Руските автомобилни дилъри: Китайците убиват бизнеса

9 Март, 2025 13:30 2 658 21

  • русия-
  • автомобили-
  • китай-
  • дилъри

Търговците на автомобили не са доволни от бизнес модела на източните си партньори

Руските автомобилни дилъри: Китайците убиват бизнеса - 1

Руските търговци на автомобили се обърнаха към Министерството на промишлеността и търговията, като открито заявиха, че китайците убиват бизнеса. Главният изпълнителен директор на Rolf Светлана Виноградова заяви в интервю за Drom.ru, че излишният обем автомобили от Китай ще убие дилърския бизнес.

Топ мениджърът на холдинга отбеляза, че руските дилъри са създали работна група съвместно с Министерството на промишлеността и търговията, за да променят ситуацията. Светлана Виноградова казва още, че целите на работната група противоречат на интересите на китайските марки в Руската федерация.

Според ръководителя на Rolf сега на руския автомобилен пазар се е развила необичайна ситуация: за да печелите повече, трябва да продавате по-малко. Светлана Виноградова даде за пример 2020 година: по време на пандемията от коронавирус доходите се оказаха най-високи. По това време Rolf продава малко коли, разходите бяха ниски, заемите бяха евтини и освен това имаше субсидии.

Сега ситуацията е различна: има излишък от автомобили на пазара, тези автомобили оказват натиск върху дилърите на ниво план, за да се изпълни планът, е необходимо да се вземат скъпи заеми. Дилърите са принудени да продават автомобили бързо, „дори на загуба“, за да получат пари за изплащане на заемите.

Според оценки на главния изпълнителен директор на Rolf към 1 януари 2025 година дилърите са натрупали осеммесечно предлагане на автомобили и при тази ситуация всички продавачи ще имат отрицателна доходност.

Бившият президент на Асоциацията на руските автомобилни дилъри (ROAD) Олег Мосеев е съгласен с колегата си: според него презапасяването с коли в складовете ще доведе до напускане на пазара на някои китайски марки и фалит на дилъри. А руснаците не бързат да купуват автомобили: през февруари търсенето е спаднало с 25% на годишна база.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Що бре ...........

    42 6 Отговор
    Нали искахте да правите Москвич
  • 2 Фронтовака

    36 8 Отговор
    За фронта трябват магарета. Затова спада търсенето на автомобили.
  • 3 Свиквайте

    42 12 Отговор
    Нали станахте Китайци Трябва да сте вечно благодарни

    Коментиран от #8

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 караѝте си роски мос квичи

    26 8 Отговор
    и да не ви пука
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Нали

    28 4 Отговор
    Има Лади и масквичи ,защо купувате китайски дръ.ге.ли

    Коментиран от #11

  • 8 Благодарности

    23 7 Отговор

    До коментар #3 от "Свиквайте":

    Разбира се, че крайния клиент ще е благодарен за все по-голямото разнообразие и все по-ниските цени. Това че дилърите не са доволни, вече е съвсем отделен въпрос.

    Коментиран от #12

  • 9 Руснак и икономика

    20 5 Отговор
    Поредния "добър" план спуснат от Кремъл..
    ДРУГАРИ КОГАТО СТАДОТО НЯМА ТОЧКИ НЯМА ПОТРЕБЛЕНИЕ НА СТОКИ КАТЕГОРИЯ ЛУКС КАКЪВТО Е ЧИСТО НОВ АВТОМОБИЛ
    ако днеска крепостния вземе кола на изплащане и утре му зашият лихвата с 10 процента нагоре какво се случва с крепостния в случая
  • 10 Тц,тц

    19 2 Отговор
    Добре дошле! Оплачете се на агент Молец! Той ви доведе до тук..
  • 11 Умен по цялата глава

    24 3 Отговор

    До коментар #7 от "Нали":

    Москвич е китайски Jac в завода на изгонените от Рено в Москва със сменени табелки отпред и отзад.Руснаците даже волана не могат да произведат,нито джантите...Могат само табелки и паметници да правят !!!

