Колко е стабилно управляващото мнозинство… Това става все по-актуален въпрос, след като от „Демокрация, права и свободи“ вече няколко пъти казаха, че няма добра комуникация в управляващия съвет. Кой каква роля има… Пред ФАКТИ говори Мюмюн Мюмюн, народен представител от „Демокрация, права и свободи“.
- Г-н Мюмюн, каква е ролята на „Демокрация, права и свободи“ в управлението. Вие сте опозиция в кабинета или…
- Този въпрос трябва да бъде зададен на ГЕРБ-СДС, БСП и ИТН, но нека да ви отговоря и аз. В никакъв случай не сме опозиция. Ние сме част от парламентарното мнозинство и участваме в Съвета за съвместно управление (ССУ ). В момента ССУ се явява най-важният колективен орган в страната, в който се вземат решения, които касаят законодателната дейност в парламента и управлението на България през Министерски съвет. Благодарение на парламентарната група на ДПС - ДПС е факт кабинетът “Желязков”.
- Кой ви дърпа конците. Това чуваме най-вече от ДПС - Ново начало?
- Няма как някой да ни дърпа конците. Хората в автентичното ДПС са онези, които се противопоставиха на това да бъдат "кукли на конци". Това внушение се прави от партии и хора, които няма какво смислено да кажат и интригантстват, приемайки това за нормално в политиката.
- Как виждате вашата роля в подкрепа на кабинета – само като гласове или и като заявка за постове?
- Ние искаме споделена отговорност и да се спазва т. 3.4 от Споразумението, където ясно е записано, че назначенията на зам .-министри, областни и зам.-областни се правят след одобрение в ССУ и не всички партии могат да правят предложения. Поради тази причина и по препоръка на колегите от другите партии направихме своите предложения. Но както виждате резултат няма.
Ние подкрепяме с необходимия брой гласове това управление и е нормално да имаме участие в изпълнителната власт на съответните места със съответните експерти. Това се разбрахме преди сформирането на парламентарното мнозинство и към това се придържаме. Имаме необходимата експертиза, за да допринесем за добрите резултати на кабинета “Желязков”. Във времена на редица кризи, които изживяваме, трябва да положим общи усилия за решаването им.
- Упрекът на ИТН към вас е, че само постове искате. За какви постове става въпрос…
- Много е важно ССУ да заработи в истинския смисъл. Повярвайте ми, ако това се случи, няма да има никакво напрежение между партиите, които участват в мнозинството. Партията, която има най-голям коалиционен опит, е нашата и няма как ние да бъдем политиците, с които не могат да се разберат. Говорили сме за постове, защото това са очаквали от нас. Искаха предложения и ние ги направихме с очакването да се случат. След това започнаха да се оправдават и да бавят конкретните назначения. И съвсем нормално е ние да бъдем загрижени и да очакваме изпълнение на този ангажимент, приет от участниците в ССУ .
- Казвали сте, че сте в това правителство, за да е стабилна държавата, за да има бюджет и също моделът „Пеевски “ да бъде разграден. Изпълняват ли се тези ваши виждания?
- Изживяваме редица кризи. Трябва да има редовно правителство, което да работи за решаването на проблемите и за създаване на по-добра среда за живот и развитие на гражданите. Това го твърдим преди и след всички избори, които проведохме през последните 4 години и това не се е променило. Ние сме загрижени за общините, за тяхното развитие, за пенсионерите, за бизнеса, за образованието, за здравеопазването и т.н… Тезата, че не искаме избори и на всяка цена подкрепяме правителството, защото ни е нужно време за стабилизиране на структурите ни, е несериозна. Ако сега се проведат едни избори, ще увеличим броя на мандатите си значително, но не това е най-важно. 20, 25, 30…40 мандата, няма никакво значение. Важно е да се научим да се уважаваме, изслушваме и уважаваме избирателя на другите партии и техния избор. Само тогава ще може да направим нещо хубаво за страната и да ни запомнят с делата, които вършим. Това, което сега се случва, е точно обратното. Колкото по-бързо се коригираме, толкова по-добре. Трябва да има правителство, трябва да има приет бюджет (възможно най-добрият), но трябва и да се спре с лошите практики. Когато говорим за модела “Пеевски ”, имаме в предвид точно това. България има нужда от прозрачно управление - без задкулисие. Честни и прозрачни избори, добър диалог. Да не забравяме, че в основата на това правителство стои “санитарният кордон” около Делян Пеевски . Всички се обединихме около това и тръгнахме в посока разграждане на този модел.
