Тествахме най-мощното Renault

10 Март, 2025 09:00, обновена 10 Март, 2025 23:09 25 541 47

  • renault-
  • rafale-
  • 4x4-
  • alpine-
  • e-tech-
  • тест

Флагманът Rafale получава интелигентно шаси от Alpine

Тествахме най-мощното Renault - 1

Въпреки че напоследък, съвсем основателно, французите обръщат голямо внимание на новите си модели с индекси 4 и 5, останалата част от гамата на Renault, обозначена като E-Tech също се разраства – просто не със същата доза ентусиазъм. Малките електромобили са вълнуващи, но европейците все още предпочитат автомобили с ДВГ. Renault ги предлага в комбинация с електромотори и именно тези хибриди са най-продаваните. Symbioz, Arkana, Austral и Rafale вече се предлагат като E-Tech хибриди, но сега фокусът ни е върху най-мощния такъв – Rafale E-Tech 4x4 300 hp.

На пръв поглед най-мощният Rafale не се различава от версиите с предно предаване, за които ви разказахме подробно преди време. Впечатленията ни за екстериорния дизайн, салона, практичността и лукса можете да видите ТУК. Различното при тази версия обаче е, че получава интелигентно шаси от Alpine, четири агрегата (три електромотора и ДВГ), както и система за завиване на задните колела – 4Control. Именно на тези елементи ще обърнем внимание сега.

Тествахме най-мощното Renault

Фактът, че този Rafale е дело на специалистите от Alpine, означава не само, че разполага с 300 к.с. и plug-in задвижване, което не се предлага никъде другаде в гамата на Renault, но също така и че има шаси с отчетливо Alpine усещане. Уникалната за този модел система за управление на окачването е предсказуема, защото непрекъснато регулира амортисьорите според информацията от камера, която „наблюдава“ предстоящата пътна настилка. Това, заедно с 4Control управлението и задвижването на всички колела, прави колата изключително приятна за шофиране.

Първоначално Rafale се усеща като всеки друг PHEV – отзивчив към подаването на газ и с плавно превключване между източниците на енергия. E-Tech системата на Renault тук обаче е още по-сложна. Освен двигателя с вътрешно горене (по-мощен от стандартния хибриден агрегат благодарение на по-голямото турбо) и задния електромотор за задвижване на четирите колела, има и допълнителен преден електрически мотор, плюс интегриран стартер-генератор. Така Rafale разполага с четири източника на енергия, а фактът, че работят толкова синхронизирано, е впечатляващ.

🔹 1.2-литров трицилиндров турбомотор – 150 к.с.
🔹 Преден електромотор – 70 к.с.
🔹 Заден електромотор – 136 к.с.
🔹 Стартер-генератор – 34 к.с.

Тествахме най-мощното Renault

Системна мощност: 300 к.с. Максималният въртящ момент се достига още при 1 750 об./мин, което, наред с всичко останало, прави Rafale много енергичен.

Системата за непрекъснато променливо управление на окачването е изключително интелигентна. Возията е стегната, но комфортът не страда. Когато вкарате тази кола в по-остри завои с висока скорост, определено ще усетите, че това не е просто поредният хибриден кросоувър. Автомобилът има впечатляващ начин, по който поема неравностите – заглушава най-лошите вибрации от пътя, без да ви изолира напълно от него.

Тествахме най-мощното Renault

Що се отнася до системата 4Control, трябва да отбележим, че тук е реализирана по-добре, отколкото в предишните модели на Renault. Осигурява усещане за баланс и пъргавина – точно каквото се очаква от най-мощното Renault. Показателно е също, че в спортен режим (който е част от наличните режими – Eco, Comfort, Snow и др.) колата въобще не се усеща тежка. Инженерите явно са отделили доста време за прецизното калибриране, тъй като динамиката е изключително добре балансирана.

Всичко това означава, че доработеният от Alpine Rafale може да ви достави огромно удоволствие дори в ежедневното шофиране. Движи се уверено в града и показва неочаквана доза ентусиазъм, когато попадне на завои в извънградски условия. Предсказуемият характер на окачването гарантира стабилност, независимо от променящите се условия на пътя.

