Тествахме най-мощното Renault

10 Март, 2025 09:00 6 280 28

  • renault-
  • rafale-
  • 4x4-
  • alpine-
  • e-tech-
  • тест

Флагманът Rafale получава интелигентно шаси от Alpine

Тествахме най-мощното Renault - 1

Въпреки че напоследък, съвсем основателно, французите обръщат голямо внимание на новите си модели с индекси 4 и 5, останалата част от гамата на Renault, обозначена като E-Tech също се разраства – просто не със същата доза ентусиазъм. Малките електромобили са вълнуващи, но европейците все още предпочитат автомобили с ДВГ. Renault ги предлага в комбинация с електромотори и именно тези хибриди са най-продаваните. Symbioz, Arkana, Austral и Rafale вече се предлагат като E-Tech хибриди, но сега фокусът ни е върху най-мощния такъв – Rafale E-Tech 4x4 300 hp.

На пръв поглед най-мощният Rafale не се различава от версиите с предно предаване, за които ви разказахме подробно преди време. Впечатленията ни за екстериорния дизайн, салона, практичността и лукса можете да видите ТУК. Различното при тази версия обаче е, че получава интелигентно шаси от Alpine, четири агрегата (три електромотора и ДВГ), както и система за завиване на задните колела – 4Control. Именно на тези елементи ще обърнем внимание сега.

Тествахме най-мощното Renault

Фактът, че този Rafale е дело на специалистите от Alpine, означава не само, че разполага с 300 к.с. и plug-in задвижване, което не се предлага никъде другаде в гамата на Renault, но също така и че има шаси с отчетливо Alpine усещане. Уникалната за този модел система за управление на окачването е предсказуема, защото непрекъснато регулира амортисьорите според информацията от камера, която „наблюдава“ предстоящата пътна настилка. Това, заедно с 4Control управлението и задвижването на всички колела, прави колата изключително приятна за шофиране.

Първоначално Rafale се усеща като всеки друг PHEV – отзивчив към подаването на газ и с плавно превключване между източниците на енергия. E-Tech системата на Renault тук обаче е още по-сложна. Освен двигателя с вътрешно горене (по-мощен от стандартния хибриден агрегат благодарение на по-голямото турбо) и задния електромотор за задвижване на четирите колела, има и допълнителен преден електрически мотор, плюс интегриран стартер-генератор. Така Rafale разполага с четири източника на енергия, а фактът, че работят толкова синхронизирано, е впечатляващ.

🔹 1.2-литров трицилиндров турбомотор – 150 к.с.
🔹 Преден електромотор – 70 к.с.
🔹 Заден електромотор – 136 к.с.
🔹 Стартер-генератор – 34 к.с.

Тествахме най-мощното Renault

Системна мощност: 300 к.с. Максималният въртящ момент се достига още при 1 750 об./мин, което, наред с всичко останало, прави Rafale много енергичен.

Системата за непрекъснато променливо управление на окачването е изключително интелигентна. Возията е стегната, но комфортът не страда. Когато вкарате тази кола в по-остри завои с висока скорост, определено ще усетите, че това не е просто поредният хибриден кросоувър. Автомобилът има впечатляващ начин, по който поема неравностите – заглушава най-лошите вибрации от пътя, без да ви изолира напълно от него.

Тествахме най-мощното Renault

Що се отнася до системата 4Control, трябва да отбележим, че тук е реализирана по-добре, отколкото в предишните модели на Renault. Осигурява усещане за баланс и пъргавина – точно каквото се очаква от най-мощното Renault. Показателно е също, че в спортен режим (който е част от наличните режими – Eco, Comfort, Snow и др.) колата въобще не се усеща тежка. Инженерите явно са отделили доста време за прецизното калибриране, тъй като динамиката е изключително добре балансирана.

Всичко това означава, че доработеният от Alpine Rafale може да ви достави огромно удоволствие дори в ежедневното шофиране. Движи се уверено в града и показва неочаквана доза ентусиазъм, когато попадне на завои в извънградски условия. Предсказуемият характер на окачването гарантира стабилност, независимо от променящите се условия на пътя.

Тествахме най-мощното Renault

Останалата част от пакета на най-мощното Renault е стандартна. Регенерацията е добре калибрирана във всички режими. Интериорът изглежда елегантен, с френски трикольорни шевове и светещи лога „A“ в седалките. Разбира се, всичко това идва на съответната цена.

Цени в България:

🔹 Techno Esprit Alpine – от 101 990 лв.
🔹 Atelier Alpine – от 110 990 лв.

С добавяне на екстри, цената може спокойно да достигне 120 000 лв.. Това не е никак малко, но този Rafale определено е различен и много впечатляващ – както на външен вид, така и по отношение на управлението.

Тествахме най-мощното Renault

Слушайте статията Слушайте статията:

Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 французина

    8 9 Отговор
    винаги намира начин да о@к@ добрите идеи
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 1488

    7 10 Отговор
    франция скоро ще е руска и рено ще се казва лада !