- Гласува се бюджетът на държавата. Изпълним ли е?
- Надяваме се да бъде изпълнен. Дали е изпълним, зависи от работата на Министерство на Финансите и приходните звена в него. Ако се изпълнят прогнозните приходи, то няма причина да не бъде изпълнен бюджетът в разходната му част и като цяло.
- Управляващи и опозицията – в лицето на ДПС – НН, подкрепя бюджета на първо четене. Какво не ви харесва. Всяка парламентарна група в Народното събрание може да гласува както сметне за добре. В този смисъл какъв е проблемът?
- Никаква логика няма в това опозицията да подкрепя бюджет на управляващите. В предишни години много пъти съм чувал от дългогодишни народни представители, че това е политическа практика и не трябва да се подкрепя бюджет на управляващите. „Ново начало“ дори казват, че ще имат предложения между първо и второ четене. Това означава, че не одобряват сегашния проект на бюджета. Защо тогава го подкрепяш? Отново е налице тактика за внушение и политическо интригантстване. Не ми се вярва да има друга причина и някой от коалиционните партньори да е поискал подкрепа от „Ново начало“. Ако някоя партия направи това, то това ще бъде нейният край. Избирателят няма да им прости.
- Искате оставката на Костадин Ангелов като председател на Съвета за съвместно управление, защото…
- Поискахме смяна на председателя на ССУ , защото той не управлява съвета ефективно и прави внушения, а това е много опасно за съществуването на този кабинет. Тук ГЕРБ и другите партии няма защо да се учудват. Проф . Ангелов е много добър специалист, но да управляваш коалиционен съвет в такава сложна конфигурация си изискана други качества и подход. Нищо лично. Нека да поеме друг.
- Подкрепяте управленското мнозинство. Ако не бъдете потърсени да се реализират политиките, които са заложени в бюджета, какво следва…
- Ще бъдем потърсени или няма как да бъдат реализирани политиките заложени в бюджета. Ние сме в това управленско мнозинство, за да има стабилност в държавата. Точно за това бяхме поканени от мандатоносителя ГЕРБ-СДС . Ние сме предвидим партньор и знаем, че държавата има нужда от редовен бюджет и редовно правителство, а ние се държим държавнически, осигурявайки подкрепа за това.
Мюмюн Мюмюн пред ФАКТИ: Хората в автентичното ДПС се противопоставиха на това да бъдат "кукли на конци"
10 Март, 2025 14:31 1 894 50
В основата на това правителство стои “санитарният кордон” около Делян Пеевски, казва депутатът

Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.
Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 6 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
14:32 10.03.2025
2 Държавната Глава
14:33 10.03.2025
3 Който
14:36 10.03.2025
4 Коко Н
14:38 10.03.2025
5 Ами
14:42 10.03.2025
6 И на гусина Мюмюн Мюмюн!
Въпроса трябва да им се зададе: Подкрепял ли те „Принудителното разселване" в Палестина и геноцида извършван от нацистки Израел ? Нарушение на международното право ли е
според тях и представлява ли етническо прочистване и геноцид случващото се в Палестина........и ДПС-тата и двете, ..... те подкрепят ли "Голямата Екскурзия" в България от 1989г. ? !!!! Искат ли пак да им се случи? .... Само този въпрос, от ряз ще унищожи Пеевски и Борисов и Денков като политици в България..... трудно ли е да им бъде зададен този въпрос ? А? Трудно ли е мисирки?..... Кажи бре Мюмюн Мюмюн? Кога с декларация ще излезете и престъпната държава Израел ще осъдите? Подли депесрки двулични. Тва трябва избирателите ви да ви питат .....
