Предстоящата 3 Series на BMW ще се раздели на две различни направления - електрическа версия и версия с двигател с вътрешно горене, въпреки че външният ѝ вид е изключително сходен. Това стратегическо разделение сигнализира за значителна промяна в подхода на BMW към разработването на платформи и интегрирането на задвижващи агрегати.
Електрическата 3 Series, чийто дебют е планиран за 2026 година, ще се движи на специална електрическа платформа, отделно от своя бензинов събрат. Визуално електрическият модел ще се отличава с фини разлики, включително по-къс преден капак, по-наклонено предно стъкло и подчертани арки на колелата, което ще допринесе за малко по-различна стойка и визуално тегло. Традиционните дизайнерски елементи на BMW, като например извивката на Хофмайстер, ще бъдат запазени и при двата модела.

Това разделение контрастира със стратегията на BMW за по-големи модели като 5 Series и 7 Series, където една платформа побира както електрически, така и задвижващи агрегати с вътрешно горене. Подходът на 3 Series е огледален на новия Cooper на MINI, където визуалната общност крие различни механични основи.

Отвътре електрическата „тройка“ ще представи обновено дигитално изживяване. Традиционното арматурно табло ще бъде заменено от дисплей „Panoramic Vision“, проектиращ информация върху основата на предното стъкло. Допълнителни възможности за потребителски интерфейс ще предоставят 3D head-up дисплеят и контролите на волана. Очаква се класическият въртящ се контролер iDrive да отсъства.
Електрическата платформа ще разполага с 800V архитектура, позволяваща бързо зареждане. Следващото поколение батерии на BMW, използващо цилиндрични клетки, обещава подобрения в енергийната плътност и скоростта на зареждане. Тези клетки също така ще бъдат интегрирани в структурата на автомобила в някои модели и ще предлагат гъвкава опаковка.
Докато настоящото BMW i4 предлага приблизително 600 км пробег, новата електрическа „тройка“ се очаква да надхвърли тази стойност, което показва значителна стъпка напред в технологията на BMW за електрически превозни средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иванчо l-ви
Коментиран от #4
19:03 13.03.2025
2 Тоз
19:21 13.03.2025
3 Айзомби
Коментиран от #5
19:40 13.03.2025
4 Пилотът Гошу
До коментар #1 от "Иванчо l-ви":
Мани, от септември 2024 се нервя с едно ... трагедия са... На второто качване, кола на 1272км и блокира софтуера, ресетват, караха ме да се отдалеча над 20м и да чакам 20м минимум ... това на второто качване... километрите са от Хамбург-Хайнсберг и Хайнсберг-Мюнхен ... на 8929км излезе съобщение да долея 1л масло ... на 24789 пак ... викам им "какви са тези глупости, аз за първия сервиз ви смених половината масло" ... мерцедеса го върнах на 237000км без грам ядове след 3 години ... абе трагична работа....19:52 13.03.2025
5 Пилотът Гошу
До коментар #3 от "Айзомби":
НИКОГА не може да убие мерцедеса. Казвам ти го като човек, който едно време се подиграваше на възрастните, че толкова се радват на бенц вместо бмв ... тотално разочарование са новите. Началните им дизели са пълна трагедия, 1 към 1 3та серия към Ц клас Евро за Евро бмв губят по всички параграфи... цена, мощност, интериор, разход ... с 55л резервоар едва минава 600км, които мерца минаваше с 45л резервоар, по бързо при това ... а бе тоя дето купи служебните отнесе много псувни, само това ще ти кажа.19:57 13.03.2025