Тествахме най-мощното Renault

Останалата част от пакета на най-мощното Renault е стандартна. Регенерацията е добре калибрирана във всички режими. Интериорът изглежда елегантен, с френски трикольорни шевове и светещи лога „A“ в седалките. Разбира се, всичко това идва на съответната цена.

Цени в България:

🔹 Techno Esprit Alpine – от 101 990 лв.
🔹 Atelier Alpine – от 110 990 лв.

С добавяне на екстри, цената може спокойно да достигне 120 000 лв.. Това не е никак малко, но този Rafale определено е различен и много впечатляващ – както на външен вид, така и по отношение на управлението.

Тествахме най-мощното Renault

Слушайте статията Слушайте статията:

Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 французина

    31 25 Отговор
    винаги намира начин да о@к@ добрите идеи
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 1488

    30 37 Отговор
    франция скоро ще е руска и рено ще се казва лада !

    Коментиран от #24

  • 5 всичко е чудесно

    13 28 Отговор
    Само дето е дело на един производител от групата на четирите Ф-та, фят, фодт и фсичко френско!
  • 6 тъй шъй

    17 24 Отговор
    Ццц, пак значително по-скъп от ракетата RAV4 плъгин. Френски напъни за хибрид.
  • 7 Пич

    49 13 Отговор
    Леле..... Студена пот ми изби и краката ми се разтрепераха от страх , как ли ще се овладява този мощен трицилиндров звяр !!! Сигурно ще върви със специални курсове по управление като на Ламборджини ?!

    Коментиран от #12

  • 8 СТАМАТ МАГАPЕТО

    40 12 Отговор
    като вземе да ви прави въртели тая кола няма да има майстор дето ще може да ви е отремонтира

    а офицалния сервиз ще ви искат пари като за нова кола , не че щемогат да я оправят само пари ще иска всеки
  • 9 Сериозно ли?

    47 13 Отговор
    50к Евро за този 3-цилиндров миксер?!
  • 10 Вилма

    12 20 Отговор
    Страхотна Лека кола
  • 11 Антон

    55 15 Отговор
    Смешници, палячовци и подобия на коли.
    Три цилиндъра, 1.2 цена над 100 000 лв. Леле, лелел
    Това недоразумение трябва да струва не повече от 15 000 лв. То вероятно и това му е цената, ама франсетата искаъ
    т яко да печелят.
    Кажете, като няма ток в батериите, колата пак ли е 300 коня, ахаха ахаха ахахах.Тръгвате за морето, и вече сте на Цариградско шосе, тока го няма и вие пътувате с 1.2 три цилиндъра, с едва върваща кола, слаб климатил, няма сила да изкачи баирите на ихтиман, и т.н. След 1-2 год. изхвърляте колата, защото всичко по нея се е скапало от зор, и сте минус 100 хил.лв. Ахахахах
    После ще си казваме нещо не ги карат много много тези рена
    Ахахах

    Коментиран от #31, #45

  • 12 Вилма

    25 0 Отговор

    До коментар #7 от "Пич":

    Помниш ли по Времето на Социализмът в Пловдив се Произвеждаха Булгар Рено но ги Спряха а Румънската Дачия си е Рено

    Коментиран от #16

  • 13 Да, обаче

    22 1 Отговор
    Клио RS и Меган RS са на доста по-ниска цена.
  • 14 МП4

    14 2 Отговор

    До коментар #3 от "гробар":

    Шизофрения

    Коментиран от #15

  • 15 345

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "МП4":

    Гробар И СТАМАТ МАГАРЕТО са Един и Същ Профил

    Коментиран от #30

  • 16 Ловешки Москвич

    14 3 Отговор

    До коментар #12 от "Вилма":

    Лицензът беше за продажба само в България, а не в други държави, дори от соц лагера. Затова ги спряха.

