Toyota bZ3X навлезе на китайския пазар на електрически автомобили, като събра невероятните 10 000 поръчки в рамките на първия час от пускането му на пазара. Изглежда, че китайските потребители са били подготвени и готови, с пръсти над бутона „refresh“, нетърпеливи да си осигурят най-новото електрическо предложение на Toyota.
Моделът bZ3X, кросоувър с пет врати и пет места, е третият електрически автомобил на Toyota в Китай, произвеждан чрез съвместното предприятие GAC Toyota. С начална цена от 109 800 юана (около 15 хиляди евро), bZ3X предлага убедително предложение за стойността си. С дължина 4600 мм, широчина 1850 мм и височина 1600 мм , с междуосие 2765 мм, bZ3X се разполага точно в сегмента на компактните кросоувъри.

Задвижването се осигурява от един предно монтиран двигател, който се предлага в две конфигурации на мощността: 201 конски сили и 221 конски сили. Моделът bZ3X, базиран на платформата GAC Aion V, се отличава с три варианта на батерията: 50,0 kWh (430 км/267 мили CLTC), 58,4 kWh (520 км/323 мили CLTC) и 67,9 kWh (610 км/379 мили CLTC).

Оборудван с усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) и LiDAR от китайския стартъп Momenta, bZ3X може да се похвали с висока степен на местно снабдяване, като 65% от компонентите му са доставени от китайски доставчици. Интериорът разполага с 8,8-инчов цифров инструментален панел и 14,6-инчов инфоразвлекателен екран, задвижван от чип Qualcomm Snapdragon 8155, допълнен от аудиосистема Yamaha с 11 високоговорителя.
Понастоящем ексклузивен за китайския пазар, заедно с bZ4X и седана bZ3, огромното първоначално търсене на bZ3X доведе до срив на сървъра. Ранните поръчки се ползват с отстъпка от 5 000 юана (около 6 хиляди евро).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 нормално
13:37 08.03.2025
2 Оги
Коментиран от #3
13:45 08.03.2025
3 Да уточня
До коментар #2 от "Оги":
Когато гроздето е високо, обикновено казват, че е кисело😊14:01 08.03.2025
4 Журналя
Коментиран от #5
14:17 08.03.2025
5 Фгйлш
До коментар #4 от "Журналя":
Това е отстъпка за ранно записване.Коментиран от #6
14:29 08.03.2025
6 Да, но
До коментар #5 от "Фгйлш":
Да, но 5000 юана не са 6000евро, а около 600 :)14:33 08.03.2025
7 Не са глупави
Коментиран от #14, #15
14:44 08.03.2025
8 Възхитен
От личен опит.
Коментиран от #9, #13
17:10 08.03.2025
9 Последния Шоп
До коментар #8 от "Възхитен":
Тойота не е автомобил ,а Институция при автомобилите !!!17:14 08.03.2025
10 бай Даньо
17:15 08.03.2025
11 Боко Праните Гащи
17:18 08.03.2025
12 ......
20:14 08.03.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 гост
До коментар #7 от "Не са глупави":
техните са най добри, ама хора които робуват на определени марки откъде да го знаят това23:26 08.03.2025
15 Ирония
До коментар #7 от "Не са глупави":
Иронията е, че Китай субсидира цените на електромобилите си за ватите, а Япония субсидира цените на електромобилите си за Китай. Хайде китайците ги разбирам, защото субсидират и цените за вътрешния си пазар. Но японците защо го правят? Колко струва същият автомобил в Япония?09:40 09.03.2025
16 12345
12:27 09.03.2025