Въпреки че напоследък, съвсем основателно, французите обръщат голямо внимание на новите си модели с индекси 4 и 5, останалата част от гамата на Renault, обозначена като E-Tech също се разраства – просто не със същата доза ентусиазъм. Малките електромобили са вълнуващи, но европейците все още предпочитат автомобили с ДВГ. Renault ги предлага в комбинация с електромотори и именно тези хибриди са най-продаваните. Symbioz, Arkana, Austral и Rafale вече се предлагат като E-Tech хибриди, но сега фокусът ни е върху най-мощния такъв – Rafale E-Tech 4x4 300 hp.
На пръв поглед най-мощният Rafale не се различава от версиите с предно предаване, за които ви разказахме подробно преди време. Впечатленията ни за екстериорния дизайн, салона, практичността и лукса можете да видите ТУК. Различното при тази версия обаче е, че получава интелигентно шаси от Alpine, четири агрегата (три електромотора и ДВГ), както и система за завиване на задните колела – 4Control. Именно на тези елементи ще обърнем внимание сега.

Фактът, че този Rafale е дело на специалистите от Alpine, означава не само, че разполага с 300 к.с. и plug-in задвижване, което не се предлага никъде другаде в гамата на Renault, но също така и че има шаси с отчетливо Alpine усещане. Уникалната за този модел система за управление на окачването е предсказуема, защото непрекъснато регулира амортисьорите според информацията от камера, която „наблюдава“ предстоящата пътна настилка. Това, заедно с 4Control управлението и задвижването на всички колела, прави колата изключително приятна за шофиране.
Първоначално Rafale се усеща като всеки друг PHEV – отзивчив към подаването на газ и с плавно превключване между източниците на енергия. E-Tech системата на Renault тук обаче е още по-сложна. Освен двигателя с вътрешно горене (по-мощен от стандартния хибриден агрегат благодарение на по-голямото турбо) и задния електромотор за задвижване на четирите колела, има и допълнителен преден електрически мотор, плюс интегриран стартер-генератор. Така Rafale разполага с четири източника на енергия, а фактът, че работят толкова синхронизирано, е впечатляващ.
🔹 1.2-литров трицилиндров турбомотор – 150 к.с.
🔹 Преден електромотор – 70 к.с.
🔹 Заден електромотор – 136 к.с.
🔹 Стартер-генератор – 34 к.с.

Системна мощност: 300 к.с. Максималният въртящ момент се достига още при 1 750 об./мин, което, наред с всичко останало, прави Rafale много енергичен.
Системата за непрекъснато променливо управление на окачването е изключително интелигентна. Возията е стегната, но комфортът не страда. Когато вкарате тази кола в по-остри завои с висока скорост, определено ще усетите, че това не е просто поредният хибриден кросоувър. Автомобилът има впечатляващ начин, по който поема неравностите – заглушава най-лошите вибрации от пътя, без да ви изолира напълно от него.

Що се отнася до системата 4Control, трябва да отбележим, че тук е реализирана по-добре, отколкото в предишните модели на Renault. Осигурява усещане за баланс и пъргавина – точно каквото се очаква от най-мощното Renault. Показателно е също, че в спортен режим (който е част от наличните режими – Eco, Comfort, Snow и др.) колата въобще не се усеща тежка. Инженерите явно са отделили доста време за прецизното калибриране, тъй като динамиката е изключително добре балансирана.
Всичко това означава, че доработеният от Alpine Rafale може да ви достави огромно удоволствие дори в ежедневното шофиране. Движи се уверено в града и показва неочаквана доза ентусиазъм, когато попадне на завои в извънградски условия. Предсказуемият характер на окачването гарантира стабилност, независимо от променящите се условия на пътя.

Останалата част от пакета на най-мощното Renault е стандартна. Регенерацията е добре калибрирана във всички режими. Интериорът изглежда елегантен, с френски трикольорни шевове и светещи лога „A“ в седалките. Разбира се, всичко това идва на съответната цена.
Цени в България:
🔹 Techno Esprit Alpine – от 101 990 лв.
🔹 Atelier Alpine – от 110 990 лв.
С добавяне на екстри, цената може спокойно да достигне 120 000 лв.. Това не е никак малко, но този Rafale определено е различен и много впечатляващ – както на външен вид, така и по отношение на управлението.


Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 французина
09:07 10.03.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 1488
Коментиран от #24
09:12 10.03.2025
5 всичко е чудесно
09:17 10.03.2025
6 тъй шъй
09:17 10.03.2025
7 Пич
Коментиран от #12
09:18 10.03.2025
8 СТАМАТ МАГАPЕТО
а офицалния сервиз ще ви искат пари като за нова кола , не че щемогат да я оправят само пари ще иска всеки
09:19 10.03.2025
9 Сериозно ли?
09:26 10.03.2025
10 Вилма
09:40 10.03.2025
11 Антон
Три цилиндъра, 1.2 цена над 100 000 лв. Леле, лелел
Това недоразумение трябва да струва не повече от 15 000 лв. То вероятно и това му е цената, ама франсетата искаъ
т яко да печелят.
Кажете, като няма ток в батериите, колата пак ли е 300 коня, ахаха ахаха ахахах.Тръгвате за морето, и вече сте на Цариградско шосе, тока го няма и вие пътувате с 1.2 три цилиндъра, с едва върваща кола, слаб климатил, няма сила да изкачи баирите на ихтиман, и т.н. След 1-2 год. изхвърляте колата, защото всичко по нея се е скапало от зор, и сте минус 100 хил.лв. Ахахахах
После ще си казваме нещо не ги карат много много тези рена
Ахахах
Коментиран от #31, #45
09:43 10.03.2025
12 Вилма
До коментар #7 от "Пич":
Помниш ли по Времето на Социализмът в Пловдив се Произвеждаха Булгар Рено но ги Спряха а Румънската Дачия си е РеноКоментиран от #16
09:50 10.03.2025
13 Да, обаче
09:57 10.03.2025
14 МП4
До коментар #3 от "гробар":
ШизофренияКоментиран от #15
09:59 10.03.2025
15 345
До коментар #14 от "МП4":
Гробар И СТАМАТ МАГАРЕТО са Един и Същ ПрофилКоментиран от #30
10:07 10.03.2025
16 Ловешки Москвич
До коментар #12 от "Вилма":
Лицензът беше за продажба само в България, а не в други държави, дори от соц лагера. Затова ги спряха.Коментиран от #17, #36, #43
10:08 10.03.2025
17 Вилма
До коментар #16 от "Ловешки Москвич":
Вярно е Ловеч10:14 10.03.2025
18 долу ес
Коментиран от #21
10:20 10.03.2025
19 сектант
10:57 10.03.2025
20 Ауто Билд
11:00 10.03.2025
21 душмани
До коментар #18 от "долу ес":
Към 5-6 е разхода средния - 9 може да е ако я е карал като душманинКоментиран от #23
11:01 10.03.2025
22 Рафал
11:10 10.03.2025
23 Магнат
До коментар #21 от "душмани":
Няма значение колко му е разхода от това се вълнуват само скъсаняците ние богатите олигарси не се вълнуваме от това11:11 10.03.2025
24 Амиии
До коментар #4 от "1488":
То Лада и Москвич са китайски бе! То и Русия скоро ще е китайска.11:23 10.03.2025
25 Боби
Коментиран от #44
11:35 10.03.2025
26 Баберик
11:39 10.03.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Рокер
12:24 10.03.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Българин
До коментар #11 от "Антон":
Напълно подкрепям това мнение.Считам пълна подигравка на такава кола да се монтира двигател 1.2, макар и с 150кс, според производителя.Аз самия карам Рено Клио- 2019г. с дизел 1.5 и мога дакажа че става.Макар че считам че и 1.5 е малко за Rafale.Не ангажирам никого обаче с моето мнение.13:06 10.03.2025
32 тъй шъй
Коментиран от #33
13:16 10.03.2025
33 Бавно, но сигурно,
До коментар #32 от "тъй шъй":
като вече не е бавно, но пък е още по-сигурно, че скоро в Европа ще има само туризъм и хранителна индустрия. От тази кола почти никоя няма да стигне до масовия българин след 10 години през нов внос като нова от Дупница, Горубляне и прочие. Не за друго, а защото за десет години при стандартен пробег на това нещо ще са му заминали и оригиналния, и двата сменени след него двигателя, и вече и тук няма да ги искат. Наистина не виждам с този модел на развитие как европейската автоиндустрия ще конкурира Япония, Корея, Китай, дори САЩ. Освен ако не върнат някакви мита и забрани и целият внос извън ЕС не идва на тройни цени.16:43 10.03.2025