    Коментиран от #24

  • 5 всичко е чудесно

    4 9 Отговор
    Само дето е дело на един производител от групата на четирите Ф-та, фят, фодт и фсичко френско!
  • 6 тъй шъй

    5 5 Отговор
    Ццц, пак значително по-скъп от ракетата RAV4 плъгин. Френски напъни за хибрид.
  • 7 Пич

    9 5 Отговор
    Леле..... Студена пот ми изби и краката ми се разтрепераха от страх , как ли ще се овладява този мощен трицилиндров звяр !!! Сигурно ще върви със специални курсове по управление като на Ламборджини ?!

    Коментиран от #12

  • 8 СТАМАТ МАГАPЕТО

    9 6 Отговор
    като вземе да ви прави въртели тая кола няма да има майстор дето ще може да ви е отремонтира

    а офицалния сервиз ще ви искат пари като за нова кола , не че щемогат да я оправят само пари ще иска всеки
  • 9 Сериозно ли?

    15 2 Отговор
    50к Евро за този 3-цилиндров миксер?!
  • 10 Вилма

    2 5 Отговор
    Страхотна Лека кола
  • 11 Антон

    14 3 Отговор
    Смешници, палячовци и подобия на коли.
    Три цилиндъра, 1.2 цена над 100 000 лв. Леле, лелел
    Това недоразумение трябва да струва не повече от 15 000 лв. То вероятно и това му е цената, ама франсетата искаъ
    т яко да печелят.
    Кажете, като няма ток в батериите, колата пак ли е 300 коня, ахаха ахаха ахахах.Тръгвате за морето, и вече сте на Цариградско шосе, тока го няма и вие пътувате с 1.2 три цилиндъра, с едва върваща кола, слаб климатил, няма сила да изкачи баирите на ихтиман, и т.н. След 1-2 год. изхвърляте колата, защото всичко по нея се е скапало от зор, и сте минус 100 хил.лв. Ахахахах
    После ще си казваме нещо не ги карат много много тези рена
    Ахахах
  • 12 Вилма

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Пич":

    Помниш ли по Времето на Социализмът в Пловдив се Произвеждаха Булгар Рено но ги Спряха а Румънската Дачия си е Рено

    Коментиран от #16

  • 13 Да, обаче

    1 0 Отговор
    Клио RS и Меган RS са на доста по-ниска цена.
  • 14 МП4

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "гробар":

    Шизофрения

    Коментиран от #15

  • 15 345

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "МП4":

    Гробар И СТАМАТ МАГАРЕТО са Един и Същ Профил
  • 16 Ловешки Москвич

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Вилма":

    Лицензът беше за продажба само в България, а не в други държави, дори от соц лагера. Затова ги спряха.

    Коментиран от #17

  • 17 Вилма

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Ловешки Москвич":

    Вярно е Ловеч
  • 18 долу ес

    8 1 Отговор
    имам близък сус същия мотор 1.2 три цилиндъра 130 кс, среден разход за 5000 км 9,2 бензин, без хибрид или батерия. от там нататък всеки следващ електромотора или батерия разхода още нагоре.Та искам да попитам олигоф рените от брюксел, 2.0 турбо бензцин с 200 250 кс , повече ли ще гори или не? всеки реален шофьор е наясно. за обслужването и надежността няма да говоря. Всичко което се усложни излишно става пълен технически боклук, неремонтно пригоден, което АНТИ ВСЯКАКВА ЕКОЛОГИЯ. Кое е по екологично, дакараш кола 25 г или 10 макс с 3 цилиндъра може и 6-7?

    Коментиран от #21

  • 19 сектант

    4 4 Отговор
    Една много красива и хубава кола, която ще надживее много стари автомобили.
  • 20 Ауто Билд

    6 1 Отговор
    За 100 000 лева няма ли Рав 4 или ЦР-В ? , че сме тръгнали да обсъждаме 1,2 двигател .
  • 21 душмани

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "долу ес":

    Към 5-6 е разхода средния - 9 може да е ако я е карал като душманин

    Коментиран от #23

  • 22 Рафал

    3 0 Отговор
    Самолет
  • 23 Магнат

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "душмани":

    Няма значение колко му е разхода от това се вълнуват само скъсаняците ние богатите олигарси не се вълнуваме от това
  • 24 Амиии

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "1488":

    То Лада и Москвич са китайски бе! То и Русия скоро ще е китайска.
  • 25 Боби

    3 0 Отговор
    100 000 бона, че и отгоре за Рено? Дори и с нормален двигател за тези габарити пак не е изгодно.
  • 26 Баберик

    5 0 Отговор
    120 000 лева за Рено.... Ахахахаххахааххах, бегай от тука
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 гробар

    1 0 Отговор
    За чepвеите и бръмбарите-гробари т.нар. "пости" НЕ важат. Точно заради това по повод т.нар. "пости" хиляди yтpppenkи като рycoфилли, бизнесменчета, богаташчета и гнycccнитте и cмpppъдливви ceмeйствва ще nykяссат, ще се разнесе вунння и cмpaд на paзлoжeнo и ще бъдат опоскани от чepвеитe и мьршоядните бръмбари! Kkeф!