В студено време не трябва да карате колата без да загреете двигателят предварително, тъй като това може да доведе до повреда. За това предупреждава ръководителят на PCK service Удо Вебер.
"При минусови температури маслото се „изпомпва“ по-слабо, което означава, че отнема повече време, за да достигне до разпределителните валове, цилиндрите, клапаните и други части в горната част на двигателя.
Поради тази причина е важно да се даде време на двигателя да работи на празен ход без допълнително натоварване“, обяснява специалистът. При температури от -5...-10°C са достатъчни една - две минути, ако температурата е под -25°C, ще са необходими поне четири минути, добавя той.
Експертът също така съветва водачите, че е добре предавките да се сменят няколко пъти, преди да се потегли, независимо дали скоростната кутия е механична или автоматична. Това е необходимо, за да се разпредели маслото в трансмисията равномерно.
Той също така казва да се използват меки четки и стъргалки при почистване на купето от сняг и лед, за да не се повредят боята и пластмасовите елементи. За бързо почистване на предното стъкло и огледалата специалистът препоръчва да включите отоплението им отвътре.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Копипасте
До коментар #1 от "бе ем ве ама друг път":
Вярно! Тръгваш плавно и само първите няколко минути не "надуваш" газта докато поразтрака кокалите!15:10 13.02.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Морис
15:37 13.02.2025
7 старите
говоря за времената, коли модели от преди 25-30 години. дето при адекватни подръжки мотора изкарваше над 340-000км без основен ремонт.
сега новите еко двигатели ако имат нужда от подгрев си е друго де.
Коментиран от #20
15:54 13.02.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 007
16:21 13.02.2025
10 от Германия
17:09 13.02.2025
11 Иванчо l-ви
21:43 13.02.2025
12 Това не е много вярно
Коментиран от #14, #37
22:35 13.02.2025
13 Баце
22:39 13.02.2025
14 ганю
До коментар #12 от "Това не е много вярно":
а за кинематичен и динамичен вискозитет на маслоточувал ли си и как се влияе от температурата
и съответно на помпи и агрегати под налягане?
а и че има и наука термодинамика?
съветите са правилни за да има по малко дефетки по двигателя
и удължението на срока служба както и по малко разходи по него
Коментиран от #15
23:23 13.02.2025
15 Ами не са
До коментар #14 от "ганю":
Защото имаш необходимото смазване, което позволява да се движиш с нормални обороти на двигателя, вместо да стоиш на място!23:32 13.02.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Лудо Вебер
06:07 14.02.2025
18 Бат Роско
Коментиран от #36
08:10 14.02.2025
19 Бобеца
Коментиран от #21
08:18 14.02.2025
20 монтьор 1 разряд
До коментар #7 от "старите":
Друго си е Тесла с допълнителна батерия за зареждане.Коментиран от #41
08:35 14.02.2025
21 самотек
До коментар #19 от "Бобеца":
Аз моята скоростна кутия си я нося в апартамента на 7 етаж и я претоплям в кухнята.Лошото е когато няма асансьор или е спрял тока от ветрогенератора.08:38 14.02.2025
22 Шаран БГ
Водната /охладителната/ температура също е много мажна и я има във всеки автомобил !! Има сигнална аварийна светлина за прегряване , а в някой машини има и звуков сигнал за тази неизправност.
Коментиран от #27
08:47 14.02.2025
23 Елементарно
08:49 14.02.2025
24 Гошо еколога
09:33 14.02.2025
25 АВРААМ
разбирачи ! 😭😭😭На повечето от тях са им противоположни мненията.Обикновенния ЧОВЕЧЕЦ да се чуди кой да слуша . ГОЛЯМ СМЯХ !😂😂😂
Карайте със здраве!
10:12 14.02.2025
26 Иван
Колкото по-бързо загрее двигателят, толкова по-добре за него.
А бързо загряване при работа на празен ход няма как да стане
Коментиран от #28, #42
13:58 14.02.2025
27 ЗАПОРОЖЕЦ БГ
До коментар #22 от "Шаран БГ":
Твоята "велика" идея, беше реализирана преди много, много години от "великите братушки" на колите Запорожец. При тях вода нямаше и единственото място където може да се мери температурата беше маслото14:05 14.02.2025
28 Гост
До коментар #26 от "Иван":
Най-точния коментар. Просто трябва да се изчака 5-10 секунди да се разбие маслото в скоростната кутия. След това се потегля плавно и докато позагрее е добре да се кара сравнително плавно, за да е ок и разходът. Ако клапанът на масления филтър работи, то масло трябва да има и в горната част на двигателя, като са необходими 1-2 секунди за постигане на работното налягане. Най-големият проблем е всъщност паленето на двигателя(особено на студен двигател), когато коляновият вал лежи директно върху лагерите. Самите лагери са хидродинамични и правилната им работа зависи от хидродинамичното налягане, което пък се постига от въртенето на вала. Преди да се случи въртенето и съответното налягане валът тръква леко в лагерите.14:11 14.02.2025
29 Пенчо Сурсулевеца
14:20 14.02.2025
30 Пенчо Сурсулевеца
14:22 14.02.2025
31 Безвремеев
Човекът “експерт” роднина или не, дайте му там 10 лв., авторски хонорар и го отпратете по живо по здраво! ЗДВП и ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА , не разрешава и глобява шофьор на овтомобил престояващ и с работещ ДВГ чл.181, т5. Чукча не читател, чукча писател - експерт!
И не го трийте този коментар!
За да знаят хората, че могат да бъдат глобени!
14:50 14.02.2025
32 Фери
16:40 14.02.2025
33 ...
Коментиран от #40
17:11 14.02.2025
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Бензинка без турбо
18:05 14.02.2025
36 Баба Злата
До коментар #18 от "Бат Роско":
Най вече майка му!18:06 14.02.2025
37 Алооо
До коментар #12 от "Това не е много вярно":
Данчика Ви е в главата18:07 14.02.2025
38 Айзомби
12:09 15.02.2025
39 Ръката на Кремъл
16:12 15.02.2025
40 Стършел
До коментар #33 от "...":
За съжаление колега много са тези, за които говориш! Почти пред всеки жилищен блок се намира поне един подобен екземпляр. Имах един съсед (слава Богу наемател и вече живее някъде на друго място), който подгряваше на пълна газ около 1-2 минути - беше абсолютен ад!16:15 15.02.2025
41 пулю
До коментар #20 от "монтьор 1 разряд":
Да,с едно ремарке батерии.18:03 15.02.2025
42 бензин-ръчка
До коментар #26 от "Иван":
Експерта може би има предвид стоене 2 минути на празен ход не с цел да се загрява а да се поразнесе маслото в двигателя, което се сгъстява при ниски температури и съответно е по-слабо течливо.18:06 15.02.2025
43 Шаран БГ
Скандинавците са реешили проблема!!. На паркинг, бил той навън,на снега и студа , или във сграда..има контакти за ел.ток. На Двигателя на колата има монтиран нагревател във водния контур. Излиза шведа от дома си - включва токовете. Връща се в къщи , обръсва се, и излиза навън. Изключва ел.нагревателя. Двигателя е топъл. Пали без проблем и при –25 градуса Ц . Заминава да си работи раб,тата........!! Ние тук
пърпорим, ако запалим, да "подгрееме" машината !? Че колко време, че на ход ли или стоешком ? Сиромашка работа !!
05:24 16.02.2025
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 В ЧУКОТКА НЕ ГАСЯТ ДВИГАТЕЛИТЕ!
09:39 18.02.2025