    Коментиран от #17, #36, #43

  • 17 Вилма

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "Ловешки Москвич":

    Вярно е Ловеч
  • 18 долу ес

    38 4 Отговор
    имам близък сус същия мотор 1.2 три цилиндъра 130 кс, среден разход за 5000 км 9,2 бензин, без хибрид или батерия. от там нататък всеки следващ електромотора или батерия разхода още нагоре.Та искам да попитам олигоф рените от брюксел, 2.0 турбо бензцин с 200 250 кс , повече ли ще гори или не? всеки реален шофьор е наясно. за обслужването и надежността няма да говоря. Всичко което се усложни излишно става пълен технически боклук, неремонтно пригоден, което АНТИ ВСЯКАКВА ЕКОЛОГИЯ. Кое е по екологично, дакараш кола 25 г или 10 макс с 3 цилиндъра може и 6-7?

    Коментиран от #21

  • 19 сектант

    16 25 Отговор
    Една много красива и хубава кола, която ще надживее много стари автомобили.
  • 20 Ауто Билд

    30 10 Отговор
    За 100 000 лева няма ли Рав 4 или ЦР-В ? , че сме тръгнали да обсъждаме 1,2 двигател .
  • 21 душмани

    23 7 Отговор

    До коментар #18 от "долу ес":

    Към 5-6 е разхода средния - 9 може да е ако я е карал като душманин

    Коментиран от #23

  • 22 Рафал

    14 4 Отговор
    Самолет
  • 23 Магнат

    14 6 Отговор

    До коментар #21 от "душмани":

    Няма значение колко му е разхода от това се вълнуват само скъсаняците ние богатите олигарси не се вълнуваме от това
  • 24 Амиии

    11 16 Отговор

    До коментар #4 от "1488":

    То Лада и Москвич са китайски бе! То и Русия скоро ще е китайска.
  • 25 Боби

    23 5 Отговор
    100 000 бона, че и отгоре за Рено? Дори и с нормален двигател за тези габарити пак не е изгодно.

    Коментиран от #44

  • 26 Баберик

    28 6 Отговор
    120 000 лева за Рено.... Ахахахаххахааххах, бегай от тука
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Рокер

    11 6 Отговор
    1.2-литров трицилиндров турбомотор – 150 к.с. става за Honda CB1000, но и там не го слагат :-D
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Българин

    14 4 Отговор

    До коментар #11 от "Антон":

    Напълно подкрепям това мнение.Считам пълна подигравка на такава кола да се монтира двигател 1.2, макар и с 150кс, според производителя.Аз самия карам Рено Клио- 2019г. с дизел 1.5 и мога дакажа че става.Макар че считам че и 1.5 е малко за Rafale.Не ангажирам никого обаче с моето мнение.
  • 32 тъй шъй

    25 6 Отговор
    Тия не разбраха, че даунсайзингът се отмени отдавна. От 10 години-Тойота, Мазда и др. японски използват дефорсирани големи двг с висока степен на сгъстяване и аткинсън. Супер ефективни бензинови двг.И това не разбраха европейските бавностоплящи марки. Ами фалит, това е изходът. Дето тук им викате нискотехнологични и скучни за пореден път им показват бъдещето, ама неразбарали. Когато японците правеха турбо даунсайзинг, тук правеха Голф 1 костенурка.

    Коментиран от #33

  • 33 Бавно, но сигурно,

    11 4 Отговор

    До коментар #32 от "тъй шъй":

    като вече не е бавно, но пък е още по-сигурно, че скоро в Европа ще има само туризъм и хранителна индустрия. От тази кола почти никоя няма да стигне до масовия българин след 10 години през нов внос като нова от Дупница, Горубляне и прочие. Не за друго, а защото за десет години при стандартен пробег на това нещо ще са му заминали и оригиналния, и двата сменени след него двигателя, и вече и тук няма да ги искат. Наистина не виждам с този модел на развитие как европейската автоиндустрия ще конкурира Япония, Корея, Китай, дори САЩ. Освен ако не върнат някакви мита и забрани и целият внос извън ЕС не идва на тройни цени.
  • 34 Румен

