30 Март, 2016 11:45 5 435 6

Превозвачите: Стига с тайните масонски сбирки

  • красимир лалов-
  • тол - система-
  • тол - такса-
  • тол системата-
  • лиляна павлова

Протестите ще са сериозни, ще "изгорят" мнозина, закани се Красимир Лалов

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Националното сдружение на българските превозвачи определи взетото решение за стартиране и провеждане на процедура по обществена поръчка за избор на изпълнител, който софтуерно и хардуерно да внедри ТОЛ системата, чрез която ще се събират приходи за преминаване от тежкотоварни транспортни средства над 3,5 т по републиканската пътна инфраструктура на база изминато разстояние, като ”тайна масонска сбирка”. Красимир Лалов, председател на Националното сдружение на българските превозвачи,  заяви пред Факти.бг, че липсата на обсъждане на проблема ще доведе до сериозни протести, заради които ще „изгорят” много хора. Според него по-важно е върху какво се разпростира ТОЛ – системата. Ето и пълният текст на коментара на Лалов:

Въвеждането на ТОЛ - системата няма да стане преди 2017 г. Само че въпросът е върху какво се разпростира ТОЛ – системата? И доколко е обосновано това простиране? Към момента публично обсъждане с участие на превозвачите и на заинтересованата общественост няма. Има някакви предложения и решенияq може би на Министерски съвет.  Вече е много модно всичко да се качва някъде, а, ако има някакъв търг, трябва да го търсиш във в. „Пионерче” или „Септемврийче”. Но ние нямаме нито времето, нито възможността да търсим кой, къде и какво качва. Въпросът е много принципен – каква ще е системата и върху какво ще се простира тя? Имаше една кръгла маса преди 5-6 месеца, бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев я бе организирал, като на нея стана въпрос, че ние искаме нещо сходно с турската система, която е много елементарна и не допуска в същото време неплащане на ТОЛ - таксата. От тази гледна точка ние предлагахме, както в много нормални държави, аутобаните да се покрият от ТОЛ - таксите за всички и от камиони и от леки коли. В същото време останалата пътна мрежа да бъде освободена от винетки и други подобни такси. С това се цели по-бързата направа на останалата част от магистралите, които да покрият страната. Глобата да се завиши и прихода  от ТОЛ - таксата. Важно е самото обслужване на аутобаните. Тази система, която предлагаме, има и една социална функция, която в момента не се дооценява от средствата за масова информация.  А именно, когато някой бърза за морето се качва на аутобана и си плаща, а по-бедната част от населението минава по Подбалканския път и пак си стига до там. Така че има много неща, които трябва да се обсъдят по системата. Към момента никой нищо не обсъжда, а вече се възлага да се търси и изпълнител, т.е., самият проект вече е готов и сме поставени пред свършен факт.

Явно решението е взето на високо ниво...

То всички тези решения, които започнаха да се взимат на високи нива и уж са прозрачни, се вижда, че  след това някой прегражда Орлов мост и трябва да има крачки назад. А ако обсъждането между шефа на АПИ Лазар Лазаров и финансовия министър Владислав  Горанов е публично и прозрачно, аз шапка свалям, който може да даде това определение. Но осъзнавайки как стоят нещата, мога да ви кажа, че ако се продължи по същия начин ще има много сериозни  протести в цялата страна. Ние никога не сме били политическа структура, но мога да ви кажа, че от един такъв протест ще „изгорят” много хора.

Според предложението на управляващите, винетка няма да се изисква само за 3000 км. от общо 20 000 км. третокласна мрежа ...

