Трябва да се намери отговорно държавническо решение за бъдещето на БДЖ. Това заяви за Факти.бг. президентът на КНСБ Пламен Димитров.
Аз съм оптимист, че все пак по върха на държавата има хора, които ще разберат, че някой ги подвежда. В това число и премиерът е подведен. Нещата му се представят превратно, едностранчиво, смята Пламен Димитров. Той посъветва министър Московски да реагира малко по-сдържано и да не е толкова емоционален.
Програмата за преструктуриране през следващите 4 години, договорена със Световната банка беше смисленият и приемлив компромис, подчерта Димитров. „На тази база беше стъпило споразумението за получаване на средства от банката и временното финансиране на дружеството, което след това щеше да се възстанови от банката, с оглед и на оптимизация на персонала, и всичко останало за 4-годишен период. Не от днеска за утре или за две седмици”, категорично реагира президентът на КНСБ.
Наистина БДЖ има големи дългове, вземани са заеми за да се докарат модерните влакове, а тези дългове не са обслужвани, което е пряка критика към Николай Василев (транспортен министър в правителството на НДСВ в периода 2003-2005 г. – бел.ред.), каза още Пламен Димитров, но по думите му „задлъжнялото дружество не го правят работниците”. Той посочи, че работниците са работници, за да работят и получават заплати. А управлението на компанията, респективно на БДЖ, е ангажимент на министрите, на хората, които те назначават пряко като ръководители и като цяло на политическата власт, подчерта президентът на КНСБ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Желязко
10:04 10.11.2011