    9 5 Отговор
    Напоследък чета в различни ревюта,колко важен бил волана в електромобила,колко от значение са броя светодиодите от ляво във фара и съответно от дясно,пак да са толкова?Какво ли не се пише и хвали за новите
    автомобили с електромотори,стартери с електромотори и интелигентни 3 цилиндрови двигатели с нисък въртящ момент е ...не ме радват тези куци френски магарета,все нещо им липсва и все нещо страда!
  • 35 Серго

    1 12 Отговор
    Колко добре го е казал някога преди има няма 40-50 години собственик,ама горд в Сърбия:
    "Со мачки,со борчета и со пич ..и не работим!"Това са и новите франсета били то серия 4,5 може и 6!
  • 36 Рено

    7 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ловешки Москвич":

    Съвсем не ги спряха затова. Лицензът на Дачия също е само за Румъния и дори в един момент, в края на 70-те години на миналия век, ги спират (дачиите) от производство, след като изтича. Но румънците не се отказват и след продължили 20 години преговори Дачия става част от Рено Груп. Останалото е история и знаем днес какви са позициите на марката. По онова време България е сред десетте страни в света с лиценз за "Кока-Кола". Тогава напитката е истинска, а не глюкозо-фруктозен карамелизиран бълвоч, както сега. Но Ганьо е "тарикат" и не може да не прецака системата. Концентратът е внос, но прекомерното разреждане, добавянето на захар и свръхгазираност са си наш патент и води до спиране на лиценза. Сега вече колата не струва.
  • 37 Мда

    2 2 Отговор
    За тези пари РАВ4 плъгин

    Коментиран от #38

  • 38 тъй шъй

    0 5 Отговор

    До коментар #37 от "Мда":

    Няма толкова скъп Рав плъгин.
    Даже остават двайсетина хиляди лева.

    Коментиран от #39, #46

  • 39 Антон

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "тъй шъй":

    Още по-добре. Остават за гуми, каско и гориво.
  • 40 Мне

    3 1 Отговор
    Мерси
  • 41 гост

    11 4 Отговор
    бъдещето на този автомобил ще са скъпи ремонти и допълнителни проблеми, така го виждам аз
  • 42 долу ес

    3 2 Отговор
    както и да го гледаш три цилиндъра на стероиди, гаранция за проблеми, плюс батерии, когато са заредени, а то не става от въздуха. изобщо пълна шетня

    Коментиран от #47

  • 43 Не си в час момчето ми,

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Ловешки Москвич":

    като въобще не знаеш причините за спирането и отказа от наша страна за производство на тези автомобили. Само ще ти кажа,че французите са ни поощрявали да продаваме извън Бг,за да се разпространява марката на световно ниво и в соц лагера,дори ни отпускат пазарите в Австрия и СФРЮ. Причините са,че ние само асемблираме автомобилине и произвеждаме дребно габаритни части,а останалото го внасяме,което е и по-скъпо,а това е разковничето в цялата картинка. Не сме имали пари да закупим лиценза за производство и това слага край,а и договора е подписан без възможност да сепроизвеждат на по-късен етап едрите части у нас,за разлика от Румъния,която прави Дачия 1100,а после и 1300 с вариациите до 2000г. Защото тогава както и сега се дават много обещания,а изпълненията са на половина,а сега дори и 1/4 не се изпълняват.
  • 44 За теб и с

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "Боби":

    8 цилиндров двигател и 700 коня пак няма да си го купиш,дори и да е за 50 хиляди лева,защото ти и 5хиляди нямаш.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Рав 4 в сравнение с това е

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "тъй шъй":

    которник,не благодаря. Не,че ще взема това Рено защото е уж СУВ пък с пътен просвет на спортния Алпин 145мм.
  • 47 В случая двг,

    5 0 Отговор

    До коментар #42 от "долу ес":

    се явява като генератор на тока за батерията и само при рязко подаване на газ се включва като допълнително подпомагащо устройство,не се ползва постоянно така,че няма ядове с двг-то,като просто този автомобил може да измине 1000 км на един дъх без да зарежда. Не забравяйте,че и БМВ пусна I8 с 3 цилиндров двигател и батерия,който двг работеше пак по този начин.