34 Румен
автомобили с електромотори,стартери с електромотори и интелигентни 3 цилиндрови двигатели с нисък въртящ момент е ...не ме радват тези куци френски магарета,все нещо им липсва и все нещо страда!
17:58 10.03.2025
35 Серго
"Со мачки,со борчета и со пич ..и не работим!"Това са и новите франсета били то серия 4,5 може и 6!
18:10 10.03.2025
36 Рено
До коментар #16 от "Ловешки Москвич":
Съвсем не ги спряха затова. Лицензът на Дачия също е само за Румъния и дори в един момент, в края на 70-те години на миналия век, ги спират (дачиите) от производство, след като изтича. Но румънците не се отказват и след продължили 20 години преговори Дачия става част от Рено Груп. Останалото е история и знаем днес какви са позициите на марката. По онова време България е сред десетте страни в света с лиценз за "Кока-Кола". Тогава напитката е истинска, а не глюкозо-фруктозен карамелизиран бълвоч, както сега. Но Ганьо е "тарикат" и не може да не прецака системата. Концентратът е внос, но прекомерното разреждане, добавянето на захар и свръхгазираност са си наш патент и води до спиране на лиценза. Сега вече колата не струва.19:20 10.03.2025
37 Мда
Коментиран от #38
20:23 10.03.2025
38 тъй шъй
До коментар #37 от "Мда":
Няма толкова скъп Рав плъгин.Даже остават двайсетина хиляди лева.
Коментиран от #39, #46
20:56 10.03.2025
39 Антон
До коментар #38 от "тъй шъй":
Още по-добре. Остават за гуми, каско и гориво.21:10 10.03.2025
40 Мне
23:25 10.03.2025
41 гост
23:40 10.03.2025
42 долу ес
Коментиран от #47
11:39 11.03.2025
43 Не си в час момчето ми,
До коментар #16 от "Ловешки Москвич":
като въобще не знаеш причините за спирането и отказа от наша страна за производство на тези автомобили. Само ще ти кажа,че французите са ни поощрявали да продаваме извън Бг,за да се разпространява марката на световно ниво и в соц лагера,дори ни отпускат пазарите в Австрия и СФРЮ. Причините са,че ние само асемблираме автомобилине и произвеждаме дребно габаритни части,а останалото го внасяме,което е и по-скъпо,а това е разковничето в цялата картинка. Не сме имали пари да закупим лиценза за производство и това слага край,а и договора е подписан без възможност да сепроизвеждат на по-късен етап едрите части у нас,за разлика от Румъния,която прави Дачия 1100,а после и 1300 с вариациите до 2000г. Защото тогава както и сега се дават много обещания,а изпълненията са на половина,а сега дори и 1/4 не се изпълняват.14:45 13.03.2025
44 За теб и с
До коментар #25 от "Боби":
8 цилиндров двигател и 700 коня пак няма да си го купиш,дори и да е за 50 хиляди лева,защото ти и 5хиляди нямаш.14:49 13.03.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Рав 4 в сравнение с това е
До коментар #38 от "тъй шъй":
которник,не благодаря. Не,че ще взема това Рено защото е уж СУВ пък с пътен просвет на спортния Алпин 145мм.14:56 13.03.2025
47 В случая двг,
До коментар #42 от "долу ес":
се явява като генератор на тока за батерията и само при рязко подаване на газ се включва като допълнително подпомагащо устройство,не се ползва постоянно така,че няма ядове с двг-то,като просто този автомобил може да измине 1000 км на един дъх без да зарежда. Не забравяйте,че и БМВ пусна I8 с 3 цилиндров двигател и батерия,който двг работеше пак по този начин.15:01 13.03.2025