    Коментиран от #15

  • 12 гост

    23 3 Отговор

    До коментар #8 от "Благодарности":

    Какви по-добри цени , бе путлеролюбецо объркан , хахахха !! Ти знаеш ли какво е лизинг със 25 % лихва ?? Че и до 30 % стига в по-малките дилърства !! Тоест за 5 години я плащаш двойно , а тя вече не струва и 20% от ПЪРВОНАЧАЛНАТА цена , щото китайките в Раша на 4-тата година са изгнили като швейцарско сирене , също като Ладите и Москвичите при бай ти Тошо !! То и без лизинг цените са "отблъскващи" , как то се струва 10-12 МИЛИОНА рубли за население с масова заплата 20-30 000 рубли ??

    Коментиран от #16

  • 13 Всяка статия за руската промишленост

    6 1 Отговор
    привличан голям брой експерти и още по-голям брой d-ебили.
    Ескпертитре са коло 1%.

    Коментиран от #21

  • 14 си дзън

    10 1 Отговор
    Какъв бизнес в русията бе, какви пет лева...
  • 15 Нали

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Умен по цялата глава":

    Абсалютно си прав
  • 16 При

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Бай Тошо пътищата не се обработваха със сол ,ако се обработваха щяха да изгниват по пътя от Варна до София
  • 17 Супер е!

    5 10 Отговор
    "Какви по-добри цени , бе путлеролюбецо объркан , хахахха !! Ти знаеш ли какво е лизинг със 25 % лихва ?? Че и до 30 % стига в по-малките дилърства !! Тоест за 5 години я плащаш двойно"

    Както виждаш в статията, в Русия се налага дилърите да продават автомобилите на по-ниска цена отколкото са ги купили от китайците. Тоест ако в Китай един автомобил струва 10 000 евро, дилъра ще му я продаде за 8 000 и след пет години изплащане руснака ще е платил 16 000 за нея.

    Същият този автомобил в Европа при дилъра още тази година струва 30 000 евро преди лихвите за 5 години, но ти си тръгнал да оплакваш руснаците.

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "Супер е!":

    Същия този автомобил в Европа ИЗОБЩО не се продава първо , защото няма кой да го пусне да припари без необходимите тестове , които той ще издържи на върба в сряда , щото нито на емисии , нито на Краш тестове , нито на оборудване дори няма да мине и наполовина !! Затова китайските в Европа са по 30 000 евро , а не по 10 000 ! Второ лизинга в Европа е често БЕЗЛИХВЕН , а в най- лошия случай по 1-2 процента , щото се поема от банки на самите производители , само да си продадат производството ! Трето кола за 30 000 евро може да си купи ВСЕКИ европеец на постоянна работа , защото минималната заплата е 2-3 000 евро , а месечния лизинг за такива кола е 100-200 евро !! Във Раша и 10 000 евро да огромна сума не на минимална , а на средна заплата !! Затова в Сибир са навити да станат на тор в Украйна за една скапана Лада , която може даже и да не получат !! Опитай дори в България да накараш някой да иде в Украйна дори за Мерцедес !! Да не говорим за по на запад !!
  • 19 Тити

    3 1 Отговор
    Нали искаха дасароби на Китайците а сега реват.
  • 20 Не е само това

    2 1 Отговор
    Собствеността върху Ролф беше сменена насилствено. Сегашният менидмънт няма общо с онзи от 21-ва година. Новият собственик се приготви за голямо лапане, ама приятелят му Путин нагади ситуацията.

    За китайските менте автомобили си знаете, така че там новости няма.
  • 21 Каква промишленост бе, този?

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Всяка статия за руската промишленост":

    Тук за търговия с китайски тачки се говори. Промишлеността е ясна - всичко за фронта, всичко за победата. Затова няма кой едни патерици да произведе и затова внасят китайски.