13 Февруари, 2020 15:47 6 538 6

Новото метро още не е готово, а цените скочиха с 50%

  • франция-
  • париж-
  • метро-
  • цени-
  • жилища
Новото метро още не е готово, а цените скочиха с 50% - 1
Снимка: Shutterstock

Нотариалната камара на Франция изследва влиянието върху пазара на недвижими имоти на големия инфраструктура проект Grand Paris Express. Тя е съпоставила цените на жилищата от вторичния пазар в периода 2008-2019 г. в радиус от 800 метра от бъдещите метро станции.

Новите линии ще свържат френската столица с бивши предградия. Плановете са до 2030 г. да бъдат изградени 200 км метро с 68 станции. Първият етап от проекта е планиран да бъде пуснат в експлоатация през 2024 г.

Най-силен ръст на цените се регистрира в районите на двете продължения на съществуващата 14-та линия, които трябва да свържат столицата със северните и южните градски райони. Така например, на север, около RER Saint Ouen, средната цена на квадратен метър от 2018-а до 2019-а се е увеличила със 76%, а на следващата станция - Mairie de Saint-Ouen ръстът е 68%. Увеличението е значително, особено като се отчете фактът, че средното поскъпване за района е 32% за разглеждания период.

В района около метростанция Saint-Denis Pleyel увеличението е 41%. При Point-Gardiner и Porte de Clichy, които са още по-близо до центъра на Париж, ръстът е съответно 64% и 55%.

В южната част на линия и 14, в района на Mainson Blanche-Paris XIII, жилищата от вторичния пазар отчитат поскъпване от 50%. Но на следващите две станции, които се намират извън границите на „стария” Париж, увеличението е 36%.

По линия 15, която ще е кръгова, на някои станции също се регистрира значително поскъпване при жилищата. Така например, в района на спирка Becon-les-Bruyers цените са се повишили с 45%, а при Pont de Sevres - 54%.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Метропедал

    10 2 Отговор
    Метрогейовете ще са доволни!
  • 2 Това брокерите

    14 6 Отговор
    са големи говеда. Да де, агентите на недвижими имоти. Тези не са хора, а хиени, паразити, лешояди.
    Живял съм в няколко града и навсякъде едно и също: цените са вдигат по линиите на метрото, докато метрото почне така да се препълва, че не можеш да се качиш на всеки влак. Е, добре, това нормално ли е?
    Едно време, човек палеше колата и по празните улици спокойно отиваше на работа, па макар и с Москве или Шкода. Сега "най-елитни" били имотите близо до метро?! Хора събудете се, манипулират ви като овце.

    Коментиран от #3

  • 3 хахаха

    4 8 Отговор

    До коментар #2 от "Това брокерите":

    Не знаех, че брокерите са виновни за "препълващите" се влакчета на метрото, както и за това, че "москвето" вече отдавна е на бунището:) Страхотна логика, каскет:)
  • 4 Гостенин

    8 0 Отговор
    Защо пишете увеличението само в проценти и не напишете точно от колко на колко евро / кв.м. е увеличението? Явно за да не видим, че цените на имотите като в София са като тези в Париж!
    За 10 години там ще изградят 200 км метро, тук за 10 години ще направите 10 км. Там дали хората газят в кал и прескачат коли, паркирани по останките от тротоари?
  • 5 мани мани

    3 0 Отговор
    там може!
  • 6 Tука само парцелите

    2 0 Отговор
    в гробищните паркове поскъпнаха