционера и такива като него не мислят така като теб и са далеч от твойто мнение , както и аз в това число и всеки който притежава такива подобни автомобили ЗНАЯТ ЗАЩО, но ти няма как да го вденеш защото или си раждан с новите пари в Демокрацията или си от Зелените Еко Талибани , които си мислят че тока идва от контакта и водата извира от мивката в кухнята !!!08:55 08.03.2025
11 Никси
До коментар #9 от "Какъв":
има История кога е създаден първия Мерцедес от Даймлер и кога и тогава кой е бил на власт тогава , през 80-те години беше Канцлер Хелмот Кол след това Герхард Шрьодер , но при Хитлер е изграден жестока дисциплина и морал и уважение което е дадена за поколения за напред и изградена , това което за жалост не съществува по наще ширини към днешна дата ,и като се каже че това трябва да стане без право на грешка значи трябва да стане , защото подронваш в другия момент морала и престижа към своята държава , просто в един вид Германците са били големи Националисти , за това Западна Германия ФРГ беше с Едни Гърди напред пред останалите като Франция ,Белгия и Австрия в Държавите от Капитализма !!!.09:10 08.03.2025
12 БОЛЯРИН
А то само ВАЗ, ЗАЗ, с гарнитура от лук ПРАЗ ...
11:21 08.03.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Копейка
04:44 09.03.2025