14:48 10.03.2025
7 И на гусина Мюмюн Мюмюн!
14:51 10.03.2025
8 Нико
14:54 10.03.2025
9 Що липсва въпроса
14:58 10.03.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Мюмюн Мюмюн,
И като капак на фона на цялата тази израелска гнус министърчето Георг Георгиев още при първото си излизане в чужбина омаза яко пейзажа с малоумните си дрънканици и олигофрения като с някакъв израелски боклук се бил срещнал в Мюнхен и невероятни простотии дрънкал. Аман от кретени ей. Сега въпроса е обаче ДПС-тата как ще реагират или ще си налягате парцалите ... И коя е причината да питам в България (шепа кретени по точно от България) да "поддържат отлични отношения че и видиш ли "със стратегически характер" с нацистки Израел? Щото може би е демократичен или щото хич не извършва военни престъпления и геноцид ? Що за малоумие е това и що за гнусни хора министри стават. Ква е тая пародия гнусна бре ей. Това боклуче ГЕЙргиев веднага оставка да дава щото тази лудост до добро няма да доведе. Мюмюнчооо, нещо май се разсейвате и на лудички се правите ми се струва а? И оня Доган май е вече нещо със счупен боздуган .... А пък Пеевски той пък за пари направо у Шалома ши се намърда тюфлека .....
15:05 10.03.2025
12 Дуран Дуран
15:05 10.03.2025
13 Людмил
15:09 10.03.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Братя Роми, братя сестри и братя жени
15:14 10.03.2025
16 Водолей
Коментиран от #22
15:17 10.03.2025
17 Мюмюнчо,
15:18 10.03.2025
18 Мюмюнчо,
15:24 10.03.2025
19 Хора без чест
Самоназначихте се с тулупа за да безчинстват в държавата България.
Обирайте си крушите, защото хората са ви набрали толкова много, че ще ви претопят като лански сняг.
15:26 10.03.2025
20 Тома
15:26 10.03.2025
21 Уса
15:27 10.03.2025
22 Людмил
До коментар #16 от "Водолей":
Точно15:27 10.03.2025
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Фаретин
15:34 10.03.2025
25 няма автентично дпс има само
15:35 10.03.2025
26 То голяма гордост това нали?
15:36 10.03.2025
27 Помнещ съвременник
Коментиран от #30
15:39 10.03.2025
28 Грам даже не остана
Коментиран от #36
15:40 10.03.2025
29 АВТЕНТИЧНИТЕ КЪРЛЕЖИ ДОГАН И ПЕЕВСКИ
15:40 10.03.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Естествено, че подъл Бойчо
15:48 10.03.2025
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Рапон Рапон
15:54 10.03.2025
36 Дудов
До коментар #28 от "Грам даже не остана":
То други в тая сбирщина няма.Крадци и овце15:56 10.03.2025
37 Де Пе Ce
15:57 10.03.2025
38 Киркилез
16:08 10.03.2025
39 нннн
16:20 10.03.2025
40 Цицоманов
16:29 10.03.2025
41 На тези
16:51 10.03.2025
42 др Ахмед Доган
17:03 10.03.2025
43 Знаете ли че
17:03 10.03.2025
44 Иван
17:07 10.03.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Спомени
.... та така е в МИНАЛОТО .... така ще е и в БЪДЕЩЕ.... .... ние БЪЛГАРСКИТЕ ХОРИСТИАНИ - децата на Бог "ХОР" - ХОРАТА докато пееме в "ХОР" и играеме "ХОРА"........ се ще пиеме ПОПИКАН МЮЗЮЛМАНСКИ ЧАЙ в ГАВАНА
17:33 10.03.2025