Руските търговци на автомобили се обърнаха към Министерството на промишлеността и търговията, като открито заявиха, че китайците убиват бизнеса. Главният изпълнителен директор на Rolf Светлана Виноградова заяви в интервю за Drom.ru, че излишният обем автомобили от Китай ще убие дилърския бизнес.
Топ мениджърът на холдинга отбеляза, че руските дилъри са създали работна група съвместно с Министерството на промишлеността и търговията, за да променят ситуацията. Светлана Виноградова казва още, че целите на работната група противоречат на интересите на китайските марки в Руската федерация.
Според ръководителя на Rolf сега на руския автомобилен пазар се е развила необичайна ситуация: за да печелите повече, трябва да продавате по-малко. Светлана Виноградова даде за пример 2020 година: по време на пандемията от коронавирус доходите се оказаха най-високи. По това време Rolf продава малко коли, разходите бяха ниски, заемите бяха евтини и освен това имаше субсидии.
Сега ситуацията е различна: има излишък от автомобили на пазара, тези автомобили оказват натиск върху дилърите на ниво план, за да се изпълни планът, е необходимо да се вземат скъпи заеми. Дилърите са принудени да продават автомобили бързо, „дори на загуба“, за да получат пари за изплащане на заемите.
Според оценки на главния изпълнителен директор на Rolf към 1 януари 2025 година дилърите са натрупали осеммесечно предлагане на автомобили и при тази ситуация всички продавачи ще имат отрицателна доходност.
Бившият президент на Асоциацията на руските автомобилни дилъри (ROAD) Олег Мосеев е съгласен с колегата си: според него презапасяването с коли в складовете ще доведе до напускане на пазара на някои китайски марки и фалит на дилъри. А руснаците не бързат да купуват автомобили: през февруари търсенето е спаднало с 25% на годишна база.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Що бре ...........
13:34 09.03.2025
2 Фронтовака
13:37 09.03.2025
3 Свиквайте
Коментиран от #8
13:38 09.03.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 караѝте си роски мос квичи
13:44 09.03.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Нали
Коментиран от #11
13:48 09.03.2025
8 Благодарности
До коментар #3 от "Свиквайте":
Разбира се, че крайния клиент ще е благодарен за все по-голямото разнообразие и все по-ниските цени. Това че дилърите не са доволни, вече е съвсем отделен въпрос.Коментиран от #12
14:10 09.03.2025
9 Руснак и икономика
ДРУГАРИ КОГАТО СТАДОТО НЯМА ТОЧКИ НЯМА ПОТРЕБЛЕНИЕ НА СТОКИ КАТЕГОРИЯ ЛУКС КАКЪВТО Е ЧИСТО НОВ АВТОМОБИЛ
ако днеска крепостния вземе кола на изплащане и утре му зашият лихвата с 10 процента нагоре какво се случва с крепостния в случая
14:18 09.03.2025
10 Тц,тц
14:53 09.03.2025
11 Умен по цялата глава
До коментар #7 от "Нали":
Москвич е китайски Jac в завода на изгонените от Рено в Москва със сменени табелки отпред и отзад.Руснаците даже волана не могат да произведат,нито джантите...Могат само табелки и паметници да правят !!!Коментиран от #15
14:54 09.03.2025
12 гост
До коментар #8 от "Благодарности":
Какви по-добри цени , бе путлеролюбецо объркан , хахахха !! Ти знаеш ли какво е лизинг със 25 % лихва ?? Че и до 30 % стига в по-малките дилърства !! Тоест за 5 години я плащаш двойно , а тя вече не струва и 20% от ПЪРВОНАЧАЛНАТА цена , щото китайките в Раша на 4-тата година са изгнили като швейцарско сирене , също като Ладите и Москвичите при бай ти Тошо !! То и без лизинг цените са "отблъскващи" , как то се струва 10-12 МИЛИОНА рубли за население с масова заплата 20-30 000 рубли ??Коментиран от #16
14:57 09.03.2025
13 Всяка статия за руската промишленост
Ескпертитре са коло 1%.
Коментиран от #21
15:24 09.03.2025
14 си дзън
15:46 09.03.2025
15 Нали
До коментар #11 от "Умен по цялата глава":
Абсалютно си прав16:05 09.03.2025
16 При
До коментар #12 от "гост":
Бай Тошо пътищата не се обработваха със сол ,ако се обработваха щяха да изгниват по пътя от Варна до София16:08 09.03.2025
17 Супер е!
Както виждаш в статията, в Русия се налага дилърите да продават автомобилите на по-ниска цена отколкото са ги купили от китайците. Тоест ако в Китай един автомобил струва 10 000 евро, дилъра ще му я продаде за 8 000 и след пет години изплащане руснака ще е платил 16 000 за нея.
Същият този автомобил в Европа при дилъра още тази година струва 30 000 евро преди лихвите за 5 години, но ти си тръгнал да оплакваш руснаците.
Коментиран от #18
16:09 09.03.2025
18 гост
До коментар #17 от "Супер е!":
Същия този автомобил в Европа ИЗОБЩО не се продава първо , защото няма кой да го пусне да припари без необходимите тестове , които той ще издържи на върба в сряда , щото нито на емисии , нито на Краш тестове , нито на оборудване дори няма да мине и наполовина !! Затова китайските в Европа са по 30 000 евро , а не по 10 000 ! Второ лизинга в Европа е често БЕЗЛИХВЕН , а в най- лошия случай по 1-2 процента , щото се поема от банки на самите производители , само да си продадат производството ! Трето кола за 30 000 евро може да си купи ВСЕКИ европеец на постоянна работа , защото минималната заплата е 2-3 000 евро , а месечния лизинг за такива кола е 100-200 евро !! Във Раша и 10 000 евро да огромна сума не на минимална , а на средна заплата !! Затова в Сибир са навити да станат на тор в Украйна за една скапана Лада , която може даже и да не получат !! Опитай дори в България да накараш някой да иде в Украйна дори за Мерцедес !! Да не говорим за по на запад !!17:17 09.03.2025
19 Тити
17:34 09.03.2025
20 Не е само това
За китайските менте автомобили си знаете, така че там новости няма.
17:46 09.03.2025
21 Каква промишленост бе, този?
До коментар #13 от "Всяка статия за руската промишленост":
Тук за търговия с китайски тачки се говори. Промишлеността е ясна - всичко за фронта, всичко за победата. Затова няма кой едни патерици да произведе и затова внасят китайски.17:50 09.03.2025