Такъв път е от последното село до някоя хижа. ТОЛ - таксата се плаща от камионите, а винетките от автомобилите. В момента слагат и едно име електронна винетка. Тези хора, които останаха по малките градове и села разбират от компютри колкото ..., хайде да не казвам груби думи. Много ми е интересно защо в Унгария има електронна винетка, отиваш попълваш откъде - докъде ще пътуваш?! Представям си дядото от с. Чуковци как отива и го попълва това нещо?! Просто да се разплачеш и да изпаднеш в екстаз! Примерно ТОЛ – таксата, която се събира в Турция, е най-подходящият начин, защото тя е свързана или с предварително плащане или с гарантирано плащане. Всички МПС плащат ТОЛ – такса за магистралите. Чрез кредитни карти, които са издавани от специални картодържачи, се нанася регистрационния номер на превозното средство и данните от паспорта на водача.  При пътуване  с картата се начислява определена сума, картодържача изпраща фактура на шофьора, а той си плаща. Другият случай е, когато стъпвам аз на границата или където има такъв пункт, слагам си в картата на колата стикер, като се минава автоматично, тегли се от сумата в картата и съответно тя се презарежда. При липса на средства в картата, веднага ме стопират. Всъщност информацията се подава от пунктовете за ТОЛ – таксуване, обикновено разположени на входа и изхода на аутобаните, а нередовните шофьори са издирвани на момента. Само че това го прави една Турция, много просто и много елементарно. Като се има предвид какъв е трафикът на двата моста в Истанбул,  нали разбирате, че хората са пипнали нещата. Но въпросът е, че ние трябва да вземем нещо от ЕС... Така че се очертават доста проблеми. Аз очаквам, че този път протестите няма да са така вяли и безжизнени, поради простата причина, че ти не може да опашеш цялата страна с ТОЛ система, защото планът ти бил да събереш 400 милиона лева, а не се знае дали по другия начин ще можеш да събереш и 200 милиона. Тук не е целта как да се построят автомагистрали и после да събират такси. Тези 400 милиона за какво ще се използват, за Бога?! Има много неясноти, но всички обвързани с тези работи го правят конспиративно, почти от времето на 9 септември 1944 г..

Някои си мислят, че топлата вода се е появила с тяхното раждане

Този път протестът няма да е просто хей така, а ще питаме защо никой не посмя да се изправи и защити тази теория. Не може така, някой си на чужд гръб да взима решения, той не е суверена, а  е назначен от суверена. Но някои от тях си мислят, че топлата вода се е появила с тяхното раждане, звучи доста грубо. Аз не твърдя, че нашето виждане е най-доброто, но всеки ще има право да каже своето мнение и да го защити пред обществото, а не решенията да се взимат на някакви тайни масонски сбирки или нещо подобно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кроко

    1 2 Отговор
    Абе работата е просто да врътнат поредната далавера - ясно им е че нещата са сложни и едва ли ще работят в българия, но целта е основно да се дадат едни пари на една фирма. И след 1-2 години ще има нова велика идея! Точно както се прави в болниците - днес с карти, утре със пръстови отпечатъци, дгуги ден със сканиране на ириса - важното е да се харчат пари по обществени поръчки, а не да се направи нещо работещо!
  • 2 Гоуст

    0 0 Отговор
    Ние сме копирачи на Европа. Каквото ни кажат, това правим. Тол таксата трябваше да я въведат по план още през 2009 и 2012 за леки МПС... а иначе, далаверите покрай всяка процедура си е наша работа
  • 3 густозо

    1 0 Отговор
    Няма значение кой се опитва да ни "клати"...Ако въведат ТОЛ такси е редно да премахнат винетните стикери, защото в противен случай ни бъркат в джоба двойно. Болшинството от българските граждани ползваме магистралите им веднъж или два пъти годишно, така че от нас няма да спечелят кой знае какво...Друго си е "винетката"! Тя си е сигурна "далавера" за далавераджийската ни държава.
  • 4 Асклепий

    0 0 Отговор
    Когато,някой споменава,думата,Масон дали изобщо знае,какво точно означава тя?Има масони и Масони..Само малцина от Посветените Масони,знаят за какво става дума.За в бъдеще не правете,некомпетентни изказвания,г-н Лалов..Говорете,само за Истанбул,а той не е цяла Турция..В Турция не всички магистрали се заплащат,г-н Лалов. Препътувал съм я по диагонал,от северозапад-югоизток.и не давайте не вярна информация,само заблуждавате хората .Или сте поредния платен гид....
  • 5 бай Иван

    0 0 Отговор
    Умен мъж и много истини казва, но никой не иска да го чуе!Бог да но пази!
  • 6 Карли

    0 0 Отговор
    Какво чакате от Горанов , Павлова и Лазаров- Бойко да им бере гайлето, като се обгражда с тикви като него, да не говорим за инициатора на пръстовите отпечатъци - този който дори не е бил началник на нито една медицинска сестра, да не говорим за отделение, камо ли болница. Този перко - е гелосън министър на най- тежкото министерство, как няма да има стачки. Досега всичко в Б-я се прави на тъмно , ако мине. нЯМА ДИАЛОГ СЪС СТРАНИТЕ, понеже ще им предложат свястни идеи- но нали няма да излезнат от ВЕЛИКИЯТ ГЕРБ това е причината.