3 Април, 2014 13:48 1 259 0

Идентичност, оръжия и трагедия в българската вълна на „Антистатик” 2014

  • антистатик-
  • танц-
  • спектакъл-
  • съвременен танц-
  • представление

Дебат за съвременния танц и идеи за създаване на артистичен квартал в София

Българските артисти в сферата на съвременния танц и пърформанс присъстват представително в програмата на международния форум. На тях е посветен третият фестивален ден на „Антистатик” - 9-и април. Той предлага рядката възможност в една вечер да видим най-актуалните родни артисти, обединени в рамките на специална програма. Това се случва благодарение на инициативата на Гилдията за съвременни изпълнителски изкуства към Съюза на артистите – „три3ависим”.

Но българската вечер ще бъде открита не с представление, а с дебат по един особено актуален въпрос.

„Антистатик” застава в подкрепа на свободната сцена за осигуряване на пространства и условия за независими изпълнителски изкуства в София и България, за да бъдат те достъпни за всички ни. Затова съвместно с Асоциацията за свободен театър фестивалът организира открит дебат на тема  – „Преосмисляне на политиките за пространства за съвременен независим театър и танц в София”.

Той се случва на фона на идеите за създаване на артистичен квартал в София и реагира на състоянието на реална изолация на независимата сцена спрямо държавните и общински субсидирани театри. Дебатът ще постави и още редица други важни за обсъждане между институциите и артистите въпроси, за които е все по-важно да са в диалог. Всеки, който иска да проследи и да се включи в него, може да заповяда на 9 април, 18:30 ч., в „Червената къща”.

В 21:00 часа вечерта ще продължи с доказали се български танцови професионалисти.

Получилите награда „Икар” за съвременен танц и пърформанс – Ирина Голева и Огнян Голев (за „Тълковен речник” в съавторство с Александър Даниел и Деница Дикова), ще покажат своето най-ново представление. „Идентичност” обръща поглед към традицията. Мода ли е масовото ходене на народни танци? Различен фитнес, завръщане към традициите? Ирина и Огнен провеждат тримесечно проучване, за да дадат отговора на този въпрос, пречупен през погледа на съвременното изкуство и в съвършеното и специфично звучене на гъдулката на Христина Белева. На 9-и април ще можете да видите не само резултата от техния експеримент, но и да проверите отношението си към така честолюбивия въпрос за „българската идентичност” днес.

Номинираната за „Икар” 2014 Галина Борисова ще представи новия си спектакъл „anti-GONE it’s me”.

„Разсъждавам върху трагедията, не само личната, но и обществената, красотата в думите и красотата на тялото, безсмислието от жертви и защото АНТИГОНА доказва това”, разказва хореографът.

„anti-GONE - it's me” разглежда трагическия мит за Антигона като модел – жената, която се изправя срещу властта в името на семейството и своите неприкосновени ценности. Безсмислени ли са наистина жертвите? Отговорът е посочен – чрез средствата на театъра,  танца, литературата и музикални интервенции. Какъв е той и защо представлението прилича на телевизионно шоу, ще стане ясно в третата фестивална вечер на „Антистатик”.

С номинация за „Икар” 2013 е тандемът Мартин Пенев/Станислав Генадиев. Последното от тях - танцовата миниатюра „BIG GUN“ разглежда образа на мъж, приел стереотипно разбиране за мъжественост. Зависимостта му от стереотипа се превръща в мутация – тялото му се слива с протеза-оръжие. И докато сред другите се държи показно, воден от идеята са своята „хиперважност“ (BIG) и демонстриращ стоите фантастични възможности (GUN), какво се случва, когато бъде сам?


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА